Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 17:33

Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
3,2 Carrera: Voorspoiler onzin? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Porsche 911 Carrera 3.2
Bericht 3,2 Carrera: Voorspoiler onzin?
Ik heb net een Carrera 3.2 aangeschaft. Ik wil er een rubber voorspoiler opzetten (zoals de 930). Nu is mij verteld dat dat alleen zin heeft in combinatie met de Turbo achterspoiler (die ik echt niet wil). Ergens anders lees ik weer dat het toch wel degelijk helpt en de auto minder 'zoekerig' maakt bij hoge snelheden. Wie kan mij er meer over vertellen?

24 apr 2006 19:07
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Gewoon doen.
Staat toch super!!!!!!!

24 apr 2006 19:10
Profiel Twitter 
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Voorspoiler onzin?
Zev Beck schreef:
Ik heb net een Carrera 3.2 aangeschaft.

Proficiat :thumleft: :wink:

wat die voorspoiler betreft,wat jij mooi vind moet je gewoon doen.

Laat die achtervleugel maar over aan ander "voluk" :twisted: :wink: :wink:

24 apr 2006 19:23
Profiel WWW
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: Voorspoiler onzin?
André 3.0 schreef:
wat die voorspoiler betreft,wat jij mooi vind moet je gewoon doen.
Laat die achtervleugel maar over aan ander "voluk" :twisted: :wink: :wink:

#%$@!!!&@%###!!

...enne, als die jongen dan met alleen een voorspoiler uit de bocht vliegt, is André 3.0 zeker niet aansprakelijk, soort paardekrachtenverhaal?

Oh ja, nog gefeliciteerd!

24 apr 2006 19:27
Profiel
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Gefeliciteerd met de nieuwe Porsche, gewoon doen wat je mooi vindt :!:

24 apr 2006 19:53
Profiel Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ho Ho Nicolo!

Da's te snel geconcludeerd! Zev wil graag een voorspoiler, maar geen achterspoiler. Porsche leverde wel alleen de voorspoiler als optie, maar niet alleen de achterspoiler, deze kon alleen i.c.m. de voorspoiler besteld worden. Dit vanwege de extra downforce achter die anders de neus te ver kon doen liften en de auto op hoge snelheid zoekerig zou maken.

Dus alleen een voorspoiler is volgens Porsche geen probleem, ik meen inderdaad tevens minder zoekerig op hogere snelheden. Dus geen onzin advies van Andre, dat " ander volluk" , slaat inderdaad op ander volluk, Komen ze nog wel achter of nie dan Andre? :wink:

24 apr 2006 20:03
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Zev van harte gefeliciteerd met je 3.2!

Mooi zo'n voorspoiler in combinatie met een achterspoiler... :wink:

Afbeelding

24 apr 2006 20:09
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ik dacht dat de voorspoiler min of meer standaard was. Je ziet er in ieder geval niet vaak een zonder. Met vind ik persoonlijk mooier.

Maar natuurlijk gefeliciteerd met je aankoop! :P

24 apr 2006 20:20
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
soms zonder :wink:
jeroen914 heeft hier volgens mij een duidelijke mening over...

24 apr 2006 22:33
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Marco schreef:
jeroen914 heeft hier volgens mij een duidelijke mening over...

Wie? Jeroen? Een duidelijke mening? Waarover? :twisted: :lol:

24 apr 2006 22:59
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Komen ze nog wel achter of nie dan Andre? :wink:

Yep :lol:

24 apr 2006 23:12
Profiel WWW
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Ho Ho Nicolo!

Da's te snel geconcludeerd! Zev wil graag een voorspoiler, maar geen achterspoiler. Porsche leverde wel alleen de voorspoiler als optie, maar niet alleen de achterspoiler, deze kon alleen i.c.m. de voorspoiler besteld worden. Dit vanwege de extra downforce achter die anders de neus te ver kon doen liften en de auto op hoge snelheid zoekerig zou maken.

Dus alleen een voorspoiler is volgens Porsche geen probleem, ik meen inderdaad tevens minder zoekerig op hogere snelheden. Dus geen onzin advies van Andre, dat " ander volluk" , slaat inderdaad op ander volluk, Komen ze nog wel achter of nie dan Andre? :wink:

@Jeroen
Met apart leverbare voorspoilers heb je het volgens mij over de oudere 911'jes met een ander type voorspoiler dan de rubberen lip. Meer een wat naar onderen doorgetrokken keienvanger.
Uit de prijslijsten die ik ken, is bij een SC en een 3.2 de voorspoiler alleen maar te bestellen in combinatie met een achterspoiler.
Op het forum zijn zelfs al teksten van Porsche aangehaald waarin wordt gewaarschuwd voor het monteren van een voorspoiler zonder achterspoiler v.v. op een SC of 3.2 kan die teksten aleen even niet terugvinden. Misschien vindt iemand anders die tekst?

25 apr 2006 8:40
Profiel
PorscheForum Rakker
930 [ 911 Turbo ]
Brabant
Bericht 
Proficiat met je aanschaf.
Wanneer volgen de foto's?
Houd rekening met drempels zou ik zeggen

26 apr 2006 21:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
3.2 '86
belgië
Bericht 
alleen 't lipje geeft geen problemen hoor.
Auto zal iets sneller oversturen en iets meer achterbandjes vreten, no probs..

degenen die denken dat ze die spoiler echt nodig hebben wil ik hier wel es zien , een 3.2 op de limiet is geen lievertje, met de achterspoiler stel je alleen de limiet wat verder, maar wie hier rijdt z'n G-model tot op de limiet??? .. zullen er ni veel zijn... en die mannen zullen niet jippie over die 'lelijke' achterspoiler!

grt,

Y

27 apr 2006 19:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zuid-Holland
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Ho Ho Nicolo!

Heb voorheen 3.2 gereden en antwoord van jeroen is het enige juiste.

30 apr 2006 7:01
Profiel Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Dank je Ivo! Maar nu was ik net zo bang geworden dat mijn elfje totaal onbestuurbaar zou zijn met alleen die voorlip, dat ik meteen maar een originele whaletale via Marktplaats gekocht heb... :wink:

Afbeelding

30 apr 2006 12:14
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Uit ervaring kan ik zeggen dat een 3.2 zonder voorlip zeker niet zoekerig hoeft te zijn, ook niet bij topsnelheid :idea:

Heeft iemand ervaring met het rijden MET lip: zit je er niet snel mee 'aan de grond' :?:
Uit ervaring met mijn 993 TL met kleine rubberrand onder de neus kan ik zeggen dat je daar TE makkelijk een 'touchdown' mee maakt :shock:

03 mei 2006 8:33
Profiel
PorscheForum Rakker
RS4
Gelderland
Bericht 
Heb zelf een 3.2 uit '84 met voor en achterspoiler. Dit is de uitvoering zoals ik hem als kleine jongen ben gaan bewonderen.
Als ik een touchdown maak is het met het sleepoog en niet met de voorspoiler. Overigens raak je de grond vrij snel met het sleepoog. Deze is reeds flink afgesleten.
Even over de achterspoiler: boven de 200KM/UUR lijkt de auto stabieler dan zeg zo tussen de 160 en 200. Zou dit de toegevoegde waarde van de spoilers zijn boven de looks?
Henk

23 mei 2006 12:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Amersfoort. 996.
Bericht 
Ik rij zonder voor- en achterspoiler. Ga er ook geen voorspoiler opzetten omdat ik het niet zo mooi vind staan. Moet wel zeggen dat hoge snelheden (180+) met een volle Samsonite koffer voorin mij prima beviel. Als een voorspoiler mij dit gevoel kan geven dan gaat de nut voor schoonheid.

23 mei 2006 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
ik raakte de grond voorheen ook heel erg vaak , maar een kleine rit naar steenwijk heeft dat opgelost. Nieuwe schokbrekers en afstelling en ik heb er totaal geen last meer van.

23 mei 2006 23:05
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
HJDB3.2 schreef:
Moet wel zeggen dat hoge snelheden (180+) met een volle Samsonite koffer voorin mij prima beviel. Als een voorspoiler mij dit gevoel kan geven...

Kan je garanderen dat dit gevoel er ook zonder koffer kan zijn :!:

Zoek eens op o.a. het begrip uitwegen, en je vind interessante informatie op dit forum.

RicardoP schreef:
ik raakte de grond voorheen ook heel erg vaak, maar een kleine rit naar steenwijk heeft dat opgelost. Nieuwe schokbrekers en afstelling en ik heb er totaal geen last meer van.

Afstelling OK! Maar schokdempers zullen niet veel veranderd hebben in dit verband, d.w.z. dat hoop ik voor je want ze moeten anders echt helemaal zonder functie zijn geweest.

23 mei 2006 23:20
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
..ik heb een 3.2..verlaagd, turbo Fuchsen, voorspoiler maar geen achterspoiler!!!

Ik vind em heel stabiel op hoge snelheid: aan 180-200 zit ik echt op m'n gemak in de wagen. Ik kan "enkel voorspoiler" dus alleen maar aanraden....kan zijn dat combinatie met achterspoiler nog beter is maar ik kan je wel bevestigen dat je een uiterst gezond weggedrag verkrijgt met enkel voorspoiler. En geloof me; 't is ni dat dat ding plots super veel grip vooraan brengt..een wonder middel is het ni, enkel een "hulpstuk": de 911 is nog steeds licht op de neus bij insturen en op snelheid hoor! En het verschil tussen lege en volle tank blijft duidelijk merkbaar :lol:

Wat het raken vooraan betreft heb ik geen problemen...ik heb meer schrik dat m'n uitlaat achter de grond raakt dan de lip vooraan...trouwens als ik deftig in en uitveer dan raken de brede bandjes de binnenkanten van de wielkasten (hij zou wat strakker moeten staan)

..dus vind je voorlip mooi en wil je die steken => doe gerust! :wink:

24 mei 2006 1:19
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Bij een touchdown is het bij mij idd steeds het sleepoog vooraan wat het voor zijn kiezen krijgt, heb de voorspoiler daardoor ook nog niet op de grond gehad.

25 mei 2006 0:26
Profiel
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
Citaat:
Afstelling OK! Maar schokdempers zullen niet veel veranderd hebben in dit verband, d.w.z. dat hoop ik voor je want ze moeten anders echt helemaal zonder functie zijn geweest.

Tja en als de wielen daarbij in de schermen aanlopen kun je je voorstellen wat de functie was. Maar nee echt, het verschil merk je.

25 mei 2006 0:28
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]