Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 15:38

Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche Turbo's gekocht 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht Porsche Turbo's gekocht
Ja , jullie lezen het goed . Ik ben sinds vandaag eigenaar van een aantal Porsche Turbo's , om het leed van de verkoop van mijn 993 S enigszins te verzachten.Voor de duidelijkheid , dit betreft een beleggingsvorm van de ABNAMRO die lijkt op opties. Voor de geinteresseerde , kijk op www.iex.nl , daar wordt dit specifieke (Porsche) produkt vandaag besproken.

25 apr 2006 10:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Hoera, een sprekende stropdas. Daar zaten we op te wachten. Die jongen lijkt nog van ná de WorldOnLine successen? :roll:

25 apr 2006 11:31
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Nicolò schreef:
Hoera, een sprekende stropdas. Daar zaten we op te wachten. Die jongen lijkt nog van ná de WorldOnLine successen? :roll:

Afbeelding schreef:
Dat was nog is een gouwe tijd

25 apr 2006 12:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Nicolò schreef:

:?: wat bedoel je nou precies? Durf jij nog steeds niet te beleggen na je WOL debacle? :lol:

25 apr 2006 12:49
Profiel
Bericht 
Butzi schreef:
Nicolò schreef:

:?: wat bedoel je nou precies? Durf jij nog steeds niet te beleggen na je WOL debacle? :lol:

Die foto bij dat sprookje! :lol:

25 apr 2006 12:51
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Turbo S Coupe
Bericht 
Hoe was het afscheid gisteren Butzi ? Emotioneel ?

En ben je al wat verder met het 'denkwerk' ?

R.

25 apr 2006 14:09
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Al die kwats van die beursgoeroes met hun goed onderbouwde argumentatie over steunpunten, weerstandsniveau's etc en dan daarna zo goed kunnen uitleggen waarom het toch weer anders (lees mis ging).

85% op de beurs beleggen is emotie en 15% geluk/pech. Als het allemaal zo eenvoudig is was er geen beursgoeroe te bekennen en deden ze het allemaal en alleen maar voor zich zelf.

Voor de goede orde ik beleg ook behoorlijk op de beurs en er zijn goede en slechte dagen. Principe is eenvoudig, spreid je risiko, dus een beetje beleggen, een beetje sparen (alhoewel dat zelfs in NL tegenwoordig ook niet meer veilig is), een beetje opmaken (= investeren in herinneringen), een beetje in onroerend goed (=huis/zen), en een beetje in roerend goed (=Porsche).

Het mooie en de zekerheid van het beleggen in herinneringen en roerend goed is dat je er in ieder geval vrij zeker van bent dat je er wat voor gehad hebt, dat moet je met al het andere nog maar afwachten, en dat zijn uiteindelijk ook alleen maar investeringen om deze later weer te investeren in herinneringen of roerende goederen.

sorry, slightly off topic

25 apr 2006 14:38
Profiel
Bericht 
Marcel schreef:
Al die kwats van die beursgoeroes met hun goed onderbouwde argumentatie over steunpunten, weerstandsniveau's etc en dan daarna zo goed kunnen uitleggen waarom het toch weer anders (lees mis ging).

85% op de beurs beleggen is emotie en 15% geluk/pech. Als het allemaal zo eenvoudig is was er geen beursgoeroe te bekennen en deden ze het allemaal en alleen maar voor zich zelf.

Voor de goede orde ik beleg ook behoorlijk op de beurs en er zijn goede en slechte dagen. Principe is eenvoudig, spreid je risiko, dus een beetje beleggen, een beetje sparen (alhoewel dat zelfs in NL tegenwoordig ook niet meer veilig is), een beetje opmaken (= investeren in herinneringen), een beetje in onroerend goed (=huis/zen), en een beetje in roerend goed (=Porsche).

Het mooie en de zekerheid van het beleggen in herinneringen en roerend goed is dat je er in ieder geval vrij zeker van bent dat je er wat voor gehad hebt, dat moet je met al het andere nog maar afwachten, en dat zijn uiteindelijk ook alleen maar investeringen om deze later weer te investeren in herinneringen of roerende goederen.

Ontroerend! :lol:

25 apr 2006 14:42
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Marcel schreef:

Helemaal niet dus.

Zelf beetje pech gehad afgelopen 5 jaar plm 30k verloren in aandeeltjes, ondanks een veilige mix dachten we...........enfin tis ook altijd wat heh, maar ff wachten dus met die 997 turbo.

25 apr 2006 14:45
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
John4S schreef:
[Zelf beetje pech gehad afgelopen 5 jaar plm 30k verloren in aandeeltjes, .

Zelfde aandelen als mij dan zeker.. :twisted: :twisted: :lol:

25 apr 2006 14:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Vergane glorie: 993 2S Vesuvio
Zwijndrecht
Bericht 
John4S schreef:
Zelf beetje pech gehad afgelopen 5 jaar plm 30k verloren in aandeeltjes, ondanks een veilige mix dachten we...........enfin tis ook altijd wat heh, maar ff wachten dus met die 997 turbo.

Zeker geen KPNQwest gehad??? Kostte mij toch wat meer dan 30K.... :cry: :cry: :shock:

Mauk

25 apr 2006 15:00
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Marcel schreef:
Principe is eenvoudig, spreid je risiko, dus een beetje beleggen, een beetje sparen (alhoewel dat zelfs in NL tegenwoordig ook niet meer veilig is), een beetje opmaken (= investeren in herinneringen), een beetje in onroerend goed (=huis/zen), en een beetje in roerend goed (=Porsche).

:thumleft:

Citaat:
afgelopen 5 jaar plm 30k verloren in aandeeltjes

Percentage :?: want wat had je gehad als je het op de bank had laten staan

Echt verlies heb je pas geleden als je de boel voor minder dan de aangekochte waarde verkoopt ... zo zit het natuurlijk ook met de winst :wink:

25 apr 2006 15:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Vergane glorie: 993 2S Vesuvio
Zwijndrecht
Bericht 
Olaf schreef:
want wat had je gehad als je het op de bank had laten staan

Echt verlies heb je pas geleden als je de boel voor minder dan de aangekochte waarde verkoopt ... zo zit het natuurlijk ook met de winst :wink:

Of als de tent gesloten wordt! Dan had ik het nog beter bij Van der Hoop op een rekening kunnen zetten. Had ik nu nog ongeveer 70% teruggekregen van de curator.......

Mauk

25 apr 2006 15:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Epicurus schreef:
Hoe was het afscheid gisteren Butzi ? Emotioneel ?

En ben je al wat verder met het 'denkwerk' ?

R.

Viel reuze mee (dat emotionele). En nee, nog niet verder gekomen , ik bouw even een rustpauze in.

25 apr 2006 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Turbo S Coupe
Bericht 
Olaf schreef:
Marcel schreef:
Principe is eenvoudig, spreid je risiko, dus een beetje beleggen, een beetje sparen (alhoewel dat zelfs in NL tegenwoordig ook niet meer veilig is), een beetje opmaken (= investeren in herinneringen), een beetje in onroerend goed (=huis/zen), en een beetje in roerend goed (=Porsche).

:thumleft:

Citaat:
afgelopen 5 jaar plm 30k verloren in aandeeltjes

Percentage :?: want wat had je gehad als je het op de bank had laten staan

Precies, (on)gerealiseerd(e) verlies/winst noemen we dat.

En for the record: 75 % (!!) van alle (!) Fundmanagers haalt 'de Index' NIET (.....) Dus zie verder verhaal Marcel......

25 apr 2006 15:46
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Mauk schreef:
Of als de tent gesloten wordt!

... ook een aandeel .. eh ... optie :wink:

Wisten jullie trouwens dat je geld bij de bank ook maar tot een bepaald bedrag verzekerd is :?:

... dus ook daar loop je een navernant risico :idea:

25 apr 2006 15:49
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
ome piet schreef:
John4S schreef:
[Zelf beetje pech gehad afgelopen 5 jaar plm 30k verloren in aandeeltjes, .

Zelfde aandelen als mij dan zeker.. :twisted: :twisted: :lol:

Afbeelding schreef:
Jongens
(John4s en Ome Piet) ff wachten op betere tijden, dus ff geduld die 997 turbo komt best wel is

25 apr 2006 16:20
Profiel
Bericht 
Olaf schreef:
Mauk schreef:
Of als de tent gesloten wordt!

... ook een aandeel .. eh ... optie :wink:

Wisten jullie trouwens dat je geld bij de bank ook maar tot een bepaald bedrag verzekerd is :?:

... dus ook daar loop je een navernant risico :idea:

O ja, tot welk bedrag aan spaargelden?
Mijn preferred banker van ABNAMRO heeft hier nooit iets over gezegd. Ga maar toch eens snel contact opnemen.

25 apr 2006 16:21
Bericht 
Ik heb net jouw linkje aangeklikt Olaf.

Kreeg ff de schrik van mijn leven.
40.000 euri's keren ze maximaal uit wanneer de bank failliet dreigt te gaan. :shock: :shock:

Dat is toch schandalig laag man. :evil: :evil: :evil: Daar ga je met je capitaal. Is dat conform DNB-richtlijnen en welke idioot heeft dit ooit bedacht???

25 apr 2006 16:26
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht 
Citaat:
Wisten jullie trouwens dat je geld bij de bank ook maar tot een bepaald bedrag verzekerd is

... dus ook daar loop je een navernant risico

Dus max. 20k (straks 40k) bij één bank, Banken genoeg, ook buitenlandse. Of zie ik iets over het hoofd??????

Ook veel 'verloren' met mijn telecom fonds en andere (small company, transeurope, asml, etc.)
Maar je kunt de balans pas opmaken als je je alles verkoopt en consumeert, dus niet als je het verkoopt en er weer mee gaat beleggen (switchen) of op een spaarrekening zet (kan na 20 jaar ook geen drol van over blijven). Geld ook voor onroerend goed.

Mijn vader zegt ook altijd nou dit jaar weer zo en zo veel % rendement, zegt mij niets. volgend jaar kan het weer heel anders zijn.
Maar als er iemand het ei van columbus heeft, ik hou me aanbevolen...

25 apr 2006 16:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
992 Turbo S Coupe
Bericht 
ECT schreef:
Ik heb net jouw linkje aangeklikt Olaf.

Kreeg ff de schrik van mijn leven.
40.000 euri's keren ze maximaal uit wanneer de bank failliet dreigt te gaan. :shock: :shock:

Dat is toch schandalig laag man. :evil: :evil: :evil: Daar ga je met je capitaal. Is dat conform DNB-richtlijnen en welke idioot heeft dit ooit bedacht???

Maak je geen zorgen ECT, de AAB is 'wel wat waard'

25 apr 2006 16:36
Profiel
Bericht 
Van beleggen heb ik totaal geen verstand van maar ook niet het geduld. Zit dan ook liever languit te rentenieren. Dat is inderdaad niet spannend. Is de bank ook opgevallen en belt me daarom regelmatig op om mij te paaien met leuke evenementen en fondsen. Sinds ik eerder forse verliezen heb geleden bij een Achmea fonds ben ik van beleggen afgestapt. Vertrouw banken en andere financiele instellingen voor geen cent meer. Als ik programma's op TV zie als jetset of businessclass van Harry Mens waar gladde beleggingsmakelaars hun producten proberen te slijten gaan bij mij de haren te berge rijzen. Dat mensen in de mooie woorden van dergelijke gladakkers trappen... :cry: :cry:

25 apr 2006 16:54
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Rentenieren is ook een vorm van beleggen met een daar aan gerelateerd risiko...met een betrekkelijk lage opbrengst, daarom het enige advies dat ik je kan geven, spreiden die hap en ook een beetje opmaken. Je hebt maar zoveel jaren in je leven waarbij vaak ook nog eens de kwaliteit achteruit gaat.

Het uiteindelijke doel is niet wie het meeste geld heeft, maar wie het meeste speelgoed heeft en er het langste meegespeeld heeft, daarom genieten op de de dag van vandaag is net zo waardevol als de dag van morgen. Reken de NPV voor vandaag genieten maar eens uit in vergelijking met de NPV voor het later genieten met het daar aan gerelateerde risiko.

Marcel, voor wie dit vandaag op een begrafenis maar weer eens heel duidelijk werd.

25 apr 2006 17:13
Profiel
Groningen
Bericht 
Marcel schreef:
Het uiteindelijke doel is niet wie het meeste geld heeft, maar wie het meeste speelgoed heeft en er het langste meegespeeld heeft, daarom genieten op de de dag van vandaag is net zo waardevol als de dag van morgen.

Volgens mij niet. IMO gaat het erom wie er het meeste van heeft genoten. Sommige mensen zijn blijer met een occasion van 20 jaar oud, dan anderen na aanschaf van een gloednieuw raspaard, waarvan ze na 3x rijden de lol al niet meer inzien.

25 apr 2006 17:27
Profiel
Bericht 
Marcel schreef:
.... spreiden die hap en ook een beetje opmaken. ....

Nu je 't hebt over opmaken. Dat doet mijn grootste "vriend" of beter gezegd mijn grootste vijand, de fiscus, die doet dat jaarlijks - beetje opmaken uit Box 3 dus en aan wat voor speelgoed ze dat vervolgens uitgeven..... Je krijgt van hun ook geen bedankje of zoiets. Maar o wee als je per ongeluk te laat je aangifte indient, krijg je een boos briefje dat je een forse boete krijgt, etc.
Het is me een paar keer gebeurd dat ze mij op mijn vakantieadres hebben gebeld (hoe verznnen ze het)! En vrouwlief maar mokken waarom ik op dat moment chagrijnig bij het zwembad zit te hangen. Belastingen is een gelegaliseerde vorm van diefstal.
Alle omzet- en vermogensbelastingen moeten zo snel mogelijk omlaag. kan ik trouwens wat meer speelgoed kopen/

Laatst bijgewerkt door ECT op 25 apr 2006 17:35, in totaal 1 keer bewerkt.

25 apr 2006 17:31
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende