Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:46

Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Hoezo arrogant? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 911 sc 1981 Porsche 356 c coupe 1964
Hilversum
Bericht Hoezo arrogant?
Rij je lekker elke dag over de A1 naar Amersfoort en terug, zie je elke dag verschillende Porsches rijden; 964, 993,993 cabrio, Cayennes, 996, 997, 986, 987, 944, 928 en 968 (jeetje, als je er op let!).

Nou, als je denkt dat Porsche rijden verbroederd, dan heb je het mis...

Bijna niemand let op een andere Porsche-rijder...vandaag zelfs een Boxster die heel erg zijn best deed niet te kijken. Bah... :pukel: wat een verschrikkelijke mensen. Nou, sorry, maar wat kan iemand arrogant zijn met een Bosxter uit 1999?

Waar zijn alle Porsche Forum leden???

Zelfs zo erg, er komt bij Laren een gloedje nieuwe F430 de snelweg op, gaat vol op het gas....ziet mij....vol in de remmen....steekt zijn duim op en gaat er met vol gas weer vandoor...nooit gedacht dat de Ferrari-rijder wel sympathie kan tonen...

Waarom zijn er zoveel arrogante Porsche-rijders??? :roll:

25 apr 2006 22:36
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Hoezo arrogant?
SuperC schreef:
...nooit gedacht dat de Ferrari-rijder wel sympathie kan tonen...

... waarschijnlijk omdat'ie voordien een 911 heeft gereden :idea: :wink:

25 apr 2006 22:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Zal aan de lokatie liggen misschien? Hier in het hoge noorden groeten veel P-rijder elkaar wel hoor. Ik rijd iedere dag vanuit Friesland naar Delft en zie er heel wat rijden. Wel grappig dat je vaak afhankelijk van de omgeving ziet wat voor soort mensen er in een P zitten. Verschilt echt enorm per regio. En de echte liefhebbers zijn heel anders en kijken altijd vol bewondering naar andere P rijders terwijl de types die een P voor de buren hebben altijd strak voor zich uit zitten te kijken en driftig 'zaken' aan het doen zijn achter het stuur. :wink:

25 apr 2006 22:44
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik weet niet of het met arrogantie te maken heeft. In ieder geval hebben de meesten niet evenveel passie als wij voor hun Porsche. Ik denk dat mensen die hier op internet dagen en maanden over hun Porsche leuteren een ras apart zijn...Als ik 10 Porsches tegenkom, is er misschien maar 1 die eens kijkt.
Ik heb natuurlijk ook nog nadeel dat ik 'maar' met een 968 rijd. Geen echte voor de meeste 'elfers'.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

25 apr 2006 22:45
Profiel WWW Facebook 
vianen
Bericht 
Jaap, ik groet elke Porsche rijder die ik zie, maar het valt me wel steeds meer op dat de "nieuwe"Porsche rijders kijken alsof ze zeggen willen
"Wat moet jij nou sukkel"die groeten dus ook STANDAARD niet terug, ik zou zeggen.....laat maar gaan, ze zijn het kennelijk niet waard, en wij zijn met onze ouwe bakken kennelijk te min.

Gewoon negeren die gasten!!
Laten we dus maar op onze manier genieten :mrgreen: :thumright:

25 apr 2006 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Vanavond nog gegroet naar een andere Porscherijder een donkere 911, weet niet of die ander het gezien had, zag het vrij kort af. Was ergens in de buurt van Kethel, Vlaardingen. Gisteren nog naar een grijze 997 op de Klatteweg in Den Haag, groette vrolijk terug. Je bent mij gewoon nog niet tegen gekomen.

Trouwens laatst nog twee jonge jongens in een Skoda (mijn vorige merk :smile:) die enthousiast groetten en hun duim opstaken, "geweldige auto" riepen ze nog na. :D

25 apr 2006 22:52
Profiel
vianen
Bericht 
rufie schreef:
Ik weet niet of het met arrogantie te maken heeft. In ieder geval hebben de meesten niet evenveel passie als wij voor hun Porsche. Ik denk dat mensen die hier op internet dagen en maanden over hun Porsche leuteren een ras apart zijn...Als ik 10 Porsches tegenkom, is er misschien maar 1 die eens kijkt.
Ik heb natuurlijk ook nog nadeel dat ik 'maar' met een 968 rijd. Geen echte voor de meeste 'elfers'.

Rufie, wat voor een embleem heb jij op de klep van je auto staan??

Is dat iets met een PAARD in het midden, en staat er dan ook nog iets van stuttgart in???

JA??????

DAN HEB JE EEN PORSCHE< IK HEB DAT OOK OP MIJN 911!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Met andere woorden, jij hebt een Porsche, en ik ook , jij een 968, en ik een 964, NOU EN.

PORSCHE is PORSCHE!!!!!
Klaar en uit!

kwestie van respect voor elkaar, ongeacht welk type je hebt toch???

25 apr 2006 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Ik moet zeggen dat ik sinds kort een P-rijder ben. Door al wat langer op het forum te lezen was mij de gedachte binnengesijpeld dat we elkander ALTIJD begroeten. Ik dacht (totaal niet logisch) dat elke P-rijder een liefhebber is en zich hier had ingeschreven. Echter na een 5-tal begroet te hebben zonder wedergroet en eerder een blik van: "wat mot je kereltje" was het me wel duidelijk. Het overgrote deel zijn gewoon arrogante fietsbel die denken dat ze zo belangrijk zijn dat als ze sterven de wereld stopt met ronddraaien (terwijl dat alleen maar bij mijn dood is, weliswaar maar één sec. maar toch :lol: ). Hierin ben ik (nu al) in verbitterd!

25 apr 2006 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Bij jou stopt de wereld met draaien, dat is nog niks: als ik dood ga stopt de zon met schijnen, want die schijnt namelijk uit mijn reet. :lol:

Maar nu even serieus, als je eens door Rijswijk rijdt, zal ik je zeker groeten, mocht ik je tegenkomen.

25 apr 2006 23:05
Profiel
Westervoort
Bericht 
gantor schreef:
Ik dacht (totaal niet logisch) dat elke P-rijder een liefhebber is en zich hier had ingeschreven.

Gantor, degenen die hier zitten , zijn gewoon wat doorgeschoten in hun hobby, zijn er maar een paar honderd op de duizenden P die er rijden.

Onnodig verbitterd te zijn , gewoon je verwachtingspatroon iets aanpassen 8) , en tóch een duimpje blijven opsteken , doe ik ook :wink:

25 apr 2006 23:25
Profiel
vianen
Bericht 
Gantor,

see you :thumright:

25 apr 2006 23:29
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Viel mij ook al op... :wink:

Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
GerbenJ schreef:
.. die enthousiast groetten en hun duim opstaken, "geweldige auto" riepen ze nog na. :D

Niks mis mee, zo'n skoda :wink:

Afbeelding

Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Zeker, is zelfs beter dan een Porsche.

25 apr 2006 23:45
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
GerbenJ schreef:
Zeker, is zelfs beter dan een Porsche.

Tja .... Top Gear en Jeremy Clarkson .... Porsche staat niet eens in zijn top 100 :twisted: :wink:

25 apr 2006 23:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
GerbenJ schreef:
Bij jou stopt de wereld met draaien, dat is nog niks: als ik dood ga stopt de zon met schijnen, want die schijnt namelijk uit mijn reet. :lol:.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ROFLMAO

Op een gegeven moment voel je jezelf voor l*l zitten in je wagentje.... niemand die spontaan terug groet, eerder kijken ze je aan of je van MARS komt :alien: :lol: :lol: :lol: Toch ben ik trots op hoe ik het doe en heb medelijden met die arrogante suckers :tongue:

WELCOME TO THE NETHERLANDS :!:

25 apr 2006 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Ze zijn er echt nog.......De bestuurder van deze tegemoetkomende Cayenne stak minimaal 40x z'n duim op afgelopen zondag :thumleft:

25 apr 2006 23:53
Profiel
vianen
Bericht 
IDD, en ik naar hem!! :thumright:

25 apr 2006 23:56
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
rufie schreef:

Respect voor alle Porsches!!! :D :D ...please, de liefhebbers hebben toch oog voor alle types, niet? :cry:

Ik denk dat er vandaag velen met een Porsche rijden omdat het cool staat en om erbij te horen, zonder al teveel over de historie van het merk te weten...ze gaan dan ook totaal niet nostalgisch om met andere modellen...."het laatste model is het beste en wat de rest rijdt zijn krotters", denken ze dan....gelukkig weten wij een pak beter, sssst ni verder vertellen :wink:

26 apr 2006 0:00
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Dit geeft al aan dat met veel nieuwe modellen (naast liefhebbers) ook mensen die het gewoon een leuke auto vinden een Porsche kopen.

Daardoor is er denk ik een groeiend aantal Porsche rijders dat met andere modellen of zelfs andere rijders in hetzelfde model helemaal niks "heeft".

Mij valt t op dat andere rijders in mijn type (G-model met de harmonica rubbers) elkaar wel altijd even nakijken hoor !
Maar ja, je moet ook wel een beetje liefhebber zij om daarin te rijden.....want echt snel en comfortabel is het niet meer naar huidige maatstaven....

26 apr 2006 0:36
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
wat is dat toch met dat groeten. iedereen is hier altijd maar verbolgen als hij niet teruggegroet wordt... :shock:

ga dan achter een schoolreis-bus-met-kinderen aanrijden en heeeeeeel hard zwaaien, wordt je zeker teruggegroet... :wink:

Arrogante fietsbel? :roll: Pffffff... Die denken alleen maar 'waarom zit die malloot in vredesnaam naar me te zwaaien? heb ik mijn mistlicht aan?'

26 apr 2006 1:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
:cheesy: Dat filmpje met de cayenne is echt te grappig :D
TUUT TUUT TUUT TUUT TUUT TUUT TUUT!
Tsja, ik heb ook vaak zat dat mensen niet reageren, die snappen het porsche-hebben gewoon niet ;)

26 apr 2006 1:21
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Bericht 
horn schreef:

:lol:

26 apr 2006 1:53
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
bert964c4 schreef:
Jaap, ik groet elke Porsche rijder die ik zie, maar het valt me wel steeds meer op dat de "nieuwe"Porsche rijders kijken alsof ze zeggen willen
"Wat moet jij nou sukkel"die groeten dus ook STANDAARD niet terug, ik zou zeggen.....laat maar gaan, ze zijn het kennelijk niet waard, en wij zijn met onze ouwe bakken kennelijk te min.

Gewoon negeren die gasten!!
Laten we dus maar op onze manier genieten :mrgreen: :thumright:

De volgende maal, krijg je van mij een schop onder je h*l in plaats van een vriendelijke handdruk :evil: :evil: , zo generaliseren :roll: :roll: :wink: :lol:

Nu moet ik zeggen, dat ik ook niet konstant lig te waaien. Heeft gewoon niets met arogantie te maken.
1. Bij ons in België is een Porsche echt een dag dagelijkse verschijning. In onze wijk alleen al rijden er tientallen.
2. Ik ben op de weg meestal bezig met het verkeer, en niet met, zie ik geen Porsche aankomen :roll:
3. Ik zwaai naar bekenden, ook als ze met een Skoda rijden.
Als ik naar elke Porsche moet zwaaien, die ik tijdens mijn 80.000 km/jaar tegenkom, kan ik me maar beter zoiets kopen.
Afbeelding
Maar als ze zwaaien, zwaai ik gezellig terug, ook met de 997 :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

26 apr 2006 8:32
Profiel WWW
Amsterdam
Bericht 
Ook onder motorrijders neemt het traditionele groeten af. Heeft mede te maken met het grote aantal motoren dat onderweg is, en het beoogde doel : n.l gemakkelijk in de verkeersdrukte, files e.d. Dan onstaat er een groep motorrijders die zuiver uit praktische redenen onderweg is, en niet meer om het motor-rijden.

Het aantal P-rijders is enorm toegenomen.
Ten tweede : de maatschappij vervlakt de laatste jaren behoorlijk. De algemene mentaliteit wordt harder, en egoistischer. De jovialiteit maakt meer en meer plaats voor competatief denken. In rijkere tijden groeit de afgunst. Hiertegen dioen we helemaal niets. De rijkdom van het club-gevoel, dat zich o.a. uit in groeten, moet uitgediept worden, en dat kan.

Er zal een tijd komen, dat alleen de als club- of forum-lid herkenbare P's
welgemeende aandacht aan elkaar schenken. Vorm je als club een hechte
gemeenschap, dan zullen vanzelf niet leden aangetrokken worden tot een
dergelijk lidmaatschap.

Dit pleit er voor de club-auto's zoal;s wel eerder is geopperd, herkenbaar
te laten zijn als club- of Forum auto. Bovendien moet het Forum op zich zich steeds meer als een 'club' gaan presenteren. Wellicht een serieuze
ballotage, ipv de huidige gemakkelijke manier van aanmelden. Nieuw lid ?
Introduktie via bestaande leden, contributie heffen tbv van diverse aktiviteiten is een optie. Daarbij kan het bv mogelijk zijn binnen het bestaande forum-model, een forum-club op te richten, die selectiever is
en welke zich bezig houdt met evenementen en toerritten.

Het is maar een gedachte :roll: :roll:

26 apr 2006 8:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende