Auteur |
Bericht |
S2
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1Lochristi, België
|
Of nog makkelijker, je koopt een nieuwe wagen en gaat die vervolgens helemaal tunen. Je moet toch maar de eerste keer naar de schouwing op het moment je wagen 4 jaar oud wordt.
Vervolgens verkoop je je wagen na 3 jaar en 11 maand, en je vertelt de verkoper dat ie er zelf mee naar de keuring moet (mag je perfect doen in België). Vervolgens dek je je in met de uitvlucht "Particuliere verkoop" en daar sta je dan als koper met je bijna 4 jaar oude wagen die je niet meer ingeschreven krijgt.
|
26 apr 2006 16:08 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
worden jullie daar niet helemaal simpel van?
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
26 apr 2006 16:09 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ook dat is gedaan
Bij elke verandering die je aan je wagen doet wat niet origineelis moet je nu (oude of gloednieuwe wagen) naar de keuring gaan en je wagen daaroplaten keuren. Dat wordt mits goedgekeurd op een keuringspapier genoteerd. Als de politie je aanhoudt (zelfs met een nieuwe dus) en je hebt iets verandert (vb lager gelegd) en je hebt er geen keuringspapier van ben je de #%#
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 apr 2006 16:14 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik zie de discussie al voor mij, de eerste maal dat ze me tegen houden met de RS
Probeer ze maar uit te leggen, dat dit een standaard wagen is. Laats is een kennis van mij, zijn 964RS nog afgekeurd op zijn stoelen. Pas na de tussenkomst van Porsche Belgium, is de wagen door de keuring geraakt.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
26 apr 2006 16:21 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
kun je dat niet voor zijn door een verklaring van Porsche België te laten maken, vlak voor dat je richting keuring gaat?
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
26 apr 2006 16:23 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ja inderdaad, maar wie verwacht er nu dat ze een standaard geleverde wagen gaan afkeuren
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
26 apr 2006 16:26 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Aan de andere kant:
Hieruit moet toch te herleiden zijn dat het een orginele auto is met originele onderdelen?
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
26 apr 2006 16:34 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Dat maakt dan de RS weer speciaal.
Hij is in het bezit van een eenmalig goedkeuring zoals ze dit zo mooi zeggen in België, en deze zitten dan weer niet in het centraal systeem van de keuringsdienst.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
26 apr 2006 16:42 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
het lijken wel ambtenaren in Nederland. Moeten ze iets harder nadenken, doen ze het niet want dan krijgen ze hoofdpijn....
Is er dan ook geen referentie naar eerdere keuringen? Ik neem aan dat jouw 996 de juiste type-aanduiding op kenteken heeft?
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
26 apr 2006 16:51 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat op kenteken hebben wij hier niet.
Een kenteken blijft bij de eigenaar en niet bij de wagen
En het zou idd kunnen dat die zeldzame uitzonderingen niet in de computer staan.
Daarommisschien voor de zekerheid wat info over de wagen zelf (via het net afgehaald of van een reportage in een vaktijdschrift) steeds meenemen in je handschoenkastje.
Schaden kan het nooit , en dan ben je bij discusie hun een stapje voor
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 apr 2006 17:00 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Eigenlijk simpel, laat gewoon je garagist naar de keuring gaan. Die zal wel weten wat hij moet doen.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
26 apr 2006 22:21 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...Morgen wordt m'n Alpina Roadster gekeurd...er zijn er volgens Alpina Belgie 2 hier ingeschreven (beide in 2002)...mijne wordt nr3...morgen zal de "eenmalige goedkeuring" plaatsvinden in de keuring van Anderlecht omdat er geen gelijkvormigheidsattest is meegekomen met de wagen. De garage gaat wel met de wagen dus ik zal er ni bij zijn. Ben alle mogelijke info over de wagen aan het kopieren zodat ze dit morgen aan de mannen van de keuring kunnen afgeven. Wordt een dossiertje aangemaakt en naar de Belgische staat gestuurd...en dan hopen dat ik 'm ingeschreven krijg..hart vast
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
26 apr 2006 23:07 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Dat zal wel lukken, de vraag is enkel wanneer.
We hopen met je mee in ieder geval.
Paul die nu al 10 dagen op een stempeltje van de douane wacht
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
26 apr 2006 23:28 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...heb ik al...vignet 705 bedoel je?
...voor welke wagen wacht jij hierop? de 356?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
26 apr 2006 23:39 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Inderdaad het formulier 705.
Waar schuilt het probleem.
De wagen is door Peter Iverssen ingevoerd vanuit Amerika in Denemarken (Europa). De wagen is echter daar nooit op de baan gebracht. Dus er is wel een papier van invoer (in het Deens, dat leest dus niet zo makkelijk voor onze Belgische douanedienst) maar geen Deens inschrijvingsbewijs. Wel is er nog het Amerikaans houderschapsbewijs.
BTW, kunnen ze ook niet vangen, want ik heb een Deens factuur met BTW. En als Europees particulier aankoper, ben je verplicht om je BTW te voldoen in land van aankoop.
Ik kreeg eerst een verzoek tot betaling van +/-€12.000 voor de invoer van de wagen. Nu ze hier geen recht op hebben, krijg ik de indruk dat ze lastig beginnen te doen omdat ze het werk moeten doen, maar voor de rest niets kunnen vangen. Het feit dat het over een Porsche gaat, helpt hier ook niet echt aan.
Ik ben wel blij dat ik de afhandeling van al deze papieren in handen heb gegeven van PCB. Ik vrees dat ik anders al had staan roepen en tieren op hun kantoor.
We zien wel hoe het verder loopt.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
27 apr 2006 6:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
..... en een hele mooie
Of denk je dat dat stiekem niet aan hun 'gevoel' bij draagt
|
27 apr 2006 10:05 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
wat ik me nou afvraag is het volgende:
Volgens de Europese richtlijnen moet een auto die in een van de landen van de Europese Gemeenschap geregistreerd staat en van een kenteken is voorzien in álle overige landen van de Europese Gemeenschap goedgekeurd worden in de staat waarin hij voor het laatst in het Europese land van herkomst van een geldig keuringsrapport is/was voorzien...
Hoe gaan ze daar in België dan mee om als je -bijvoorbeeld in Nederland- een hevig getunede wagen koopt die gewoon een geldige apk heeft in Nederland en die naar België wilt importeren?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
27 apr 2006 10:26 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als het een wagen is van de eerste helft van 1969 of vroeger, is er geen probleem. Deze wagens zijn nog van voor de invoer van de gelijkvormigheidsattesten. Is de wagen jonger, gaan ze dan wagen keuren aan de hand van het voor België geldende gelijkvormigheidsattest voor deze wagen.
Is er voor deze wagen geen geldig gelijkvormigheidsattest uitgegeven in België, zal je deze wagen moeten onderwerpen aan een eenmalige keuring. Je bent dan wel voor enkele weken onderweg.
Eerst een afspraak krijgen op de keuring voor zulke keuring. In Brussel viel het mee, 14 dagen. In Antwerpen moest je vorige week al wachten tot 23 mei.
Als de wagen dan gekeurd is, moeten de papieren naar Brussel. Deze diensten hebben tussen de 3 en 8 weken de tijd om de documenten in te vullen en terug te sturen.
Met deze papieren kan je dan terug naar de keuring om je definitieve nr.plaat aan te vragen.
Gelukkig hebben wij HV VAN QUICKENBORNE, Staatssecretaris voor Administratieve Vereenvoudiging,
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
27 apr 2006 10:41 |
|
|
LuKe
Zuid-Limburg(B)
|
Paul, als je de procedure voor procesverbaal van eenmalige goedkeuring bedoelt, heb ik nog wel een adresje in Blankenberge. Ben daar met de Lincoln limo-is 8,7m uit USA gehaald- geweest, keuring en verbaal in één dag geregeld...
_________________________________________ LuKe's force.....it is a 718 Boxster S ! (ex-944S2 ex-987 Boxster S)
|
27 apr 2006 11:06 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
zelfs een originele auto afkeuren?
waarom laat je hem dan niet bij porsche keuren.
hier in nederland kan je toch ook gewoon bij de dealer laten keuren?
anton964
|
27 apr 2006 11:51 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
We zitten hier wel in België.
Technische keuring is een overheidsinstantie.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
27 apr 2006 11:52 |
|
|
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Amai, wat ben ik blij dat ik in nederland woon, wat een zooitje bij onze Belgische overheid
|
27 apr 2006 12:18 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Net goed nieuws gekregen van PCB.
Douanepapieren zijn in orde , en de wagen is naar de keuring geweest.
De documenten zijn nu opgestuurd naar de betreffende diensten, en als deze terug zijn, kan de wagen voor de laatste maal naar de keuring om zijn nr.plaat aan te vragen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
27 apr 2006 12:22 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Luke, ppp356...het helpt idd als je een keuringsstation hebt waar je iemand kent...kan een pak sneller gaan. (Luke hou dat adresje maar goed bij van Blankenberge )
@ ppp356, het probleem voor je 705 ligt er waarschijnlijk aan dat de wagen nooit ingeschreven is in DK, zodat je dus ook geen attest van uitschrijving hebt...en dit is wel nodig om te de-douaneren. Eens gededouaneerd contacteer je Luke dan maar
Het hangt echt af van station tot station hoe snel de procedure van inschrijving gaat. In Evere was een afspraak niet nodig, mochten we vandaag al komen...Maar met Anderlecht zijn de contacten beter en volgende week hebben we al een afspraak.
Het blijft idd wel een heel gedoe in Belgie...het gaat allemaal zeer traag, je kan er zelf niks aan doen en je wordt er enorm moe van
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
27 apr 2006 12:30 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Man dat is super!!! Hat zal heel snel gaan vanaf nu...proficiat!!!
Hoelang heeft heel dat gedoe aangesleept eigenlijk?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
27 apr 2006 12:31 |
|
|