Auteur |
Bericht |
LeoH
Amsterdam
|
FAx terreur
De laatste tijd verbaas ik mij in toenemende mate over de hoeveelheid
commerciele faxberichten die ongevraagd binnen komen rollen in ons
bedrijfje....Ik ervaar het zo langzamerhand als 'fax-terreur'....Ergerlijk.
Om dit te stopppen moet men iedere keer de ontvangen fax terug zenden
naar de afzender, en worden we ook nog opgezadeld met de tel.-kosten daarvan... Wat een machteloos gevoel.
Wie herkent dit, en wat doe je er tegen ? Niks ?
Ik dacht eraan een A4-tje te ontwerpen met een stuitend antwoord.....
|
26 apr 2006 8:43 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
kan je de afzender niet laten blokkeren bij de kpn?
zodat ze er niet meer door komen?
gr anton964
|
26 apr 2006 8:48 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Ken het probleem...
Maar volgens mij maken ze steeds gebruik van andere nummers, dus blokkeren is ook een hoop werk met weinig resultaat
Dan toch maar hup de prullenbak in...
|
26 apr 2006 8:52 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Met zo'n 3 a 4 stuks per week ? Worden een hoop nummers....
|
26 apr 2006 8:53 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ik denk dat reageren in de regel juist averechts werkt. Net als reageren op email-spam. Nooit doen!
|
26 apr 2006 8:54 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Voorlopig mijn oplossing : 's avonds de tel-lijn van het apparaat los, en 's morgens weer erin. De faxen komen altijd 's nachts binnen.
(Fax en telefoon zijn gescheiden, aparte apparaten hier )
Serieuze berichten komen altijd overdag tijdens werktijden.
|
26 apr 2006 8:58 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Blijft volgens mij meer werk dan een vel papier van de fax bij het oud papier gooien toch?
En geheid dat je regelmatig vergeet de fax weer aan te sluiten 's ochtends....
|
26 apr 2006 9:07 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Jep, sluit me aan bij Strada....
Overigens, de andere optie, fax2email gebruiken... Kost het je geen papier, enkel een paar seconden om hem weg te gooien 's-ochtends
(en ja, dat kan ook gewoon commercieel, zonder je nummer te wijzigen!)
|
26 apr 2006 9:13 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
|
26 apr 2006 9:16 |
|
|
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
Heb hier al langere tijd naar gezocht, maar verder dan *21* kom ik niet. Betekend wel dat een fax van 3 pagina's welke via je eigen faxnummer wordt doorgestuurd, je zo'n € 1,20 kost aan telefoontikken......
Het blijft tenslotte een 084 nummer met daaraan verbonden de kosten van € 1,30 per minuut Normaal bij een efax wordt dit bedrag betaald door de verzender.
(Zonder nummerspecificatie komt verzender hier waarschijnlijk nimmer achter...... )
Als het ergens anders goedkoper kan, hoor ik het graag van je
Mauk
|
26 apr 2006 9:24 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Dit is dus de reden waarom wij de fax hebben uitgezet, al iemand iets belangrijks wil sturen bellen ze eerst en zetten wij de fax aan.
Het waren er geen drie per week maar drie per dag.
Daarom hebben wij ook het fax nummer en email adres van ons kaartje gehaald.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
26 apr 2006 9:46 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Hallo, Rob 3 per dag ????
Ik klaag niet meer.....
groet Leo
|
26 apr 2006 9:55 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ja helaas wel , de leveranciers gaan het ook doen en als je dan uit de fax reeks wil, zeggen ze ja maar doen nee.
soms vergeet ik hem weer uit te doen en dan
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
26 apr 2006 10:08 |
|
|
John
Cayenne
|
ach 3 per dag drie per week................valt allemaal wel mee.
Is denk ik bij mij een procent of 1 per week wat er aan garbage binnenkomt..
Altijd weer die zelfde faxen:
- watercoolers
- minibikes
- kantoorart.
- en de incassobureau aanbieders
Laat maar............verder staan de faxen (3) hier dag en nacht aan.....der kan een bestelling s'avonds binnen komen en die levert meer op als een heel pak a4 met dito inktcartridge...........
|
26 apr 2006 10:11 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Mijn idee
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
26 apr 2006 11:28 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Twee oplossingen:
1. Melden bij meldpunt dat spam registreert en melden bij KvK. Aangifte doen is een optie, stuur ze een factuur vanwege papierkosten etc.
2. Mijn uitvinding kopen. Bestaat nog niet volgens mij en ik heb het ook niet gemaakt... Nummermelder die bij -nummer geblokkeerd- de telefoonlijn wel opneemt, maar niet aan de fax doorgeeft. Zo betaalt de tegenpartij kosten, maar krijgt geen response en jij bent van de last af.
Dat geouwehoer met afgeschermde nummers, daar word ik gek van. Als je niks te verbergen hebt, waarom dan niet gewoon je nummer meesturen? Ik pak soms niet eens op, laat staan dat ik ze terug kan bellen.
Dus zo'n blocker zou een uitkomst kunnen zijn, maar het bestaat volgens mij nog niet.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
26 apr 2006 12:11 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb er hier ook last van gehad (nu veelminder)
Die stuurden vooral hun faxen 's nachts waardoor ik steeds uit mijn slaap werd gewekt.
Gewoon 2 A-4 tjs aaneen geplakt met daarop "LAAT ME MET RUST" en dat 's avonds een half uurtje laten doorlopen. Kost me bijna niets aan telefoonkosten maar hun een hoop aan faxpapier
Verde blijft alles gewoon verder dag en nacht aanstaan .Alser nu nog eens zo'n fax komt (zoals John zegt ppocketbikes , compuers, telefoongids , ...) komt het tijdens de kantooruren aan
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 apr 2006 12:31 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Hoe ? als rolletje papier zonder einde, neem ik aan ? Hoe deed je dat
als de fax gaat lopen, er snel een plakbandje op ? lijkt me niet simpel.
MAAR..... Geweldig plan.
|
26 apr 2006 12:38 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Inderdaad
Eerst twee blaren aaneen geplakt (daar eentje te kort is om rond te komen) , en dan terwijl het aan het lopen is het uiteinde aaneen geplakt.Met twee blaren heb je tijd omhet aaneen te plakken hoor
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 apr 2006 12:40 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Nadeel is dat de meeste faxservices gaan via een computer en vaak nemen ze wel het gesprek aan, maar slaan ze niks op behalve de header (kopregel).
Kapotschieten dat tuig, de enige oplossing.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
26 apr 2006 12:50 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ook wij hebben daar behoorlijk veel last van, voorheen nog met een oude fax en dan was zo'n rol weer op!!!!!
Maar inderdaad komen er ook normale bestellingen binnen
Wat ik ook zeer vervelend is de rare mails, ENORM wat een shit komt daar binnen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
26 apr 2006 13:44 |
|
|
John
Cayenne
|
|
26 apr 2006 15:15 |
|
|
horn
PF #57
|
Sta jij ook al op de verzendlijst van John4S?
Die faxgrap deden wij 20 jaar geleden al (in de tijd van de thermorollen) - op 3 kantjes schrijven 'op een gegeven moment is je papier op...' en dan maar door laten brullen. De volgende dag lag er dan bij de ontvanger zo'n hele berg onbruikbaar thermopapier voor de fax
Kinderhumor
ach, 3 a 4 faxen per week - waar heb je het over... inderdaad fax2mail gebruiken, zoals pascal zegt - kan je die faxen ook gewoon intern doormailen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 apr 2006 19:58 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Misschien kinderhumor , maar effectief.
3of 4 faxjes per week tijdens daguren (en die krijg ik nog steeds) zijn niet erg, maar elke nacht 1 a 2 faxen zijn net teveel van het goede. (ik woon in een loft en heb geen apparte slaapkamer waar ik de deur van kan dichttrekken. Ook heb ik geen zin om verplicht mijn stekker uit te trekken tegen dit faxterrorisme.
En daar heeft die "kinderhumor" tegen geholpen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 apr 2006 20:32 |
|
|
horn
PF #57
|
ik bedoel kinderhumor niet negatief.
je kan de rinkel van je fax toch uitzetten? mijn fax hoor je echt niet als er een fax uitkomt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 apr 2006 20:40 |
|
|