Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:46

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Boxster: Afstelling dak 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Boxster: Afstelling dak
Hallo,

Mijn dak sluit bijna perfect.

Het enige wat er gebeurd is dat hij buiten zijn kader trekt net achter het scharnierpunt (ter hoogte van mijn ramen aan de achterkant-kant van de auto.

Zowel links als rechts......

Iemand enig idee hoe dit makkelijk te verhelpen is ?

C.g.u.

P.s. Nu stop ik gewoon met dichtdoen, en leg het zwarte "draadje" dat aan het dak zit, gewoon in de geul, en daarna helemaal dichtdoen.

29 apr 2006 11:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
je moet dringend naar een porschedealer,

er moeten andere stukken op, die er voor zorgen dat de kap altijd mooi op zijn plaats laat sluiten, anders kan de kap wel eens buiten die gleuf glijden en dat kan wel eens schade veroorzaken,
porsche heeft dit inmiddels opgelost door een stukje aan wederzijden te vervangen, duurt niet zo lang om te vervangen en is waarschijnlijk garantie (kinderziekte)

ik had het voor met mijn boxster (1997)

29 apr 2006 12:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Modifications and Adjustments to Soft Top [grp6 9/97 6128 10/16/97] 3pgs

Describes what to do to fix it if the soft top material is running to the outside or running to the inside.

Some notes:

Before and after production dates April '97 to June 1997, the slider was secured with a pop rivet and pin.

Improved guiding of the top as of January 14, 1997: Longer slider, Pulling strips with piping on the top material have extended on the top. The elastic strip on the top has been deleted.

Additional changes as of July 2, 1997: Elongated hole for the slider guide was increased by 0.7 mm to 11.5 mm. Surface areas on the slider area of the elongated hole have been ground to eliminate damage to the slide foil.

Only the longer slider is supplied for repairs. Also, only the new top with the longer pulling strips will be supplied for repairs.

The longer slider can be installed in earlier vehicles, if at the same time, a new top is also installed. If a new top is not installed the longer slider must be shortened.

It then describes what must be done to shorten it.

tgaat daarover denk ik toch

29 apr 2006 12:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]