Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:34

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Wind in je nek bij Boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Wind in je nek bij Boxster
Hallo allemaal,

Zoals al eerder beschreven heb ik vóór mijn Boxster een Barchetta en een z3 gereden. Aangezien ik ALTIJD met de kap open rijd, (okee als het regent pak ik mijn busje), denk ik wel aardig wat gewelnd te zijn met wind e.d. . Tot min 7 gewoon open...... GEWELDIG !!! Kachel aan en genieten.

Ondanks dat ik mijn permagrin NIET van mijn gezicht afkrijg (lang leve Porsche!!) ben ik wel verbaasd dat ik ondanks windscherm (glas) en kapjes in rolbeugel toch ONTZETTEND veel wind in mijn nek krijg. Veel meer dan bij de z3 (bijna niet) of mijn Barchetta (veel minder). Vanavond windscherm eruit gehaald en tot mijn verbazing is de wind uit mijn nek nu een stuk minder, maar vroor wel bijna mijn rechter-oor eraf !!!

Eigenlijk dus het enige MIN punt dat ik tot nu toe kan ontdekken ,behalve mijn kap die blijkbaar afgesteld moet worden (die gaat ALLEEN dicht als mijn moeder meerijdt :evil: ).

Hebben meer mensen last van die wind in hun nek ??

Graag jullie mening of tips.

C.g.u.
Rob

30 apr 2006 0:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
In tegenstelling tot veel 'gewone' cabrio's krijg je in een Boxster wel het echte cabrio-gevoel, naar mijn idee. Daar hoort dus óók bij, dat je de wind om je oren krijgt!

Wanneer je echt windstil in je cabrio wilt toeren is een Merc met zogenaamde 'continue warme luchtshawl' een uitkomst, maar ontneemt tevens het sportieve karakter van cabrio rijden. Om die reden schuif ik cabrio rijdend ook altijd de zijruiten naar beneden.....

Het weghalen van het windschott zou een oplossing kunnen zijn, maar dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd (zit er altijd in). Het heeft natuurlijk een tegensovergestelde functie..... :roll:

30 apr 2006 8:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
.

Laatst bijgewerkt door Roland op 08 sep 2009 19:07, in totaal 1 keer bewerkt.

30 apr 2006 9:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
ik reed al boxster en ook enkele keren met 997s cab
altijd zal je wel wat wind voelen hier en daar,
dat stoort meestal als het koud is, wanneer warmer dan valt het ook niet meer op,
u moet weten , het blijft een cabrio, zelfs mijn schuifddak zorgt wel eens voor turbulentie in de wagen

30 apr 2006 9:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Wij (vooral mijn vrouw) heeft er erg last van. Zij legt altijd een trui of jas over haar schouders. Ik ga het ruitje er ook eens uitnemen deze week.

HET WORDT CABRIO WEER (IIG aan het eind van de week) :D

http://www.weathernews.nl/b2s/

30 apr 2006 10:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Tja ,maar het is buiten nog te koud, dus wat verwacht je?
Bij echt cabrioweer is een beetje wind toch juist lekker?
Ruitje weghalen maakt het alleen maar erger en als ie nu goed klem zit zou ik oppassen met verwijderen.
In ieder geval voorzichtig doen; voor je het weet breekt er een klemmetjee af (nieuw ruitje = €€€).
Koop een petje en een shawl; klaar 8)
En als je de stoelen laag zet en misschien nog wat naar voren scheelt ook.

30 apr 2006 11:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Anton schreef:
Ruitje weghalen maakt het alleen maar erger en als ie nu goed klem zit zou ik oppassen met verwijderen.
In ieder geval voorzichtig doen; voor je het weet breekt er een klemmetjee af (nieuw ruitje = €€€).
Koop een petje en een shawl; klaar 8)
En als je de stoelen laag zet en misschien nog wat naar voren scheelt ook.

ECHT CABRIOWEER ??? Dat is het ALTIJD als het droog is........
Ben dus ook ECHT wel wat gewend en wil echt niet "uit de wind" zitten, maar iets minder terugslag in mijn nek was fijn geweest. Ga het nu proberen met mijn bestuurderskant-raam open, weet dat dat bij de Barchetta ook heel veel scheelde.

C.g.u.

30 apr 2006 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Ik denk dat we daar dan verschillend over denken wat cabrioweer is.
Zelf heb ik niet uitgeprobeerd of 1 raam iets naar beneden uitmaakt.
Zou kunnen dat dat werkt, was bij mijn oude 914 zeer duidelijk het geval (en dat was nog wel een targadak).
Zitten er roosters in de beugels achter de stoelen? Ook dat scheelt.

30 apr 2006 11:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ik had ook een golf cabrio en boxster,
enkele keren had ik dus een heel stijve nek ten gevolge van cabrio rijden, (althans denk ik)
ook mijn oren zijn een beetje gevoelig .
Vandaar ook liever een schuifdakje in een coupe.

Het zal toch altijd wat tochten, nu nog wat meer zon en het zal niet meer storen.

30 apr 2006 13:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Er zitten roosters in de valbeugels, als ik die eruit haal is het veel erger met de wind.

C.g.u.

30 apr 2006 13:14
Profiel
PorscheForum Rakker
997 mk2 cabrio
veluwe
Bericht 
996 cabrio met windschot kopen, heb je er gelijk veel minder last van. En als het echt warm is kun je dan het windschot neerklappen.

30 apr 2006 15:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex black Beauty, New owner of the red legend!
Uden
Bericht 
Persoonlijk is het wat aan de frisse kant als je nu "open" rijdt.

Echter hoort dat er wel een beetje bij.

Als het warmer is, dan is ook de luchttemperatuur anders en dan is het heel behaaglijk, dat beetje wind!

Misschien is er iets op de markt dat je het ruitje kan vervanger voor een windvanger van dat speciale gaas(of laten maken). Wellicht lost dat wat op :?:

Zal wel kostbaar zijn....(denk ik).

30 apr 2006 17:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Heb met de 968 erg weinig last van wind in de nek. Komt denk ik omdat bij dit model de kap niet geheel wegvouwt, maar als een soort windschot achterop de wagen ligt. Dit is een prettige bijkomstigheid van dit oude systeem.

Misschien minder mooi, maar heeft zo z'n voordelen. :D

30 apr 2006 18:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Vind het zelf wel meevallen met die wind in de boxster. z'n voorganger een 325i cabrio had er meer last van. maargoed is tuurlijk persoonlijk

30 apr 2006 18:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
In mijn beleving heb ik in de Boxster meer wind dan in zijn voorgangers (audi tt en mgf). (maar ik zou deze niet willen inruilen vanwege dit "ongemak") Op zich is dat niet zo erg. Wel ervaar ik dat tijdens regen het minder is dan de andere wagens.
Neem afgelopen zondag. Het was droog met af en toe een buitje. Uiteraard de kap naar beneden en onderweg dus dat buitje tegengekomen. Het water sijpelde via de voorruit langs de zijruiten en werd vervolgens omhoog en naar binnen geblazen.
We waren allebei nat en mijn vrouw ook :wink: ...
Met de andere auto's heb ik vaak in een bui of regen gereden maar daarin zat je toch veel droger.

01 mei 2006 9:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Gisteren geen regen gezien. Maar mij valt het ook op dat je veel wind in je nek hebt. Sjaal erom en gaan! Met de blower op 27 en de stoelverwarming op "well done" krijg je het volgens mij met alleen je zwembroek aan nog niet koud. Nou moet ik wel toegeven dat ik dat nog niet geprobeerd heb 8) .

01 mei 2006 10:55
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Anton schreef:

:roll:

RobMollien schreef:
ECHT CABRIOWEER ??? Dat is het ALTIJD als het droog is........

Afbeelding De enige beperkingen zijn neerslag en de temperatuur i.v.m. het plastieke achtrruitje!

01 mei 2006 11:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Da's dan geregeld; kunnen jullie samen gaan rijden :wink:

01 mei 2006 15:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]