Auteur |
Bericht |
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Wat is de kooi van een 996 sterk!
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
01 mei 2006 23:00 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En dat was dan nog een Cabriolet
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
01 mei 2006 23:09 |
|
|
Henk
PF # 136
|
En dan met name het adres waar de restanten te koop zijn?
Of is hier niets meer van je gading bij?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
01 mei 2006 23:11 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Das een mooie schuiver geweest.
|
01 mei 2006 23:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zo te zien is 'ie puur met z'n snuit en kont onder de vangrails gegaan ..
..
.... was wat anders geweest als'ie was gaan rollen
|
01 mei 2006 23:31 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Beter de auto opengereten dan zelf in de kreukels.
De oudere autos kunnen inderdaad beter tegen een stootje. Dikker plaatwerk en mooi laswerk. Maar vergeet niet dat je binnen wel meer klappen opvangt als het mis gaat. Ik weet niet wat er meer waard is, je gezondheid of je Porsche
|
01 mei 2006 23:36 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Goeie dag zeg, wat een mega klapper moet dat geweest zijn, die was blij dat ie in een Porsche reed, en niet in een civicie of zo
|
02 mei 2006 0:38 |
|
|
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Vrouwen en auto's........
Volgens mij zijn het 3 dames die uit de Porsche zijn gekropen, waarschijnlijk op weg naar een kappersmeeting
IIG wel een geruststeling dat de deur aan de bestuurderskant "gewoon" open gaat na een megaklapper.
|
02 mei 2006 7:11 |
|
|
F@RGO
|
let er ook op dat ze niet uit de bocht gingen maar 'in' de bocht....
en de vangrails in (waar heb ik dat nog gelezen )
Neus en achterzijde hebben het zwaar te verduren gehad, gelukkig de twee sterkste kanten van een wagen.
Toch niet overmoedig worden,
ik zag al auto's met minder schade met dodelijke afloop.
|
02 mei 2006 7:45 |
|
|
John
Cayenne
|
Tis idd. een zeer mooie reportage...........deze mensen hebben enorm geluk gehad.....denk ik, want ik kan niet lezen hoe en wat er met de inzittenden is gebeurd.
Maar het geeft wel een mooie indruk van de stijfheid etc. van een Porsche....
Wel weer bizar dat het motorblok er finaal is uit gedonderd, net als dat ongeluk met die CGT...
|
02 mei 2006 7:52 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Dit is gewoon een 'textbook ongeluk' geweest vanuit werktuigbouwkundig perspectief. Alles wat kapot kon gaan, ging kapot, net als wanneer je een formule 1 auto aan stront ziet gaan. Doordat alles alle kanten opvliegt dissipeer je de bewegingsenergie vd auto. Alleen al de lengte waarover die vangrail kapot is gegaan spreekt boekdelen.
Dit was niet even gevalletje 120 over de snelweg. Ik denk dat deze gast met misschien wel 200 de vangrail in is gevlogen. Die dingen gaan gewoon niet over zo'n lengte kapot bij 120.
|
02 mei 2006 9:20 |
|
|
Peter, Boxster
Boxster.996 cabrioLelystad
|
klappertje
Dit is toch wel een behoorlijke schuiver geweest, motorblok eruit van de bak afgebroken KANONNE!
|
02 mei 2006 10:00 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Hoeveel kost dat nou per meter, van die vangrails?
_________________________________________ NPC 0577
|
02 mei 2006 10:08 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Niet (echt) bizar ... als je bekijkt hoe zo'n blok vast zit ... en vooral waar het in de auto zit Bij een middenklasser had het blok wss op schoot gelegen
|
02 mei 2006 10:42 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Doet me denken aan die 944 Turbo Cabrio die net voor me anderhalf jaar geleden de controle verloor en drie keer tegen de middenrail klapte.
Ook toen was ik verwonderd hoe sterk zo'n cabrio is en tegelijkertijd blij dat hij niet naar rechts vloog en een stuk dieper belande
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 mei 2006 11:47 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Is schijnbaar in Rusland....Daar lappen ze hem wel weer op
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
02 mei 2006 14:01 |
|
|
GerbenJ
Porschûh
|
Die is zijn no-claim wel mooi kwijt
|
02 mei 2006 16:16 |
|
|
Wim SC 1981
911 SC 1981Eindhoven
|
energie kwijt raken...
Bij zo'n klap is het een kwestie van energie kwijt raken en dat is hier op alle mogelijke manieren gebeurd..... door de (meegevende) vangrail, de kreukelzone voor en last-but-not-least het losscheuren van het blok dat de meeste massa "meenam". Denk dat ie flink getold heeft en dat is zijn/haar/hun geluk geweest. De airbags (opzij!) zijn wel onmisbaar want anders klap je nog aan alle kanten met je hoofd tegen ramen en elkaar (!). Dat kan toch nog gebeuren als na de eerste klap de airbag(s) leeg lopen.
Maar geluk moet je hebben, dat zie je maar. Overigens hoef je echt geen 200 km/h te gaan om met zo'n schade te blijven zitten. Kan al op lagere snelheden. Maar dit was een klapper van jewelste... denk ik.
_________________________________________ Rijden met die Porsche's!
|
02 mei 2006 17:58 |
|
|
V-spec
996 C4Breda
|
Inderdaad! ONGELOOFELIJK ZEG!
Is de P na de klap (in het weiland) weer terug het asfalt op gekomen??
|
02 mei 2006 19:03 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: energie kwijt raken...
raar idee dat bij een noodstop al deze energie in je remschijven komt....
|
02 mei 2006 19:20 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
02 mei 2006 20:23 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Re: energie kwijt raken...
Als je bij zulke snelheden echt een noodstop maakt dan gaan ze ook even van 100 graden (stel dat je gedurende langere tijd gewoon rustig aan het blazen was) dan gaan ze aardig richting de duizend graden
Bij 200 kmh is dat pak m beet 2,3 MJ aan energie wat erin gaan zitten. Voor staal kun je 452 J/kg/K verstouwen (452 joule per graag per kilo). Als je dan even met een kilo of 7,5 aan remschijf rekent dan heb je een temperatuurstijging van bijna 700 graden (682).
Als je dit meermalen achter elkaar doet zoals porsche bij het testen, dan gaan ze wel ff goed hoog totdat de boel goed roodgloeiend is!
|
02 mei 2006 23:48 |
|
|
psporsche
Ex black Beauty, New owner of the red legend!Uden
|
Ik hoop dat ze goed verzekerd zijn....
Dit soort dingen hoop ik nooit mee te mogen maken!
|
03 mei 2006 7:35 |
|
|
Wim SC 1981
911 SC 1981Eindhoven
|
bij elke bocht
Roodgloeiende remschijven, zowel van staal als carbon, zie je in de racerij altijd. Kijk maar eens goed tijdens een F1 race in de wielen, als je de kans krijgt. Dan zie je de schijven opgloeien.
In bijvoorbeeld de 24 uurs van Le Mans gebeurt dat per ronde van circa 3 a 4 minuten (afhankelijk van de klasse) een keer of 9. En dan dan 24 uur aan een stuk...
De turboladers zijn in zo'n race permanent roodgloeiend, wat bij de Porsches vaak goed te zien is (twee stuks) onder achterin.
Hetzelfde geldt voor de katalysator die je vaak ziet gloeien als je de kans krijgt in de pijp te kijken, na een bocht bijvoorbeeld.
_________________________________________ Rijden met die Porsche's!
|
03 mei 2006 14:33 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Je meent het
(Speakers on en kippevelgevoel verzekerd)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
03 mei 2006 17:29 |
|
|