Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 6:26



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Wat is de kooi van een 996 sterk! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht Wat is de kooi van een 996 sterk!
KIjk eens naar deze foto's...
http://fishki.net/comment.php?id=9669
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


01 mei 2006 23:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
En dat was dan nog een Cabriolet :shock:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


01 mei 2006 23:09
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Do993tupperware schreef:
Kun je toevallig ook even vertalen wat er allemaal bijstaat....


En dan met name het adres waar de restanten te koop zijn? :wink:
Of is hier niets meer van je gading bij?
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


01 mei 2006 23:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Das een mooie schuiver geweest.


01 mei 2006 23:16
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Zo te zien is 'ie puur met z'n snuit en kont onder de vangrails gegaan ..

Afbeelding Afbeelding ..

.... was wat anders geweest als'ie was gaan rollen :roll:


01 mei 2006 23:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Do993tupperware schreef:
Kun je toevallig ook even vertalen wat er allemaal bijstaat , ik kan er geen touw aan vast knopen :roll: :roll:

ik vindt ze persoonlijk niet meer wat het was hoor , ik heb nu toch al wel behoorlijk wat boxsters en 996en gezien , die open zijn geregen als een sardienblikje op de puntlassen , maarja je kan hem beter heel houden :wink:


Beter de auto opengereten dan zelf in de kreukels.
De oudere autos kunnen inderdaad beter tegen een stootje. Dikker plaatwerk en mooi laswerk. Maar vergeet niet dat je binnen wel meer klappen opvangt als het mis gaat. Ik weet niet wat er meer waard is, je gezondheid of je Porsche


01 mei 2006 23:36
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
Goeie dag zeg, wat een mega klapper moet dat geweest zijn, die was blij dat ie in een Porsche reed, en niet in een civicie of zo :sick:


02 mei 2006 0:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Vrouwen en auto's........ :?

Volgens mij zijn het 3 dames die uit de Porsche zijn gekropen, waarschijnlijk op weg naar een kappersmeeting :twisted:

IIG wel een geruststeling dat de deur aan de bestuurderskant "gewoon" open gaat na een megaklapper.


02 mei 2006 7:11
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
let er ook op dat ze niet uit de bocht gingen maar 'in' de bocht....
en de vangrails in (waar heb ik dat nog gelezen :))
Neus en achterzijde hebben het zwaar te verduren gehad, gelukkig de twee sterkste kanten van een wagen.
Toch niet overmoedig worden,
ik zag al auto's met minder schade met dodelijke afloop.


02 mei 2006 7:45
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Tis idd. een zeer mooie reportage...........deze mensen hebben enorm geluk gehad.....denk ik, want ik kan niet lezen hoe en wat er met de inzittenden is gebeurd.

Maar het geeft wel een mooie indruk van de stijfheid etc. van een Porsche....



Wel weer bizar dat het motorblok er finaal is uit gedonderd, net als dat ongeluk met die CGT...


02 mei 2006 7:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Dit is gewoon een 'textbook ongeluk' geweest vanuit werktuigbouwkundig perspectief. Alles wat kapot kon gaan, ging kapot, net als wanneer je een formule 1 auto aan stront ziet gaan. Doordat alles alle kanten opvliegt dissipeer je de bewegingsenergie vd auto. Alleen al de lengte waarover die vangrail kapot is gegaan spreekt boekdelen.
Dit was niet even gevalletje 120 over de snelweg. Ik denk dat deze gast met misschien wel 200 de vangrail in is gevlogen. Die dingen gaan gewoon niet over zo'n lengte kapot bij 120.


02 mei 2006 9:20
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster.996 cabrio
Lelystad
Bericht klappertje
Dit is toch wel een behoorlijke schuiver geweest, motorblok eruit van de bak afgebroken KANONNE! :x


02 mei 2006 10:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Hoeveel kost dat nou per meter, van die vangrails? :lol:
_________________________________________
NPC 0577


02 mei 2006 10:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
John4S schreef:
Wel weer bizar dat het motorblok er finaal is uit gedonderd, net als dat ongeluk met die CGT...


Niet (echt) bizar ... als je bekijkt hoe zo'n blok vast zit ... en vooral waar het in de auto zit :idea: Bij een middenklasser had het blok wss op schoot gelegen :?


02 mei 2006 10:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Doet me denken aan die 944 Turbo Cabrio die net voor me anderhalf jaar geleden de controle verloor en drie keer tegen de middenrail klapte.
Ook toen was ik verwonderd hoe sterk zo'n cabrio is en tegelijkertijd blij dat hij niet naar rechts vloog en een stuk dieper belande :shock:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


02 mei 2006 11:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Is schijnbaar in Rusland....Daar lappen ze hem wel weer op :wink: :twisted:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


02 mei 2006 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porschûh
Bericht 
Die is zijn no-claim wel mooi kwijt 8)


02 mei 2006 16:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht energie kwijt raken...
Bij zo'n klap is het een kwestie van energie kwijt raken en dat is hier op alle mogelijke manieren gebeurd..... door de (meegevende) vangrail, de kreukelzone voor en last-but-not-least het losscheuren van het blok dat de meeste massa "meenam". Denk dat ie flink getold heeft en dat is zijn/haar/hun geluk geweest. De airbags (opzij!) zijn wel onmisbaar want anders klap je nog aan alle kanten met je hoofd tegen ramen en elkaar (!). Dat kan toch nog gebeuren als na de eerste klap de airbag(s) leeg lopen.
Maar geluk moet je hebben, dat zie je maar. Overigens hoef je echt geen 200 km/h te gaan om met zo'n schade te blijven zitten. Kan al op lagere snelheden. Maar dit was een klapper van jewelste... denk ik. :bang:
_________________________________________
Rijden met die Porsche's!


02 mei 2006 17:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4
Breda
Bericht 
Inderdaad! ONGELOOFELIJK ZEG!

Is de P na de klap (in het weiland) weer terug het asfalt op gekomen??


02 mei 2006 19:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: energie kwijt raken...
Wim SC 1981 schreef:
Bij zo'n klap is het een kwestie van energie kwijt raken en dat is hier op alle mogelijke manieren gebeurd..... door de (meegevende) vangrail, de kreukelzone voor en last-but-not-least het losscheuren van het blok dat de meeste massa "meenam". Denk dat ie flink getold heeft en dat is zijn/haar/hun geluk geweest. De airbags (opzij!) zijn wel onmisbaar want anders klap je nog aan alle kanten met je hoofd tegen ramen en elkaar (!). Dat kan toch nog gebeuren als na de eerste klap de airbag(s) leeg lopen.
Maar geluk moet je hebben, dat zie je maar. Overigens hoef je echt geen 200 km/h te gaan om met zo'n schade te blijven zitten. Kan al op lagere snelheden. Maar dit was een klapper van jewelste... denk ik. :bang:


raar idee dat bij een noodstop al deze energie in je remschijven komt....


02 mei 2006 19:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
hallelujaaaaaaaaa..........

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


02 mei 2006 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: energie kwijt raken...
wolf schreef:
raar idee dat bij een noodstop al deze energie in je remschijven komt....


Als je bij zulke snelheden echt een noodstop maakt dan gaan ze ook even van 100 graden (stel dat je gedurende langere tijd gewoon rustig aan het blazen was) dan gaan ze aardig richting de duizend graden ;)
Bij 200 kmh is dat pak m beet 2,3 MJ aan energie wat erin gaan zitten. Voor staal kun je 452 J/kg/K verstouwen (452 joule per graag per kilo). Als je dan even met een kilo of 7,5 aan remschijf rekent dan heb je een temperatuurstijging van bijna 700 graden (682).
Als je dit meermalen achter elkaar doet zoals porsche bij het testen, dan gaan ze wel ff goed hoog totdat de boel goed roodgloeiend is!

Afbeelding


02 mei 2006 23:48
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex black Beauty, New owner of the red legend!
Uden
Bericht 
Ik hoop dat ze goed verzekerd zijn.... :cry:

Dit soort dingen hoop ik nooit mee te mogen maken!


03 mei 2006 7:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht bij elke bocht
Roodgloeiende remschijven, zowel van staal als carbon, zie je in de racerij altijd. Kijk maar eens goed tijdens een F1 race in de wielen, als je de kans krijgt. Dan zie je de schijven opgloeien.
In bijvoorbeeld de 24 uurs van Le Mans gebeurt dat per ronde van circa 3 a 4 minuten (afhankelijk van de klasse) een keer of 9. En dan dan 24 uur aan een stuk...
De turboladers zijn in zo'n race permanent roodgloeiend, wat bij de Porsches vaak goed te zien is (twee stuks) onder achterin.
Hetzelfde geldt voor de katalysator die je vaak ziet gloeien als je de kans krijgt in de pijp te kijken, na een bocht bijvoorbeeld.
_________________________________________
Rijden met die Porsche's!


03 mei 2006 14:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Je meent het :roll: :?: :wink:

(Speakers on en kippevelgevoel verzekerd)
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


03 mei 2006 17:29
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.