Auteur |
Bericht |
Basco
911 SC / Audi A4 2.0T QuattroTilburg
|
911T 1968: Aankoopadvies
Hoi ik ben nieuw hier en al een lange tijd op zoek naar een 911.
Nu heb ik een mooie 911 zien staan:
911T
1968
2.0 / 6 cilinder
Hij komt oorspronkelijk uit Italie.
Nu is mijn vraag waar ik op moet letten bij aankoop van deze auto.
Of zijn er ander typen 911 waar ik beter met af ben.
Natuurlijk is een 911S beter maar ook duurder.
Het is en blijft een 2e auto.
Groetjes
Basco
_________________________________________ Ahhh gekken moeten er ook zijn niet.
|
03 mei 2006 20:29 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Welkom Basco,
Heb niet veel verstand van zulke oudjes. Maar er zullen na mij zeker
forummers volgen die je nuttige tips kunnen geven.
In ieder geval veel succes en plezier hier
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
03 mei 2006 21:01 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Nogmaals welkom Basco,
Bij de "oudjes" dien je zeer goed te letten op roest, ik zou zeker en aankoopkeuring laten verrichten en als je hem al niet hebt de bijbel van Morgan aanschaffen.
in ieder geval suc6!
|
03 mei 2006 21:30 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Re: Aankoopadvies 911T 1968
| | | | Basco schreef: Hoi ik ben nieuw hier en al een lange tijd op zoek naar een 911. Nu heb ik een mooie 911 zien staan: 911T 1968 2.0 / 6 cilinder Hij komt oorspronkelijk uit Italie. Nu is mijn vraag waar ik op moet letten bij aankoop van deze auto. Of zijn er ander typen 911 waar ik beter met af ben. Natuurlijk is een 911S beter maar ook duurder. Het is en blijft een 2e auto. Groetjes Basco | | | | |
Beste Basco,
Stijn (svandamme) weet veel van de oudere types; misschien even een PB-tje ? Of wellicht leest Stijn ook dit draadje ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
03 mei 2006 21:38 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Ga eens kijken bij de klassieke 911/912 club voordat je gaat kopen.
Vaak staan er bij de clubs ook Porsches te koop van leden.
Verder is het advies om een buying guide (b.v. van Morgan) te kopen iets wat ik ook zou doen.
En heb je al eerder een klassieker gehad?
Het werk is nooit af is en je moet bereid zijn om veel (kleinere) klussen zelf te doen.
Ik weet waar ik het over heb; is een van de redenen geweest om de klassieker weg te doen...
De auto voor alles naar de garage brengen is gewoon te duur en je bent hem dan ook vaak kwijt.
Verder vind ik dat je over een garage of carpoort moet beschikken: anders, niet doen. Mijn mening.
Welke auto gaat het trouwens over? Kun je een link geven?
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
03 mei 2006 22:08 |
|
|
BW
924 `77Stadskanaal
|
Beste Basco,
Ik zal inderdaad een ``aankoopkeuring`` laten doen.
Of je moet veel tijd hebben om z`n 911 te restaureren.
Veel succes met je toekomstige 911.
Bert
_________________________________________ Mijn hobby is de 924, My dream 911
|
03 mei 2006 22:18 |
|
|
Basco
911 SC / Audi A4 2.0T QuattroTilburg
|
| | | | Anton schreef: Ga eens kijken bij de klassieke 911/912 club voordat je gaat kopen. Vaak staan er bij de clubs ook Porsches te koop van leden. Verder is het advies om een buying guide (b.v. van Morgan) te kopen iets wat ik ook zou doen. En heb je al eerder een klassieker gehad? Het werk is nooit af is en je moet bereid zijn om veel (kleinere) klussen zelf te doen. Ik weet waar ik het over heb; is een van de redenen geweest om de klassieker weg te doen... De auto voor alles naar de garage brengen is gewoon te duur en je bent hem dan ook vaak kwijt. Verder vind ik dat je over een garage of carpoort moet beschikken: anders, niet doen. Mijn mening. Welke auto gaat het trouwens over? Kun je een link geven? | | | | |
Ik heb een eigen bedrijfshal waar hij verwarmd staat en waar ik kan sleutelen.
Hij staat op marktplaats nu.
Weet alleen niet hoe ik hier fototjes moet plaatsen.
Groetjes
Bas[/img]
_________________________________________ Ahhh gekken moeten er ook zijn niet.
|
03 mei 2006 22:27 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik vind daar maar één 911T uit 1968 en dat is een zwarte die in Nederland staat
KIJK MAAR
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
03 mei 2006 22:48 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
is dit em? Gave kleur! Met dat sleutelen komt het dus wel goed.
Je kunt bij dit soort vraagprijzen een gokje wagen, maar beter is het om te laten keuren.
Of anders iemand met verstand van klassieke 911 meenemen.
Het belangrijkste is de motor, want een revisie gaat je veel geld kosten. Meer als de vraagprijs...
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
03 mei 2006 22:52 |
|
|
Basco
911 SC / Audi A4 2.0T QuattroTilburg
|
Dit is hem ja.
Ik ben er een 2 maanden geleden al naar gaan kijken maar was door de kleur er niet meer op terug gekomen maar nu vind ik het toch wel een topkleur voor dit model.
Basco
_________________________________________ Ahhh gekken moeten er ook zijn niet.
|
03 mei 2006 23:09 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ziet er super uit in zwart, als ik handig was wist ik het wel...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
03 mei 2006 23:35 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Is dit dezelfde? Het verschil in vraagprijs minimaal reserveren voor eventuele toekomstige gebreken....en inderdaad TOP-kleur!
|
04 mei 2006 0:08 |
|
|
Basco
911 SC / Audi A4 2.0T QuattroTilburg
|
Nee het is niet dezelfde.
Wel toevallig 2 oranje 911 uit 1968 in Tilburg
Basco
_________________________________________ Ahhh gekken moeten er ook zijn niet.
|
04 mei 2006 0:12 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Re: Aankoopadvies 911T 1968
- kijken of de wagen matching numbers heeft
- roest / blaasjes in de lak. Met name bij de voorschermen (vanuit de wielkasten), dorpellijsten en onderkant deuren (zit een gaatje om water af te voeren).
- ga er uitgebreid mee rijden
- altijd een aankoopkeuring laten doen voordat je iets koopt (gebruik zoekfunctie op dit forum voor goede adressen in de buurt)
- zet geld apart voor onderhoud
- lees inderdaad die 'Porschebijbel' van Morgan
- zoek ook verder op deze site. Er staan nog veel meer tips w.o een link naar een engelse site waarop precies wordt aangegeven waar je naar moet kijken (sorry, kon 'm zo snel niet vinden)
* Een S is niet per definitie 'beter'
* Een import uit Italië betekent vaak minder last van roest (beter weer daar)
* Een 2.2 of 2.4 zijn verder doorontwikkeld dan een 2.0 uit '68, dus vaak 'beter'.
Succes. Gave kleur, 'blut orange'.
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
04 mei 2006 0:59 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Dat "matching vehicle and engine numbers" (en mogelijk ook gearbox number) is belangrijk.
Als je het chassisnummer hebt kun je aan Pon Porsche Leusden vragen of ze bij de fabriek willen navragen wat de nummers, uitvoering, kleur, productiedatum, en land waren.
Misschien dat het kenteken ook al voldoende is voor een navraag.
Ze hebben het ooit voor mij gedaan; er kunnen kosten aan verbonden zijn.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
04 mei 2006 9:09 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Aankoop keuring laten doen bij een specialist die regelmatig oude porsches onder handen neemt, bijvoorbeeld:
P&P in Roggel - www.porsche-parts.nl
Blankemeijer in Bleskensgraaf - www.blankemeijer.com
Verwacht alleen niet dat je voor 13.500 een perfecte klassieke porsche krijgt. (als dat wel zo is heb je een koopje)
Andere plekken waar heel vaak roest/rot problemen zijn:
- bevestigingspunten van de triangels van de voorophanging. (Tanksupport)
- Deurstijl bij het slot op de rand van het achterscherm. (Slotplaten)
- Kachelpijpen (even testen of de verwarming het doet) Deze lopen door de dorpel. (binen en buiten dorpel moeten eraf om dat te vervangen.
Motornummer, baknummer checken met vin/chas nummer bij Pon.
Goed naar de motor en de bak luisteren voor vreemde geluiden, stroef schakelen etc. => daar heb je zeker een specialist voor nodig.
En zorg vooral dat je nog wat geld achter de hand hebt..........
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
04 mei 2006 12:05 |
|
|