Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 14:47

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
911 SC: nieuwe accu voor mijn sc 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 911 SC: nieuwe accu voor mijn sc
Mijn accu is op een punt geraakt dat ik em niet meer kan opladen. Op de accu staat het volgende : 999.611.070.20 Moll Kamina 570 69 12V 70A. Ik heb even gekeken en ik zie dat de vloeistof nog steeds tot een klein stukje onder de bovenrand zit.

Ik heb nu de volgende vragen : Kan ik zelf nog zorgen dat de accu het weer goed doet ?

Als ik een nieuwe moet kopen heeft het dan nut om wederom deze originele porsche accu te kopen of kan ik elke andere accu kopen die minimaal 70A levert ?

03 mei 2006 20:55
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Op den duur is een accu gewoon op. Het beste is gewoon een andere te kopen, en dat hoeft echt geen orginele Porsche accu te zijn. Kijk eens in je instructieboekje wat ze als standaard en als optie opgeven. Als je niet veel met de auto rijdt zou ik de zwaardere aanbevelen, omdat deze voor langere tijd de benodigde spanning om te starten kan leveren. Ik heb nu zelfs een 90Ah in mijn 3.2 zitten.

03 mei 2006 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Double G schreef:
Op den duur is een accu gewoon op. Het beste is gewoon een andere te kopen, en dat hoeft echt geen orginele Porsche accu te zijn. Kijk eens in je instructieboekje wat ze als standaard en als optie opgeven. Als je niet veel met de auto rijdt zou ik de zwaardere aanbevelen, omdat deze voor langere tijd de benodigde spanning om te starten kan leveren. Ik heb nu zelfs een 90Ah in mijn 3.2 zitten.

Dankje, ik zal eens rond gaan kijken voor zo'n accu dan.

03 mei 2006 22:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Double G schreef:
dat hoeft echt geen orginele Porsche accu te zijn.

Bestaan die dan???

03 mei 2006 23:06
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Als je het eerste regeltje had gelezen van dit topic had je kunnen zien dat superrob een Porsche nummer op z'n accu heeft staan :wink:

Maar idd, geen enkel automerk maakt ze zelf, maar ze plakken er allemaal een eigen onderdeelnummer op :idea:

04 mei 2006 8:43
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht geen nut
Heb begrepen dat het monteren van een zwaardere accu geen nut heeft. Ben geen electricien maar de uitleg zou zijn: om te starten is de opgegeven spanning voldoende, monteer je een zwaardere dan moet de dynamo harder werken om die op spanning te houden (??). Met andere woorden, je schiet er niks mee op.
Waar of niet-waar, that's the question.... :?: :?: :!:

04 mei 2006 13:57
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Het voordeel van een zwaardere accu is dat deze over langere tijd meer vermogen kan leveren en ook bij extremere temperaturen. Als je de auto niet vaak gebruikt kun je met een lichtere accu het eerder hebben dat deze is leeggelopen dan de zwaardere. Maar dat een dynamo harder moet werken lijkt mij vreemd, omdat deze door de motor wordt aangedreven en dus het motortoerental evenredig volgt, ongeacht de accu. Ik ben het er wel mee ens dat als de accu helemaal leeg zou zijn je met die zwaardere een paar kilometer extra moet rijden om hem weer vol te krijgen, maar ik denk dat weinigen van ons dit een straf vinden :wink:

04 mei 2006 20:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]