Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 6:17

Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
autokeuring belgie sucks 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
De documenten kunnen nu nog 3 tot 8 weken op zich laten wachten.

De procedure, heeft nu van bij de start, aanvraag afspraak keuring bijna 14 dagen geduurd. Het aantal faxen, telefoontjes en mailtjes zijn echter niet meer te tellen.
Dat het zo snel is gegaan, is eigenlijk enkel maar te danken aan het feit dat de man van PCB, hier echt zijn werk van heeft gemaakt.
Je mag er niet aan denken, dat je dit even moet gaan doen op een vakantiedag. Ik vrees dat je volledig aantal vakantie dagen is opgebruikt tegen dat het in orde is. :? :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

27 apr 2006 12:47
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
als het maar geregeld geraakt :)

27 apr 2006 12:50
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
@ ppp356: het aantal telefoontjes en mailtjes dat ik de voorbije 2 weken gemaakt heb kan ik ook ni tellen...om van de ambetante stress maar te zwijgen...m'n wagen is sinds begin maart binnen en 2 maand later kunnen we eindelijk naar de keuring!! Alpina's hebben ook geen gelijkvormigheidsattest...maar het heeft dus zowat 6 weken geduurd vooraleer we hadden uitgevist wat de te volgen procedure was. Blijkbaar hebben de algemene veranderingen mbt keuring ook invloed gehad op deze procedure en het antwoord heeft 3 weken op zich laten wachten (ministerie hé)...Kost enkel geld want in tussentijd huur ik een wagen terwijl de andere rijklaar en betaald is maar een jippie papiertje ontbreekt...Enfin de last is achter de rug en nu is het een aantal weken wachten...Keuring Anderlecht verwacht de gelijkvormigheid tgen half mei

..gelukkig had ik m'n Porsche nog om die stress in de weekends van me af te schudden :wink:

27 apr 2006 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
targa '87 us-import
Bericht Re: autokeuring belgie sucks
badboysrs schreef:
ik rij met een originele 911 turbolook met interieur van een rs van 92, auto bevat dus originele stukken en is afgekeurd volgens de belgische normen voor zetels ,stuur, veerpootbrug, schijven en klauwen . Valt zogezegd onder tuningkeuring, dus bij deze heb ik een rode kaart met een prijsticket van 58 euro, belgie het belachelijke land, dat ze eerst eens zien voor al de wrakken af te keuren in belgie die nog rond rijden

vorige week naar de belgische keuring met mijn originele p928 bj. 1986.
afgekeurd voor de gegroefde schijven. :?
dit is nochtans origineel. 8)
ik moet nu een attest constructeur voorleggen en hopelijk komt het dan wel in orde. toch wel erg dat als zij iets niet weten dat wij dan zoveel extra moeite moeten doen. Dat zij eens bewijzen dat het NIET origineel is i.p.v. omgekeerd. :evil:

01 mei 2006 12:52
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...de Alpina heeft vandaag z'n gelijkvormigheidskeuring in Anderlecht keurig doorstaan. De vrouw van de patron van de garage is ermee geweest en ze heeft zich blijkbaar aangenaam vermaakt (het was dan ook uitstekend weer hé) - zo vertelde ze toch -. Omstreeks 12u was ze daar en pas na 15u was ze buiten, maar er waren geen problemen. Ik had al effe schrik met die toestanden van de nieuwe keuringwet dat er zich hier en daar discussiepunten zouden voordoen, maar dat was dus niet het geval. (zoals dat de pook het schakelpatroon moet vertonen; bij Alpina staat daar een merk-logo op natuurlijk).

Normaal gezien op een tiental dagen zou het attest in Anderlecht moeten toekomen, waarbij ik dan meteen m'n roze kaart krijg waarmee ik m'n platen kan aanvragen en verzekering! Voel me toch al wat geruster dan een week terug...We zijn op goede weg :D ...

04 mei 2006 18:40
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
MichM3 schreef:
Normaal gezien op een tiental dagen zou het attest in Anderlecht moeten toekomen, waarbij ik dan meteen m'n roze kaart krijg waarmee ik m'n platen kan aanvragen en verzekering! Voel me toch al wat geruster dan een week terug...We zijn op goede weg ...

Ik denk dat je nog een stapje vergeet, met dat attest, moet je terug naar de keuring, en dan krijg je je roze formulier.
Het positieve is, dat vermits je net geweest bent naar de keuring, je er deze maal, zonder problemen door bent.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 mei 2006 18:46
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...klopt...normaal moet dit stapje ook volbracht worden...maar dat is nu het voordeel van de BMW gagrage te laten gaan die daar wekelijks met verschillende auto's toekomen en de keuring door en door kennen...ik heb het speciaal nagevraagd en ze krijgen gelijkvormigheid en roze formulier gelijk mee :wink:

04 mei 2006 18:50
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Iemand een idee of ze problemen zouden maken van een andere voorbumper en de spoiler ?? Volgens de Porsche garage niet... maar gerust ben ik in elk geval niet. Eerste keuring zal voor oktober dit jaar zijn :?

05 mei 2006 11:19
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Carrera4s schreef:
Iemand een idee of ze problemen zouden maken van een andere voorbumper en de spoiler ?? Volgens de Porsche garage niet... maar gerust ben ik in elk geval niet. Eerste keuring zal voor oktober dit jaar zijn :?

Mijn advies volhouden dat het een origenle optie is van Porsche, zeg maar dat het een aerokit is.
Anders zien dat je de nodige attesten hebt van de wagen. Ik ga nooit zelf met de wagen naar de controle, ik laat altijd de garagehouder gaan. Je weet België is nog steeds "Ons kent Ons"

05 mei 2006 11:37
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
..sluit me volledig aan bij wat ppp356 zegt: laat de garage gaan en het zal wel in orde komen met die andere spoilers :wink:

05 mei 2006 12:31
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Mja, best wel hé. Trouwens, de wagen is zo geleverd, dus met de aerokit er al op, is dus niet achteraf geplaatst.

Kan 'm natuurlijk ook te koop zetten :twisted:

05 mei 2006 15:45
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Vandaag ben ik (met veel angst zoals iedere auto-eigenaar) met de 968CS naar de keuring geweest.
En hij is blanco goedgekeurd .
Ik kan er weer een jaartje tegen.
Eerst bleven ze hangen op mijn achterste banden (265/40-17 ipv de standaard 255/40-17) doch ze hadden de pech dat ook ik me geinformeerd had waardoor ze het goed moesten keuren.
Ik heb wel een Tuningkeuring aan mijn broek (6€ + 21% BTW) vanwege de kofferspoiler :bang:
En wie durft er nog beweren dat het niet enkel om het geld gaat met die nieuwe keuring :evil:

Nog een leuke anekdote.
Mijn ouders zijn maandag met hun standaard maar full option Frontera naar de keuring geweest .
Eerst wilden ze hun voertuig afkeuren tot het verkeer vanwege hun reservewiel dat op hun achterklep hangt (originele optie van Opel).
Na discussie van mijn vader hebben ze naar Opel getelefoneerd en moesten ze toegeven dat ze er niets tegen konden beginnen.
Nu heeft hij wel een opmerking op zijn keuringsformulier staan dat als ze de koffer openen steeds een gevarendriehoek moeten uitzetten daar dit wiel bij opening van de klep voor het achterlicht komt :flush:
Wat heeft dit met technische controle te maken en waarom bij een standaard en gehomologeerd voertuig :?:

foto van soortgelijk voertuig als voorbeeld
Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

18 mei 2006 16:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
Ben eens benieuw hoe ze bij mijn vrouw haar autootje gaan reageren.

Is een Yaris, maar in T-sport versie, dus verlaagd, velgen, ander interieur, ander dashboard (niet digitaal, maar analoog), andere bumpers, ...
Alles origineel, maar sterk afwijkend van de "normale" Yaris.

18 mei 2006 17:44
Profiel
Groningen
Bericht 
911-lover schreef:
Ik heb wel een Tuningkeuring aan mijn broek (6€ + 21% BTW) vanwege de kofferspoiler :bang:
:shock: Je hebt toch nog de standaard achterspoiler? :?

Citaat:
Nu heeft hij wel een opmerking op zijn keuringsformulier staan dat als ze de koffer openen steeds een gevarendriehoek moeten uitzetten daar dit wiel bij opening van de klep voor het achterlicht komt :flush:
Ik kon het niet helpen... gebruld van het lachen. Dat is werkelijk te triest voor woorden....

18 mei 2006 18:11
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
911-lover schreef:
*Op je versnellingspook moeten de cijfertjes staan anders "verboden tot het verkeer"

Die staan er bij mij origineel niet op...

Citaat:
*Verbetering van remmen door geperforeerde en/of gegroefde schijven , andere remklauwen of stalen remleidingen "verboden tot het verkeer"

Dat is dan twee en drie...

Citaat:
*Dempers of veren zelf geplaatst of niet door een garage die een plaatsingscertifcaat levert "verboden tot het verkeer"

Valt mee...

Citaat:
*Uitlaat die luider is dan origineel "verboden tot het verkeer"

Vier

Citaat:
*Banden met snelheidsindex hoger dan de wagen kan rijden "verboden tot het verkeer"

Vijf...

En dan te bedenken dat ik misschien de grens wil oversteken.
:?

18 mei 2006 18:16
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Jort schreef:
911-lover schreef:
:shock: Je hebt toch nog de standaard achterspoiler? :?

Inderdaad , vandaar dus mijn opmerking hier :cry:

18 mei 2006 18:36
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
911-lover schreef:
Eerst wilden ze hun voertuig afkeuren tot het verkeer vanwege hun reservewiel dat op hun achterklep hangt (originele optie van Opel).
Na discussie van mijn vader hebben ze naar Opel getelefoneerd en moesten ze toegeven dat ze er niets tegen konden beginnen.
Wat heeft dit met technische controle te maken en waarom bij een standaard en gehomologeerd voertuig :?:

foto van soortgelijk voertuig als voorbeeld
Afbeelding

Hmmm, zitten de achterlichten dan niet in de balk ONDER de achterklep (ja ja, ik zie op deze foto ook wel dat dat niet zo is, maar bij die van je vader dus!) Hier in NL is dat bij 90% van die wagens namelijk wel zo (om bovengenoemde reden overigens, en ja, daar zijn best wel gevaarlijke situaties voor te bedenken, dus ZO raar is het niet!)...

Het ziet er alleen zo raar uit altijd, van die mooie lampen aan de zijkant van de wagen en dan de achterlichtjes in de achterbumper... (zoals onder)

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Pascal op 18 mei 2006 21:37, in totaal 1 keer bewerkt.

18 mei 2006 21:20
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
Als ma een beetje dikke kont of brede heupen heeft, staat ze bij het openen van de achterklep ook zomaar voor een achterlicht... Moet pa dan ook als de wiedeweerga de gevarendriehoek plaatsen? :lol: :wink:

18 mei 2006 21:23
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Devils son schreef:
Citaat:
*Banden met snelheidsindex hoger dan de wagen kan rijden "verboden tot het verkeer"

Vijf...

Vreemd.
Ik vind het nl veeeeeeeel gevaarlijker als je harder kan rijden dan de snelheidsindex van je banden toestaat... :roll: :? :shock:

Weet je zeker dat die regel zo is, Koen? Of juist andersom? En dan zou ik het nl. gewoon begrijpen. :roll:

18 mei 2006 22:19
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Als de index lager is worden ze idd ook afgekeurd.
Dat vind ik ook niet mer dan normaal,maar ik heb al 2 klanter gehad die normaal T of H banden op hun wagen moesten rijden en er VR banden hadden opliggen.
Afgekeurd vanwege verkeerde snelheidsindex.
Ik kon het net als jullie ook eerst niet geloven tot ik hun keuringspapier zag.

@PaSCal : Ik weet wat je bedoeld en de meeste oudere Jeeps hebben/hadden dat , maar tegenwoordig zie je ze meestal zijdelings staan. Als het echt zo gevaarlijk zou kunnen zijn moeten ze de constructeurs aanpakken en/of geen homologatie geven. Niet de klant na 5 jaar ineens gaan zeggen dat het voertuig niet in het verkeer mag komen en daarna het verhaal met de gevarendriehoek(hoe ver moet je die weer voor je wagen zetten :?: 50meter :?: )

Enkele voorbeeldjes:

AfbeeldingAfbeelding

Ja , zelfs de Porsche Cayenne
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door 911-lover op 18 mei 2006 22:32, in totaal 1 keer bewerkt.

18 mei 2006 22:29
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
911-lover schreef:
Ja , zelfs de Porsche Cayenne
Afbeelding

Hé, nooit eerder zo gezien. Best gaaf... 8)

18 mei 2006 22:31
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Dan heb je mijn fotootjes van Francorchamps niet goed bekeken :roll: :wink: :lol:

Daar stonden er wel meer zo (met of zonder afdekkap)

Afbeelding

18 mei 2006 22:36
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
911-lover schreef:
Dan heb je mijn fotootjes van Francorchamps niet goed bekeken :roll: :wink: :lol:

Klopt :twisted: :lol: :lol:

Denk je dat ik hier zoveel kan posten als ik ook nog eens andermans posts moet gaan lezen :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:

18 mei 2006 22:39
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Ik kan dat :twisted: :cheesy: :tongue: :wink: :lol: :lol: :lol:

18 mei 2006 22:43
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
911-lover schreef:
Ik kan dat :twisted: :cheesy: :tongue: :wink: :lol: :lol: :lol:

Weet ik. Maar ZOVEEL concessies wil ik niet doen aan de kwaliteit van mijn posts... :cheesy: :mrgreen:

18 mei 2006 22:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende