Auteur |
Bericht |
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
 924: Achterste uitlaat demper
Al sinds de aanschaf van mijn auto, 924 uit 1977 zit er een hobby bob steun op van de vorige eigenaar.
Hierdoor hangt de demper los, in zelf gemaakt rubbers. Ook ligt deze lager, en kijkt het er niet mooier op.
Ik ben eens gaan snuffelen op het internet naar foto`s van de ophang punten van de demper. Ik kon enkel wat van een 931 vinden maar dat lijkt totaal niet wat ik heb (totaal andere steun).
Heeft iemand een beschrijving of foto hoe het origineel zit?
Bijvoorbaat dank
Ik ben net gestuit op de PET pdf file van mijn auto, en er wordt gesproken over een extra stuk (wat op de rubbers staat) wat ik dus niet heb. Is dit moeilijk na te maken? Zodat het zootje enig sinds netjes zit?
|
03 mei 2006 23:50 |
|
 |
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
De demper hangt met een grote slangklem aan een metalen beugel.
De beugel volgt de ronding van de demper en is plm. 20cm breed. De opstaande rand zorgt ervoor dat de slangklem er niet vanaf schuift.
De beugel zit met twee rubbers vast aan het chassis.
Zelf maken kan, sloop is beter.
Ik heb de einddemper een keer vervangen door een universele Johnny uitlaat. No-go. Hoop kabaal, koppel niks meer daar en je werd er gek van.
Vandaar dat ik weet hoe die beugel eruit ziet.
Nog meer vragen?
Ik zat er van de week over te denken om een kleine einddemper te nemen die niet onder de bumper uitsteekt. Dan met twee buizen twee eindstukken pakken. Maar of dat gaat, I dunno.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
04 mei 2006 0:21 |
|
 |
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Het schijnt een ander dieper geluid te maken als je aan een stuk pijp flenzen aan bakt. zelf geen ervaring mee..
Met zelf fabriceren over een eigen beugel doel ik op een tijdje. Dat ik in alles rust een beugel kan scoren want ik wordt soms gek als ik bijvoorbeeld een scherpe bocht naar links/rechts maakt met redelijk wat snelheid (van de snelweg af bijvoorbeeld). Dan bonkt ie ergens tegenaan, wat nogal vervelend is.
|
04 mei 2006 0:31 |
|
 |
BW
924 `77Stadskanaal
|
Zoals je weet heb ik ook een 924 alleen deze zit met een steun aan de bak en chassis vast.
Ik wil je wel een foto laten zien, maar hoe krijg ik die hier???
Bert
_________________________________________ Mijn hobby is de 924, My dream 911
|
04 mei 2006 18:07 |
|
 |
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Moet je op een website plaatsen ( www.photobucket.com is een goeie) en dan een link op het forum zetten. IMG knop indrukken, link plakken, IMG knop indrukken.
Hoplakee en zo krijg je vanalles nogwat.
Vroemvroem.
Ik wil powersound uit mn 924... maar dat zal lastig worden.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
04 mei 2006 19:09 |
|
 |
BW
924 `77Stadskanaal
|
Ik ga het proberen
De foto`s staan nu in mijn album, en daar kun je ze ook bekijken.
|
04 mei 2006 19:22 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
|
04 mei 2006 19:40 |
|
 |
BW
924 `77Stadskanaal
|
Verhip hoe flik je dat
Ik ben dan ook geen pc nerd 
|
04 mei 2006 19:53 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Tja ... ik was in de buurt en ben toen even onder je Porsche gekropen :twisted: .. en ben meteen zo vrij geweest om je radio mee te nemen
MNES  in je album het foto'tje aanklikken ... nu krijg je de grote foto te zien ... rechter muisklik op dat foto'tje en dan eigenschappen selecteren .... deze URL 'copy-pasten' in je topic en voor de url [img]%20en%20na%20de%20url%20 [/img] ...
Je kunt het (ook) zien als je mijn vorige bericht quote 
|
04 mei 2006 19:58 |
|
 |
BW
924 `77Stadskanaal
|
|
04 mei 2006 20:04 |
|
 |
BW
924 `77Stadskanaal
|
|
04 mei 2006 20:08 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Inderdaad

|
04 mei 2006 20:20 |
|
 |
BW
924 `77Stadskanaal
|
GEZOCHT: 1 autoradio merk Grundig.
Iemand iets gezien?????
|
04 mei 2006 20:29 |
|
 |
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
|
04 mei 2006 20:56 |
|
 |
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
wat zit daar rechts naast de demper met die rode dop erop?
Komt me onbekend voor...
|
04 mei 2006 22:31 |
|
 |
BW
924 `77Stadskanaal
|
Daar zit de automaatbak en dat wat jij bedoelt is de ATF vulpotje.
Er staat ook een - en + op zodat je ook kunt zien of er genoeg inzit.
Er zijn volgens mij niet veel 924 met een automaat, want ik heb er nogal wat problemen mee.
Ik heb er al eens een keer op het forum gezet, maar geen respons.
|
04 mei 2006 22:53 |
|
 |
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Ach so (sagt Ulli). Ja dat heb ik dus niet. Hoe rijdt dat nou, een P automaat? We hebben op het werk cadillac's automaat, maar dat is een ander slag auto's.
|
05 mei 2006 0:09 |
|
 |
BW
924 `77Stadskanaal
|
Zonder lawaai rijdt het super goed.
|
05 mei 2006 17:10 |
|
 |
Gewoon Joost
911 Carrera '87Steenwijk
|
ik heb een 964 einddemper omgebouwd naar 924 formaat met een dubbele pijp eraan lijkt heel mooi, maar het geluidt was gruwlijk, veelste hard.
maar aangezien ik ook geen middendemper had, heb ik maar een middendemper terug geplaatst, resultaat, een mooi diep geluidt met ligte knallen in de pijp als ik gas loslaat.
maar wat schetst mijn verbazing, hij is ook nog sneller geworden, meer koppel en trekt veel beter door, zelfs bij 180 voel ik hem nog weg trekken als ik gas geef, hij moet nog weer een keer op de testbank, als ik er een keer tijd voor heb, om te bewijzen dat het niet tussen de oren zit
meneer aard is inmiddels voorzien van een demper ophangbeugel, en een middendemper vervanger.
groetn joost
_________________________________________ www.Renntech.info
|
07 mei 2006 22:59 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
|
07 mei 2006 23:10 |
|