Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:58

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Autobahn geflitst, wie weer wat te doen...... 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
Porsche912 schreef:
Ik heb nog steeds mijn NL-rijbewijs

Eén punt van aandacht - als je langer dan 6 maanden in Duitsland woont ben je met een NL rijbewijs niet meer verzekerd als je in een auto met Duitse platen rijdt... :idea: :roll:

05 mei 2006 18:47
Profiel
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Ha Horn,

Meen je dat nou....hmm
Dank voor de tip, ik zal het eens nagaan bij m'n verzekering aangezien ze wel weten dat ik een NL rijbewijs heb en bijna al mijn buitenlandse collega's d'r ook hun wagenpark hebben verzekerd (Belgen en Fransen) dus het zou me verbazen.

Het stadhuis heeft mij toen ik naar Duitsland verhuisde en me daar inschreef de optie gegeven om mijn NL-rijbewijs in te ruilen tegen een Duitse maar volgens de beste man was het de eerste 5 jaar zoiezo geen probleem aangezien het rijbewijs EU erkent is in tegenstelling tot bijv. een Amerikaans rijbewijs.....(die heb ik namelijk ook nog 8) )

05 mei 2006 22:53
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Zou met de eenwording van Europa veranderd kunnen zijn. Is wellicht de moeite van het checken waard.

Heb van 94 tot 96 in Frankfurt gewerkt en gewoond en de opdracht gekregen om binnen een half jaar mijn rijbewijs om te wisselen voor een Duits. Niet gedaan, tot ik na 8 maanden gebeld werd door de leasemij dat ik volgens hun gegevens nog een NL rijbewijs had en of ik me realiseerde dat ik voor de Duitse wet al 2 maanden onverzekerd rondreed daardoor. Toen om laten wisselen in een gehucht in de buurt van Frankfurt waar ze dit nog nooit hadden gedaan en mij op vertoon van mijn NL rijbewijs gewoon een vergelijkbaar duits rijbewijs meegaven... en mijn Nederlandse weer zomaar mee teruggaven! :wink:

3 maanden later reed ik in Frankfurt door rood en moest vervolgens een week mijn rijbewijs inleveren. Heb die week wederom op mijn NL rijbewijs doorgereden (jong en onbezonnen, toen nog wel :twisted: ). Zou ik nu niet meer doen :^:

05 mei 2006 23:55
Profiel
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Ha ha, nou i.i.g. bedankt voor de tip, zal maandag toch even snel een belletje plegen naar de verzekeraar.

Dat je je NL rijbewijs gewoon weer meekreeg is wel een hele goede geweest!! :wink:

06 mei 2006 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4 Cabriolet
Hoge Noorden...
Bericht 
lekker off topic allemaal weer....

Om maar weer on-topic te gaan:

een bekende van me werkt bij het CJIB in Leeuwarden (nee, ik kan niks regelen verder ;)

hij vertelde me dat als een duitser in Nederland geflitst wordt en als een nederlander in Duitsland geflitst wordt er gekeken wordt of de auto op naam van een bedrijf of op naam van particulier staat.

nu komt de aap uit de mouw:

BEDRIJVEN WORDEN IVM GEBREK AAN BEWIJS NOOIT VERVOLGD!

Over gelijke behandeling gesproken...leaserijders hebben weer geluk dus...

06 mei 2006 22:47
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2