Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:07

Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
964: Accu opladen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 964: Accu opladen
Wilde vanmiddag de porsche starten om een ritje te gaan maken. Helaas, te weinig stroom (laatst wel korte ritten gehad met regelmatig starten), was toch wel verrast. :(

Ik heb voor een uur de acculader erop gezet en hij starte weer prima. Eigenlijk wil ik morgen de accu uit de auto halen en hem voor langere tijd op de lader zetten (ca. 6 uur).

Nou komt de vraag: weet iemand hoelang je eigenlijk een accu moet opladen en staat hier een minimale of maximale tijd voor?

acculader is 12 volt en 10 ampere.

05 mei 2006 21:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Zo lang tot de auto start :oops: En dan lekker gaan rijden, en dus opladen, ZO LANG ALS JE WILT :P :D :ba:

Alleen als er geen enkele regeling op de lader zit: niet zo lang tot de accu droog is gekookt 8)

Misschien eens e.e.a. (laten) doormeten: laadspanning/-stroom, ontlaadstroom, accu status(alleen mogelijk na volledig opladen).

05 mei 2006 23:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Goedemorgen Paul,

Bedankt voor je reactie. Ik heb nog eens even goed gekeken naar de lader en volgens mij slaat hij auto. af, er zit een soort zekeringschakelaar op die volgens mij alles uitschakelt als tie vol is. Ik zet hem er vandaag even voor 4 uur op. Volgende week moet de auto naar Wittebrug voor onderhoud, zal ik gelijk vragen of ze alles even willen doormeten.

Overigens gisteren een flink stuk wezen rijden en laadde toch niet voldoende op. Want bij thuiskomst nog even voor de deur gezet, om de auto dralen hoe mooi die wel niet is enzo, je snapt het wel :P

Maar niet meer starten he, alleen maar geratel van de relais en toen niets meer. :cry:

Dus maar eerst even kijken hoe hij zich gedraagt naar 4 uur laden. En anders of nieuwe accu, of kijken of hij wel genoeg laadt.

06 mei 2006 8:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Bij accuproblemen: METEEN VERVANGEN!

Al 2x meegemaakt dat de accu ineens dood was. En daar sta je dan!
Voor € 60,- al een nieuwe accu, dus niet verder tobben.

06 mei 2006 8:28
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
ik zou het door laten meten want een accu vervangen die niet bijgeladen word is ook zonde geld :wink:

robert

06 mei 2006 8:31
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Goed advies :!:

Er wordt vaak te snel geroepen dat de accu de oorzaak is, terwijl die er ook niks aan kan doen als hij niet (voldoende) wordt opgeladen :lol:

06 mei 2006 11:10
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
accuprijzen zijn enorm gestegen afgelopen jaar. voor 60 euro krijg je geen kwaliteitsaccu meer helaas.
Kocht vorig jaar een Bosch Silver voor de Porsche voor 92 euro bij een Bosch Center. Kocht een maand geleden een Bosch Silver voor de Slopel bij hetzelfde Bosch Center... 146 euro... :shock: :?

Idd eerst even je dynamo laten doormeten. Hoor ik best veel ellende over van 964 rijders. Zou zo'n ding ongeveer 15 jaar probleemloos meegaan? :roll: :?:

06 mei 2006 11:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Weet je natuurlijk niet, de één 5 jaar en de ander misschien 20 jaar.

Maar ik laat hem zeker even nameten.

De lader staat nu al 2,5 uur te laden. Is het normaal dat er wat geluiden (licht gesis) uit de accu komen? (lekt en kookt overigens niet).

Volgens het schema op de lader (kleinlader) en aangegeven op de accu dien ik de accu ca. 10 uur :shock: op te laden.

Ik ga in ieder geval om het uur even kijken.

06 mei 2006 11:38
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Ik had een druppellader op mijn 964. Nooit gesis gehoord. Nooit meer startproblemen gehad ook.
Ook mijn dynamo werkte niet meer naar behoren. Uiteindelijk maar laten reviseren.

06 mei 2006 11:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Oh sorry hoor :roll:
Tuurlijk, eerst zeker weten dat het niet de dynamo is.

06 mei 2006 12:05
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Wat licht gesis bij het laden is niet gek. Er vindt tenslotte een chemisch (omzetings)proces plaats in de cellen.

Zitten er nog stoppen op de accu, 6 van die grote plastic 'schroeven'?
Dan zou je die even kunnen verwijderen, eerst de lader uitschakelen :!: :!:
En kijken of de cellen wel 'onder water' staan.
10 uur laden is niet raar hoor.

Bij een druppellader hoor je geen gesis omdat die druppelsgewijs laadt :D

06 mei 2006 12:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Afbeelding

Bedoel je dit Paul :?:

De cellen zijn volgens mij vol. Overigens wordt de accu aan de bovenzijde lichtjes warm.

06 mei 2006 12:40
Profiel
Bericht 
Bedoel inderdaad die 6 kruisjes.

Lader even uitschakelen, met passende schroevendraaier de kruisjes losdraaien, en wat zie je dan: glanzende vloeistofoppervlakken in alle 6 of soort van ribbeltjes van schotjes?

In het laatste geval bijvullen met gedestilleerd water(geen kraan- of geioniseerd of ander water) zo dat er net een glanzend vloeistof oppervlak ontstaat en de schotjes dus net onder water zijn.

Foto is handig!

Lichtjes warm geen punt (chemisch proces he).

06 mei 2006 15:07
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
@ Paul; ik hoor inderdaad wat gedruppel als ik mijn accu laad :)

@ Ruud; je vroeg om de laadtijd; dat is vrij makkelijk; je gaf aan een 10A lader te gebruiken, dan deel je het vermogen van de accu (in ampere-uur (Ah)) door de laadstroom; dus b.v. van een bij Porsche veelgebruikte Bosch Silver Accu; 70 Ah > 7 uur laadtijd.
Ik zou deze accu niet meteen de deur uit doen, eerst eens lekker doorladen, en afwachten.

06 mei 2006 15:21
Profiel
Bericht 
Wel zorgen dat 'ie medio juni helemaal in topconditie is Ruud :lol:

06 mei 2006 15:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Thanx guys :thumright:

Volgens mij is hij vol, sloeg vanmiddag (na 5 uur laadtijd) automatisch af.

Zal inderdaad de dopjes ter controle nog even losdraaien en vloeistof controleren.

En hij moet het inderdaad in juni goed doen, man wat heb ik daar zin in zeg. :bounce:

Kan even zo gauw het instructieboekje niet vinden, maare als je alles weer aansluit dan moet toch eerst de + erop :?: :oops: :roll:

06 mei 2006 19:19
Profiel
Bericht 
Eerst de +: verstandig :!:

Dan kan er geen kortsluiting gemaakt worden met de (-) carrosserie als de pluspool wordt vastgezet.

06 mei 2006 19:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Nou hij is volgens mij overleden :(

Na 5 uur laden gemonteerd (vloeistof was goed), merkte gelijk al aan alles dat de voorziening summier is. Starten ho maar.

Ik bel Wittebrug wel voor een nieuwe. En toch laat ik voor de zekerheid het bijladen (dynamo) nog maar even controleren.

06 mei 2006 20:09
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
ruud964 schreef:
Nou hij is volgens mij overleden :(

Na 5 uur laden gemonteerd (vloeistof was goed), merkte gelijk al aan alles dat de voorziening summier is. Starten ho maar.

Ik bel Wittebrug wel voor een nieuwe. En toch laat ik voor de zekerheid het bijladen (dynamo) nog maar even controleren.

Klinkt inderdaad als een geval 'platen losgelaten' Hoe oud is die accu ?
Is hij al een paar keer diepontladen ? Dan maar 150 euro (?) investeren in een goede nieuwe ?

06 mei 2006 20:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Epicurus schreef:

Hoe oud is die accu ?

Ik zou het niet weten. Ik weet wel toen ik in juli 2005 ging proefrijden de accu totaal leeg was. Bij aflevering (aug. 2005) hebben ze hem misschien opgeladen. Tot gisteren geen enkel probleem mee gehad. Denk dat de accu eigenlijk al niet goed was.

Nog even vragen dus wat ze gedaan hebben. :roll:

06 mei 2006 21:02
Profiel
Bericht 
Sorry hoor :cry:

Maar ja altijd problemen met die 964 modellen he :roll:

De laatste opmerking in het kader van andere draadjes over andere modellen :P :mrgreen: :bang:
vb.: weggedrag 993

06 mei 2006 22:25
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Wanneer een accu een keer volledig "leeg" raakt, bevordert dit de uiteindelijke levensduur niet, wellicht heeft de accu dus vorig jaar al een "opdonder" gehad, vaak komen de slechte accu's er of met extra koud weer of juist met hogere temperaturen uit.

06 mei 2006 22:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
@Paul: Ja het is tobben hoor :lol: :lol: :lol:

@Henk:denk dat je gelijk hebt

06 mei 2006 23:08
Profiel
vianen
Bericht 
Ruud, kleine tip, neem een onderhoudsvrije accu, dwz, zonder vloeistof er in, werkt prima :thumright:

07 mei 2006 0:24
Profiel
vianen
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Sorry hoor :cry:

Maar ja altijd problemen met die 964 modellen he :roll:

Nee hoor eigenlijk nooit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

07 mei 2006 0:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende