Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:37

Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Betalen voor banden oppompen? 

Vind je dat betalen voor banden oppompen kan?
Poll eindigt op 09 mei 2006 16:39
Tuurlijk, iemand moet er toch voor betalen als brommerende vandalen het apparaat weer eens hebben gemold 15%  15%  [ 10 ]
Nee, ze verdienen geld genoeg met de verkoop van benzine en supermarktartikelen 18%  18%  [ 12 ]
Nee, hoort bij een (veiligheids)service die een pomp hoort te leveren. 61%  61%  [ 41 ]
Huur mij maar in met mijn fietspomp; kan ik geld verdienen voor benzine in mijn P 6%  6%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 67

Betalen voor banden oppompen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht Betalen voor banden oppompen?
Al eerder heb ik me er over verbaasd dat banden oppompen bij Shell tegenwoordig 50 cent kost.
De pompbediende zei dat van hogerhand was besloten om de apparatuur van dat geld door een extern bedrijf te laten onderhouden
en om zo onderhoud / reparaties kostendekkend te maken.
Ik kreeg toen een telefoonnumer van de klantenservice van Shell, maar na een paar keer in de wacht te zijn gezet geloofde ik het wel.

Nu komen ze deze week met de ShellChallenge op de proppen;
Drie e-mail enquetes verdeeld over 2006 waarbij je klanttevredenheid kunt aangeven en, jawel, extra airmiles kunt verdienen...
Wat er concreet met de enquete gegevens gaat gebeuren staat niet in de folder.
Ja, het kiezen van het beste station van Nederland (gaaaaaap).

Laatst bijgewerkt door Anton op 07 mei 2006 16:42, in totaal 1 keer bewerkt.

07 mei 2006 16:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
100% score !!!!!!!!!

(Zolang het duurt... :cry: :wink: )

07 mei 2006 16:41
Profiel Twitter 
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Gisteren gewoon geheel gratis lucht in mijn banden bij de Shell geperst hoor!

07 mei 2006 16:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Zo hoort het. In Utrecht is het niet zo... Maar misschien zijn de vandalen hier actiever :evil:

07 mei 2006 16:50
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Een bizar verhaal: Betalen voor (gecomprimeerde) lucht :!:
Nee, dat kunnen de tankstations vast niet betalen met die marges op de olieprijzen. De pomphouders profiteren echt wel mee hoor, van de hausse in de olie. Er zijn al zoveel fool-proof automaten verzonnen, laat ze ook gewoon een "niet-stuk-te-krijgen-banden-vulautomaat" uitvinden....

07 mei 2006 17:31
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
Gelukkig is het bij Tango nog gratis....

07 mei 2006 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Wat een onzin voor gecomprimeerde lucht.
Nog even en je moet betalen om over de vloeistofdichte vloer bij de pomp te kunnen komen.
Het is een service net als de plastic handschoentjes voor de dieselaars, spons en trekker voor het reinigen van de voorruit en de brandblusser in geval van....

En als je dan 50 ct moet betalen dan hoop ik dat ze daarvoor wél de manometers ijken. (volgens de shell pompbediende wordt dat niet gedaan).

07 mei 2006 19:56
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Als je ergens gaat plassen moet je ook al 50 cent betalen tegenwoordig, en dan kom je zelfs nog wat brengen. :mrgreen:

07 mei 2006 20:01
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
:idea: Waarom zou zoiets gratis moeten zijn?

Ondernemer investeert een paar duizend euro voor zo'n apparaat.
Moet het geregeld laten onderhouden/repareren, omdat er een paar klojo's niet weten hoe zij er mee om moeten gaan en de boel slopen of zelfs bewuste vernieling!
Dit zal hij toch op de ene OF andere manier moeten terugverdienen!

Driekwart van de benzine prijs gaat overigens niet naar de oliemaarschappijen, maar naar de heer Zalm! :wink:

Rob-geen-aandelen-olie!

07 mei 2006 20:47
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Rob Herfst schreef:
geen-aandelen-olie!

Had ze maar gekocht :arrow: 7 jaar geleden :wink:

:arrow: op zich heb ik geen bezwaar tegen het betalen voor het nemen van lucht of het achterlaten van een plas (of meer) .... maar dan dienen de faciliteiten wel 100% in orde te zijn :idea:

07 mei 2006 20:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Rob Herfst schreef:

IDD :salut:

Jij brengt 'ons' aantal daarmee dus op [ 2 ] :?: :wink:

07 mei 2006 21:45
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ach die 50 cent vind ik ook nog wel meevallen. Het is inderdaad voor de pomphouder een investering om zoiets te kunnen leveren en ik vind het niet zo gek dat je daar iets voor moet betalen.
Misschien ben ik heel oud, maar ik weet nog goed dat je voor het controleren van bandenspanning vroeger altijd moest betalen aan de pomp (ook als je het zelf deed)

D-Dreamer schreef:
Het is een service net als de plastic handschoentjes voor de dieselaars, spons en trekker voor het reinigen van de voorruit en de brandblusser in geval van....

Nooit de brandblusser gebruikt.....? Moet je eerst 2 euro inwerpen aan de zijkant voordat ie het doet... :wink:

07 mei 2006 22:35
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Ik heb het :!:
Het is een *pact* tussen de brandstofboeren, autofabrikanten en de overheid (lees: Zalm)! Zij delen de poet. In ieder instructieboekje staat: "Controleer uw bandenspanning eens per week". Dat wordt dus à € 0,50 per week x 6,5 miljoen auto's = € 3,25 miljoen voor de betrokken partijen. Per week!

07 mei 2006 23:05
Profiel Twitter 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
ErikE schreef:
Ik heb het :!:
Het is een *pact* tussen de brandstofboeren, autofabrikanten en de overheid (lees: Zalm)! Zij delen de poet. In ieder instructieboekje staat: "Controleer uw bandenspanning eens per week". Dat wordt dus à € 0,50 per week x 6,5 miljoen auto's = € 3,25 miljoen voor de betrokken partijen. Per week!

Je mag ook vooraf storten op rekening 3668***** :wink:

(ik ga alvast de optielijst voor een nieuwe 997 bekijken.... :lol: )

07 mei 2006 23:08
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Rob Herfst schreef:

Ondernemer investeert een paar duizend euro voor zo'n apparaat.
Moet het geregeld laten onderhouden/repareren, omdat er een paar klojo's niet weten hoe zij er mee om moeten gaan en de boel slopen of zelfs bewuste vernieling!
Dit zal hij toch op de ene OF andere manier moeten terugverdienen!

Driekwart van de benzine prijs gaat overigens niet naar de oliemaarschappijen, maar naar de heer Zalm! :wink:

Rob-geen-aandelen-olie!

Kom nou toch, moet niet gekker worden, hoort er gewoon bij als ik weer eens 300 gulden aftik voor een tank peut :!:

08 mei 2006 0:30
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
wolf schreef:
Kom nou toch, moet niet gekker worden, hoort er gewoon bij als ik weer eens 300 gulden aftik voor een tank peut :!:

:shock: Dat is wel erg lang geleden, Wolf! :mrgreen: :wink:

Het bedrag wat je ergens besteed lijkt mij niet relevant!
Omdat je ergens veel geld achterlaat (over het algemeen eigen keuze!), zou je er wat gratis voor terug moeten krijgen.......... :roll: :?

Dat een huisarts tegenwoordig administratiekosten in rekening brengt is zeker wel oke?
Volgens mij is dat ook service en laten daar een boel mensen erggggggg veeeeeeeel geld achter :mrgreen: :wink:

08 mei 2006 8:28
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Sandra & Eric schreef:
Gelukkig is het bij Tango nog gratis....

De Tango in Breda anders niet hoor... De Tango in Lelystad (gelukkig) wel :cheesy: (nog ff snel 4 bar in de achterbanden en GAAAAAAAAN)...

Overigens ben ik van mening, dat het inderdaad best wat mag kosten, op voorwaarde dat het spullie wel goed werkt!

08 mei 2006 9:39
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
Ik pomp ze gewoon thuis op... 8)

08 mei 2006 9:49
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
wolf schreef:
Kom nou toch, moet niet gekker worden, hoort er gewoon bij als ik weer eens 300 gulden aftik

Inmiddels 340 € :shock:

08 mei 2006 9:51
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
Olaf schreef:

Ik schaar het dumpen van afval toch echt niet in dezelfde categorie als een fiets op de stoep zetten!!
En dan ook nog erbij vertellen dat het géén geld opbrengt, maar geld kost...lachuh...

08 mei 2006 9:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
1, De meters bij 90% van de tankstations worden niet geijkt. dus zijn ze onbetrouwbaar.

2 Als ze al worden geijkt, en een of andere onverlaat (porscherijder :twisted: ) laat hem uit zijn handen vallen is hij weer niet meer naukeurig.

3 Ik heb me enkele jaren geleden een compressor met hulpstukken gekocht voor ongeveer €100,-
Is erg handig, o.a voor het schoonmaken van de computers van mezelf en "vrienden en bekenden" je wil niet weten wat er na enkele maanden in bedrijf allemaal in een computer van stof kan zitten. :shock: dus deze heeft zich al lang terugverdiend. (overigens ik controleer de banden niet iedere week).

Dus: koop een compressor, hoef je niet bij de pomp in de rij te staan voor lucht, en je doet je computer een GROOT plezier 2x per jaar.
:D

08 mei 2006 10:21
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Dat een huisarts tegenwoordig administratiekosten in rekening brengt is zeker wel oke?
Volgens mij is dat ook service en laten daar een boel mensen erggggggg veeeeeeeel geld achter :mrgreen: :wink:

Administratiekosten worden bij ons nooit gefactureerd, zit in de vaste tarieven verwerkt, kost je gemiddeld wel behoorlijk veel tijd met dat nieuwe stelsel.

08 mei 2006 12:03
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik vind het ten eerste een service en ten tweed bijna een verplichting.
Het is misschien erg ver gezocht , maar stel dat je geen geld bij hebt en onderweg bent met een band die lucht verliest. Je wil ze oppompen , maar het lukt niet bij het tankstation mits betaling (wat je niet bij hebt). Hierdoor moet je met een luchtverliezende band noodgedwongen je weg verder zetten. Wat als er nu door deze band een ongevall gebeurd? Zijn zij dan mede varantwoordelijk wegens het niet verlenen (of weigeren) van hulp in een noodgeval met schade of zelfs lichamelijke letsels als gevolg (Onvrijwillige slagen en verwondingen , niet verlenen van hulp , onvrijwillige vernieling) :?: :?: :?:

Laatste update 22/10/2013

08 mei 2006 15:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Maar ja, wat moet je nog bij shell, ze hebben niet eens euro 98 !

08 mei 2006 15:57
Profiel
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die 911-lover;

Klantvriendelijk vind ik het niet, maar om de pomphouder in een eventuele aansprakelijkheid te betrekken is natuurlijk wereldvreemd. Jij bent verantwoordelijk voor het in veilige staat houden van je auto. Je kunt toch ook de bandenboer die weigert jou alvast een paar nieuwe rubbers op de pof te leveren omdat je net effe krap zit (mede-)verantwoordelijk houden voor de aanrijding die jij vervolgens met gladde banden veroorzaakt?

08 mei 2006 16:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende