Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 19:27

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
2.4: targa dak 1972 2.4 restaureren 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 2.4: targa dak 1972 2.4 restaureren
Heeft iemand een goed adresje voor het volledig restaureren van mijn Targa dak? Ik heb 1 offerte binnen van Eur1000 inclusief materiaal en plaatsen, dan gaat het om repareren frame, opnieuw bekleden binnen en buiten en wat maatwerk op de auto voor goede sluiting). Daar komen nog wat rubbers bij (voorruitstijl, zijkant dak). Heeft iemand dit al eens laten doen? Klinkt dit redelijk kwa kost?

03 mei 2006 20:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: targa dak 1972 2.4 restaureren
early911 schreef:
Daar komen nog wat rubbers bij (voorruitstijl, zijkant dak).

:lol:

Weet jij wat rubbers kosten voor vroege 911/912 Targa's?
Tel er nog maar 500-700 bij op...

04 mei 2006 10:50
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Wij hebben pas geleden ook de zijrubbers van het targadak zelf aangeschaft, voor model t/m '69 iets van 39 euri per stuk, en daarna 109 per stuk!
Let dus op dat hier grote verschillen inzitten, en alles waar een porsche stickertje op zit is gewoon belachelijk duur. (zul je ook wel achter zijn gekomen) :)

Ik heb ff nog wat vraagjes over je auto (wat hier verder niets mee te maken heeft).
Je hebt een mooie targa, maar weet jij mss waar in de kofferruimte dat plastic boggeltje voor is, is dat voor de kachel?
Ik zag ook in je album dat je dacht dat je reserve wiel niet origineel is. Dat is wel, als het goed is zit er dan ook een pompje bij. Dit wiel is om ruimte te besparen, en waarschijnlijk heb je dan ook een 70 liter tank.

04 mei 2006 11:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht origineel of niet
op risico van off-topic te gaan: dat bakje verbergt een after-market airco systeem, is dus niet origineel. Je hebt deels gelijk over dat reserve wiel, alleen het hoort niet op een 1972 te zitten heb ik begrepen. Dus later ingezet. Roest onder de originele tank zullen we maar van uitgaan...

Thomas Verheijen schreef:
Wij hebben pas geleden ook de zijrubbers van het targadak zelf aangeschaft, voor model t/m '69 iets van 39 euri per stuk, en daarna 109 per stuk!
Let dus op dat hier grote verschillen inzitten, en alles waar een porsche stickertje op zit is gewoon belachelijk duur. (zul je ook wel achter zijn gekomen) :)

Ik heb ff nog wat vraagjes over je auto (wat hier verder niets mee te maken heeft).
Je hebt een mooie targa, maar weet jij mss waar in de kofferruimte dat plastic boggeltje voor is, is dat voor de kachel?
Ik zag ook in je album dat je dacht dat je reserve wiel niet origineel is. Dat is wel, als het goed is zit er dan ook een pompje bij. Dit wiel is om ruimte te besparen, en waarschijnlijk heb je dan ook een 70 liter tank.

05 mei 2006 20:47
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Maar 'dat bakje' hebben wij ook bij onze targa zitten, dus ik neem aan dat dit fabriek af is, het zou anders wel heel toevallig zijn....
Waar is dit omgekeerde doosje oorspronkelijk voor bedoeld.??
(bij ons zit er geen kachel oid in, alleen alarm naderhand ingebouwd)

05 mei 2006 20:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 t targa 1973
Laren (NH)
Bericht 
HEB ook een tijdje rondgebeld voor een goed en betaalbaar traject voor de targa.

Indertijd niet onder de 800 euries gekomen bij een cabrio/bekledings bedrijf in Naarden.

IK heb een maandje geleden zelf gewoon nieuw vinyl gekocht en dat was helamaal 120 euries.

Moet nog beginnen. Kijk eens bij Anton 964 die heeft fotos staan.

08 mei 2006 13:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Ik heb een bedrijf gevonden die het voor 800 Euro doet. (zit in zuid-limburg)
Voorlopig hadden ze nog geen tijd om mijn dakje te doen, dus ik heb nog geen foto's of ervaringen met de actuele uitvoering van de bekleding.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

08 mei 2006 14:36
Profiel
PorscheForum Rakker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
outletvalve schreef:
Ik heb een bedrijf gevonden die het voor 800 Euro doet. (zit in zuid-limburg)
Voorlopig hadden ze nog geen tijd om mijn dakje te doen, dus ik heb nog geen foto's of ervaringen met de actuele uitvoering van de bekleding.

Het is toch wel nodig, "dat bolhoedje" is toch niet wat je wil zien tijdens onze gezellige uitstapjes..... :wink: :wink: :wink:

08 mei 2006 21:12
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Ik wou dit balletje eigenlijk ook opgooien maar dan voor een Targa van 1978. Ik heb alleen rondgekeken naar rubbers, en hiervoor zit ik bij de zijrubbers en een nieuw rubber over de rolbeugel al op zo'n €500 ,-

Ik ben dus nog wel op zoek naar iemand die het dakje zelf kan bekleden. Ik vind dat bedrag van €1000 dus wel meevallen. om alles te doen.

Ik ben wel benieuwd wat de uitkomst word... Wat rekenen ze voor alleen het dakje te bekleden ???

11 mei 2006 1:10
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Ik weet niet of je het zelf al hebt gevonden. Maar met de de zoek functoe op Targa dak, kom je het volgende interessante bijvoorbeeld tegen...

Double G schreef:
Kijk eens hier en hier.

Succes :salut:

11 mei 2006 1:23
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
Bericht 
ik heb hier ook informatie over ingewonnen. Bij Rovako in Pijnacker ligt de prijs voor het opnieuw bekleden en inmeten / afstellen van het dakje op 600-700 euro.

15 mei 2006 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Gilles 2.2E schreef:
ik heb hier ook informatie over ingewonnen. Bij Rovako in Pijnacker ligt de prijs voor het opnieuw bekleden en inmeten / afstellen van het dakje op 600-700 euro.

Dat is dan een tijdje geleden want nu is de prijs 825 heb ik van ze vernomen. Overigens zitten ze volgepland tot augustus geloof ik.
Dus 800+ is zo een beetje de marktprijs voor vernieuwen binnen en buitenbekleding, en dan gaan we uit van geen andere nieuwe onderdelen (rubbers, scharnieren, frame etc).

16 mei 2006 13:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]