Auteur |
Bericht |
dzzl
|
911 SC: start niet meer na flink getoerd te hebben....
_________________________________________ What's driving me? 911 SC Coupe.
|
08 mei 2006 22:50 |
|
|
dzzl
|
O ja, het gaat dus om een 911 SC uit 81....
_________________________________________ What's driving me? 911 SC Coupe.
|
08 mei 2006 22:51 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
08 mei 2006 22:58 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Klinkt als het startmotorrelais. Startmotor loopt dus wel maar komt niet op de startkrans toch?
|
08 mei 2006 23:09 |
|
|
Porsje
Abarth 124 Spider 2017
Ex.Boxster 2.7 2008
Ex 924 1979
Ex.911 SC targa 1982Beverwijk
|
Hoi Dzzl,
Kijk ook even in het bijgaande draadje, klinkt als hetzelfde probleem.
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=7246
Gr. Gijs
|
09 mei 2006 13:15 |
|
|
Wim SC 1981
911 SC 1981Eindhoven
|
geen idee
Geen idee, maar kan toch niet zo ingewikkeld zijn voor een Porsche techneut... Succes in elk geval.
_________________________________________ Rijden met die Porsche's!
|
10 mei 2006 16:57 |
|
|
SuperC
Porsche 911 sc 1981 Porsche 356 c coupe 1964Hilversum
|
Niet meer stoppen bij een tankstation..
_________________________________________ Porsche 911 3.0 SC 1981
Land Rover 90 1987
|
10 mei 2006 19:24 |
|
|
erik_911sc
ex 911 SC '77 & ex 911 3.2 '86
|
sc start niet meer
Dit probleem ken ik en heb ik ook ondervonden. Na enkele 100 km's toeren in Dld FF getankt en jawel m'n SC-tje startte niet meer. Het relais en/of de bekabeling van de startmotor (die heel handig door Porsche op een slecht geventileerde en warme plek is gemonteerd) wordt te heet: door de hitte wordt de stroom niet meer doorgegeven. Erpa heeft destijds m'n probleem opgelost door de bekabeling van de startmotor extra te isoleren en (geloof ik) een hitteschildje of zoiets bij de startmotor te maken...
|
20 mei 2006 17:44 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
En doen 'ie het nu nog steeds niet Bedoel nu alles koud is.
Wel een bekend probleem: 911 waarvan startmotor niet rond draait wanneer goed warm. Maar na afkoelen gaat het dan vaak wel weer.
Zoals al geschreven: startmotor boven op het blok (/koppelingshuis) en krijgt daar weinig afkoeling.
--> Starmotor/-relais etc...
|
20 mei 2006 18:09 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Kan ook nog de massakabel van motor/bak zijn die beschadigd is of oxydatie vertoont bij de aansluitingen.
Gewoon door ACDC (of de Waalgarage, of Hans Bos) laten uitzoeken; is hun vak.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
20 mei 2006 20:06 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Alle hierboven genoemde oorzaken ook al eens meegemaakt... en verholpen natuurlijk.
Erg leuk ook bij een terrasje vol lekkere (censuur)....
Maar ik had ook nog 2 andere mogelijke oorzaken:
- Heb ook eens een contactslot gehad welke, eenmaal warm (jaja, contactslot binnenwerk wordt ook een beetje warm...) het vertikte om de startmotorrelais een 'vonkje' te geven... Binnenwerk contactslot vervangen (gigantische *&%#@ klus trouwens...) en hij deed het weer...
- Jaartje later begon het euvel weer op te treden, maar met dit verschil dat ik toch "tik" hoorde bij de bendix van de startmotor. Bij demontage van de startmotor bleken de draaiende delen redelijk vervuild (aangekoekte stofzooi..). Schoongemaakt ,(nee, geen nieuwe koolborstels nodig..), beetje consistent vet op de draaiende delen en hij draaide weer als een dolle..
Nou, succes ermee.
dick
|
22 mei 2006 15:52 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat het vervangen een k-klus is geloof ik. Maar hoe kom je er in vredesnaam achter dat DAT het is...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 mei 2006 19:36 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Meten is weten.... Zo kwam ik erachter.... en zelfs toen twijfelde ik nog; ik kon maar niet geloven dat er iets aan een contactslot van binnen kon slijten...
Wel had ik het geluk dat een vriend van mij een los contactslot had liggen, dus stekker eruit, stekker in het losse contactslot en toen startte die onmiddelijk...
Wellicht ken je de film "No man's land", daar zie je dezelfde truc voor het stelen van een Po... in de film -en zo makkelijk als ik het hier even neerschrijf- gaat het niet hoor, maar het kwam wel goed uit om het contactslot 'even' te testen...
gr.
dick
|
22 mei 2006 20:39 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: sc start niet meer
Hoe zou je dat isoleren het beste kunnen doen?
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
17 jan 2011 17:15 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Re:
Probleem is bij VAG wel redelijk bkend; vaak veroorzaakt doordat men van allerlei zware toestanden aan de sleutelbos heeft hangen. Kan ook uitvallen van de motor tot gevolg hebben
_________________________________________ Make the most of now!
|
17 jan 2011 17:25 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 911 SC: start niet meer na flink getoerd te hebben....
Het schijnt hem te zitten in de draad die het startrelais moet bekrachtigen. Die zou te warm worden en de stroom niet voldoende doorlaten. Ik ben nu benieuwd hoe je dat draad kan isoleren..... en hoe zo'n hitteschildje eruit ziet....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
17 jan 2011 17:29 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 911 SC: start niet meer na flink getoerd te hebben....
Lijkt me dan eerder in connectoren te zitten. Een koperdraad blijft ook bij hoge temperaturen gewoon geleiden of je moet hem tot zo tegen de 1000 graden opstoken
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
17 jan 2011 23:40 |
|
|
drietwee
3.2 wit, '86Amsterdam
|
Re: 911 SC: start niet meer na flink getoerd te hebben....
http://www.rob-goossen.nl/Heb ik al heel lang zeer goede ervaringen mee.
|
18 jan 2011 10:26 |
|
|
janssen1
911eindhoven
|
Re: 911 SC: start niet meer na flink getoerd te hebben....
Zelfde probleem gehad, dan wel starten dan niet Bij was het kopercontact in de bendex, koperen contact was ingebrand. Uit elkaar gehaald en koper plaatje schoon gemaakt en omgedraaid.
|
05 feb 2011 16:42 |
|
|