Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 12:22

Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Betalen voor banden oppompen? 

Vind je dat betalen voor banden oppompen kan?
Poll eindigt op 09 mei 2006 16:39
Tuurlijk, iemand moet er toch voor betalen als brommerende vandalen het apparaat weer eens hebben gemold 15%  15%  [ 10 ]
Nee, ze verdienen geld genoeg met de verkoop van benzine en supermarktartikelen 18%  18%  [ 12 ]
Nee, hoort bij een (veiligheids)service die een pomp hoort te leveren. 61%  61%  [ 41 ]
Huur mij maar in met mijn fietspomp; kan ik geld verdienen voor benzine in mijn P 6%  6%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 67

Betalen voor banden oppompen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-Lover schreef:
Ik vind het ten eerste een service en ten tweed bijna een verplichting.

Typisch verschijnsel van deze tijd, iedereen wil service, maar niemand wil ervoor betalen. :roll:

Voor niets danst de aap nog niet, die moet je een pinda geven.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

08 mei 2006 16:18
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Mensen zijn nu al nonchalant met het controleren van de bandendruk. Als ze nu ook nog moeten betalen, rijdt 75 % met de verkeerde druk rond...

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

08 mei 2006 16:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
ppp 356 schreef:

ik denk dat dit wel uw favoriet spreukje is, of ben ik mis,
ik heb dat nog ergens gelezen
:D :wink:

08 mei 2006 17:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
koop dan een compressor, kost bijna niks meer en kan je ze lekker thuis pompen , ook de fiets enz kan je ervoor gebruiken,

08 mei 2006 17:20
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Typisch verschijnsel van deze tijd, iedereen wil service, maar niemand wil ervoor betalen. :roll:

Als ik voor elke service die ik lever (ook aan niet klanten , tegenwoordig zeker na de invoering van de nieuwe tuningwetgeving) iets zou moeten aanrekenen had ik mijn 993 TT al :wink:
Maar helaas moet ik dagelijks minstens 30 keer info geven vanwege het nieuwe verzinsel van de regering die zelfs een regelrechte aanslag op mijn inkomen is :evil:
En toch probeer ik zo goed het kan de mensen met hun vragen en problemen te helpen (zonder vergoeding).
En hoeveel mensen ik al geholpen heb die voor een zekeringetje of lampje komen (waarvan ik er een hoop gebruikte heb liggen van afbraakwagens) vanwege de keuring (hier 3km verder) en dit gratis krijgen (ja alweer service) kan ik hier op een paar honderd na niet zeggen.
Dus idd een typisch verschijnsel van deze tijd , er is geen service meer tenzij de geldbeugel naar boven wordt gehaald. :roll:
Alleen gaat de zon nog voor niks op (als die al komt) :cry:

Laatste update 22/10/2013

08 mei 2006 17:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
@ Koen, tja, dat is wel heel lief van u, maar gratis ... op den duur stap je daar wel af.
Mijn maten betalen hier altijd het volle pond, vriend of familie, maakt niet uit. Al is het maar om hun pony te knippen (voor onze noorderburen heb ik het niet over een klein paard :lol: )
Maar als ze me nodig hebben voor hulp sta ik wel klaar.
Want waar houdt dat op.
En dan reken je eens voor een lampje en de andere dan niet.....
best is altijd aanrekenen, is dan ook correct, voor wat hoort wat, en zeg nu zelf,
een 993 tt is niet mis hoor :P

08 mei 2006 17:25
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Ben zelf voorstander van het profijtbeginsel; de gebruiker betaalt.
Dat betekent natuurlijk ook dat de kosten van deze 'service' nu inbegrepen zit in de prijs van de benzine; deze moet dan natuurlijk ook iets goedkoper worden.

Dus; ja, er mag wat mij betreft een redelijke vergoeding voor gebruik van de compressor in rekening gebracht worden.

08 mei 2006 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Westerlee
Bericht 
De meeste pompen richting Groningen op de A7 vanaf winschoten. Moet je betalen voor lucht E0,50. Vindt het echt schandalig, ik vind dat het hoort bij de service van een tankstation.

Mischien een idee voor camera bewaking, om zo daders te kunnen achterhalen na een vernieling, en eventueel een verwijderbare luchtslang zodat je die na sluiting kunt opbergen.

08 mei 2006 19:25
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Ja, goed plan, want camerabewaking en afkoppelbare luchtslangen zijn gratis ;) Nee, zonder dollen, zullen we er een andere poll tegenover zetten? Eentje waar rufie hiervoor al op doelde: Hoe vaak controleert men zijn bandenspanning? Goed, doe dat maal 0.50, dan weet je wat het per jaar kost. Ga vervolgens die enorme korting bedingen bij de aanschaf van je nieuwe banden, klaar ;)

08 mei 2006 19:39
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
paSCal schreef:
Hoe vaak controleert men zijn bandenspanning? Goed, doe dat maal 0.50, dan weet je wat het per jaar kost.

Denkfoutje .... controleren kost geen 50 Ect per keer :arrow:

Afbeelding

Kost eenmalig nog geen twee Euro-tientjes :wink:

Meet je altijd met dezelfde meter en hoef je alleen maar naar de pomp (of langs Boxy&Boraman) als er lucht bij moet 8)

08 mei 2006 20:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
[

Meet je altijd met dezelfde meter en hoef je alleen maar naar de pomp (of langs Boxy&Boraman) als er lucht bij moet 8)[/quote]

En dan krijg je er ook nog een kopje (verse) koffie bij :D

08 mei 2006 20:38
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
koffie klinkt goed, maar Berg & Terblijt... :shock: :shock: Voor de benzine van dat tripje kan ik de eerstkomende 15 jaar bij de pomp mijn banden pompen...

Altijd was het banden pompen gratis, nu niet meer.

In plaats van dat mensen blij zijn dat het altijd gratis was, gaan ze nu zeiken dat het geld kost. Hoezo zou het pompen van je banden gratis moeten zijn?
Koop dan idd lekker zelf een compressor - kan je altijd gratis pompen! :twisted:

Net als die buurman die altijd 'even' je motormaaier wil lenen 'want die doet het zoveel beter dan zijn oude kavalje'. Totdat hij geslepen moet worden en er weer eens peut in moet. Als je dan zegt dat het onderhoudsbeurtje toch weer 90 euro heeft gekost, heeft hij het lef te zeggen: "Tja, dat heb ik er dus niet voor over. Daarom heb ik nooit zo'n ding gekocht..."

En als je dan 'liever niet' zegt de volgende keer dat hij voor de deur staat te bellen of hij je maaier mag lenen, ben je ineens een arrogante vrek... :roll: :?

Geniet van wat je gratis krijgt en beschouw het nou eens niet als een 'verworven recht'.

Het probleem van de huidige maatschappij: rechten - rechten - rechten - dan een hele tijd niks - en dan plichten... :cry:

Horn - klink steeds meer als mijn vader... :wink:

08 mei 2006 21:04
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Bravo voor het pleidooi Horn

Overigens moest je vroeger ook vaak al betalen voor het oppompen van de banden. Dat is met de komst van de zelfservice stations helemaal verdwenen. Toen was het ineens SERVICE.
Maar dat weet menigeen hier waarschijnlijk niet meer

08 mei 2006 23:22
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Goed om weten dat service niet meer zo belangrijk is en het normaal geworden is dat voor alles betaald moet worden :roll:
Als ze zich in de toekomst beklagen dat ze voor een service moeten betalen zal ik zeker dit pleidooi aan hun voorleggen. Ze zullen er zeker begrip voor hebben :twisted:

08 mei 2006 23:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
horn schreef:
Net als die buurman die altijd 'even' je motormaaier wil lenen 'want die doet het zoveel beter dan zijn oude kavalje'. Totdat hij geslepen moet worden en er weer eens peut in moet. Als je dan zegt dat het onderhoudsbeurtje toch weer 90 euro heeft gekost, heeft hij het lef te zeggen: "Tja, dat heb ik er dus niet voor over. Daarom heb ik nooit zo'n ding gekocht..."

En als je dan 'liever niet' zegt de volgende keer dat hij voor de deur staat te bellen of hij je maaier mag lenen, ben je ineens een arrogante vrek... :roll: :?

Als jij toch eens een boek ging schrijven zou ik het gelijk kopen :twisted: :wink:

Ik vind trouwens wel dat bandje pompen bij de benzine hoort, net als een koekje bij de koffie 8)

08 mei 2006 23:31
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:
Goed om weten dat service niet meer zo belangrijk is en het normaal geworden is dat voor alles betaald moet worden :roll:
Als ze zich in de toekomst beklagen dat ze voor een service moeten betalen zal ik zeker dit pleidooi aan hun voorleggen. Ze zullen er zeker begrip voor hebben :twisted:

Iedereen zijn zin en zijn idee's.

Blijf jij maar lekker gratis service geven. Ik blijf er lekker voor rekenen, ben ik zeker dat ik in de toekomst ook nog service ga kunnen blijven geven aan mijn klanten.
Service is meer dan banden op pompen. Het is ook het netjes houden van de tankpistolen, vetvrijhouden van de vloeren, dat je niet op je bek gaat als je uitstapt. Een vriendelijke dame of heer achter de kassa, een emmertje voor de ruiten, handschoentjes om te tanken. verlichting als je in het donker wil tanken, een pinautomaat om na de openingsuren te tanken enz, dat zou dus ook allemaal gratis moeten zijn :roll: :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

08 mei 2006 23:38
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Het gaat volgens mij niet om gratis of niet gratis :idea:

Het is maar net hoe je het brengt :!: Koekje wat je bij de koffie krijgt reken je toch gewoon af in de prijs per bakkie, of zie ik het nu verkeerd :?:

08 mei 2006 23:45
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Shark schreef:
Het is maar net hoe je het brengt :!: Koekje wat je bij de koffie krijgt reken je toch gewoon af in de prijs per bakkie, of zie ik het nu verkeerd :?:

Zakje suiker, kuipje melk en een verpakt koekje zijn winstgevers bij een kopje koffie .... je betaald ervoor ... en gebruik je het niet, dan gaat het gewoon naar de volgende klant :shock: :wink:

08 mei 2006 23:55
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Shark schreef:
Het gaat volgens mij niet om gratis of niet gratis :idea:

Afbeelding

08 mei 2006 23:57
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
911-lover schreef:

Ik zou zeggen - schrijf je in voor een cursus begrijpend lezen. :idea: :roll:

Ik zal de laatste - herstel: de allerlaatste - zijn die zegt dat service niet meer zo belangrijk is.
Ik zeg wel altijd (ook tegen onze verkopers) dat je moet zorgen dat als je iemand iets kado geeft, dat diegene ook beseft dat hij iets kado krijgt.
Zomaar stompzinnig dingen weggeven die niemand verwacht of het op zo'n manier doet dat mensen het normaal vinden dat ze het voor nop krijgen, is het domste dat je kan doen.

Maar het is jouw business, doe wat je goeddunkt. Als ik jouw bedrijf niet ken, ik heb een zekering nodig voor een keuring en kom bij jou langs, ben ik al blij dat je kan leveren. Het laatste wat ik verwacht (of uberhaupt nodig vind) is dat ik die zekering gratis krijg.
Als jij zegt - hier joh, het is een gebruikte, doe maar 2 euro (of 5 euro of weet-ik-veel) - ben ik geholpen en je dankbaar. Gratis hoeft niet, en ik kom toch niet terug om mijn auto door jou te laten tunen omdat ik een keer een gratis 2e hands zekering heb gekregen. Daarvoor vind ik het tunen van mijn auto nl. te belangrijk.

Ik ga toch ook niet mijn huis kopen bij een makelaar die mij een gratis aansteker en een sticker heeft gegeven? :roll:

08 mei 2006 23:57
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Ik zal maar verder zwijgen , want ook mijn standpunt wordt iets anders opgevat dan dat ik het bedoel (gewild of niet) . :roll: :wink:
Ik heb geen zin in discussies om te discussieren (al is het gratis :cheesy: )

09 mei 2006 0:57
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:
Ik zal maar verder zwijgen , want ook mijn standpunt wordt iets anders opgevat dan dat ik het bedoel (gewild of niet) . :roll: :wink:

Nee Koen je hebt gelijk.

Hier stopt net een bestelwagen , van een groothandelaar, die zonder worsten zit, en hier net om de hoek, moet gaan leveren bij een slager.

Ik denk dat ik hem maar wat worsten gratis ga meegeven, kwestie van service. Tenslotte zit die slager hier net om de hoek :roll: :roll:

Ik weet dat een zekeringetje niet zo duur is als een worst, maar jij moet wel je boterham verdienen met o.a zekeringetjes, zoals ik het met de worsten moet doen. En daar draaid het eigenlijk om.

En er is verschil tussen goede en gratis service.
Het is niet omdat de service gratis is, dat hij goed is, net zo min dat Service gratis moet zijn, om goed te zijn.

09 mei 2006 6:13
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
Wat heb je nou aan goede service...? Het enige dat je eraan overhoud zijn klanten... :twisted:

09 mei 2006 7:52
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jurgen schreef:
Wat heb je nou aan goede service...? Het enige dat je eraan overhoud zijn klanten... :twisted:

Dat hoop je althans :roll:
:wink:

09 mei 2006 8:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
911-lover schreef:

Koen, je moet je er niet voor schamen, iets gratis geven kan in feite geen kwaad maar dat hoef je niet altijd te doen,
ik begrijp uw standpunt wel en ik was ook wel een beetje zo vroeger,
na enkele keren tegen een muur te zijn aangelopen begin je uzelf toch wat vragen te stellen.
En dat leer je dan af.
Maar het is wel chicque dat je het doet.
Meestal leert men dat af , vooral als je zelf overal mag betalen
of wanneer je die gast ziet die gratis lampjes kreeg bij uw concullega staat te kopen :wink:

09 mei 2006 8:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende