Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:20

Antwoord op onderwerp  [ 225 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Porsche Days Francorchamps: 5,6,7 mei 2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera Coupé
De Heurne ( Achterhoek )
Bericht 
Zondag geweest, rekord rijdende porsche's op het circuit.........
Wat een schitterende dag.
Carlo, nog bedankt!!!!
Nooit geweten dat er zo'n hoogteverschil in dat circuit zit.
Toch bleek file-rijden niet zo vervelend als ik ooit gedacht had ( ongeveer 670 Porsche's )
Wel enigszins teleurgesteld in de gedachte dat ik een hele bijzondere auto heb, nog nooit zoveel Porsche's bij elkaar gezien.
Bijna (!) zoeken naar mijn eigen auto ( dat is me nog nooit gebeurd )
Kortom: véél zon, véél mooie vrouwen én verschrikkelijk veel mooie Porsche's, zie mijn levensleus: "what are dreams for if not to come true" :lol:

08 mei 2006 9:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zo , ik ben ook terug.
1250 nieuwe posts te lezen :shock: Alsof ik nog geen werk genoeg heb met dadelijk de fotootjes up te loaden van het hele weekend.
Francorchamps was meer dan subliem. PRachtig weer , hopen Porsches, zelf rijden en benzine , rubber en prachtige geluiden mogen waarnemen, de bungalow met super mensen mogen delen , ... het was echt het paradijs.
Ik zal er nog lang van mogen na genieten.

Citaat:
Maareh, hou het een beetje bij alleen mooie wagens

Hoe bedoel je :^:

Deze schitterende foto van de hier veel besproken kontjes hoort er toch bij :cheesy: Die werd door de medebewoners dit weekend in elk geval gepromoveerd tot foto van het weekend :lol:

Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

08 mei 2006 11:27
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Hoi hoi,

Wat een weekend ! Drie dagen 25°C en meer. Een lichte zonneslag, lippen uitgedroogd. Fototoestel nog eens zwaar beproefd. In totaal iets van een 700 foto's overgehouden van de voorbije dagen.

Veel toffe mensen ontmoet : Patricke993, Frost, Olaf, Renntech, DoTupperware, De Geus en nog vele anderen. Ik wou wel nog even zeggen dat het me spijt dat ik zo weinig tijd gehad heb om met iedereen een deftig gesprekje te voeren. Het terrein is zo groot dat het niet altijd eenvoudig is om af te spreken.
Misschien zou het wel leuk zijn indien het forum zijn vaste stek zou hebben in een F1-box of 24u-box volgend jaar. Dan is het veel gemakkelijker en gezelliger om elkaar te ontmoeten.
Drie dagen Francorchamps lijkt lang, maar is eigenlijk veel te kort. Al die Porsches (volgens mij waren er nog veel meer dan andere jaren), al die bekenden. De tijd vliegt voorbij.

Buiten het circuit hebben we veel plezier beleefd in de chalet die we gehuurd hebben. 911-lover, Setakira, Chris_lbr en partner : bedankt voor de leuke tijd die we samen beleefd hebben.
Verdere hoogtepunten : 40 minuten met een 996 GT3 MK1 als passagier meegereden en in de parade 3 rondjes met een 996 GT3 RS blauw.

Voor de rest ben ik uitgeput, moe maar voldaan en nog aan het nagenieten van een weekend waarbij ik aan 240 km/u geleefd heb.

Eerste foto's zullen vanavond volgen...

Cya,

Rufie.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

08 mei 2006 11:29
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Afbeelding
mooie rs, een echte?

08 mei 2006 11:40
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marco schreef:
mooie rs, een echte?

.... een van de weinige ... de meeste waren omgebouwde 3.2'tjes :roll:

08 mei 2006 11:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht 
Marco schreef:
Afbeelding
mooie rs, een echte?

Neen, toch niet... Dat is een omgebouwde 3,2.

Ken de eigenaar... :D

08 mei 2006 12:19
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
924carreragt schreef:
Neen, toch niet... Dat is een omgebouwde 3,2.

Ken de eigenaar... :D

Dan hebben ze het heel knap gedaan .... voor zover ik tijdens het rijden kon zien heeft deze wel (originele) RS achterschermen :shock:

Is z'n 356 ook een replica :?: :wink:

08 mei 2006 12:24
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik ben mijn fotootjes ook aan het uploaden.
Die van vrijdag staan er al bijna op.

Klikkerdeklik

08 mei 2006 12:42
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Die van vrijdag en zaterdag staan er al allemaal op.
Nu die van gisteren nog en ze zijn compleet.
Ik vind dat ze vrij goed gelukt zijn.
Ik leer bij :^:

En wie wilt dit juweeltje missen :wink:

Afbeelding

08 mei 2006 20:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Echt een geweldig weekeinde achter de rug. Maar ben ik nu echt de enige die GEEN foto's heeft genomen ???
Bijna ongelooflijk maar waar, zaten ze in de chalet nog tot 3u00 's nachts naar die fotokes te kijken ! :lol:

08 mei 2006 22:39
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Chris_lbr schreef:
zaten ze in de chalet nog tot 3u00 's nachts naar die fotokes te kijken ! :lol:

... dat snap ik :arrow: op en rond het circuit was het al een ware contest tussen Koen en Alain :wink:

08 mei 2006 22:43
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Maar dat was eerder een contest om hetvolgende :cheesy:
Wie fotograffeerd de knapste :twisted:

Afbeelding

Afbeelding

08 mei 2006 22:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
911-lover schreef:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Maar dat was eerder een contest om hetvolgende :cheesy:
Wie fotograffeerd de knapste :twisted:

Ik moet zeggen ik stoorde me nogal aan het elitaire-dozen-gehalte, gatverdamme zeg! :pukel:

08 mei 2006 22:53
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
911-lover schreef:
Ik ben mijn fotootjes ook aan het uploaden.
Die van vrijdag staan er al bijna op.

Klikkerdeklik

ze zijn nu blijkbaar allemaal opgeladen!!!

Mooi materiaal 911-lover!!! Ik heb er van genoten hoor :D :D :D

08 mei 2006 22:54
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Neen ,ze staan er nog niet allemaal op. Ik heb een probleemmet de laatste sessie van zondag erop te zetten (ik heb al 6 pogingen achter de rug) . Ik denk dat de server het te druk heeft.
Maar ik blijf proberen. Ik lat hier weten als ze er allemaal op staan .

08 mei 2006 22:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
911-lover schreef:
Ik denk dat de server het te druk heeft.

...hoe zou dat nu toch komen??? :wink: :D :D :D

merci alvast...kijk al uit naar het vervolg!

08 mei 2006 23:02
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Porsche Days Francorchamps Spa

Vrijdag:

Mijn vriend en ik vertrokken rond een uurtje of 11 uit Den Helder. Helaas met een slecht gevoel van binnen. We hadden een beetje een meningsverschil gehad omdat het Mijn Feestje zou worden en IK dus ook maar de overnachtingen moest gaan regelen. In het begin had ik Monschau op het oog, dat lag dicht bij de grens. Maar helaas waren daar de leukste pensionnen al vergeven...met als gevolg dat we deze vrijdag GEEN slaapplaats hadden! Laat staan voor de rest van het weekend!!
Omdat we het spektakel toch maar niet wilden missen vertrokken we richting de autosnelweg. Maar zodra we in de buurt van Alkmaar kwamen, stonden we van de ene file in de andere. En het was BLOEDHEET in die Vaneo. Ik dreef zowat weg van mijn stoel.

Het was tegen half 4 dat we eindelijk eens de grens over waren van Nederland naar Belgie. En daar schrokken wij behoorlijk van de omgeving. Het wegdek was er bar aan toe, in het begin oogde alles erg industrieel. En dan was er ook nog eens de barre manier van invoegen waar mijn vriendje Donald zich helemaal aan ergerde. Zijn Tom Tom navigatie vertikte het hier normaal te werken!
Al snel zagen we de eerste borden staan die de richting wezen naar het circuit. Ik was super nieuwsgierig en drong lang aan er eens een kijkje te gaan nemen, al waren het maar zielige 2 minuten.

Het circuit lag in een mooie vallei, omgeven door bomen en het geluid van de reeds racende Porsche's trok onze aandacht. Toen ik uitstapte en naar één van de tribunes wandelde, meende ik snel de 944 Martini te zien wegglippen!! :D

Na de beloofde 2 min. vertrokken we weer naar het plaatsje Spa, en daar in de buurt hadden ze een winkel waar je ook touristen info kon krijgen. Na dat we in gebroken Engels gevraagt hadden wees de goede vrouw ons naar een hotel/restaurant dat niet eens 10 min. weg lag van het circuit.
Het heette La Warche, dus misschien dat iemand van hier het kent ;)
Daar werden we vriendelijk ontvangen en konden we gelijk voor de volgende drie nachten blijven, en dat voor een heerlijke prijs inclusieve ontbijt! Al onze stress en zorgen waren op slag verdwenen 8)

Zaterdag:

Mijn vriend sliep echt beroerd en werd wakker met een zere rug, niet vreemd als je bedacht dat het bed helemaal doorgezakt was bij de veren!! Ik had hier echter minder last van en verheugde mij al op de dag die ging komen...
Het ontbijt was fantastisch in ons hotel. Eitje, verse broodjes, sinaasappelsap en thee, alles werd er aan gedaan dat we het er naar onze zin hadden. Terwijl we aan het smullen waren zoefde er af en toe eens een Porsche voorbij. Donald keek mij dan aan met zijn bruine kraalogen en schudde zijn hoofd. Zijn vriendin was een wandelende Porsche Database, want zij schreeuwde gelijk uit welk type het was!!

Toen we onze buikjes rond hadden gegeten vertrokken we naar het circuit. Het was een uurtje of 10 en het was nog niet echt druk daar. Op het parkeerterrein stonden wat oude 3.2tjes en een Cayenne, broederlijk naast een Touareg.
Eenmaal onder het tunneltje door steeg mijn vertrouwen en mijn hoop er de nieuwe Cayman S te zien. ( En jawel, er stonden er maar liefst 2!! )
Donald was eigenlijk meer mee gekomen aangezien hij graag eens een 959 wilde zien. Maar aangezien er maar zo weinig van waren gebouwd gaf ik hem weinig kans.
Tussen al die mooie Porsche's vonden we aan het einde van de middag ook nog eens Olaf en natuurlijk Gezellige Rufie!!! :cheesy: Een hele speciale ontmoeting naar mijn mening aangezien ik hem al eens vaker had zien langs wippen op Supercars.net en Flat-6 forum...
Aan het einde van de middag hoorden wij dat de Carrera GT het circuit op ging. Allemachtig het bleef een wonderlijke verschijning, zette al het andere, zelfs de Cayenne Turbo S in het niets. Kon er nog een mooi fotootje van schieten voordat ie weg scheurde... :shock:
Daarna zat de dag er voor Donald en mij alweer op. Onze voeten deden zeer van het vele geslenter...

( en ik ga nu naar mijn bedje want moet morgen weer werken, verder bericht volgt morgen!! )

08 mei 2006 23:15
Profiel Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Mijn gelukte fotootjes staan allemaal online :wink:

08 mei 2006 23:35
Profiel WWW Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
zijn er ook nog mensen hier die op het circuit hebben gereden?
of hebben we alleen maar fotootjes gemaakt :mrgreen:

09 mei 2006 0:30
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Jeroen914 schreef:
zijn er ook nog mensen hier die op het circuit hebben gereden?
of hebben we alleen maar fotootjes gemaakt :mrgreen:

Tuurlijk , 4 sessies van 45 minuten.
Dat is wat je mag/kan rijden per dag (als je geen stukken hebt of anderen stukken rijden in je sessie).
Wij hadden ons maar één dagje ingeschreven , maar als we sponsors vinden wil ik volgend jaar zeker de drie dagen rijden :twisted:

09 mei 2006 0:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Jez#S, wat een foto's Koen :shock: Zo vreselijk veel... en heel mooi ook 8)

09 mei 2006 0:53
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Mijn eerste foto's kan je terugvinden op mijn blog of klik op de foto hieronder :

Afbeelding

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

09 mei 2006 0:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
1970 911T 2.2
Bericht 
Hier zijn nog 88 foto's van een goed weekend met lekker weer!

het zijn er 88 met een hoge resolutie. 56k warning

voor snelle verbindingen:
http://www.easyleft.com/Porschedays2006/

voor de wat tragere verbindingen:
http://www.xs4all.nl/~sttropez/

Laatst bijgewerkt door danman op 09 mei 2006 12:02, in totaal 1 keer bewerkt.

09 mei 2006 10:12
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Mooie foto's danny!
:thumright:

.....en mooie 2.2T ook! :wink:

09 mei 2006 11:17
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
patrick911 schreef:
Mooie foto's danny!
:thumright:

.....en mooie 2.2T ook! :wink:

.... en welkom
:ba:

09 mei 2006 11:24
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 225 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende