 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|
924: Thermotimeschakelaar....
Auteur |
Bericht |
BW
924 `77Stadskanaal
|
 924: Thermotimeschakelaar....
Gebeurd het vaak dat de thermotimeschakelaar kapot gaat???
En heeft dit ook te maken met het warm starten waarbij ik een probleem heb.
Deze vragen komen bij mij op, omdat ik de werkplaatshandboek van Haynes aan het bestuderen ben.
Graag een reactie van jullie.
_________________________________________ Mijn hobby is de 924, My dream 911
|
08 mei 2006 21:15 |
|
 |
924
Omgeving Leuven
|
Themrotijdschakelaar 'vertelt' aan de koudestartverstuiver hoelang hij benzine moet inspuiten, meestal bij koud starten, boven een bepaald aantal graden werkt de thermotijdschakelaar niet meer en zal de motor moeten starten zonder extra ingespoten brandstof, vroeger maakt men geloof ik wel eens een sturing dat de koudestartverstuiver toch benzine inspoot en dan toch gemakkelijk aanslaat?
Ik geloof dat bij 35°C 8sec benzine wordt ingespoten.
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
09 mei 2006 16:37 |
|
 |
BW
924 `77Stadskanaal
|
Oke, ik ben overtuigd, maar waar moet ik dan naar kijken om de warme start weer in orde te krijgen.
Luchttoevoer??
_________________________________________ Mijn hobby is de 924, My dream 911
|
09 mei 2006 17:16 |
|
 |
924
Omgeving Leuven
|
Weet ik niet, zal het eens proberen uit te vissen voor je 
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
09 mei 2006 17:26 |
|
 |
BW
924 `77Stadskanaal
|
Ik denk dat ik het heb gevonden???
Er wordt ergens in dit forum gepraat over de terugslagklep? en volgens mij is dit het zelfde als de drukaccumulator, of niet.
En er wordt gesproken over een stelschroef bij de drukverdeler???
Dit zegt mij niets, of ze moesten bedoeld hebben waar de brandstofleidingen uitkomen naar de injectoren toe, want daar zit wel een heel klein buisje.
Ik hou het toch op de acuumulator, want als ik onder de wagen heb gekeken lijkt het alsof deze ook bijna 30 jaar oud is.
En er zit een vrij nieuwe relais tussen, waar dient deze voor???
_________________________________________ Mijn hobby is de 924, My dream 911
|
09 mei 2006 20:41 |
|
 |
924
Omgeving Leuven
|
Dat buisje is voor de CO af te stellen (als ik juist versta wat jij bedoelt)
Een terugslagklep... in de terugloop van de benzineleidingen??
Dat zit er bij mij in ja, waar deze zit, weet ik niet 
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
09 mei 2006 21:17 |
|
 |
BW
924 `77Stadskanaal
|
Klopt dat buisje is voor de CO af te stellen, heb ik net gelezen in de workshop van Haynes.
Daar staat ook geschreven over de accumulator en dat deze ook zorgt voor een goede warme start.
Morgen maar even een nieuwe bestellen en kijken wat de motor dan gaat doen bij een warme start. 
_________________________________________ Mijn hobby is de 924, My dream 911
|
09 mei 2006 21:22 |
|
 |
924
Omgeving Leuven
|
kun je deze niet gewoon testen?
Ff ter info: mijn benzineverdeler is kapot
Gelukkig heb ik er nog liggen, wel van andere jaren, maar geen probleem, dus morgen installeren en hier rondrijden, eindelijkkkkk 
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
09 mei 2006 21:24 |
|
 |
BW
924 `77Stadskanaal
|
Je zou hem kunnen testen, maar er staat ook in de boeken dat de membraam poreus wilworden en dan langzaam druk verliezen zodat je met de warme start problemen krijgt.
En als het niet te duur is bestel ik gewoon een nieuwe.
_________________________________________ Mijn hobby is de 924, My dream 911
|
09 mei 2006 21:52 |
|
 |
924
Omgeving Leuven
|
Agh, ik denk niet dat het hier aan ligt eerlijk gezegd, al de modellen tot 81 hadden dit, toen hebben ze er iets aan gedaan..
Dus.. volgens mij ligt het ergens anders aan 
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
09 mei 2006 21:54 |
|
 |
BW
924 `77Stadskanaal
|
Waar moet het aan liggen dan want ik weet het niet meer.
Ik ben meer gespecialiseerd in dieselmotoren en geen benzine motoren.
Dus hulp is altijd welkom.
_________________________________________ Mijn hobby is de 924, My dream 911
|
09 mei 2006 21:57 |
|
 |
924
Omgeving Leuven
|
Het valt mij op dat er niemand anders reageert in dit topic..
Zijn de 924's weer te min ?
Wachten op een specialist zijn antwoord
Of Renntech pb'n 
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
09 mei 2006 22:00 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik wil wel reageren , maar het heeft geen nut als ik er niks van snap hé
-Koen die ook een 924 gehad heeft-
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
09 mei 2006 22:10 |
|
 |
BW
924 `77Stadskanaal
|
Ik krijg ook het vermoeden dat de 924 te min is voor deze forum, helaas.
Ik ben elders op het net aan het zoeken naar antwoord, dus als iemand er iets meer van af weet, antwoorden en suggesties zijn welkom.
_________________________________________ Mijn hobby is de 924, My dream 911
|
09 mei 2006 22:13 |
|
 |
BW
924 `77Stadskanaal
|
Even op net net wezen vissen en daar kwam ik een antwoord tegen over het niet goed sluiten van de injectoren, waardoor er dampbellen onstaan en dit beinvloed de warme start.
Hoe is dit te verhelpen????
_________________________________________ Mijn hobby is de 924, My dream 911
|
09 mei 2006 22:40 |
|
 |
924
Omgeving Leuven
|
Een 1981 motor steken 
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
10 mei 2006 12:42 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
 |
|