Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
| | | | ppp 356 schreef: Heb je de intentie, om een toekomstige klasieker aan te kopen? Dan zou het de 993TT worden, hij zal als eerste deze status bereiken. Wil je echter een P om enkele jaren mee te rijden, en hem dan weg te doen, zeker de 996 4S, hij zal een betere inruil hebben binnen enkele jaren, ondanks dat het tegenovergestelde hier altijd beweerd word. We zitten hier met enthousisatelingen, die reageren door de band, net iets anders dan de doorsnee tweedehandskoper. Voor de tweede categorie, is de 993tt, binnen enkele jaren, nog maar een oude gebakje. Sinds de komst van de 997, is de 993 nu een wagen van 2 generatie's terug, binnen een jaar of 4-5 zal dit 3 generaties zijn, en dan zal de 993 echt een crash maken, en dit komt dan pas terug goed als hij tegen de 25j aanloopt. Lucht of waterkoeling, maakt dan geen enkele verrek uit. Daar komt dan nog bij, de de 996 4S, toch iets waardevaster is dan de doorsnee 996. En voor het geluid, moet je het ook niet doen. De meeste 993's en 964-ers zijn watjes, als John4S, of ik met de GT3 alle registers opentrekken Conclusie Om bij te houden de 993TT Om na enkele jaren te verkopen de 996 4S | | | | |
beter kan ik het niet zeggen, ik heb op de 4S gestemd
_________________________________________ Got coffee?
|
11 mei 2006 9:43 |
|
|
John
Cayenne
|
Idem Paul en Marco.
Valt wel op dat de mensen die voor een 993 stemmen, allen uit modellen van daarvoor komen.
Oordeel na in beide te hebben gereden, onder alle omstandigheden.
Zelf imo geen vergelijk 993TT en 9964s, 2 totaal andere auto's
|
11 mei 2006 10:29 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
11 mei 2006 10:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik wilde het niet zeggen ...
|
11 mei 2006 10:33 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Lijkt me logisch. Emotie versus verstand.
Vandaar dat ik denk dat in mijn geval het rijden me alleen nog maar meer in de richting van de 993 zou duwen...
|
11 mei 2006 10:36 |
|
|
John
Cayenne
|
Porsche is emotie......ongeacht type....
|
11 mei 2006 10:57 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Correct.
Ik bedoel emotie versus emotie & verstand...
|
11 mei 2006 11:39 |
|
|
John
Cayenne
|
Porsche is idd. emotie, en dat zullen maar weing mensen begrijpen.
'k heb van de week in een 944 gereden van '86 (zie ander topic), niet te vergelijken met mijn 996 4s..............maar toch toen ik hier rond reed gaf me die auto een lekker gevoel, kweet nie wat dat is..........maar dat hoef ik hioer niet te verklaren.
On topic.
993 TT superrrrrrrrrrrrrrrrrr kar
996 4s superrrrrrrrrrrrrrrrrr kar
993 TT snellllll
996 4s snellllll
993 TT bloedmooi
996 4s bloedmooi
Moeilijk heh...........had ook de keus ala deze, ben van een 964 turbo naar de 996 4s gegaan, en heb niet gekozen voor een tussenliggend model......wrom ???? ik viel voor het moderne.............en heb nog geen kilometer spijt gehad.
|
11 mei 2006 11:46 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
11 mei 2006 11:49 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
reed vandaag nog achter een glimmende sealgraue 4S, fantastisch - gelijk op gestemd
|
11 mei 2006 12:05 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...heb beiden gereden..de moderne vorig jaar en nu de oude. Om af en toe es buiten te halen is de 993TT wel iets speciaal. Het zou telkens weer een magisch moment zijn om dit ding te gaan rijden.
De 9964S is zeker ook speciaal, maar die enorme duw in de rug en het feit dat de TT van een paar generaties terug is heeft wat meer nostalgie.
Het hangt er gewoon van af wat je ermee wil doen...je kan echt ni zeggen die of dat, er zijn teveel parameters.
Ik heb 993TT gestemd omdat ik als ik naar m'n eigen omstandigheden kijk deze wagen bij mij goed tot z'n recht zou komen. Ieder bekijkt het door z'n eigen bril...
Laten we de keuze iets rationeler worden => 996 4S, zonder twijfel!!! De brul is fantastisch; no offence!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
11 mei 2006 12:27 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Tsja, deze vind ik toch moeilijker dan gedacht. Ik heb toch een zwak voor turbo's, maar 4S heeft toch ook wel wat. Als nu die GT3RS motor met zn 8500 rpm-etjes in de 4S zat was het al weer een stuk makkelijker ....... ................... Toch maar de tujboo dus
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
11 mei 2006 12:46 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Je zou het niet zeggen, maar er zit echt geen enkel model tussen, tussen de 993 en de 996
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 mei 2006 13:21 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
11 mei 2006 13:31 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
doe mij deze maar, zwarte wielen erop en klaar
wat een mooie kar
_________________________________________ Got coffee?
|
11 mei 2006 13:34 |
|
|
Solid4S
Porsche 996 GT3 mkIIOmgeving Delft
|
Voor mij ook de 4S.......
Heb wel over de turbo nagedacht (ook 996), ook over een GT3. Allemaal onwijs mooie auto's. Maar de auto is voor MIJ de 4S.
Alhoewel, afgelopen zaterdag in Duitsland in een 996 Turbo 307 km (mee)gereden. Dat vind ik dan wel weer erg jammer van een 4S. Zal er zelf de 300 km-grens dus niet mee halen
|
11 mei 2006 18:04 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Ik las vandaag in een duits tijdschrift (AMS) dat de vraag op de 2e-handsmarkt naar de 996 sterk toeneemt. Een porschecentrum meldt dat het normaal altijd een 20-tal 996 in voorraad heeft en nu met moeite 6
De 4S en cabrio blijken de meest geliefde te zijn. Leder en navi de meest gevraagde opties.
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
11 mei 2006 19:43 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Waarom geen 996 turbo
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
11 mei 2006 20:40 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Waarom geen 997turbo
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
11 mei 2006 21:01 |
|
|
F@RGO
|
das wel een goede opmerking, vanwaar die sprong van 993 naar 996 ?
Ik bedoel de benaming.
|
11 mei 2006 21:05 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik denk dat die (prijs)vergelijking (nog) niet opgaat!
|
11 mei 2006 21:08 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...een halve gok: eind '93 kwam de 993 op de markt of was dit de bedoeling? Kwam die niet pas in '94 op de markt?
de 996 dan voor '96?? Dacht dat de eerste exemplaren pas in '97 uitgekomen zijn...
Ben ik fout? Wie weet het precies?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
11 mei 2006 21:08 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Dat is wat ik ook al altijd dacht, maar wat dan met de 964?
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
11 mei 2006 21:26 |
|
|
F@RGO
|
Das wel een leuke vraag hier op het forum .
De 997 zou dan wel 004 moeten noemen of 904.
binnen vijf jaar zitten we weer met 911...
|
11 mei 2006 21:35 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
De 964 is de Porsche die nog steeds van carrosserie gebaseerd is op de 911 van '64...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
11 mei 2006 22:25 |
|
|