Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 5:22

Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
964RS of 996 GT3 

964 RS of 996 GT3
964 RS 32%  32%  [ 26 ]
996 GT3 68%  68%  [ 55 ]
Totaal aantal stemmen : 81

964RS of 996 GT3 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 964RS of 996 GT3
Gegroet Porsche-fanaten,

vorig weekend in Spa werd ik overrompeld door twee van m'n favoriete Porsches: de 964 RS en de 996 GT3. 'k zit er al de hele week aan te denken! :lol: ....ik zou dolgraag een van deze wagens aanschaffen, maar het is nog wat te vroeg en ik zal eerst nog maar wat genieten van m'n huidige :wink:

Desalniettemin slaat het kopje aan het denken..en vandaar dus deze poll: welke zouden jullie kiezen? De 964 rs of de 996 GT3..laat het ons hier beperken tot de "gewone" GT3 en niet de RS want dan spreken we weer over een ander budget. De 964 rs stijgt in prijs terwijl de GT3 zakt en ik 'm eigenlijk ni overdreven duur vind voor wat hij te bieden heeft! Als ik naar Belgisch-Duitse prijzen zie: oneveer 50k voor de 964RS en een goei 60k voor de GT3.

Wat is jullie menig over deze wagen? Zijn ze vergelijkbaar qua snelheid? Hoe gedragen ze zich tov elkaar op circuit?

Volgens mij is de 964RS in alle opzichten spartaanser en minder te gebruiken op de openbare weg (dat lees ik alvast in de vele reportages)..terwijl je met de GT3 na een dagje circuitrijden gerust nog naar op een feestje kan toekomen zonder geradbraakt te zijn..klopt dit? :?:

11 mei 2006 14:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
zelfde antwoord als in een ander draadje ook al is gegeven
de 964RS zou ik als 2e auto aanschaffen, een GT3 om dagelijks in te rijden lijkt me de top

11 mei 2006 14:06
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Als ik al onder dit luxeprobleem zou moeten kiezen is een P sowieso voor mij een tweede wagen.
Daarvoor heb ik geen luxe nodig en zou de 964RS beter in mijn profiel passen (de 993RS nog beter :twisted: ) dan de 996 GT3.

Laatste update 22/10/2013

11 mei 2006 14:08
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
911-lover schreef:
Als ik al onder dit luxeprobleem zou moeten kiezen is een P sowieso voor mij een tweede wagen.

dat begrijp ik niet :roll:

11 mei 2006 14:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Marco schreef:
911-lover schreef:

Dank dat hij bedoelt dat een 996 GT3 of een 964 RS voor hem altijd een 2de wagen zullen zijn...

11 mei 2006 14:20
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik zou voor een GT3 kiezen. Machtige wagen met ditto geluid. Daarnaast bied een GT3 ook nog wat comfort en kun je er ook in het dagelijks leven heel goed mee overweg.

Gewoon beide autos eens gaan rijden en dan een keuze maken zou ik zeggen. Een ritje van een uur zegt meer dan dagen filosoferen :wink:

11 mei 2006 15:13
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Hoi Mich,

ik heb in Spa een 12-tal ronden meegereden in een GT3 uit 1999. Het gemak waarmee je hoge snelheden haalt is verbluffend. Stuurt heel precies, vond het zacht geveerd. Eigenlijk een salon op wielen. Terwijl de 964 spartaans is. Vind het moeilijk om te kiezen, maar zou waarschijnlijk toch voor de GT3 gaan.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

11 mei 2006 15:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...voila, ik was nieuwgierig naar jullie ervaringen...ik denk ook dat een 996 GT3 de beste keuze is, alle aspecten in acht genomen! En de 964 rs is veel geld voor een oude wagen..je begint stilaan de cult-status te betalen hé.

Maar als je zag hoe snel dat duo van Rubystone rs-en vorige week Spa afmaalde...respect hoor!! :wink:

11 mei 2006 15:29
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ze zijn een beetje onvergelijkbaar. De 964 RS is puurder, spartaanser. De GT3 is in alle opzichting de betere auto. Maar we hebben het vaak over emotie bij Porsche...

Er staat overigens in total 911 een mooi artikel over de 964 RS (en RS 3.8 ).

Laatst bijgewerkt door Devils son op 11 mei 2006 16:32, in totaal 1 keer bewerkt.

11 mei 2006 15:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerpen & Geel
Bericht 
heb onlangs met beide meegereden,
en verschoot van zowel de rs als de gt3
in positive way.

De rs ligt lekker hard op de weg en scheurt letterlijk
door bochten. De gt3 doet dit ook maar dan nog harder,
niet extremer maar gwn sneller.
Moest ik kiezen kreeg de gt3 toch mijn voorkeur.. !!

11 mei 2006 16:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Wil je een hele pure rij-ervaring: 964RS. Wil je daarnaast ook nog enigszins comfort: 996GT3. Al met al zou ik voor de GT3 gaan!

11 mei 2006 16:32
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Marco schreef:
911-lover schreef:

Dat een Porsche voor mij altijd een tweede wagen zal zijn en geen dagelijkse.
Dit vanwege dat ik zeer regelmatig een last moet trekken (caravan , winkelwagen of autotrailer) en veel ruimte nodig heb om mijn onderdelen af te halen in Duitsland (dus break) :wink:
En geef toe moeten kiezen tussen een 964RS en een 996 GT3 is toch een luxeprobleem hé. De normale mens (zoals ik :twisted: ) hoeft zich daarover geen zorgen te maken :roll:

11 mei 2006 17:07
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
GT3

11 mei 2006 17:08
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
John4S schreef:
GT3

Idem :P

11 mei 2006 17:15
Profiel WWW
Bericht 
911-lover schreef:
Dat een Porsche voor mij altijd een tweede wagen zal zijn en geen dagelijkse.
Dit vanwege dat ik zeer regelmatig een last moet trekken (caravan , winkelwagen of autotrailer) en veel ruimte nodig heb om mijn onderdelen af te halen in Duitsland (dus break) :wink:

als de zaken goed gaan :arrowd: :cheesy:
Afbeelding
is ook een Porsche :wink:

11 mei 2006 17:28
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Dat is inderdaad de ultieme droom :twisted:

11 mei 2006 18:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
rufie schreef:
Hoi Mich,

ik heb in Spa een 12-tal ronden meegereden in een GT3 uit 1999. Het gemak waarmee je hoge snelheden haalt is verbluffend. Stuurt heel precies, vond het zacht geveerd. Eigenlijk een salon op wielen. Terwijl de 964 spartaans is. Vind het moeilijk om te kiezen, maar zou waarschijnlijk toch voor de GT3 gaan.

Hee rufie! Was dit met mouse toevallig? ;) Dat was inderdaad schitterend zoals dat mannetje kan rijden :D
Ik kan helaas geen mening geven tussen deze 2 aangezien ik al wel in een GT3 mee heb gereden, maar een 964RS mij nog onbekend is. Het spartaanse lonkt wel, maar die GT3 was echt hemels!

11 mei 2006 18:50
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Antwerpen & Geel
Bericht 
De 964 rs is nog wel een pak extremer dan de GT3.
De stoelen omarmen je als het ware en je bent
blij dat er 4punts gordels gebruikt worden :)

Persoonlijk vond ik het verschil tussen de GT3 MKI
en MKII toch wel merkwaardig. Bij de MKII merk je de
extra pk's duidelijk, terwijl de MKI voor een mooier
(nog rauwer) geluid zorgt. Maar het gemak waar je
met alle 3 bochtjes kan nemen is zoooooo mooi...

Wat je ook kiest, je bent er goed mee af!
Succes :P

11 mei 2006 18:55
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
Ik ging hier direct voor de GT3 , en bekeek de resultaten en zag dat een ruime meerderheid dit óók had gedaan.
Het vreemde is, dat , in die andere poll , de meesten voor de TT kiezen, ik ook.Waar ligt dit nu aan ; je zou denken dat de mensen voor de TT, ook voor de RS gaan...is dus niet zo, ook bij mij niet,hmm...

Mijn persoonlijke motivatie is, dat ik vooral ook voor die kick wil gaan, en dat de GT3 deze, ook als de modernere auto zeker voldoende heeft, met daarbij de voordelen van een moderne auto. In deze poll tussen de RS en de GT3 zal dat de RS wss opbreken...

Blijven natuurlijk beide wel heel lekker... :wink:

11 mei 2006 18:55
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
allemaal heel mooie antwoorden en ik ben het ermee eens dat de GT3 meer te bieden en ook de completere wagen is. De 964RS is dan ook ronduit duur in vgl met wat de GT3 te bieden heeft...

Blijkbaar heeft zowat iedereen wel een boon voor de GT3! :wink:

Bedankt voor de aanmoedigingen ivm de zoektocht, maar euh...die zal voorlopig nog uitblijven hoor...het is nog wat te vroeg, al zal ik m'n ogen beginnen open houden...vooral dan om te zien hoeveel de GT3 nog gaat zakken in prijs :lol:

11 mei 2006 19:29
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jurgen schreef:
Ik ging hier direct voor de GT3 , en bekeek de resultaten en zag dat een ruime meerderheid dit óók had gedaan.
Het vreemde is, dat , in die andere poll , de meesten voor de TT kiezen, ik ook.Waar ligt dit nu aan ; je zou denken dat de mensen voor de TT, ook voor de RS gaan...is dus niet zo, ook bij mij niet,hmm...

Zoals ik al aangegeven heb ik het andere draadje, de 993, word momenteel nog niet aanzien als oude wagen, en de 964 zit nu in dat stadium.
Stel die vraag van de tt e, 4S nog maar eens als de 998 uit is, het resultaat zal volledig anders zijn.

Als ik zou moeten kiezen voor een tweedehands 964RS of tweedehands GT3, zou ik voor de 964 gaan. Maar dit is gewoon mijn Porsche microbe dat dit ingeeft.

De 964RS, is ondertussen een echte klassieker aan het worden, en dat is de GT3 nog niet, en zal het waarschijnlijk, door zijn grote aantallen geproduceerd nooit worden. Dit zou voor mij de doorslag geven, plus het feit dat een 964RS gewoon geweldig stuurt
:D

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

11 mei 2006 19:30
Profiel WWW
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
964 RS zonder twijfel.
Echt een ultieme auto is dat.

Welliswaar zou ik dan wel voor de 964 RS Clubsport gaan 8) :shock:

12 mei 2006 13:51
Profiel Twitter 
‘64 Kever
Bericht 
Nou, na een eindje met een GT3 (mee- en)gereden te hebben, duidelijk de GT3... 8000+ rpm.... GILLEN doet ie... Geweldig ;).... Als ik het zou kunnen betalen wellicht ook wel als dagelijkse auto, maarja, zo luxe hebben we het de eerste tig jaar nog niet ;).... Maareh, duidelijk de GT3 dus (wel een mk1 trouwens, vind die mooier dan de mk2!)

12 mei 2006 14:13
Profiel Facebook 
Bericht 
paSCal schreef:
(wel een mk1 trouwens, vind die mooier dan de mk2!)

leg es uit, alleen om de andere spoiler?

12 mei 2006 14:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Marco schreef:
paSCal schreef:
(wel een mk1 trouwens, vind die mooier dan de mk2!)

leg es uit, alleen om de andere spoiler?

Is er eigenlijk veel verschil tussen beide (buiten de motor dan)??? Het zou me in eerste instantie niet kunnen schelen of het nu een MkI of MkII zou zijn...ik denk ni dat ik van het kaliber ben om het verschil eruit te halen... :wink:

Ik meen wel iets gelezen te hebben dat de MkII betrouwbaarder is (of dat daar een paar problemen toch opgelost zouden zijn)..of ben ik verkeerd?

12 mei 2006 15:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende