Auteur |
Bericht |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Carrera 3.2: Controle airco
Hoi,
domme vraag misschien maar ik ga ze toch stellen: Hoe zet je de airco aan in een 911 3.2? Zaterdag in dat warme weer naar Francorchamps gereden en kwam met een bezwete rug toe ...ik heb airco, maar weet ni hoe ik 'm moet bedienen..erg hé m'n handleiding is in 't Italiaans en dus voor de zekerheid stel ik de vraag hier es.
Er zijn 2 knoppen op de middentunnel..de linkse bedient de blazer, de rechtse de intensiteit van airco..ik had de rechtse knop op de 2de stand gezet en de blazer ook op 2 maar er kwam ni echt koude lucht uit! Of moet er ook iets ingesteld worden aan de schuifjes bovenaan?
please help, anders is m'n airco misschien stuk
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
08 mei 2006 18:17 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
HAd je je verwarming afgezet ? (Draaiknop tussen de zetels en de 2 hendels naar beneden).
Als deze opstond werkte de airco ook niet in mijn elver.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
08 mei 2006 19:13 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
"2 hendels naar beneden"...hoe bedoel je?
de draaiknop tussen de zetels had ik alleszinds op 0 gezet
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
08 mei 2006 22:52 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik had op mijn 3.2 nog 2 hendels van de kleppen (links en rechts) tussen de zetels .
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
08 mei 2006 22:53 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
ach zo ja...had er al van gehoord dat sommige modellen die kleppen hadden en weer andere niet...is dit jaartal afhankelijk?
Dus met de draaiknop op 0 had ie normaal moeten werken?....Hmmm, dan moet ik het es closer gaan bekijken
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
08 mei 2006 22:57 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
De pre1990 airco's staan niet bekend om hun ijzige poollucht, meer een lauwe straal tussen de benen helaas...
Kan best zijn dat je hem wel aan had staan dus
|
08 mei 2006 23:10 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Er kwam inderdaad een ietwat lauwe lucht uit de blazers...dus dat kan zijn dat hij aanstond ...moet wel toegeven dat je het in elke wagen "voelt" dat de airco aanstaat op het vlak van prestaties...het acceleren gaat wat moeizamer, de motor valt sneller terug op stationair toerental na koppeling indrukken,...en ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de 911 geen verschil voelde...ik twijfel er dus sterk aan of hij opstond. Eigenlijk zou ik het es moeten checken hé....draait pomp of draait ze ni?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
08 mei 2006 23:17 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Als je hem echt goed wil krijgen is het nog wel wat werk, moet wsch ook moderner koudemiddel in. Veel mensen laten het zo of halen hem eruit.
|
08 mei 2006 23:25 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Mogelijk dat je de vulling van de airco zowieso even moet laten nakijken. In de loop van de jaren ontsnapt het gas namenlijk langs de diversee keringen. In mijn auto is dat om en nabij de 5 jaar bijvoorbeeld. En vervelend genoeg constateer je het altijd op een warme zomerse dag.
|
09 mei 2006 22:38 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
OK, ik controleer het effe volgend weekend..thnx
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
10 mei 2006 0:39 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Bij mij ook nauwelijks koude lucht als ik de airco aanheb (hoewel ik die niet echt nodig heb). Ik vermoed dat het inderdaad te maken heeft met het (of te weinig) koelmiddel.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
12 mei 2006 14:45 |
|
|
HJDB3.2
Amersfoort. 996.
|
Heb die van mij om laten bouwen naar het nieuwe systeem (R134a). Het ligt nog niet op "modern" niveau maar heb zeker veel meer koude lucht. Als het erg warm is in de auto wanner hij een middag in de volle zon heeft gestaan dan duurt het ca. 10 min. voor het draagbaar wordt, maar dan blijft de temp in de auto lekker koel.
_________________________________________ 7e plaats jubileumrit 2006 en 2e plaats in 2013!!! Porscheverleden: 924 / 944 S2 cab. / 3.2 uit '87 / 964 / 968 / 911SC
|
12 mei 2006 22:15 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat is vreemd, want iha wordt juist beweerd dat na een retrofit de airco minder goed koelt. Misschien dat gewoon de zaak nu weer goed werkt...
|
13 mei 2006 0:16 |
|
|