Auteur |
Bericht |
jokke
997 turboOudsbergen - Belgie
|
993 banden
Welke achterbanden vinden jullie een aanrader wat betreft prijs/kwaliteit voor een 993 en vooral duurzaamheid?(255/40/15)
|
19 jun 2004 10:13 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
banden
Na vele toppics gelezen te hebben, en advies gevraagd te hebben aan onze Technische man van deze forum (kijk zonder reclame ), Heb ik en tevens ook John4s Conti sport N2 besteld.
|
19 jun 2004 10:57 |
|
|
jokke
997 turboOudsbergen - Belgie
|
Re: banden
|
19 jun 2004 11:23 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Autobanden Markt online
Hier staan ze in elk geval voor 185 Euro, maar da's zonder montage enzo... (prijsindicatie is echter altijd handig!)
|
19 jun 2004 12:14 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Klik hier voor informatie over banden door " onze Techniker".
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 jun 2004 14:18 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
jokke schreef:
Nou dat zal wel een flink oprekken worden voordat je die op je velgjes heb zitten
Volgens mij zijn de eerste 993 met 16" gekomen, de meeste met 17" en de mooiste met 18" (die van mij dus).
|
19 jun 2004 17:30 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Kep er Pirelli P-Zero roso onder, waren ook niet al te duur en ben er zeer tevree over
Uiterraard N-codering
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
19 jun 2004 17:58 |
|
|
jokke
997 turboOudsbergen - Belgie
|
Sorry,bedoel 255/40/17 uiteraard.
|
19 jun 2004 23:51 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Beste zijn Bridgestone S02, alleen bijna niet meer aan te komen.
Wat is je rij-stijl?
Welk weer, alleen droog of ook bij nat.
Wel eens het circuit op??
|
20 jun 2004 21:54 |
|
|
jokke
997 turboOudsbergen - Belgie
|
Beste zijn Bridgestone S02, alleen bijna niet meer aan te komen.
Wat is je rij-stijl?
Welk weer, alleen droog of ook bij nat.
Wel eens het circuit op??[/quote]
Droog en nat, maar geen circuit.
Rijstijl is gematigd sportief.
Duurzaamheid van de banden???
|
20 jun 2004 22:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Vanwege "ouderdom"
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
21 jun 2004 9:07 |
|
|
John
Cayenne
|
Op dit moment ben ik (wie ben ik) van mening dat de Conti's de beste keus waren.
1. vanwege de N2 codering (Michelin voor geen N2)
2. Ervaring met mijn huidige
3. De prijs tov Michelin was een 20 % goedkoper
4. Het sport karakter
5. Advies van Wittebrug (Pon is importeur)
6. Advies van Bandencentrum
7. Advies van andere Porschisten (NPC)
8. Conclusie Erwin (niet zomaar iemand) in een ander topic.
9. De standaard montage onder nieuwe door Porsche zelf, heeft ook te maken met de wispelturigheid binnen Michelin als fabriek.
10. Een Duitse band onder een Duitse auto (tja )
|
21 jun 2004 10:01 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Droog en nat, maar geen circuit. Rijstijl is gematigd sportief. Duurzaamheid van de banden???[/quote]
Continental Sportcontact 2.
|
21 jun 2004 11:18 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Nee, Bridgestone wilde meer een allrounder.
Helaas.
Daarom de S-03
|
21 jun 2004 11:19 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
N2 is niet per definitie beter dan N1. N1 betekend dat de band aan de P specificaties voldoet. N2 betekend dat de bandenfabrikant iets aan het type band heeft veranderd, en dat ook het gewijzigde typa aan de P specificaties voldoet. Het nummertje na de N is dus bandenmerk en -type specifiek.
Anne 2.7
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
21 jun 2004 15:48 |
|
|
John
Cayenne
|
Ben ik helemaal met je eens, de N2 is gewoon een doorontwikkelde opvolger van de (zeker zeer goede) N1, maarja als je toch bezig bent wil je het nieuwste, en zeker geen twee verschillende N coderingen op 1 auto.
|
21 jun 2004 16:39 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 jun 2004 9:35 |
|
|
John
Cayenne
|
Het was zo dat we Michelin hebben gebeld vanwege de N coderingen, de 295/30 18 was wel in een N2 te krijgen maar de 225/35 18 (voor) niet, deze zou dus nog in de bestaande N1 te leveren zijn, en de N2 is een doorontwikkelde N1.
Op zich een vreemde maar het zij zo.
Michelin is hoedan ook een super band, Michelin scoort vooral als
een comfortabele band (volgens de kenners ,Jaap Brand- div. specialisten), maar kan je op een 30 serie nog spreken van comfortabel???, dus mede hierom de Conti's.
Hoe ze het echt doen weet ik nog niet (pas 10 km gereden met de nieuwe), maar onder rustige condities rijden de Conti's zeer goed, geen afrolgeluiden of herrie, toch wel heel comfortabel gezien het sportieve karakter van de Conti's.
Ik heb wel de oude Conti's bewaard, je weet maar nooit, de voorbanden zijn nog net te doen, achter is mwah.
Als ik weer is ga boenderen op een circuit kan ik de oude nog oproken, of een donutje maken, iets wat ik geprobeerd heb maar domweg niet lukte, zal wel aan de 4wd liggen of het poppetje.
Kom op Jeroen hoe doe ik dat een donut draaien, met de Porsche natuurlijk, echte weet ik wel hoor voor de wijsneuzen (klompje deeg en dan een klein gaatje maken met .......... ).
|
22 jun 2004 10:06 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Héél vreemd inderdaad, aangezien de nieuwe PilotSport wèl leverbaar is in deze beide maten ..... en dan (nu al ) met verschillende N-coderingen .
Banden oproken lukt volgens mij niet (door "ons leken" ) met een C4 of 4S .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 jun 2004 10:25 |
|
|
John
Cayenne
|
Zoals deze bedoel ik, => ff wachten na klikken
Om on topic te blijven, die moet wel een hoge prijs betalen voor zijn hobby
|
22 jun 2004 10:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
IDD ... eerder milimeters van de koppeling dan van de banden gerookt
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
22 jun 2004 13:03 |
|
|