Auteur |
Bericht |
vyeyendra
|
Cayman of de Boxter S?
Ik vraag me af wat beter is. de Cayman of de Boxter S? en wat is het max inch velgen wat er onder elk van de genoemde kan?
De Boxter zie je erg vaak tegenwoordig wat niet zo leuk meer is. maar tis wel een cabrio.
De Cayman zie je nooit (tenminste ik zie het niet) maar tis geen cabrio.
weet iemand welk beter is en waarom?
|
14 mei 2006 9:20 |
|
|
F@RGO
|
De cayman is iets specialer, maar de box is een cabby....moeilijk hé
waarom geen tweedehand 997 ?
|
14 mei 2006 9:23 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
De cayman ga je zeker meer zien, kwestie van tijd. Ik ging dan ook liever voor een 2e hands 911. (niet om dat er daar weinig van rijden, maar gewoon omdat het een mooiere wagen is.)
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
14 mei 2006 9:31 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Nu Boxters zijn ook wel vrij zelfdzaam hoor
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 mei 2006 9:49 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Sterker nog, ze zijn ook nog vrij zeldzaam.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
14 mei 2006 9:55 |
|
|
F@RGO
|
alhoewel ik er ene zag met een s in
|
14 mei 2006 10:02 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
14 mei 2006 10:27 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Cayman of de Boxter S?
Om maar weer even terug te komen op de vraag...ben je een geregelde open-rijder dan is het antwoord eenvoudig , zou je het wel leuk vinden voor een paar dagen per jaar, maar rij je liever coupé (mijn optie) dan zou ik gaan voor een Cayman.
Zélf zou ik dan overigens gaan voor een mooie tweedehands 911... , maar goed , ieder z'n meug...
|
14 mei 2006 10:37 |
|
|
F@RGO
|
Dat lijkt mij een aannemelijke stelling hierboven.
|
14 mei 2006 11:41 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik denk niet dat de ene beter is dan de andere.
Dat je de Boxster meer ziet dan de Cayman, is vrij logisch, ze worden ook al veel langer verkocht, en liggen qua prijs veel beter in de markt.
De Cayman, ga je volgens mij nooit veel zien, gewoon door zijn prijs, met een kleine extra financiële inspanning, rij je namelijk in een 911. En heel veel mensen, zetten dat gewoon op emotionele basis, veel liever de stap naar de 911.
Als je echter een fervent cabrio rijder bent, zou ik zeker voor de Boxster gaan, en niet voor de Cayman, gewoon omdat je met de eerste open kan rijden
Van fabriek af, kan je beiden bestellen met 19", ik neem aan dat er dan wel de een of andere tuner, het in zijn hoofd haalt om er 20" op te gooien, of ze daar dan mooier mee worden, is dan maar de vraag.
Ook ben ik er vrij zeker van dat de Boxster, altijd een beter inruilwaarde zal houden dan de cayman. Het zou me trouwens niet verbazen, dat ze de productie van de Cayman vroegtijdig stopzetten, of met een goedkopere versie op de markt komen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 mei 2006 11:57 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Ik zou me niet druk maken om wat je ziet maar gewoon kopen wat je mooi vindt. Als je open wilt rijden een boxster of een 996 cabrio en als dat je niks uitmaakt kun je beter voor cayman of 996 coupe gaan vanwege de stijfheid van de carosserie. Waarbij de cayman (s) een middenmotor heeft en dus anders rijdt dan een 996, gewoon een keer gaan proefrijden en je weet een stuk meer lijkt me
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
14 mei 2006 13:05 |
|
|
horn
PF #57
|
beter zal niet veel uitmaken.
verder zou ik ook voor een gebruikte 997 gaan. maar ja, hangt van zoveel zaken af - die hierboven zo'n beetje allemaal al beschreven zijn.
Beste tip lijkt me om naar een Porsche dealer te gaan en in allemaal een stuk te gaan sturen.
Oja, een dichte Boxster vind ik persoonlijk niet mooi. Dus als je verwacht zelden nooit open te gaan rijden, zou ik niet voor een Boxster kiezen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 mei 2006 13:21 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Cayman of de Boxter S?
Beter is geen van beide, in essentie is het dezelfde auto. De een is een coupe en de ander een roadster. En de Cayman heeft wat meer vermogen.
De prijs kwaliteit verhouding is bij de Boxster beter. Maar als je de auto kiest om er hard mee te gaan: neem dan de coupe. Beste is om met beiden te rijden en dan degene nemen die jou het beste bevalt.
|
14 mei 2006 20:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Cayman of de Boxter S?
Da's nog zachtjes uitgedrukt .... mijn ervaring die wil en kan alleen maar hard
|
14 mei 2006 21:34 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik ben niet echt de cabrioman en ik ga dus voluit voor de Cayman.
Ik vind dat echt een brute bak (ik heb deze al een paar keer aan het werk mogen zien en was onder de indruk)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 mei 2006 21:39 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Zet een lijstje op, Voordelen, nadelen van beide wagens, en dan op elkaar afwegen
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
14 mei 2006 21:44 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik denk niet dat je zo een auto zou kopen met een lijstje van voor en nadelen.
Ik vermoed dat er anders geen Porsches verkocht worden.
Dit heeft zeer veelmet gevoel en emotie te doen.
En de Cayman trekt mij persoonlijk meer aan dan een Boxster (net als een Z3MCoupé mij meer aantrekt dan een Z3M)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 mei 2006 21:48 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Ben ik het volledig mee eens!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
14 mei 2006 21:52 |
|
|
Jort
Groningen
|
Als je persé nieuw wilt rijden gaat die vlieger niet op. Meer dan € 27.000 piekeballen verschil vind ik nou niet een "kleine" extra financiële inspanning. Da's zomaar even 33% meer...
Overigens heeft Walter Röhrl de Cayman S kortgeleden in 8 minuut 11 rond de Nürburgring gesleurd. Dat is 7 seconden sneller dan de snelste tijd van de Boxster S en 4 seconden sneller dan de snelste rijd van de 997 Carrera 2.
Dus tenzij je liever 2dehands rijdt vanwege de 911 looks, graag €27.000+ meer uitgeeft vanwege diezelde 911 looks, of graag zonder dak toert, lijkt me de keuze niet zo moeilijk.
|
14 mei 2006 22:39 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Het verschil, hier in België is merkelijk kleiner, geen €19.000. Na de korting, verminderd dit nog eens met € 1.000.
Daar komt bij, dat er zeer weinig Porsche's standaard worden afgeleverd, en de standaard uitrusting van de Cayman, minder is dan van de 997.
Als men bij de dealer binnenstapt, en men begint de Cayman uit te rusten, komen ze aardig in de buurt van de 997. En dan, mag je even checken bij de Porsche dealers, gaan er heel veel mensen overstag, om een 997 te kopen.
En dat Walter sneller is met de Cayman, intresseerd de meeste mensen die een Porsche kopen echt geen bal.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 mei 2006 23:06 |
|
|
Jort
Groningen
|
Zoveel verschil in standaarduitrusting is er nu ook weer niet en je zegt het zelf al, de meeste Porsches worden leuk aangekleed. Ga je dezelfde speeltjes op je 911 zetten, blijft het verschil bestaan.
Uhh.. wat was de orginele vraag van het topic ook weer?
Maar ik gaf in mijn eindoverweging ook aan dat bijvoorbeeld de looks doorslaggevend kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door Jort op 14 mei 2006 23:15, in totaal 3 keer bewerkt.
|
14 mei 2006 23:13 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Ik vind de cayman steeds mooier worden;
2 weken terug sprak ik met een geroutineerd 911-rijder (al 30jaar!!! en om de 3 jaar een nieuwe!!!) , die rijdt in afwachting van zijn nieuwe 997 4S cabrio met een huur-cayman en is wildenthousiast. Hij reed met een 996 4S en vind de cayman écht super agiel. Maar de prijs is zeer hoog ivm een boxster S die dan nog het cabriovoordeel heeft...
Mijn tip: koop een boxster S en geniet er volop van ; de rest van het geld investeer je op een verstandige manier en spaar er elke maand een beetje bovenop en koop dan een 911!! The only real thing... hoe goed en mooi de anderen ook zijn, zo is er maar 1!
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
14 mei 2006 23:14 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Daar zit dus het probleem voor de dealers Ze komen binnen met een budget waar ze een Cayman meegaan uitrusten, en als puntje bij paaltje komt, gaan ze liever voor een standaard 911, omdat het verschil zo klein geworden is. Deze info komt niet uit mijn duim, maar van de verkopers van Porsche. In elk geval niet welke sneller is
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
15 mei 2006 6:41 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
zou voor mij erg eenvoudig zijn, liever de kaalste 997 dan de rijkst uitgeruste cayman...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
15 mei 2006 7:17 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Blijkbaar gaat dit op voor de meeste kopers
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
15 mei 2006 7:26 |
|
|