Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 12:22

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
PS Autoart: jullie mening? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht PS Autoart: jullie mening?
Forummers,

PS Autoart is een bedrijfje in UK dat Porsches retrofit...dus ombouwt naar de look van vroegere modellen.

Momenteel hebben ze 2 modellen ter beschikking voor ombouw: eentje met als basis de SC of 3.2 die wordt omgebouwd naar 2.7RS stijl en eentje die als 964 wordt teruggezet naar de klassieke look maar dan wel met 3.8RS paarden erin en 964RS remmen.

Ik vind dit wel knap werk en de auto's zijn er piekfijn uit. Ook de looks en kleurencombinaties van de showmodellen zijn top.

Meer info hier en een artikel in 911 & Porsche World

Wat vinden jullie hiervan? Is er een bedrijf in Belgie of Nederland dat iets dergelijks doet? Of in Duitsland eventueel?

14 mei 2006 22:27
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: PS Autoart: jullie mening?
MichM3 schreef:
Wat vinden jullie hiervan?

Super :!:

Ik zie/heb het liever dan een 3.0 die omgebouwd is naar 993

- heb er met Renntech al een paar keer over gepraat, maar nog geen concrete plannen gesmeed 8)

14 mei 2006 22:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht Re: PS Autoart: jullie mening?
Olaf schreef:
heb er met Renntech al een paar keer over gepraat, maar nog geen concrete plannen gesmeed 8)

Uw antwoord klinkt me als muziek in de oren :D

Ik denk dat hiervoor echt wel een toekomst bestaat. De prijzen voor een 2.7RS zijn zeer hoog, en als je voor de helft van dit bedrag hetzelfde plezier en look kan bieden...

Ook die 964 die door de teletijdmachine gehaald wordt, is goed gevonden: jongere en veiligere techniek (ABS, McPhersons, eventueel 4wd) in een klassiek kleedje is degelijks bruikbaar.

14 mei 2006 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Doet me denken aan een Jaguar, die jaaaaren geleden eens in Autovisie stond...geheel opgebouwd met hedendaagse techniek, maar op het chassis van een oude MK III ; gevolg was erg goedkoop (zakelijk)autorijden , nieuwe techniek met de charme van een klassieker...en de bijtelling van een klassieker... 8)

14 mei 2006 23:12
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
staat op de lijst als volgend project :mrgreen:
eerst maar even het huidige afmaken 8)

14 mei 2006 23:13
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Jeroen914 schreef:

Wij moeten nodig even praten .... 8) :wink:

14 mei 2006 23:21
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Jurgen schreef:
Doet me denken aan een Jaguar, die jaaaaren geleden eens in Autovisie stond...geheel opgebouwd met hedendaagse techniek, maar op het chassis van een oude MK III ; gevolg was erg goedkoop (zakelijk)autorijden , nieuwe techniek met de charme van een klassieker...en de bijtelling van een klassieker... 8)

Daar moest ik ook gelijk aan denken. Dat bedrijf koopt oude MKII's op en stript ze vervolgens helemaal. Vervolgens wordt de hele auto met hedendaagse techniek weer opgebouwd. Kan dan nog worden gekozen voor een hedendaagse motor of een gereviseerde Jaguar XK motor.

Wel een aardig initiatief maar ik heb er persoonlijk gemengde gevoelens bij.

14 mei 2006 23:23
Profiel WWW
foxtrot / oscar
Bericht 
Olaf schreef:
Jeroen914 schreef:

Wij moeten nodig even praten .... 8) :wink:

eh... als je wat kwijt wilt
gooi het in de groep :mrgreen:

aan de andere kant is een dikke Boxster ook leuk als volgend project :!:

14 mei 2006 23:25
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Jeroen914 schreef:
... aan de andere kant is een dikke Boxster ook leuk als volgend project :!:

Make up your mind :!:

... dan weet ik tenminste of ik wat onderdelen voor je apart moet houden :idea: :wink:

14 mei 2006 23:28
Profiel WWW Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Leuke WEBSITE, maar wel jammer dat er geen (richt)prijzen staan wat zo'n "klusje" zou moeten kosten!

14 mei 2006 23:34
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
Bericht 
Inderdaad Rob, ik was er ook wel erg benieuwd naar geworden :wink:

Zeer fraaie auto's!

14 mei 2006 23:47
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik heb in basis een enorme hekel aan niet-origineel houden van auto's; maar dat komt vooral omdat mooie oudere modellen worden opgedirkt naar latere versies.....
Wat kan er op tegen zijn om dat andersom te doen: kan ik niet verzinnen...

ZIET ER BEREGAAF UIT !!

15 mei 2006 0:08
Profiel
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Olaf;

"Ik zie/heb het liever dan een 3.0 die omgebouwd is naar 993"

Is ook mijn reactie/mening, terwijl het in beide gevallen er op neer komt dat een Porsche wordt verbouwd om te lijken op iets wat het niet is. Het zal dus wel door mijn gevorderde leeftijd komen dat ik replica's van Ouwe Dingen wèl voor vol aan zie....

15 mei 2006 0:16
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
In eerste instantie kreeg ik er een beetje een raar gevoel bij. Dit zal ook wel komen omdatr het toch een soortemet replica is.

Het concept heeft aan de andere kant ook wel wat. Persoonlijk probeer ik mijn klasieker zoveel mogenlijk in de orginele staat op te knappen, maar je zit dus nog wel altijd met de verouderde techniek. Nou heeft dit gelukkig iets nostalgisch en daar ga ik dan ook voor.

Maar om dus een klasieke look met de hedendaagse techniek te bouwen, verkrijg je dus wel degelijk een wolf in schaapskleren. En dit zijn inderdaad leuke projecten om eens in het bolletje om te laten gaan.

15 mei 2006 2:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Op zich is het heel leuk, maar, zelf zou ik het nooit doen!
Waarom:
-Ik houd van origineel
-Ik zou constant het gevoel hebben in een bedrieger te rijden
-Van nieuw naar oud????

Niet zo'n ombouw voor mij dus :), voor de die mensen met deze drie punten kunnen leven, vind ik het een fantastisch initiatief :D

15 mei 2006 8:05
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ik zie hier absoluut de voordelen wel van:
wel de voordelen van een mooi klassiek model, maar niet de nadelen van een (naar huidige maatstaven) ondermaatse motor, niet de 915 bak en wel een gegalvaniseerde karroserie.

Voor mij hoort dat gewoon bij de sensatie van rijden met een klassieker, maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedere liefhebber van het (oudere) model geldt...

Ik dacht dat er wel prijsindicaties in de "911 en Porscheworld" stonden voor de twee daar beproken modellen; zal vanavond nog eens dat artikel opsnorren.

Laatst bijgewerkt door patrick911 op 15 mei 2006 9:39, in totaal 1 keer bewerkt.

15 mei 2006 9:35
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
vind het ook wel wat hebben, is een beetje "kan wel, maar wil niet" in plaats van "wil wel, maar kan niet" 8)
staat ook wel op mijn wensenlijstje een mooi 2.7 rs lookalike (na een 944 project)

15 mei 2006 9:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
basis op 964 die beschreven staat kost blijkbaar een 50k pond, dus een 75k euro (964 donor inbegrepen!, 3,8l en RS remmen)....de prijs van de witte weet ik niet, maar ligt volgens mij op een 35k- 40k euro, donor inbegrepen.

...die Jaguar is op Topgear geweest, samen met een Aston Martin DB5 of DB6...die wagens hadden AP remmen, gemoderniseere motor, alle snufjes die je maar kan indenken (zelfs GPS, maar zeer mooi weggewerkt achter een wegklappend aluminium front zodat de originele look van het interieur er niet om leed)!!! echt knap.

Maar bij deze Porsche gaat het zover niet. Normaal gezien ben ik ook tegen het "ombouwen" en apprecieer enorm originaliteit. Maar dit heeft "iets" en ik zou er wel mee kunnen leven. De donkere gaat vrij ver met die 3.8l motor enzo, dus dat is vrij duur, maar die witte oogt zeer sympathiek en is een pak betaalbaarder.

Blijkbaar toch wel wat interesse hier en daar...zou er dan toch brood inzitten voor Renntech:-)

15 mei 2006 9:55
Profiel
Melbourne
Bericht 
MichM3 schreef:
basis op 964 die beschreven staat kost blijkbaar een 50k pond, dus een 75k euro (964 donor inbegrepen!, 3,8l en RS remmen)....de prijs van de witte weet ik niet, maar ligt volgens mij op een 35k- 40k euro, donor inbegrepen.

Dat zou me alleszins meevallen (voor die witte iig). Een goede donor 964 doet toch al gauw zo'n 20 tot 25K dacht ik, dus is dat nog wel te doen.

75K voor die zwarte vind ik al een ander verhaal, aangezien dat in de buurt komt van de prijzen voor 'the real thing'.

15 mei 2006 10:05
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jurgen schreef:
gevolg was erg goedkoop (zakelijk)autorijden , nieuwe techniek met de charme van een klassieker...en de bijtelling van een klassieker... 8)

Inmiddels is deze "truuk" al de nek omgedraaid, met als voordeel dat je nu een originele 964 van 15 jaar oud fiscaal voordelig kan rondsturen...

15 mei 2006 10:12
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Devils son schreef:
Jurgen schreef:
gevolg was erg goedkoop (zakelijk)autorijden , nieuwe techniek met de charme van een klassieker...en de bijtelling van een klassieker... 8)

Inmiddels is deze "truuk" al de nek omgedraaid, met als voordeel dat je nu een originele 964 van 15 jaar oud fiscaal voordelig kan rondsturen...

dagwaarde ipv nieuwwaarde idd

15 mei 2006 10:14
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
patrick911 schreef:
75K voor die zwarte vind ik al een ander verhaal, aangezien dat in de buurt komt van de prijzen voor 'the real thing'.

... zit je IMO nog zeker een K'tje of 25 te laag :twisted: :wink:

15 mei 2006 10:15
Profiel WWW Facebook 
Melbourne
Bericht 
Ja, maar die 25K maken wel het verschil tussen iets wat in waarde alleen nog maar omhoog schiet en iets wat z'n waarde dankt aan wat de gek ervoor geeft. Ik vind 25K tussen een replica en het echte niet de moeite waard om dan voor een replica te kiezen.

....zegt degene die voor 25K z'n auto heeft gekocht... :wink:

15 mei 2006 10:20
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
..heb nog even een paar artikels doorgenomen over PS Autoart...de prijzen blijken toch duurder dan initieel gedacht:

40k ponden voor de witte (10k voor donor en 30k ombouw)...die 50k all-in voor de 280pk 964 blijkt toch te kloppen, maar ik kan het nauwelijks geloven...volgens mij moet dat meer zijn als ze al 40k tellen voor de witte!

Enfin, we kijken hier wel naar UK-prijzen...denk toch dat hier op 't vasteland voor een iets zachtere prijs moet kunnen...(hoop ik toch)

15 mei 2006 12:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Bij de ombouw van oud naar nieuw is er meer dan eens sprake van een schade-auto. Het lijkt me dat dit probleem bij conversie van nieuw naar oud nogsteeds actueel is. In principe kun je dus niets meer zien aan de historie van een auto wat dus slechte dingen doet voor de waarde bij doorverkoop van zo'n auto. Kort gezegd kleven er dus dezelfde nadelen aan beide conversies volgens mij maar ik ben gezien mijn leeftijd dan ook niet "verblind" met nostalgische gevoelens ;)

15 mei 2006 13:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende