|
Auteur |
Bericht |
Jort
Groningen
|
De vraag was welke beter is, de Boxster S of the Cayman. Lekker belangrijk wat de gemiddelde koper kiest. Tenzij je je graag laat leiden door wat je buurman mooi vindt
|
15 mei 2006 7:38 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
En omdat hij sneller is, is hij beter.
Lekker belangrijk, als hij alle vijf voet in panne zou staan. Ik denk het niet, maar op gebied van kwaliteit, moet de Cayman zich nog gaan bewijzen.
Heeft trouwens niets met de buurman te maken, maar enkel met de emotie van de kopers.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
15 mei 2006 7:46 |
|
|
Maultier
Donkerblauwe Boxster SNoord-Brabant
|
Zelf zou ik zonder twijfel voor de Boxster S gaan, heerlijk dat open rijden, kan weinig tegenop
Maar Cayman vind ik qua looks ook supermooi. Zowel Boxster als Cayman vind ik (een stuk) mooier dan 997 (ook al is die weer veeeel mooier dan een 996). Ben hierin trouwens niet de enige. Kortom, lijkt me fantastische keuze om te maken (911 lekker laten staan).
_________________________________________ Alfa Romeo GT - Rosso
Porsche Boxster S - Blau
|
15 mei 2006 9:59 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
7 seconden op 20,8 kilometer. Daar merk je op de openbare weg dus niets van.
Ten opzichte van de Boxster S is de Cayman overpriced.
Het prijsverschil tov de 911 is toch wel klein als je de uitrustingsverschillen tussen de Cayman en de 911 goed wil maken. En persoonlijk denk ik dat iemand die financieel de zaak bekijkt (doen veel mensen dat bij de aankoop van een Porsche?) uiteindelijk ontdekt dat de 997 uiteindelijk voor hetzelfde geld kan worden gereden dan de Cayman (althans, dat vermoed ik doordat de afschrijving op een 911 waarschijnlijk lager zal zijn). Maar goed, we waren hier de 997 niet met de Cayman aan het vergelijken...
Overigens is het wel interessant om te weten welk gebruik TS voor ogen heeft. Wil deze op de Ring snelle rondjes doen? Wil hij 365 dagen per jaar met de auto rijden? Of is het alleen voor toertochtjes, dus een auto voor erbij? Dat is toch vrij relevant ten aanzien van de vraag welke van de twee voor hem beter is geschikt.
|
15 mei 2006 10:02 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
En daarbij heeft Porsche er bewust voor gekozen om de Cayman niet de 911 te kannibaliseren door 'm niet te voorzien van sperdif.
Ik zou voor dat geld nooit een auto kopen waarvan je weet dat ie nog beter zou kunnen zijn, maar dat ie om marketing-redenen precies tussen de Boxster en 911 is gezet. Vind ik persoonlijk erg slecht van Porsche.
|
15 mei 2006 10:40 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Prima argument Patrick .... Enne, ook ik zou (denk ik) voor een 2e-handsje 997 gaan...
|
15 mei 2006 10:49 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Was idd een leuke vondst van JC , maar ook wel een makkelijke...
Dit gaat volgens mij voor erg veel auto's op ; zijn zo gemaakt dat ze qua prijs/prestaties/uitrusting ergens "zitten"...
De hele wereld is één compromis , of denk je dat ze , om maar een voorbeeld te noemen, zelfs de CGT niet sneller hadden kunnen maken? Tuurlijk wel, maar dan was hij mss/wss? weer té duur geworden...dat blijft dus altijd een afweging...tot hoever gaan we, en niet tot hoever kúnnen we!
UItzondering op deze regel is mss hooguit de Veyron , die is wss wél gemaakt om , met inachtneming van bepaalde veiligheidsnormen, tot het uiterste te gaan...punt is hiermee duidelijk, dat dit economisch niet haalbaar is
Zou me door JC niet op het verkeerde been laten zetten , de Cayman is bewust door P zo neergezet,so what? , bijna alle andere fabrikanten moeten deze modellenpolitiek volgen.(hoewel ik twijfel over TVR, maar dat maakt mijn punt eigenlijk alleen maar sterker... )
|
15 mei 2006 11:19 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik geloof dat je het niet helemaal begrepen hebt. Draai het eens om. Waarom zou je de 911 kiezen als hij toch niet sneller is of aanvoelt en toch 29% (België) tot 32% (Nederland) duurder is? Dan moeten er dus andere redenen zijn, dat kan.
|
15 mei 2006 11:22 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
EMOTIE
als het alleen om kille cijfers gaat kan je beter een tvr oid kopen (ook niet vervelend overigens)
_________________________________________ Got coffee?
|
15 mei 2006 11:31 |
|
|
Jort
Groningen
|
Dat kan. Maar beide zijn toch wunderschöne Porsches....?
|
15 mei 2006 11:34 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Makkelijk ja, maar dat maakt 'm nog niet minder waar.
Prima, dat snap ik, maar ergens qua marketing tussen zetten is niet gelijk aan het bewust minder houden van een model. Ik denk dat ofwel de Cayman zichzelf hiermee de das omdoet, ofwel dat de tuningindustrie de Cayman gaat aanbieden zoals die behoort te zijn.
|
15 mei 2006 11:40 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Als de tuningsindustrie erg veel méér te doen krijgt dan gebruikelijk, zal blijken of P ongelijk heeft gehad deze werkwijze te volgen idd...
|
15 mei 2006 11:50 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
En die andere redenen zijn er. Ga maar na, Ferrari wordt (met haar straatauto's) op het circuit om de oren geslagen door ik weet niet hoeveel merken. Maar denk je werkelijk dat een bezitter van een 575M er ook maar een seconde wakker van ligt dat zijn auto op het circuit langzamer is dan een 996 GT3? Of langzamer dan een 997S?
De 911 heeft iets wat de Cayman niet heeft en dat is bakken historie. En het feit dat hij erboven is gepositioneerd. Ik heb niets tegen de Cayman, maar ik ben bang dat Clarkson gelijk heeft als hij zegt dat iemand die een Cayman koopt eigenlijk liever een 911 had gehad, maar daarvoor simpelweg niet het geld kon/wilde uitgeven...
Overigens die historie die in de 911 zit ingebakken maakt ook dat een 911 bezitter nooit wordt verdacht van: had liever een Carrera GT gehad, maar kon die niet betalen.
Het is en blijft emotie.
|
15 mei 2006 11:59 |
|
|
Jort
Groningen
|
We hebben het hier niet over andere merken, maar over 1 en hetzelfde merk, dezelfde badge, dezelfde merkhistorie, vergelijkbare prestaties, beide sportcoupé's. Om de gemiddelde koper maar weer eens aan te halen, die maalt niet om de historie. Getuige de vele 997 rijders die niet op of om kijken naar klassieke broertjes. Als je met historie bedoelt naamsbekendheid (de buren kennen het model, dat geeft aanzien), dan kan ik me daar in vinden. En daarmee beweer je het tegendeel van wat hiervoor zovaak geschreven is. Als diegene echt zo graag 911 had gereden, maar net het geld niet had, dan is er altijd nog de 997 waar de kop vanaf is.
Laatst bijgewerkt door Jort op 15 mei 2006 12:08, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 mei 2006 12:07 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
leuk dat wij het ook eens eens zijn
_________________________________________ Got coffee?
|
15 mei 2006 12:08 |
|
|
vyeyendra
|
dank jullie wel voor jullie antwoord.
Ik zie hier erg vaak de porsche 997 voorkomen. En als de wagen nieuw net zo veel kostte als de cayman dan zou ik erover moeten nadenken.
Omdat ik al iemand ken die al een 997 heeft. En ik wil iets unieks hebben. En de cayman is dat. Maar als ik mijn budget zou moeten verhogen naar bijv 150.000 euro dan koop ik liever een Aston Martin V8.
|
15 mei 2006 12:13 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
15 mei 2006 12:13 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Waarom zou dit verhaal niet opgaan binnen een en hetzelfde merk? Ik denk persoonlijk dat men de auto om andere redenen koopt dan pure prestaties. Eigenlijk bedoel ik dat. Het gaat er voor sommigen om dat ze een 911 rijden.
Sommigen hebben liever een nieuwe... En ja, ik realiseer mij dat ik eigenlijk voorspel dat de Cayman niet het succes gaat worden welke Porsche hoopt.
|
15 mei 2006 12:14 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik lees hier dat je eigenlijk al lang hebt besloten om de Cayman te kopen, maar dat je bevestiging zoekt voor de keuze.
Bij deze: ik kan me niet voorstellen dat je er spijt van gaat krijgen, want mij is van meerdere kanten bevestigd dat de Cayman een geweldige auto is.
|
15 mei 2006 12:16 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
| | | | Jort schreef: We hebben het hier niet over andere merken, maar over 1 en hetzelfde merk, dezelfde badge, dezelfde merkhistorie, vergelijkbare prestaties, beide sportcoupé's. Om de gemiddelde koper maar weer eens aan te halen, die maalt niet om de historie. Getuige de vele 997 rijders die niet op of om kijken naar klassieke broertjes. Als je met historie bedoelt naamsbekendheid (de buren kennen het model, dat geeft aanzien), dan kan ik me daar in vinden. En daarmee beweer je het tegendeel van wat hiervoor zovaak geschreven is. Als diegene echt zo graag 911 had gereden, maar net het geld niet had, dan is er altijd nog de 997 waar de kop vanaf is. | | | | |
Je moet natuurlijk ook willen lezen wat de mensen schrijven.
Ja er zijn veel mensen die een 911 kopen voor de buren. Maar er zijn er nog veel meer die een 911 kopen omdat het een jongensdroom is, en daar komt geen Cayman tussen.
Dat van die 997 rijders, zit vooral in het kopje van de mensen die met een oude (klasieke) Porsche rijden. Net zoals er veel mensen zijn die met een Clio rijden, jou met een 944 automatisch een dikke nek vinden.Ik kom genoeg mensen tegen met een nieuwe Porsche, als ik met de 356 op de baan ben, en 90% daarvan, is aardig tegen mij.
Dan heb je nog veel mensen, die gewoon niet tweedehands willen kopen. En liever een kale nieuwe 997 hebben, dan een uitgeruste met de kop eraf.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
15 mei 2006 12:18 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik heb niet het tegendeel beweerd, maar als je naar de Cayman en de 911 kijkt door de emotionele roze bril, blijven er bar weinig verschillen bestaan behalve de historie. En puur de historie geeft doorgaans volgens mij niet de doorslag, getuige de kennis die de gemiddelde 997 rijder hiervan heeft. Ergens denk ik dat ook. Aan de andere kant, de Boxster verkoopt en verkocht ook. Welliswaar een veel groter verschil met de 911 cabrio, maar een 2dehands 911 cabrio....
|
15 mei 2006 12:23 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
kent een andere concurrentie (z3, tt, slk etc.); wordt vergelijkend gekocht en niet omdat het een porsche is
daarnaast 2e hands leasen doen niet veel bedrijven aan, stel dat dit je matje is...
mijn vermoeden is dat veel caymans die verkocht gaan worden lease-auto's zijn of iemand die per se nieuw wil en niet meer uit kan/wil geven idd.
_________________________________________ Got coffee?
|
15 mei 2006 12:26 |
|
|
Jort
Groningen
|
Nounou, niet persoonlijk gaan worden. Die wil is er altijd. Dat schreef ik toch ook. De naam 911.
Bedoel je dat het meestal inbeelding is?
|
15 mei 2006 12:29 |
|
|
Jort
Groningen
|
Dus eigenlijk zeg je dat Boxsters doorgaans niet vanwege diezelfde emotionele redenen zijn gekocht, maar rationele. Dan onderschat je denk ik de kracht van de merknaam als geheel.
|
15 mei 2006 12:33 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ja, maar de 911 is een icoon. En de gemiddelde 997 rijder weet prima dat hij in een auto rijdt die al tientallen jaren op de markt is en die met de jaren steeds beter wordt. Je koopt met de 911 een "zekerheidje", immers de 911 staat al zo lang zo hoog aangeschreven. En idd, zoals ppp 356 terecht opmerkt, je koopt de auto, waarvan een poster in de jaren 80 (in de rode kleur die bijna niemand meer durft te bestellen) boven je bed hing.
Prijsverschil tussen Boxster en 911 is stuk groter. Tel daarbij op dat je met een Boxster een roadster koopt. Eigenlijk mikt de Boxster op een ander publiek. De Cayman ook wel, maar de vraag is of dat het juiste publiek is...
|
15 mei 2006 12:38 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|