Auteur |
Bericht |
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
En zo is dat!!!!
En wat betreft het stukjes rijden... Nadat de ellende begon met het 'tikken' durfde ik er nog amper in te rijden... En net voordat het begon was het de bedoeling om een trip door Duitsland te gaan... Maar verder dan Groningen ben ik toen niet gekomen....En ook ik probeer elke kans te pakken om er in te gaan rijden... En dat blazeuuuuhhh op de autobahn... Daar zie ik naar uit!!!! Nu met een gezonde motor....
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
15 mei 2006 23:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... dus pas nadat je een gezonde 'inrij' periode achter de rug hebt
|
16 mei 2006 0:02 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Daar inderdaad wel rekening mee houden.... Dus correctie:
En dat blazeuuuuhhh op de autobahn... Daar zie ik naar uit!!!! Nu met een gezonde ingereden motor.
Ik zal het vast nog wel horen, maar wat is een richtlijn eigenlijk voor het gezond inrijden van een gereviseerde motor.. ???
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
16 mei 2006 0:23 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Luister maar naar Herr Doctor Renntech
.... maar het is iets in de orde en grootte van 1500 Km niet boven de 3000 rpm .... daarna bij een goed warmgelopen machine lekker af en toe doorhalen .... en dan de eerste beurt .... nieuwe olie - klepspeling controleren etc etc ....
|
16 mei 2006 0:26 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Inderdaad... Eerst luisteren naar Doctor Renntech, voordat ik uberhaubt maar mijn eigen ideeen er over heb....
Maar je reactie komt wel aardig geloofwaardig over.... Niet boven de 3000 rpm had ik dan niet verwacht, maar ik luister/lees veel naar degenen die iets meer ervaring hebben met elfjes....
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
16 mei 2006 0:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... en gereviseerde motorblokken
Olaf -inmiddels25000Kmmetde'nieuwe'motor-
|
16 mei 2006 0:44 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Zie... Dan komt de kennis dus niet alleen uit boekjes
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
16 mei 2006 0:56 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Het was toch iets van: de eerste 1000km niet boven de 3000rpm, daarna elke 500km, 500rpm erbovenop ofzo? Zoiets staat me bij (sjit, alweer te lang geleden!)... En natuurlijk wel "wisselen" met het toerental, dus niet 1000km 120 gaan rijden (3000rpm in zijn 5 )...
|
16 mei 2006 8:26 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Maar hoe zit het met deze omstreden manier van inrijden? Iemand al geprobeerd?
_________________________________________ NPC 0577
|
16 mei 2006 11:02 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
is een topic over geweest
heb me rot gezocht
ben benieuwd, wie durft
_________________________________________ Got coffee?
|
16 mei 2006 11:10 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik kon hem ook niet meer vinden. Zouden sommige mensen het er dan niet mee eens zijn geweest
_________________________________________ NPC 0577
|
16 mei 2006 11:30 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
FF rekenenen; Mijn auto heeft 257.000 km gelopen........ Dan mag ik nu dus 259.000 toeren maken....... Bij welke km stand precies wat is altijd een beetje gissen maar belangrijk is dat je de motor kans geeft goed in te slijten en daarna in ieder geval een goede beurt geeft zodat al het slijpsel weer uit het carter is.
Ik zou het niet zomaar aan durven. In de race wereld word het zo wel meer gedaan maar ja daar hoeft een blok ook geen 250.000 km mee te draaien.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 mei 2006 12:30 |
|
|
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
Interesant topic.
Ik kan er ten dele in mee gaan.
Ik weet wel uit ervaring dat bepaalde motoren (zware (landbouw/grondverzet) dieselmotoren) olie gaan verbruiken als je ze gaat inrijden, als je ze direct na revisie gewoon belast, wat bij deze motoren meestal neer komt op vol vermogen doen ze dit niet.
Maar ik ga er ook vanuit dat de autofabrikanten niet gek zijn, als deze een bepaalde inloopmethode voorschrijven zullen ze dit niet uit hun dikke vinger gezogen hebben.
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
16 mei 2006 19:25 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Even andersom gedacht.
Een garantie is een beperking van je rechten.
Het is toch vrij logisch dat de fabrikant er probeert voor te zorgen (door de kopers bang te maken) dat er in die periode geen schade naar boven zou komen .Dan zouden de kosten voor hun zijn. Daarna zien ze niets liever dan dat je komt met stukken.
Ik ken menige personen die juist hun wagen zwaar belasten in hun garantieperiode waardoor de fabrikant opdraait voor de schade. Dan zijn ze zeker dat als hun garantieperiode voorbij is de zwakke punten eruit gehaald zijn en of vervangen zonder dat ze er zelf voor moeten opdraaien.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 mei 2006 19:31 |
|
|
Jort
Groningen
|
Uit het tijdperk dat ik nog met RC brandstofauto's reed, weet ik nog dat inrijden van een nieuwe motor (of zuiger) erg belangrijk was.
Niet de (lange) inrijprocedure volgen betekende voor deze hoogtoerige (18.000-30.000 tpm) motoren een levensduur van enkele uren i.p.v. maanden. Proefondervindelijk vastgesteld.
Weliswaar tweetakt en volstrekt andere bouw, maar toch.
|
16 mei 2006 19:35 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Even met betrekking tot het inloop-toerental:
Het is altijd een beetje een kosten/baten analyse wat betreft het produceren van zo'n motor. De fabriek kan hem wel tot een dusdanige nauwkeurigheid fabrieken dat je direct flink kan jagen, maar dan is de prijs er ook naar.
Door gewoon een inloop periode aan te raden kunnen ze VEEL goedkoper de motoren produceren en het laatste beetje inwerken laten ze aan de consument over.
Elke zuiger moet namelijk éénzelfde slijtage patroon als zijn eigen cilinder aannemen: dit is een punt wat je, ondanks eergenoemde verhaal, nooit kan vermijden.
Je moet je voorstellen dat de zuigers en cilinders van een nieuwe motor altijd ruwer zijn dan een goed ingereden motor: door flink te gassen als je nog moet inlopen loop je het risico iets te rigoreus de erg ruwe plekjes af te vlakken: je vlakt ze dan namelijk niet af, maar je knalt er gewoon een deeltje materiaal uit. Door goed in te rijden sla je er niet brokken uit, maar slijt je de grote ruwheden er rustig af.
|
17 mei 2006 1:41 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Het begint best een interessant topic te worden.... Van een kromme drijfstang naar het veilig inrijden van een gerevisseerde motor. Ode aan Olaf
Het artikel over het regireuze inrijden is best interessant, maar er word nergens gerefereerd naar een gereviseerde motor.
Nu de gedachten gang van deze leek....
De cylinders worden wel opnieuw gehoond voor een goede olie verdeling en er komen nieuwe zuigerveren op voor de pasvorm. Maar nu de motor dus al een 200.000 heeft gelopen, neem ik aan dat de vorm van de cylinders zelf ook een eigen (ei?) vorm hebben aangenomen (deze wordt volgens mij bij het honen e.d. niet opgelost.) De zuigerveren zullen moeten slijten naar de vorm van de zuigers. Ik neem aan dat best intrappen in het begin alleen maar schade betekend.....
Ik vertrouw het artikel niet !!!
Ik luister toch liever naar de Herr Renntech wat hij hierop heeft te zeggen. En ben ook best benieuwd wat hij voorsteld als de juiste inrij methode.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
17 mei 2006 5:07 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
De zuigers zijn als ze eenmaal op bedrijfstemperatuur zijn gekomen ook niet rond. De zuigerveren slijten niet naar de vorm van de zuiger; ze zitten er alleen omheen geklemd waardoor ze automatisch dezelfde vorm aannemen.
Het is zware kost uit het verleden waar ik me eigenlijk weer eens opnieuw in moet verdiepen om te weten hoe het precies zat
_________________________________________ NPC 0577
|
17 mei 2006 13:25 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik zou toch ook liever de klassieke methode aanhouden. Dat is 'proofen technology'. Ik denk dat Erwin niet veel anders zal verkondigen overigens.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
17 mei 2006 13:39 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ja zo schieten we qua evolutie ook niet op, gewoon test and try
|
17 mei 2006 14:23 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Laat even weten hier Wolf of het succesvol was of dat je toch die garantie nodig had
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
17 mei 2006 15:09 |
|
|