Auteur |
Bericht |
kaotik
911 scbelgie
|
911 SC: Prijzen motor revisie
hallo
heeft er iemand richtprijzen voor sc motor revisie
koprevisie
deel revisie
volledige revisie
(voor uitleg hierover verwijs ik naar pag 2 van het motor forum)
Er is nl een duits bedrijf , reeds 20 jaar in business, dat een volledige revisie aanbied voor 3999 eur met 2 jaar garantie (op ebay.de gevonden)
Lijkt me een goede prijs , hoeft niet per se door een porsche garage te gebeuren...
Iemand prijzen en of goede adressen in Belgie?
_________________________________________ take it easy, but take it
|
16 mei 2006 12:34 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Prijzen sc motor revisie
Er zijn revisies die het begin zijn van vele jaren onbezorgd toeren. Er zijn revisies die het begin zijn van veel ergernis en ellende.
Persoonlijk zou ik mijn motor slechts laten reviseren bij een bedrijf waarvan ik weet dat ze het goed doen. Dat een bedrijf al 20 jaar bestaat is geen garantie.
Misschien dat je via Rennlist, of een Duitse Porsche site wat meer info over het bedrijf kan vinden.
|
16 mei 2006 13:00 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
koprevisie deelrevisie??
Ik denk, dat een koprevisie, of deelrevisie hetzelfde is als een ruilmotor,
het is gewoon wachten tot het zwakste onderdeel het begeeft, en dat kan kort duren, en mogelijk ook lang.....zoek zelf het meest logische antwoord
Het beste is dus, imho, een volledige revisie, van alle onderdelen, welke als versleten worden geconstateerd, nadat de motor volledig is gedemonteerd.
kosten minimaal 10.000 Euri. duurder kan ook
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
16 mei 2006 22:18 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Uit alle literatuur die ik het laatste jaar heb gelezen over 911 motoren revisies maak ik op dat een 911 motor natuurlijk prima te reviseren is, mits je wel enkele zeer wezenlijke aspecten in de gaten houdt.
Er zitten tal van zeer specifieke 911 dingen in zo'n ding.
Daar zit 'm net de kneep: als je net doet alsof het een reguliere weet-ik-veel motor is en juist die dingen over het hoofd ziet dan is de kans op ellende dus groot.
Denk bv aan juist samenvoegen van de motorhelften; wat je wel en juist niet moet doen met de af-fabriek extreem goed geharde krukas; juist meten van speling en rondheid cilinders/zuigers; speling zuigerveren in de groeven van de zuigers; wat je WEL en juist NIET mag doen met Nikasil cilinders zodat je het Nikasil niet beschadigt en om er voor te zorgen dat de zuigerveren goed inslijpen (je zou maar een eikel hebben die ze even door zn standaard hoon-apparaat vernachelt....), het nauwkeuring op hoogte zetten van de 3 losse cilinders per kant zodat het nokkenashuis er strak en vlak op gaat (gaat zonder pakking), meten van de ruimte tussen kleppen en zuigers nabij tdc.....
Je hoeft er geen Prof.Dr.Ir. voor te zijn maar als je er achteloos aan voorbij gaat kun je er een lekker zootje van maken....
Wat mijn 3.2 betreft zie ik maar 2 opties:
- of laten doen door iemand die er al tig gedaan heeft met succes
- of zelf er een half jaar voor uitrekken met goeie support op de kritieke momenten
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
16 mei 2006 22:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: koprevisie deelrevisie??
Vraag me af waar je dit op gebaseerd hebt ....
IMO is ook een complete revisie beter dan een deel-revisie .... maar 10K euri
De uiteindelijke kosten van een goede motor-revisie zijn pas te bepalen als de motor compleet gedemonteerd is - er is dan helaas geen weg terug ...
kaotik als je dit serieus in overweging neemt - bel of mail dan eens met een specialist - of beter nog rij er eens langs met je 911je
|
16 mei 2006 23:39 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Zal altijd eerst Erwin van Renntech even vragen, heeft net veel aan mijn motor gedaan, krijgt een eerlijk advies over wat wel en geen zin heeft om te doen. Denk ook niet dat je veel goedkoper voor kwaltiteitswerk elders terecht kan, tenzij je een goedwillende gepensioneerde porsche monteur vind die zich stierlijk verveeld!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
17 mei 2006 0:14 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ook ik kan het antwoord inderdaad niet geven. Zoals hierboven al vermeld, kost niet elke revisie hetzelfde...
Wat moet er gebeuren, wat hoeft er niet te gebeuren, hoe wil je het laten doen, allerlei dingen die je mee moet nemen. Ik weet ook niet precies wat die van mij gekost heeft, want er zijn toen gelijk een aantal andere dingen ook aan mijn auto gebeurd... Maareh, het advies: rij ff langs bij een specialist, lijkt me een van de besten!... Met of zonder auto natuurlijk
|
17 mei 2006 8:42 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Re: koprevisie deelrevisie??
| | | | Martin K. schreef: Ik denk, dat een koprevisie, of deelrevisie hetzelfde is als een ruilmotor, het is gewoon wachten tot het zwakste onderdeel het begeeft, en dat kan kort duren, en mogelijk ook lang.....zoek zelf het meest logische antwoord Het beste is dus, imho, een volledige revisie, van alle onderdelen, welke als versleten worden geconstateerd, nadat de motor volledig is gedemonteerd. kosten minimaal 10.000 Euri. duurder kan ook | | | | |
Kosten minimaal € 10.000 met uit goud gesmeede cilinders zeker,
Lijkt mij wel heel erg overdreven.
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
17 mei 2006 10:13 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: koprevisie deelrevisie??
Ligt eraan waar je het vraagt. Bij Car-care werd mij door een monteur die bezig was met een revisie medegedeeld dat een revisie idd minimaal 10.000 euro ging kosten (bij Car-care kennelijk...).
Andere "vanaf-prijzen" die ik ooit vernam: 5.000 euro, 6.000-7.000 euro (alhoewel dat weer niet een echte vanafprijs was, maar een inschatting vooraf van wat het zou gaan kosten).
Misschien is het iets om een draadje te openen waarin ervaringsdeskundigen kunnen melden wat zij ooit kwijt waren aan een revisie en bij welk type. Dan zou je een idee (en meer ook niet) kunnen krijgen.
Als je overigens minimaal 10.000 euro kwijt gaat zijn aan een revisie is een ruilmotor van Porsche misschien een idee. In de VS zijn er dealers die ze leveren voor minder dan 10.000 dollar. Om de een of andere zeer vreemde reden schijnt het in de EU meer te kosten, maar toch.
|
17 mei 2006 11:23 |
|
|
kaotik
911 scbelgie
|
thx
dank je heren
de definitie's van revisie's heb ik van een post op de motor pagina gehaald, pag 2....
voor 10000 euro heb ik een revisie bij en door officiele porsche garage, (met gratis vloermatten erbij denk ik )
de duitse firma bied 2 jaren garantie of 25000km , is reeds 30 jaar in porsche tuning en race tuning gespecialiseerd (nu hoor ik de critici zeggen: ja maar welke garantie....) http://www.theimanngmbh.de/index.html dus ik denk niet dat het een bende amateurs zijn - maar heb er geen ervaring mee
Let wel, ik maak er geen reclame voor , ik wou weten of iemand
richtprijzen heeft voor de revisie (en als het kan iets gedetailleerder dan 1 of 10000 euro) en of iemand ervaring heeft met theimann
_________________________________________ take it easy, but take it
|
17 mei 2006 11:29 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: koprevisie deelrevisie??
Dat zal wel komen omdat de prijzen van een Porsche in de VS ook ongeveer de helft zijn van wat het hier kost.
Een nieuwe 997 C2 kost daar op het moment U$ 71.300 zonder opties terwijl dezelfde auto hier EUR 109.330 kost. Vreemd genoeg merk je dat ook in de onderdelen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
17 mei 2006 13:56 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: koprevisie deelrevisie??
Dat is toch net zo vreemd?
Maar zo langzamerhand ga je je afvragen wat UPS vraagt voor de verscheping van een ruilmotor... Of nog beter: de dealer bestelt, stuurt dan door naar adres in NL. En je verzorgt zelf de verscheping naar Porsche van het oude blok.
Vraag is of de dealer daar aan mee wil werken, maar deze vraag zal ik mijzelf stellen als mijn motor een revisie nodig heeft.
|
17 mei 2006 14:10 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik heb een concrete offerte van een P specialist voor een top-end revisie van EUR 4.000 indien geen additionele gekke tegenvallers.
Voor EUR 6.000 moet je het redden voor een complete rebuild, mits cilinders, zuigers, krukas, oliepomp, koppeling en blokhelften hergebruikt kunnen worden.
Minimaal 10.000 klopt dus gewoon niet. Het is natuurlijk wel zo dat je snel naar die 10.000 loopt als je je warmtewisselaars, uitlaatdemper en koppeling mee moet nemen "omdat je toch bezig bent" .....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
18 mei 2006 0:04 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Informeer eens bij APP in Weesp, die gasten zijn echt goed en niet duur, heb m'n eerste 3.2 daar laten doen, en was toen voor 7.000,=GULDEN klaar, en het was echt super perfect in orde!!
|
18 mei 2006 1:00 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Het praten over de prijs van een revisie is net zo als het praten over de prijs van een huis, dat kan ook nogal verschillend zijn. Wanneer je een revisie uit laat voeren en de meeste onderdelen zijn herbruikbaar en er zijn alleen nieuwe zuigerveren, lagers, pakkingen ed. nodig zal de prjs anders zijn dan wanneer je nieuwe nokkenassen, zuigers, cilinders, oliepomp, koelers, koppeling, kachelpotten, etc. moet hebben.
Ik vind het dus nogal een vreemde discussie.
Daarom kan een revisie tegen een vaste prijs nooit wat wezen.
|
18 mei 2006 8:57 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Inderdaad Peter
|
18 mei 2006 9:41 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zo is het Peter. Tijdens een motorrevisie kom je altijd dingen tegen die je toch dient te vervangen. Daarom is er heel weinig van de prijs te zeggen. Ik denk dat die 6000 euro als startprijs wel een aardige indicatie is maar je kunt er gevoegelijk van uit gaan dat het zowieso hoger wordt in verband met te vervangen onderdelen die niet zin voorzien.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
18 mei 2006 13:29 |
|
|
gman
911 sc,964/2 en weer op zoek...
|
Hallo ik lees net wat mee over revisie,
Zover ik weet zijn de uren die met een revisie gemoeid zijn berekend op 40 uren,dwz in 40 uren moet de motor uit elkaar en weer in elkaar zijn.
Let op!hierbij staan geen extra uren voor vervanging,slijpen,honen of wat dan ook voor de revisie nodig is..
Zaak is dus eerst uit te vinden wat voor uurloon een revisie bedrijf heeft.
Er komen nog wat uren bij voor uit en inbouwen van de motor, afstelwerk etc,ik geloof dat daar 10 uren voor staan.
Ik heb zelf een koprevisie laten doen en dat was wel een dure grap,mijns inziens kan je dan beter all the way gaan want zoveel maakt het dan niet meer uit in de totaale kosten(achteraf!!)
Een betere optie voor jou is op dit moment een ruilmotor aanschaffen ik ben op dit forum gereviseerde 3.0 liter sc blokken tegengekomen van een goed bedrijf voor een echt wel lage prijs,mischien word je oude blok ingenomen als statie geld.Ik heb geen ervaring met dit bedrijf maar heb begrepen dat ze betrouwbaar en technisch goed zijn check manuel pelzer in kerkrade.
suc6
|
19 mei 2006 10:02 |
|
|
Patrick964
964 C4Tholen
|
|
19 mei 2006 12:31 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een nadeel is wel dat je niet weet wat voor blok je ervoor terugkrijgt, ook al is dat gereviseerd. Je weet waarschijnlijk wel wat je nu hebt.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
19 mei 2006 14:49 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dat kan ook een overweging zijn
_________________________________________ Got coffee?
|
19 mei 2006 14:55 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Inderdaad, werkt twee kanten uit.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
19 mei 2006 15:00 |
|
|
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
voor een 30 jaar oud magnesium blok & full rebuild wil ik je nog volgen in die 10K minimum, maar een SC blok, dat aluminium is... beetje hoog minimum...
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
19 mei 2006 15:40 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
+ je hebt geen matching numbers meer als je je motor omruilt.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
19 mei 2006 15:42 |
|
|
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
+mag ik even vragen waarom je moet reviseren?
is ie opgeblazen of zo??
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
19 mei 2006 15:51 |
|
|