Auteur |
Bericht |
Pascal
‘64 Kever
|
964: (On)mogelijke velgen
??? Diameter ??? 18" past prima onder een 964 (C2/C4) hoor... De breedte volgens mij ook niet, want 8.5J en 10J is toch hetzelfde als de orginele GT3-mk1-wielen? (en die passen ook )... Dus dan hooguit nog de ET-waardes (dusssssss)
|
18 mei 2006 9:07 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Anders: Porsche.
Wederom aldus Porsche: achter maximaal 9,5J, voor maximaal 8J.
Ieder moet het voor zich weten als ze 18" (buiten de goedgekeurde 18" velgen) op een 964 willen monteren, net als breder dan 9,5J achter of breder dan 8J voor.
BTW: de oorsprong van het niet groter dan 17" verhaal ken ik, de oorsprong van het breedte-verhaal niet. Hoe dan ook: ik zou het niet doen.
|
18 mei 2006 10:37 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Een vriend van me reed prima rond in een 964-C2, met boven genoemde GT3-mk1 velgen eronder... Eronder gezet door een OPC, dus ik verwacht niet dat ze dat doen als het niet kan.
Ze kwamen er overigens onder, omdat er "Big Reds" onder zijn wagen kwam, dat past net wat beter in 18" ... En wat had Mr. Streather ook alweer onder zijn 964 liggen?
Maar goed, daar gaat het hier niet om, het gaat erom dat die velgen verkocht kunnen worden! Ik denk dat ze onder een Boxster heel mooi staan!
|
18 mei 2006 11:31 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
19"
En big-reds passen bij mijn weten ook in 17" Cups. Overigens is het overkill big-reds op een C2, maar dat terzijde. Likje verf doet wonderen...
|
18 mei 2006 13:03 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Het PAST inderdaad wel ja, maar niet van harte... Enne, ik denk dat jij niet weet wat er met die wagen gebeurde, dus dat jij ook niet kan inschatten of Big-Reds overkill was... Je moet (dus) een beetje oppassen met dit soort uitspraken!
|
18 mei 2006 14:26 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dan is het ook geen C2 meer, maar een 911 die ooit als C2 is begonnen. De remmen van een C4 zijn strikt genomen ruim voldoende voor een 3.6 Turbo. Porsche houdt zelf nl. ook van overkill...
|
18 mei 2006 14:35 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... bijna overkill van de bestuurder
|
18 mei 2006 15:00 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Een tipje: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 069#191069
(eenmalig remmen heb je groot gelijk hoor!)
|
18 mei 2006 15:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
18 mei 2006 15:14 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
het duo perma & grin (wie zou eigenlijk wie zijn) hult zich in nevelen
_________________________________________ Got coffee?
|
18 mei 2006 15:19 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zonder aanpassingen aan de rest van het remsysteem van een C2 big-reds monteren kan resulteren in totaal verlies van remkracht. Lijkt mij ook niets...
|
18 mei 2006 15:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Kan me nog heugen dat ik verondersteld werd in een ander duo te zitten REF: Horn
|
18 mei 2006 15:30 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
18 mei 2006 15:35 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Goed, we hadden het over 18", maar nu hebben we het over.... Laat ook maar: "Je hebt gelijk hoor, nu goed"
(zowwwwwwwwww, en 18" kan dus ook 'gewoon' onder een 964!)
|
18 mei 2006 21:27 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Met het risico op technische mankementen. Aldus Porsche AG.
|
18 mei 2006 21:41 |
|
|
964SPANJE
911 targa´81AMERSFOORT
|
18 inch
Ik hoop dat jullie geen gelijk hebben want ik heb ook 18 inch onder mijn 964,achter 285/30/18,het enige probleem is als mijn kinderen achterin zitten en dan door een kuil ga maar normaal gesproken heb ik geen problemen,en dat hoop ik ook te houden.
_________________________________________ 911 targa ´81
964 C4 ´90
|
20 mei 2006 13:20 |
|
|
horn
PF #57
|
laten we die discussie nou niet weer gaan voeren. jullie jippie langs elkaar heen als twee dronken duikbootkapiteins.
Ja, het past. 19 inch ook
Nee, Porsche raadt aan niet groter te gaan dan 17 inch.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 mei 2006 0:41 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Maar hoe zit het nu met de remmen.........mmm nee laat maar
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
21 mei 2006 0:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
JEMMEN ?
NIE JEMMEN, JIJJEN !!!
|
21 mei 2006 1:25 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Hmm, interessant stukje dit.............. Heeft er iemand nog een setje remmen te koop by the way. Moeten wel onder een 964 T passen.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
21 mei 2006 15:39 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Shimano??
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
21 mei 2006 16:49 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Shimano? ...ken ik alleen van racefietsen...
|
21 mei 2006 17:18 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Ga jij nooit vissen dan?
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
21 mei 2006 17:58 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Vissen is een ruim begrip...
|
21 mei 2006 17:59 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
21 mei 2006 20:39 |
|
|