Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 22:45

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Francorchamps, kort dag. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht Francorchamps, kort dag.
Een collega van mij heeft het circuit van Francorchamps afgehuurd op 26 juni.

Voor eventueel geïnteresseerden:

http://www.bravo-racing.be/nl/

Je betaalt 120 € voor 2 x half uurtje vrij rijden. (misschien zelfs nog een extraatje achteraf)

De man organiseert geregeld circuitdagen en voor de raceliefhebbers onder ons is dit nog niet zo'n verkeerde club.

08 jun 2004 21:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ziet er niet verkeerd uit! Enkelen van ons mogen wel niet meedoen (John4S o.a.) wegens te jonge auto :mrgreen:

08 jun 2004 22:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Nope, in de free drive kan alles (zelfs een 4s :wink: )

09 jun 2004 1:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Ik ben er vorig jaar ook geweest. Mijn 930 was toen nog in het bezit van mijn neef. Wij hebben maar 1 half uurtje gereden en helaas vliegt dat om. Voor je het door hebt is het voorbij. Het was wel een schitterende ervaring!

Voor verslag van vorig jaar en foto's zie: http://www.ring-world.nl/Verslagen/Overig/Spa%2003-06-29.htm

Paskal

09 jun 2004 8:37
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Ik ga as Maandagavond al op het Circuit van zandvoort de gehele avond rijden onder de NPC vlag (met instructeurs) en daar heb ik vorig jaar ruim 3,5 uur gereden voor 110 euro en dat is inclusief de catering en een paar drankjes.

Dus ik bedank voor het Belgische (wel een mooi circuit hoor) gebeuren.

Verder vind ik het vrij rijden (met andere auto's) op een circuit altijd een listige, inhalen ect. komt nog wel is een (duur) schadejtje uit voor.

09 jun 2004 8:43
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Francorchamps, kort dag.
Lou schreef:
Je betaalt 120 € voor 2 x half uurtje vrij rijden.

Vraag me toch af hoe het met de prijzen zit op Francorchamps ... als we een dagje met "onze" instructeur van Zolder heen gaan kost dat € 270,- voor 4 uurtjes ... wat in het geval van jouw collega op zo'n € 480,- zou komen :?

11 jun 2004 16:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Wachtebeke
Bericht 
Niet zo moeilijk, de huurprijs van Francorchamps ligt vele stukken hoger dan Zolder of Zandvoort. Ik vraag hem wel eens hoeveel juist. Dan heb je nog het fenomeen dat Francorchamps een beperkt aantal dagen heeft waarop je het circuit kan huren (loopt dus een stuk over de openbare weg). Al met al geen goedkope zaak en dit met een beperkt aantal deelnemers.

In elk geval bestaat (voor volgend jaar?) de mogelijkheid om op die dag het circuit af te huren voor 2 x een half uur (+extra half uurtje op het eind van de dag) voor een bedrag van € 2000.

Dit houdt in dat je met jouw eigen organisatie en zoveel wagens als je wil het circuit op mag.

Stel dat je met 40 wagens bent (die zie je nog niet rijden op Francorchamps), dan ben je per persoon € 50 kwijt en heb je een prachtdag gehad.

Op deze manier verhuurt hij dus ook aan de Maseraticlub.

Hij financiert alles zelf voor en dit houdt dan ook bepaalde risico's in. Geloof me, de man doet het puur voor de sport.

11 jun 2004 19:05
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Lou schreef:
Niet zo moeilijk, de huurprijs van Francorchamps ligt vele stukken hoger dan Zolder of Zandvoort.

Even voor de duidelijkheid ... met de "zolder-instructeur" 4 uur op zolder voor € 160,- en 4 uur op Francorchamps voor € 270,- ... je hebt wat dat betreft gelijk Zolder is goedkoper dan Francorchamps ..
Lou schreef:
Hij financiert alles zelf voor en dit houdt dan ook bepaalde risico's in ..

Bij meer dan 17 auto's voor 2x een half uur gaat hij dus al verdienen :wink:

11 jun 2004 19:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Wachtebeke
Bericht 
Hier zitten dan ook de sponsors in, en die betalen niet (wel sponsoring natuurlijk).

De anderen rijden 3 x 30'.

Ik vraag hem volgende week wel eens uit tot op het draadje :wink:

12 jun 2004 11:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Wachtebeke
Bericht 
Weet nu een beetje hoe het in mekaar zit.

Circuit kost hem 12.600 euro en hier bovenop nog wat bijkomende kosten (mailing, kopies, onderhandelingen, etc..)

Voor dit bedrag huur je de namiddag Francorchamps af (van 12.30 tot 18.00)

Vorige week had hij 40 GT wagens, 14 monoposten en 8 sponsor/free drivers. Hij schat dat er nog een 4 tal GT's bijkomen en dan heeft ie het zowat gehad. De dag zelf komen er soms nog enkele rijders bij.

Als je een gemiddelde rekent van 180 euro per wagen heeft ie er 70 nodig om uit de kosten te komen (alleen van het circuit).

Vorige week dus nog maar 60. Normaal komt hij wel uit de kosten, maar verdienen is hier niet het credo.

Voor dit bedrag heb je in Francorchamps ook de security met 5 man in de toren en camerabewaking. Bij het minste rijdt dan ook de veiligheidswagen uit. Voor dit bedrag mag je echter geen race organiseren.

Even vergelijken met Zolder. Het afhuren van het circuit in Zolder voor een GANSE dag kost 9.000 euro. Voor dit bedrag ook weer geen races.

Ik blijf erbij. Als je met een groep van 20 auto's het circuit afhuurt voor 2 x 30 minuten, met een bonus van 30 minuten bij de laatste sponsor drive, heb je volgens mij goedkoop gereden. Je betaalt dan 100 euro per persoon voor anderhalf uur. En wees gerust, als je 3 x 30 minuten alles gegeven hebt wat je kar kan bieden, ben je stikkapot.

In elk geval, moest nog iemand zin hebben om te gaan, dit kan altijd. Voor 11 uur aanmelden aan de F 1 paddocks en je kan nog 2 x 30 minuten boenderen voor 140 euro.

Ikzelf zal er niet zijn omdat de Porsche nog in rodage is en ik die dag de rit rond Anwerpen nog eens ga narijden zodat zondag alles in orde is.

22 jun 2004 1:19
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Lou schreef:
Ikzelf zal er niet zijn omdat de Porsche nog in rodage is en ik die dag de rit rond Anwerpen nog eens ga narijden zodat zondag alles in orde is.

Nou, dat wordt dan flink doorwerken Afbeelding Lou ;) ..... zullen al die vakantiegangers je ook erg dankbaar voor zijn. :mrgreen:

22 jun 2004 10:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]