Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 5:20



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
911 type aanduidingen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Double G schreef:
[. Maar de Cayennerijders onder ons moeten toch in hun chassisnummer kunnen zien welke cijfers er staan op positie 7, 8 en 11? :


Even in duitse brief gekeken,type 9PA :[ :roll:
_________________________________________
t beste maar weer...


04 apr 2006 14:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Jurgen schreef:
Ook ik heb een vraag mbt deze lijst ; de 964 turbo is er als 3.3 én als 3.6 liter...ik heb altijd begrepen, dat de 3.6 door 't leven gaat als 965 , maar hoe wordt de 964 turbo 3.3 intern dan genoemd ,of heeft deze geen apart nr. , net als de 993TT dit ook niet heeft?


965 is door de Porschewereld aan de 964 turbo gegeven. Porsche AG heeft 965 nooit als zodanig gebruikt, bij mijn weten.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 apr 2006 18:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
horn schreef:
965 is door de Porschewereld aan de 964 turbo gegeven. Porsche AG heeft 965 nooit als zodanig gebruikt, bij mijn weten.

nu je het zo stelt, ik dacht dat Hette me dat ook weleens verteld heeft :roll:
_________________________________________
Got coffee?


05 apr 2006 8:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
wat een lijst!
_________________________________________
E-J


19 mei 2006 14:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Mijn vraag was eigenlijk..of er verschíl zat in aanduiding tussen een 3.3- en een 3.6 turbo?
Of kan een 965 beide zijn...lijkt me een beetje vreemd...


19 mei 2006 14:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Staat een stukje over in de 911 en Porscheworld van deze maand (nou ja, die van Juni duzz :roll: )

Volgens mij stond daar o.a. dat de 930 motoren tot in de 964turbo gebruikt werden (als 3.3) en dat er pas een 964 opvolger kwam in de vorm van een 3.6. Die heette vervolgens turbo II. Ik zou dat dan dus de 965 noemen, maar dat stond vervolgens weer niet in het artikel....

Aan de andere kant. Als ik 964 turbo's zie aangeboden (zowel als 3.3 als 3.6), dan staan ze meestal als 965 aangeduid... :?
Dat zou weer aangeven dat Horn het hierboven bij het rechte eind had en dat het een onofficiele benaming is.
Wierd 8)


19 mei 2006 15:01
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Jurgen schreef:
Mijn vraag was eigenlijk..of er verschíl zat in aanduiding tussen een 3.3- en een 3.6 turbo?
Of kan een 965 beide zijn...lijkt me een beetje vreemd...


965 komt uit de wandelgangen, voor een 964 turbo. 3.3 én 3.6 - beetje vreemd? vandaar dat het nooit officieel is geweest. 965 kan dus beide zijn. :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 mei 2006 20:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
patrick911 schreef:
Staat een stukje over in de 911 en Porscheworld van deze maand (nou ja, die van Juni duzz :roll: )

Volgens mij stond daar o.a. dat de 930 motoren tot in de 964turbo gebruikt werden (als 3.3) en dat er pas een 964 opvolger kwam in de vorm van een 3.6. Die heette vervolgens turbo II. Ik zou dat dan dus de 965 noemen, maar dat stond vervolgens weer niet in het artikel....

Aan de andere kant. Als ik 964 turbo's zie aangeboden (zowel als 3.3 als 3.6), dan staan ze meestal als 965 aangeduid... :?
Dat zou weer aangeven dat Horn het hierboven bij het rechte eind had en dat het een onofficiele benaming is.
Wierd 8)


Klopt iets ni in uw stelling:

de turboII benaming wordt gebruikt voor de 3.3L in de "965" kas na de 930 gediend te hebben...en is dus niet de benaming voor de 3.6.

De 965 met 3.6l wordt gewoon "turbo 3.6" genoemd (zoals achteraan op de motorkap staat).

Er bestaat wel nog een gelimiteerde serie van de 965 turbo 3.3l: 965 turbo S die 380 pk (ipv 320) had en waarvan 81 exemplaren gemaakt zijn in 1992. Deze had ook het onderstel van een 964RS.

De 3.3l turbo van 320 pk kon ook met poptie X88 genomen worden en wordt vaak ook foutief "turbo S" genoemd...deze heeft het gewone turbo onderstel maar levert 355 pk.

De 3.6l turbo tot slot kon ook met deze X88 optie geleverd worden en noemt dan weer wel "turbo 3.6S". Resultaat is 385 pk; 76 exemplaren wereldwijd

:wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


19 mei 2006 21:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Om het verhaal nóg moeilijker te maken... :twisted: :lol: ...ik had een 3.6 leichtbau-blok in m'n '89-er 930...deze had 381 pk...verwarrend, want dit was net zoveel als de 3.3 Turbo-S.
Peter (P&P) heeft dit blok ingebouwd met de nodige aanpassingen omdat 't er niet zomaar in paste.
Trok zo'n beetje even hard als mijn huidige...


20 mei 2006 7:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.