Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 13:49



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
911 SC: start niet meer na flink getoerd te hebben.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 911 SC: start niet meer na flink getoerd te hebben....
Het volgende is het probleem: auto startte goed, geen probleem, accu en dynamo net vervangen en dus nieuw.

Op de weg naar berlijn even een pitstop en tanken en toen pakte de startmotor niet. je hoorde wel gezoem als je de seutel omdraaide maar dus geen startmotor. Motor was lekker warm, dus snel aangeduwd in zijn vier en toen liep ie weer.

Maar de dagen erna niet meer.

In berlijn naar een garage, daar hebben ze alle draadjes bij de startmotor opnieuw vastgemaakt en hij liep weer. Ze hebben het een paar dagen achter elkaar getest. Geen probleem meer?

Toen de 911 weer liep terug naar Amsterdam. Al een paar keer gestart, weer geen probleem, totdat ik na een paar honderd km weer stopte bij een pomp. Zelfde verhaal. Weer moeten aanduwen en snel terug naar A'dam. Nu staat ie weer thuis. Wat nu?

Ben van plan hem elektries helemaal te laten doorlichten bij ACDC in Amstelveen, want dit schiet zo niet op. Iemand ervaring met zoiets? En met ACDC? Dus warme motor, pitstop en dan niets behalve gezoem als je de sleutel omdraait.... hoor graag van iemand!?



:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :D :D
_________________________________________
What's driving me? 911 SC Coupe.


08 mei 2006 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
O ja, het gaat dus om een 911 SC uit 81....
_________________________________________
What's driving me? 911 SC Coupe.


08 mei 2006 22:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Geen ervaring mee :roll:


08 mei 2006 22:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Klinkt als het startmotorrelais. Startmotor loopt dus wel maar komt niet op de startkrans toch?


08 mei 2006 23:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Bericht 
Hoi Dzzl,

Kijk ook even in het bijgaande draadje, klinkt als hetzelfde probleem.


http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=7246

Gr. Gijs


09 mei 2006 13:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht geen idee
Geen idee, maar kan toch niet zo ingewikkeld zijn voor een Porsche techneut... Succes in elk geval.
_________________________________________
Rijden met die Porsche's!


10 mei 2006 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 sc 1981 Porsche 356 c coupe 1964
Hilversum
Bericht 
Niet meer stoppen bij een tankstation.. :?: :wink:
_________________________________________
Porsche 911 3.0 SC 1981
Land Rover 90 1987


10 mei 2006 19:24
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 SC '77 & ex 911 3.2 '86
Bericht sc start niet meer
Dit probleem ken ik en heb ik ook ondervonden. Na enkele 100 km's toeren in Dld FF getankt en jawel m'n SC-tje startte niet meer. Het relais en/of de bekabeling van de startmotor (die heel handig door Porsche op een slecht geventileerde en warme plek is gemonteerd) wordt te heet: door de hitte wordt de stroom niet meer doorgegeven. Erpa heeft destijds m'n probleem opgelost door de bekabeling van de startmotor extra te isoleren en (geloof ik) een hitteschildje of zoiets bij de startmotor te maken...


20 mei 2006 17:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
En doen 'ie het nu nog steeds niet :?: Bedoel nu alles koud is.

Wel een bekend probleem: 911 waarvan startmotor niet rond draait wanneer goed warm. Maar na afkoelen gaat het dan vaak wel weer.

Zoals al geschreven: startmotor boven op het blok (/koppelingshuis) en krijgt daar weinig afkoeling.

--> Starmotor/-relais etc... :!:


20 mei 2006 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Kan ook nog de massakabel van motor/bak zijn die beschadigd is of oxydatie vertoont bij de aansluitingen.
Gewoon door ACDC (of de Waalgarage, of Hans Bos) laten uitzoeken; is hun vak.
_________________________________________
De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten


20 mei 2006 20:06
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Alle hierboven genoemde oorzaken ook al eens meegemaakt... en verholpen natuurlijk.
Erg leuk ook bij een terrasje vol lekkere (censuur).... :oops: :evil:

Maar ik had ook nog 2 andere mogelijke oorzaken:

- Heb ook eens een contactslot gehad welke, eenmaal warm (jaja, contactslot binnenwerk wordt ook een beetje warm...) het vertikte om de startmotorrelais een 'vonkje' te geven... Binnenwerk contactslot vervangen (gigantische *&%#@ klus trouwens...) en hij deed het weer...

- Jaartje later begon het euvel weer op te treden, maar met dit verschil dat ik toch "tik" hoorde bij de bendix van de startmotor. Bij demontage van de startmotor bleken de draaiende delen redelijk vervuild (aangekoekte stofzooi..). Schoongemaakt ,(nee, geen nieuwe koolborstels nodig..), beetje consistent vet op de draaiende delen en hij draaide weer als een dolle..

Nou, succes ermee.

dick


22 mei 2006 15:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Dick schreef:
- Heb ook eens een contactslot gehad welke, eenmaal warm (jaja, contactslot binnenwerk wordt ook een beetje warm...) het vertikte om de startmotorrelais een 'vonkje' te geven... Binnenwerk contactslot vervangen (gigantische *&%#@ klus trouwens...) en hij deed het weer...


Dat het vervangen een k-klus is geloof ik. Maar hoe kom je er in vredesnaam achter dat DAT het is... :roll: :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 mei 2006 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Meten is weten.... Zo kwam ik erachter.... en zelfs toen twijfelde ik nog; ik kon maar niet geloven dat er iets aan een contactslot van binnen kon slijten...
Wel had ik het geluk dat een vriend van mij een los contactslot had liggen, dus stekker eruit, stekker in het losse contactslot en toen startte die onmiddelijk...

Wellicht ken je de film "No man's land", daar zie je dezelfde truc voor het stelen van een Po... in de film -en zo makkelijk als ik het hier even neerschrijf- gaat het niet hoor, maar het kwam wel goed uit om het contactslot 'even' te testen...

gr.

dick


22 mei 2006 20:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: sc start niet meer
erik_911sc schreef:
Dit probleem ken ik en heb ik ook ondervonden. Na enkele 100 km's toeren in Dld FF getankt en jawel m'n SC-tje startte niet meer. Het relais en/of de bekabeling van de startmotor (die heel handig door Porsche op een slecht geventileerde en warme plek is gemonteerd) wordt te heet: door de hitte wordt de stroom niet meer doorgegeven. Erpa heeft destijds m'n probleem opgelost door de bekabeling van de startmotor extra te isoleren en (geloof ik) een hitteschildje of zoiets bij de startmotor te maken...


Hoe zou je dat isoleren het beste kunnen doen?
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


17 jan 2011 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
utrecht
Bericht Re:
Dick schreef:
Meten is weten.... Zo kwam ik erachter.... en zelfs toen twijfelde ik nog; ik kon maar niet geloven dat er iets aan een contactslot van binnen kon slijten...
Wel had ik het geluk dat een vriend van mij een los contactslot had liggen, dus stekker eruit, stekker in het losse contactslot en toen startte die onmiddelijk...



Probleem is bij VAG wel redelijk bkend; vaak veroorzaakt doordat men van allerlei zware toestanden aan de sleutelbos heeft hangen. Kan ook uitvallen van de motor tot gevolg hebben :!:
_________________________________________
Make the most of now!


17 jan 2011 17:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: 911 SC: start niet meer na flink getoerd te hebben....
Het schijnt hem te zitten in de draad die het startrelais moet bekrachtigen. Die zou te warm worden en de stroom niet voldoende doorlaten. Ik ben nu benieuwd hoe je dat draad kan isoleren..... en hoe zo'n hitteschildje eruit ziet.... :D
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


17 jan 2011 17:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 911 SC: start niet meer na flink getoerd te hebben....
Lijkt me dan eerder in connectoren te zitten. Een koperdraad blijft ook bij hoge temperaturen gewoon geleiden of je moet hem tot zo tegen de 1000 graden opstoken :wink:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


17 jan 2011 23:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht Re: 911 SC: start niet meer na flink getoerd te hebben....
http://www.rob-goossen.nl/

Heb ik al heel lang zeer goede ervaringen mee.


18 jan 2011 10:26
Profiel
PorscheForum Rookie
911
eindhoven
Bericht Re: 911 SC: start niet meer na flink getoerd te hebben....
Zelfde probleem gehad, dan wel starten dan niet :(
Bij was het kopercontact in de bendex, koperen contact was ingebrand.
Uit elkaar gehaald en koper plaatje schoon gemaakt en omgedraaid.


05 feb 2011 16:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.