Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 16:51

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
911 3.2: Schuifdak 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 911 3.2: Schuifdak
Bij mijn schuifdak is het me opgevallen dat als ik het helemaal open zet de lucht in de auto gaat "daveren". Als ik hem 3/4 open zet of als ik een raam op een kiertje zet is het over. Wat me wel is opgevallen is dat de deflector van nieuwere 911's een klein spoiltertje in het midden heeft. Is dit misschien om dit probleem op te lossen? En als dit zou helpen, past dat dan ook op een schuifdak van een 3.2?

19 mei 2006 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
RS4
Gelderland
Bericht 
Zelf heb ik een 3.2 uit '84 met schuifdak. Lucht davert niet bij geheel geopend dak. Ken het geluid wel. Overkomt me nl. bij mijn 407 met geopend raam.

20 mei 2006 12:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Zijn net terug van een weekje heerlijk toeren met 5 andere Porsches.

Op een bepaald moment - toeval :!: - was van een 993 het kleine spoilertje aan de deflector niet uitgeklapt, maar zat opgesloten onder de rand van het dak. Toen dit was gecorrigeerd, zei de chauffeur dat het dak zo vreselijk 'gedonderd' had, iets wat ze helemaal niet gewend waren. Daarna was alles weer 'stil' :idea: :lol:

Vind zelf dat het dak in stand max. open ook snel donderd, maar de gevoeligheid voor dit soort zaken is heel erg persoonlijk.

Het schuifdak van een 3.2 en een 993 lijkt erg op elkaar. Voor de aanpassing zou je de andere deflector met spoilertje nodig hebben, maar wat moeilijker lijkt me het kunststof plaatje wat aan het schuifdak wordt gehaakt en het spoilertje dicht klapt bij het sluiten van het dak. Zonder dit onderdeel moet de gespoten rand het doen en dat gaat natuurlijk niet goed. :cry:

20 mei 2006 13:34
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Als het in de auto davert, rijd je te langzaam!

20 mei 2006 22:06
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
... en wéér heel toevallig, een aanvulling van vanmorgen bij Wittebrug.

Een (rode) 964 8) heeft ook last van gedonder. Blijkt het kleine spoilertje niet omhoog te klappen. Dat komt weer doordat iemand die er blijkbaar beter af kan blijven :twisted: de veertjes verkeerd om heeft gemonteerd waardoor het spoilertje wordt dicht gehouden ipv omhoog gedrukt.

21 mei 2006 14:53
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Mijn 964's hadden ook een schuifdak en bij allemaal miste dat kleine spoilertje in het midden (een cm of 12 breed) dat uitklapt als je het dak opent. Ik weet nog dat Ivo het wel had (heb ooit nog eens geprobeerd die van hem er stiekem af te slopen geintje :twisted: ). Dat maakte idd een hoop verschil uit qua luchttrillingen in de auto. Echter, dat spoilertje kan je niet nieuw kopen, moet je bij Pon een hele nieuwe metalen voorstrip bestellen (ik meen zo'n 200 euro uit het blote hoofd).

Wellicht dat de onderdelen boeren Van Kessel of Van Zweeden je kunnen helpen? :roll: :idea: Of heeft een 3.2 niet zo'n minispoilertje voor in het midden? Je zal sowiezo wel een spoilertje hebben dat omhoog moet komen. Al gecheckt?

Afbeelding

21 mei 2006 17:24
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Een 3.2 heeft alleen de "grote"spoiler over de gehele breedte. Dat kleintje is pas vanaf de 964 gekomen. Bij van Zweeden gingen ze eens kijken of ze er zoeen los hadden liggen. Ik ga eerst eens met een stukje karton of plastic proberen of hiermee het probleem opgelost zou zijn.

22 mei 2006 8:37
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat spoilertje doet echt veel.
Op het einde van Francorchamps hadden we het targadak uit de 951 gehaald (het was ook zo warm) Doordat ik een helm ophad werden die windslagen echt ondraaglijk.
Even het klepje omhoog geslaan en het probleem was compleet weg

Laatste update 22/10/2013

22 mei 2006 11:09
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]