Auteur |
Bericht |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
elven, 1 woord:
RESPECT
niks voor mij maar super om te volgen, de foto's maken het helemaal af.
succes ermee, craze die 2 linkerhanden heeft maar toch nog weleens een sleutel pakt
|
16 mei 2006 11:56 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Mooi om te zien dit!
Waarom kies je sowieso voor een totaalrevisie bij 180-200K?
Wat doe jij eigenlijk in het dagelijks leven
|
18 mei 2006 23:26 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Hallo Elven,
Swepco in een G50 bak wordt afgeraden door diverse bronnen...
Mooi verslag joh!
Leuk he, alles zelf doen...
gr.
dick
|
19 mei 2006 8:24 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Meestal kondigt zo'n revisie zich op tijd aan, meer olieverbruik, roken bij deceleratie, minder pit. Dan kun je meestal nog wel effe door zonder gevaar voor grote brokken.
|
19 mei 2006 12:37 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
sluit ik me bij aan, geweldig wat elven doet !
2.2VTEC die ook geregeld een sleutel pakt, nl. de sleutel om de VTEC tot leven te wekken
|
20 mei 2006 14:34 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Het is weer een mooie uiteenzetting Elven. Erg leuke verslagen om te lezen.
Ik kijk al weer uit naar de volgende episode.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
20 mei 2006 22:28 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Bedankt voor je appreciatie van de technische integriteit van Honda (ik heb het geluk dat mijn wagen naast VTEC en double wishbones ook nog de onvolprezen vierwielsturing heeft ), maar als fervent autoliefhebber is en blijft het toch een surrogaat tegenover een Porsche. Maar à rato van 25.000 km/jaar zijn de running costs dit ook...
Anyway, als ik lees hoe je minitieuse aandacht besteedt aan 'details' bij de werkzaamheden aan je 911, hoop ik dat ik een dergelijk exemplaar tegenkom op het moment dat mijn zoektocht naar mijn eerste Porsche eindelijk van start kan gaan
|
20 mei 2006 22:31 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Geweldig initiatief dit project! óók mooi dat je ons op deze manier op de hoogte houd.
Veel succes in ieder geval!
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
20 mei 2006 23:11 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Fijn leesvoer .... Thanx.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
21 mei 2006 8:05 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Mijn, niet al te grote, technische kennis is weer een niveautje hoger gebracht. Interessant!
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 mei 2006 9:22 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 mei 2006 11:30 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Je bent nooit te oud om te leren.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 mei 2006 11:53 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Hoor ook bij de doe-zoveel-mogelijk-zelvers
Ervaring, technische informatie en goed gereedschap is een voorwaarde, denk ik
Gebruik daarbij de originele P. manuals, toen voor de 3.2 alle mappen, nu die voor de 993.
De Haynes (voor de 3.2 toendertijd) vond ik niet geweldig. De Bentley daarentegen is wel een goed boek.
Oh en die lucht in het interieur - mooie verwijzing naar 'Het Parfum' - dat kan ook bij een 3.2 best bestaan uit ENKEL de lucht van leer hoor, dus zonder olie of benzine
Suc6!
|
21 mei 2006 13:04 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Hé Elven,
Volg nu al een tijdje jou "project" en vindt het echt geweldig hoe je het doet en met name de manier waarop je het op dit forum presenteerd ! Ik denk dat het voor de meest onhandige medeforummers onder ons nog aantrekkelijk is om te lezen. Ben zelf redelijk handig en heb in de M.G. tijd nog aardig wat zelf gedaan maar met de P. heb ik daar echt géén behoefte meer aan. Daarom is het extra leuk om jou project te volgen, wel de lusten en niet de lasten.
Keep up the good work !
p.s. Benzine en olie geuren in een 3.2? Ik ruik alleen nostalgisch Leder en Skay.
|
21 mei 2006 20:55 |
|
|
Gijs
Baarn
|
eeuwige student.... dacht dat ik dat al was....
keep up the good work!
Grtz
G. von der Räder
|
21 mei 2006 21:14 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ehhh geef je nu al op......
Gewoon weer overnieuw beginnen. Ik volg nog steeds met grote aandacht
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 mei 2006 22:11 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Kan niet wachten. En dat forum overleefd wel. Misschien net in deze hoedanigheid maar er zijn genoeg fanatiekelingen die op een of andere manier met elkaar de interesse willen delen.
Ik in ieder geval wel.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 mei 2006 22:53 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dit hier
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
25 mei 2006 23:08 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Keep up the good work.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
26 mei 2006 10:38 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dan valt er alleen nog maar aan toe te voegen...
Heel veel fijne kilometers
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
26 mei 2006 21:51 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
en als je je een keer verveelt .....
knap werk hoor
_________________________________________ Got coffee?
|
27 mei 2006 8:50 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Mooi dat het allemaal zonder noemenswaardige problemen gelukt is, kwestie van goede voorbereiding, gereedschap en vooral jou technische vaardigheden. Geweldig als je dat kunt. Have fun!
|
27 mei 2006 23:49 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Krijgen we nu een hele fotoreportage van het blok dat uit elkaar gaat om de injector te vervangen en dan gelijk de rest ook maar een 1000 km revisie beurt te geven....
Wel vervelend als je net denkt dat je klaar bent. Ben benieuwd hoe het afloopt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
18 jun 2006 21:47 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
bekend euvel, hier vaker besproken. Gebruik je loodvervanger? Dat werd afgeraden door de specialist... Reinigen zal niet veel opleveren is mijn verwachting...
Vind deze instructie echt niet slecht hoor (zie mijn eerdere opmerking over de kwaliteit van Haynes)
|
23 jun 2006 22:42 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Ziet er goed uit
Om even terug te komen op die terugslag klepjes..waar heb jij die gehaald? Want ik heb laatst mijn slangetjes vernieuwd van de ruitensproeier gebeuren en heb toen meteen gevraagd bij de lokale onderdelen zaak of ie van die klepjes had, maar dat had ie dus niet...
|
24 jun 2006 20:11 |
|
|