Auteur |
Bericht |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat is een antwoord op mijn vraag. Niet doen dus blijkbaar.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 mei 2006 9:17 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
ZzzzzzzZZZzzzzzzzZZZZzzzzzzzzZZZzzzzzzz Prrrrrruutttelllll pruttttellllll
Ben nog steeds in m'n eigen gedestilleerde water aan het gaarkoken .... ben nog laaaangggg niet gaar
p.s.: He Pundert, wat dacht je van wassen met gedistilleerd ... is 'ie meteen ontsmet ook
|
21 mei 2006 13:11 |
|
|
WdePundert
|
Ik dacht het al een halve gare.
|
21 mei 2006 13:58 |
|
|
adu
|
En ik ben dit topic niet eens begonnen ...
|
21 mei 2006 14:14 |
|
|
WdePundert
|
Maar, getuige jouw reacties, sprak het je wel aan.
|
21 mei 2006 15:37 |
|
|
adu
|
Vreemde berichten vallen mij altijd als eerste op
|
21 mei 2006 20:08 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Lekker draadje
|
21 mei 2006 23:44 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
inderdaad, zijn jullie nou klaar
_________________________________________ Got coffee?
|
22 mei 2006 12:21 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ooit illegaal jenever gestookt?
Bij destilatie breng je de zaak tot het kookpunt. Water kookt bij 100°C en gaat dan op in damp. Deze damp van je op en wordt direct weer gekoeld zodat het weer water wordt. Alle stoffen met een ander kookpunt worden dan niet meegenomen. Stoffen met een lager kookpunt van je niet op en je moet zorgen dat het kookpunt niet hoger dan 100°C wordt. Ook mineralen worden dan niet mee genomen. Je houd dus puur H2O over.
Gedemineraliseerd water is water dat door bv koolstoffilters wordt gepompt (zie installatie aan het begin van deze thread). De 'harde' mineralen zijn hier uit maar andere verbindingen zijn nog steeds aanwezig.
Er zit dus wel degelijk een heel groot verschil tussen gedestileerd en gedemineraliseerd water.
Gewoon water koken heeft niet zoveel zin. Wel worden verschillende mineralen op die manier aan elkaar verbonden (kalk bijvoorbeeld) maar behalve dat je veel stoom krijgt gebeurd er verder niet zo heel veel.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 mei 2006 13:17 |
|
|
horn
PF #57
|
Hallo. Die jongen is pas 15. Die moet eerst nog illegaal jenever drinken... Breng hem vooral niet op een idee.
Maar dank voor de kleine scheikundeles.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 mei 2006 13:35 |
|
|
adu
|
yep, winner by KO
p.s.: gisteravond nog een rondje gereden ... het regende behoorlijk, naar ik vermoed was dat evenmin gedestilleerd water
|
22 mei 2006 13:44 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik vond dat op mijn 15e reuze interresant hoor. Had toen zo'n scheikunde doos en daar stond in hoe het moest. Ik weet nog dat ik het met witte wijn heb geprobeerd. Halve fles opgestookt, De keuken was een half jaar tot onbewoond gebied verklaard, maar ik had 3 druppels alcohol. (en dat terwijl je in die tijd voor 3 gulden een heel flesje bij de apotheek kocht
Regen, Man dat was een complete zondvloed. Het regend regelmatig erg hard maar ik reed van Amsterdam naar Leeuwarden gister avond en het kwam praktisch de hele weg met bakken uit de lucht.
Ja regen is flink zuur. Heb gelijk mijn auto met gedemineraliseerd water nagespoeld toen ik thuis was. En toen met de föhn van mijn vrouw droog geblazen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 mei 2006 16:53 |
|
|
adu
|
Je hebt de föhn toch niet op de warmste stand gezet? Anders krimpt 'ie nog.
|
22 mei 2006 16:55 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Dank je voor de scheikunde
Nouja, over illegale zaken "proberen" daar heb ik wel eens ervaring mee gehad en nee, het liep niet goed af (voor mij)
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
22 mei 2006 17:02 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Oeps, nu maak je ons wel nieuwsgierig....
|
22 mei 2006 17:03 |
|
|