Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 15:31

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
993 C4: Geluid aandrijfas naar voren van 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
993-C4
Almere
Bericht 993 C4: Geluid aandrijfas naar voren van
Heb mijn porsche nog niet zolang en ben nog een leek op het gebied van geluiden die je moet en mag horen of vooral niet mag horen, maar hoeveel lawaai mag de aandrijfas die naar voren gaat maken? Vooral zolang de motor nog koud is heb ik het idee dat ie nogal wat herrie maakt.
Als ik een stukje heb gereden dan wordt het geluid wat aangenamer en krijg ik het idee dat het meer klinkt zoals het hoort, een redelijk aangenaam zoemend geluid.
Is er iemand die daar wat meer over kan zeggen?

15 mei 2006 23:11
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Geluid aandrijfas naar voren van 993 C4
hwmaat schreef:

Lijkt mij dat de basis van een 964 C4 en 993 C4 gelijk zijn ..... en IK heb persoonlijk nog nooit enig geluid gehoord van de aandrijfas naar voren ....

Ik zou er maar eens naar laten kijken/luisterenals ik jou was :idea: :wink:

15 mei 2006 23:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
als jij al schrijft dat het geluid niet "aangenaam" is dan mag je er wel gevoegelijk vanuit gaan dat er iets niet in orde is.

16 mei 2006 7:38
Profiel
PorscheForum Rakker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht Re: Geluid aandrijfas naar voren van 993 C4
Olaf schreef:
hwmaat schreef:

Lijkt mij dat de basis van een 964 C4 en 993 C4 gelijk zijn ..... en IK heb persoonlijk nog nooit enig geluid gehoord van de aandrijfas naar voren ....

Ik zou er maar eens naar laten kijken/luisterenals ik jou was :idea: :wink:

De uitvoering van de vierwielaandrijving van een 964 ten opzichte van die van een 993 is heel anders.

Het geluid zal dus ook niet hetzelfde zijn.

16 mei 2006 9:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Geen idee hoe de jouwe klinkt, maar als je wilt kom je maar eens naar de mijne luisteren. Mag je ook een stukje rijden......op de bijrijdersstoel, dat wel 8)

17 mei 2006 7:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Heb een 964 uit 1990, ik hoorde bij lage toeren (2000) in zijn 5 ook wat gezoem, mij werd medegedeeld dat dat bij een c4 vrij normaal is, kan te maken hebben met wat speling in de aandrijving (volgens Wittebrug). Ik hoefde me geen zorgen te maken.

Overigens hoor ik het nu niet meer (tja cuprohr hé) :twisted:

18 mei 2006 22:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht Re: 993 C4: Geluid aandrijfas naar voren van
hwmaat schreef:
Heb mijn porsche nog niet zolang en ben nog een leek op het gebied van geluiden die je moet en mag horen of vooral niet mag horen, maar hoeveel lawaai mag de aandrijfas die naar voren gaat maken? Vooral zolang de motor nog koud is heb ik het idee dat ie nogal wat herrie maakt.
Als ik een stukje heb gereden dan wordt het geluid wat aangenamer en krijg ik het idee dat het meer klinkt zoals het hoort, een redelijk aangenaam zoemend geluid.

Redelijk aangenaam zoemend geluid :shock:

Normaal gesproken hoor je nagenoeg niks van de aandrijving. Niet bij een 964, niet bij een 993.
Deze zijn wat sperwerking betreft dan niet gelijk, het mechanische is wel gelijk van constructie en maakt dan ook het zelfde geluid.
Soms hoor je bij een van deze types het axiale lager van de pignonas.
Dat kan voorkomen boven de 200.000 km. Kan niet direct kwaad.
In principe hoor je de aandrijving niet zoemen zoals bij een oude Taunus of Kadett.

18 mei 2006 22:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Erwin, die van mijn heeft 150.000 gelopen, ik begrijp dus dat dit eigenlijk niet normaal is? Of hoef ik me geen zorgen te maken.

18 mei 2006 23:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Omdat ik het geluid niet gehoord heb kan ik niet inschatten of je je zorgen moet maken.

Met deze kilometerstand denk ik wel dat je een lager defect hebt. Meestal kan dit niet direct kwaad. Een lager in de aandrijving gaat redelijk geleidelijk kapot. De vorige eigenaar heeft er waarschijnlijk ook allang mee rondgereden.

Maar misschien is er ook niks aan de hand. Ik zou er eens iemand in laten rijden die dit kan beoordelen.

19 mei 2006 8:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Tja monteur van Wittebrug heeft wel eens meegereden en vond het geen probleem, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik wel eens mij twijfels heb over het advies. :?

In ieder geval bedankt voor je reactie en we zullen elkaar zeker wel eens ontmoeten. :wink:

19 mei 2006 19:15
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
ruud964 schreef:
Tja monteur van Wittebrug heeft wel eens meegereden en vond het geen probleem, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik wel eens mij twijfels heb over het advies. :?

Tja ..... niet toevallig een monteur van het bedrijf dat de 964 aan je heeft verkocht en tevens het bedrijf dat in geval van een probleem het onder garantie op zou hebben moeten lossen. :idea: :roll: :wink:

21 mei 2006 21:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Ja, en ik heb helaas nog een paar appeltjes met ze te schillen. Wijt ik hier maar niet verder over uit.

21 mei 2006 21:47
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
dan zou ik maar eerdaags een afspraak maken met erwin dan kan die de juiste info geven ,ik vind het altijd wel prettig als ik zeker weet wat het is.

robert

21 mei 2006 22:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Snap ik Rob, ga ik ook zeker een keer doen, maar er hangen nog wat zaken onder garantie, en ik wil Erwin (nog) niet lastig vallen.

21 mei 2006 22:15
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ruud964 schreef:
Snap ik Rob, ga ik ook zeker een keer doen, maar er hangen nog wat zaken onder garantie, en ik wil Erwin (nog) niet lastig vallen.

Ok dat van die garantie kan ik begrijpen, succes

robert

21 mei 2006 22:22
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ruud964 schreef:

ik zou even investeren in een soort van na aankoopkeuring, kan je meteen kijken of er nog meer onder garantie moet gebeuren :idea:

22 mei 2006 8:43
Profiel WWW Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Ben een echte 911 rijder, maar heb natuurlijk ook wel eens in een 944 gereden en vond ook dat het geluid van de aandrijfas behoorlijk hoorbaar was :!:

Bak zit achterin en de aandrijfas maakt behoorlijk wat toeren (net als een Alfetta) en dat voel en hoor je gewoon :!:

Of heb ik in de verkeerde 944's gereden :?:

22 mei 2006 9:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
ruud964 schreef:
Tja monteur van Wittebrug heeft wel eens meegereden en vond het geen probleem, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik wel eens mij twijfels heb over het advies. :? (..)

Even oude koeien boven water halen ... heb ook eens een AKK laten doen bij Wittebrug (toen nog in Voorburg) ... is niet echt goed bevallen :oops: :evil: Maar dat is wel een hele tijd geleden :roll: :shock:

22 mei 2006 9:54
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
adu schreef:
Even oude koeien boven water halen ... heb ook eens een AKK laten doen bij Wittebrug (toen nog in Voorburg) ... is niet echt goed bevallen :oops: :evil: Maar dat is wel een hele tijd geleden :roll: :shock:

Tja, waar wordt gewerkt daar worden ook fouten gemaakt. Dat is niet te voorkomen. De ware aard van het bedrijf is te meten aan het oplossen ervan in voorkomende gevallen ...... O, wacht eens even :idea: ..... ik ben het helemaal met je eens :!: Afbeelding :wink:

Succes Ruud! :roll:

22 mei 2006 12:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Heb vandaag alles onder de aandacht gebracht bij de dealer, en om "on topic" te blijven voormeld fenomeen aangehaald.

Ben benieuwd naar de reactie, wordt vervolgd.

22 mei 2006 21:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
@Erwin: als je een lagerdefect hebt, zoals door jouw voorgesteld, is zo'n reparatie dan erg ingrijpend en kostbaar :?:

22 mei 2006 22:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]