Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 0:46

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
opgepast: nieuw soort laser 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht opgepast: nieuw soort laser
Ik weet niet of iemand anders dit al eerder onder de aandacht heeft gebracht maar goed.

Vanavond met het dagelijkse dieseltje (a6 30.tdi quattro avant) rustig :evil: naar huis geboemeld over de n201 richting Hilversum, een 80 km weg. Je hebt met deze auto echt niet in de gaten dat je te hard rijd. Op een gegeven moment zie ik auto's seinen dat er kennelijk verderop controle is dus ik pas mijn snelheid aan. Ongeveer 800 meter verderop word ik aan de kant gezet en zegt dat mens van de politie dat ze me op 124 km per uur had gemeten op 924 !!! (NEGENHONDERDVIERENTWINTIG) meter afstand :? :? :? . Maar omdat de meting binnen de 900 meter moet plaatsvinden matst ze me met nog 2km dus werd het 122 waar je 80 mag rijden.

Hebben ze dus een nieuw lasergeval bij politie Gooi en Vechtstreek waarmee ze over een grote afstand een meting kunnen doen. Je moet g...d.. voortaan 3x per week naar Hans Anders om je ogen op te meten om dit soort gevallen te kunnen voorkomen.

Nou ja, houd er rekening mee. Je bent zo je rijbewijs kwijt op een stuk weg waarvan je denkt: mwaah niets te zien, effe lekker gassen maar dan 900 meter verder in een bosje staat oom agent te controleren.

Dan kun je dus goed zuur zijn. :( :(

22 mei 2006 22:02
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: opgepast: nieuw soort laser
Ger4S schreef:
Maar omdat de meting binnen de 900 meter moet plaatsvinden matst ze me met nog 2km dus werd het 122 waar je 80 mag rijden.

Vreemd verhaal. Meting is goed of slecht. Dus als hij binnen 900 meter moet plaatsvinden moeten ze je niet matsen, maar laten gaan.
En verder vind ik 2 km op 44 te hard amper matsen.

Wel een link speeltje. Maar waar kan je in Nederland in hemelsnaam 900 meter leeg vrij ergens op richten? Rijden toch altijd andere auto tussen? Ik kan me amper voorstellen dat iemand op 900 meter uit de losse hand betrouwbaar kan richten. Krijgt een superscherpschutter amper voor elkaar.

Enfin, ik geloof je maar vind het een sterk verhaal. :roll:

22 mei 2006 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Nou matsen, die 2km werd aangepast omdat ze pas mocht meten op een afstand van max 900 meter.

En sterk verhaal. ??? Ik ben zelf 10 minuten bezig geweest om te achterhalen hoe ze dit aangepakt hadden. Laser stond trouwens op een statief.

Ik moet toegeven ze hebben ook nog 4km meetcorrectie afgetrokken.

Maar serieus, ze kunnen je dus echt op grote afstand te pakken nemen.

Maar goed, de praktijk zal het je hoogst waarschijnlijk wel leren :roll: :roll:

22 mei 2006 22:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb het in België ooit meegemaakt .
Ze smeerden me 91 aan waar ik 70 mocht volgens hun papiertje.
Ik foto's (heb ik nog steeds) van de situatie gaan maken .Na een kruispunt 390 meter voor waar ze stonden verviel het verkeersbord waardoor ik terug 90 mocht rijden , en daarmee naar de politie.
Hun uitleg , onze lasergun kan op 400meter afstand meten dus als je daarmee voor het gerecht wilt , uw keuze , maar dan komen de gerechtskosten er nog bij want dat verlies je.
Ik heb dan maar betaald :evil:

Laatste update 22/10/2013

Laatst bijgewerkt door 911-lover op 22 mei 2006 22:30, in totaal 1 keer bewerkt.

22 mei 2006 22:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
BTW ze hebben me dus vanaf 924 meter gemeten tot aan het punt dat die laser stond (anders had ik me er wel uit kunnen redden :) )

22 mei 2006 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
over laser gesproken, gister reed ik langs het kanaal richting purmerend wordt ik vrij bruut opgeduwd door zo'n grote pc hoofdstraat lexus tractor. Affijn ik laat hem maar voorbij en ga een beetje pissig op z'n bumper lopen opduwen, nou ja opduwen ik zat er redelijk dicht op. Laat die gast ineens de snelheid terugvallen tot opa snelheid zie ik plots langs hem bij een bushalte een agent staan meten met een laser. Wordt die tractor 300 meter verderop aan de kant gezet en mag ondergetekende gewoon doorkarren. Tja als je groot bent val je lekker op en ben je goed meetbaar !! :lol: :lol:

22 mei 2006 22:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Tsja, da's mazzel. Ik had net zelf een andere Audi zitten opduwen :( :(

voordat ik 'm inhaalde. Die reed me ook lachend :lol: :lol: voorbij toen ik aan de kant moest.

22 mei 2006 22:46
Profiel
Groningen
Bericht 
Opduwen is leuk. Ik had nog harder gelachen als degene voor jullie i.p.v. de "snelheid laten zakken" een noodstop had gemaakt. :D

22 mei 2006 23:05
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht remmen
Jort het spijt me, maar dat vind ik echt de domste aktie die je kunt maken.

22 mei 2006 23:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
met zo'n slagschip !!! mag ie blij zijn als ie voor de afsluitdijk stil staat !! hi hi hi

(maar je hebt wel gelijk, een beetje dan, maar ach in de heat of the moment maar hé)

22 mei 2006 23:27
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht Re: remmen
Gizmo schreef:
Jort het spijt me, maar dat vind ik echt de domste aktie die je kunt maken.

Hoezo?

Slagschip of niet, bij een kruissnelheid van zeg 120 ben je bij alles minder dan 20 (eigenlijk ligt de grens dan gemiddeld rond 33) meter afstand zwaar het bokje, als de auto voor je remt. 20 meter is meer dan je denkt.. En dan mag je ook nog hopen dat er niemand achter je rijdt.

Van mij mogen klassieke bumperklevers (zeg een metertje, misschien 2) direct het papiertje inleveren.

22 mei 2006 23:38
Profiel
vianen
Bericht 
Ger,

Is wel leuk, "vanaf 924" meter :lol: :lol:

Oeps, eerst maar ff dokkuh, maar dank, ik ben nu in iedergeval een gewaarschuwd man :thumright:

23 mei 2006 0:20
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: opgepast: nieuw soort laser
Ger4S schreef:
Ik weet niet of iemand anders dit al eerder onder de aandacht heeft gebracht maar goed.

Vanavond met het dagelijkse dieseltje (a6 30.tdi quattro avant) rustig :evil: naar huis geboemeld over de n201 richting Hilversum, een 80 km weg. Je hebt met deze auto echt niet in de gaten dat je te hard rijd. Op een gegeven moment zie ik auto's seinen dat er kennelijk verderop controle is dus ik pas mijn snelheid aan. Ongeveer 800 meter verderop word ik aan de kant gezet en zegt dat mens van de politie dat ze me op 124 km per uur had gemeten op 924 !!! (NEGENHONDERDVIERENTWINTIG) meter afstand :? :? :? . Maar omdat de meting binnen de 900 meter moet plaatsvinden matst ze me met nog 2km dus werd het 122 waar je 80 mag rijden.

Hebben ze dus een nieuw lasergeval bij politie Gooi en Vechtstreek waarmee ze over een grote afstand een meting kunnen doen. Je moet g...d.. voortaan 3x per week naar Hans Anders om je ogen op te meten om dit soort gevallen te kunnen voorkomen.

Nou ja, houd er rekening mee. Je bent zo je rijbewijs kwijt op een stuk weg waarvan je denkt: mwaah niets te zien, effe lekker gassen maar dan 900 meter verder in een bosje staat oom agent te controleren.

Dan kun je dus goed zuur zijn. :( :(

Bekende weg, rijd ik ook regelmatig. Heb tijd geleden daar wel 's over gelezen dat ze een lasergun gingen inschakelen die op grotere afstand kon meten.

Heb het even opgezocht, hier staat een stukkie in de Telegraaf, dat ding kan tot 1500 meter meten! :shock: :(

23 mei 2006 9:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944 '89
Amsterdam
Bericht 
Rbw niet kwijt? Toch staande gehouden en meer dan 30 te hard.

23 mei 2006 10:26
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
damn, da's goed balen :evil: :evil:
ik heb het ook weleens gehadmet de 911, ff een rijtje auto's inhalen met illegale snelheid, liet me daarna terugzakken tot legale snelheid.
wat denk je, een stille reed mee in dat rijtje en boekte me 5 km verder voor zo'n 350 euri's :!: had me visueel geklokt middels zijn snelheidsmeter op 118 waar je 70 mocht
eigen schuld dikke bult maar soms heb je het echt niet in de gaten dat het zo hard gaat, ook niet met een 911 uit 86.
ben trouwens nu wel voorzichtiger geworden, je moet wel in ned.; ze staan tegenwoordig overal :!: :evil: :cry:

sterkte ermee en drive save

23 mei 2006 11:08
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
craze schreef:
ben trouwens nu wel voorzichtiger geworden, je moet wel in ned.; ze staan tegenwoordig overal :!: :evil: :cry:

Dat is me ook al opgevallen. Bij bijna elke bijeenkomst van het forum krijg ik na drie maanden nog een schriftelijk herinneringetje vanuit Den Bosch aan die dag :?

23 mei 2006 11:36
Profiel WWW Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Kevin schreef:
Rbw niet kwijt? Toch staande gehouden en meer dan 30 te hard.

Das "pas" bij 50 km/p uur! :wink:

@Koen: je post komt als het goed is bij het CJIB vandaan, te Leeuwarden!

23 mei 2006 12:33
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Even gecheckt en je hebt gelijk
Postbus 1794 8901 CB Leeuwarden
(was dat vroeger niet vanuit 's Hertogenbosch :?: )

23 mei 2006 12:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
ik ben ook al eens geflikt door zo een kloteding

en ze stonden twee weken nadien aan mijn deur te laseren,
ik ben gaan kijken en uitleg gekregen en idd, tot 600 meter kunnen ze zekers meten zag ik zelf

23 mei 2006 12:51
Profiel
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
kvraag me af hoe goed dat ding een target vind op de neus van mijn 911 over zoeen grote afstand...

de mijne heeft bijna geen plat oppervlak vooraan , zelfs het kenteken hangt schuin naar beneden... koplampen zijn nog het grootst , maar das een waardeloos iets voor laser, aangezien het de straal breekt ipv reflecteert...

23 mei 2006 19:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Op 900m afstand iets meten dat nog geen 2m breed is... Grote kerel die bij de kantonrechter gaat uitleggen hoezeer dat statief bibbert bij een langsrijdende vrachtauto.

Ik geloof er derhalve geen fuk van.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

24 mei 2006 0:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
thijzer schreef:
Op 900m afstand iets meten dat nog geen 2m breed is... Grote kerel die bij de kantonrechter gaat uitleggen hoezeer dat statief bibbert bij een langsrijdende vrachtauto.

Ik geloof er derhalve geen fuk van.

mijn gedacht.

24 mei 2006 0:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Tsja, jongens dan geloven jullie er toch geen verrek van....

Ik ben oud en wijs genoeg om niet over dit soort dingen op te scheppen of verhalen op te hangen.

Als jullie denken het beter te weten dan wens ik jullie veel succes de eerste keer dat je de ervaring zelf mag ondergaan.

24 mei 2006 11:17
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Ger, het gaat niet om jouw verhaal, maar om dat van die agent ;)
Overigens, ik geloof je wel hoor :cheesy:

24 mei 2006 11:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Thxs :lol:

24 mei 2006 11:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende