Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:27

Antwoord op onderwerp  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
18e een porsche goed idee ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Bericht 
Melvin19 schreef:
waar jullie mee begonnen eigelijk?

Vanaf het behalen van mijn rijbewijs in 1974 (oeps, slik):
VW kever 1200
Simca 1000 Special
VW Porsche 1.7
Simca 1000 Rally 2
VW Scirocco 1.5
VW Porsche 2.0
VW Scirocco 1.6

Daarna overgestapt op nieuwe auto's:

4 nieuwe Golf GTI's op rij (toen waren dit nog bijzonder geaccepteerde auto's)

Daarna noodgedwongen overgestapt op de beruchte "auto van de zaak" en heeft de laatste GTI plaatsgemaakt voor een 911.

21 mei 2006 23:02
Profiel
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht 
Nou Melfin hier volgt de gouwe tip dan maar!
(even afgezien van allemaal tips over leren, werken etc.)
Zorg dat je pa, ma, opa of oma nu zo snel mogelijk een Porsche koopt. Liefst een 911 van zo'n 20.000 Euro, spreek af dat jij dat geld voor je 25-ste terug betaald. Spreek wel af dat ze alleen mogen rijden als jij er bij bent. Wil Pa, ma opa of oma de sier maken met jouw auto dan gaat er voor iedere kilometer 2 Euro van het bedrag af wat jij geleend heb.
Desnoods neem je een krantewijk voor als jij wilt dat iemand in jouw auto voor jou gaat rijden, voor de benzine.
Zorg dat ie in een garage staat en dat er niet teveel mee gereden wordt (logisch als jij de benzine moet betalen).
Zeg tegen de koper(pa,ma,etc) dat dit één van de beste beleggingen is (is het niet maar je moet ze maar overtuigen).
Spreek nu vast af dat ze over 8-9 jaar gegarandeerd de auto in kunnen leveren tegen een afgesproken bedrag (zou zeggen de helft) dus 10.000 Euro (hard sparen) de rest betaal je later (na afrek na de Euro's per kilometer)
Hij wordt nu verzekerd, en over 8-9 jaar neem jij de polis over op voorwaarde dat er een no claim bereikt is van zo'n 70%... Krijg je korting op de verzekering
Om ze nog verder te overtuigen beloof je tot die tijd niet te roken, niet te drinken en elke week de auto te wassen.
Voor tips over de aanschaf en onderhoud kun je terecht op deze website.

Succes

(voor al uw strategische planningen :D hahaha)

ps. mijn eerste auto was een lada :roll: (krijg je sterke armen van), niet via zo'n plan blijkbaar.

22 mei 2006 17:45
Profiel WWW
Bericht 
dat zal moeilijk gaan denk ik we hebben maar 1 auto :?

oja welke 911 kan ik het keizen ? :?:

22 mei 2006 18:27
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Ik denk, dat als je met 15 of 16 gaat werken, en niet teveel geld opzuipt, je met je 18e én je rijbewijs én je Porsche 944 aan kunt schaffen.. plus enig onderhoud en benzine ;)

22 mei 2006 18:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Volledig met eens, heb mijn 928 ook zo gekocht, scooter verkocht en had nog wat spaarcentjes over, was wel de tijd dat de 928 nog spotgoedkoop stond. Als je de prijzen nu ziet... :shock: uiteindelijk wel een goede investering geweest :twisted:

22 mei 2006 19:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Ik had hetzelfde probleem toen ik 14 was begon ik al beetje langzaam te sparen om een een auto op men 18e te kunnen kopen. En op men 16e zij men oom koop gewoon een 911 als je 18 bent. Toen ben ik dus aan het rekenen gegaan, en zou ik op men 20e een p911/912 van 10000 euro kunnen kopen. Tijdens de laatste 2 jaar is het verkort tot mijn 19e/18e. Met een beetje hulp van men vader voor verzekering en belasting Omdat ik natuurlijk geen rekening had gehouden met het feit dat ik meer ging verdienen. Nu het toch straks bijna zover is met het gespaarde bedrag ben ik toch tot een andere mening gekomen, ik had onglangs in maart al geprobeerd een p912e te kopen maar kwamen wat technische problemen uit de keuring wat al een teleurstelling was. Maarja nu heb ik dus een tijd gezocht en kom er toch achter dat voor mijn budget gewoon geen goede 912/911's te koop zijn, (ja ik was eerst eigenwijs) er blijkt altijd wel wat mee te zijn voor de auto's met het budget. Een 944 is gewoon geen optie men vader vind het helemaal niks en tja ik moet toch een beetje steun hebben van mijn vader.

Dus ben ik nu toch opzoek naar een andere auto (zal nog niet verklappen welke) maar ik weet wel dat ik met die auto een hele goede auto heb waarmee ik toch veel plezier kan hebben. Ik kijk over een aantal jaren als ik een vaste baan heb wel wat de mogelijkheden zijn en ga te komende jaren dus gewoon genieten van een auto zonder porsche embleem.

23 mei 2006 9:46
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ik kan je alleen maar gelijk geven Bartol1988!
:thumright:
Erg verstandig. Jouw tijd komt echt wel, en dan is het hebben van de zaak zeker zo bevredigend!

en in de tussentijs kan je je goed orienteren en vast wel met eens met anderen hier meerijden.

23 mei 2006 9:52
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Het doet even zeer maar is wel een wijs besluit Bartol1988
Los van het feit dat je de auto kunt kopen moet je ook altijd rekening houden met het onderhoud en andere ongemakken.
Toen ik zo oud als jij was dacht ik ook zo en nu op mijn 40e gaat het dan toch echt gebeuren.
Ook wel mooi want in die tijd heb ik er naartoe kunenn groeien en erg veel over de 911 kunnen leren. En natuurlijk diverse mogen sturen zodat ik een aardig beeld heb van wat mijn keuze moet zijn.

Ben nu wel benieuwd wat de 2e keuze dan is :wink:

23 mei 2006 12:13
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Tjah, ik vind het ook een wijs besluit, maar als ik geen porsche zou gaan kopen dan zou ik tegen mijn eigen hartje ingaan. Zou me in duizend stukken breken als ik mijn eerste wagen over de lak streek, voor het eerst zou instappen, voor het eerst de motor startte..Nee, voor mij geen kleine persoonswagen, geen panda,geen lupo, dan liever helemaal GEEN auto!! Klinkt bruut en oneerlijk, maar als je al dik 10 a 15 jaar naar je droom loopt uit te kijken,je kunt die 911 niet betalen wegens technische redenen, dan wacht ik inderdaad liever nog een paar jaar extra als ik echt 100% finalcieel genot heb.. 8)

23 mei 2006 13:38
Profiel Facebook 
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
Ook bij jou Frost zal het allemaal op z'n pootjes (bandjes) terecht komen.

Die droomauto komt bij jou ook!

23 mei 2006 13:40
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb dan de ideale tussenoplossing tot de echte Porsche komt :wink:

Laatste update 22/10/2013

23 mei 2006 13:43
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
heel erg mooi! en met NL kenteken. Hier kun je ook wel een tijdje in rondtoeren

23 mei 2006 13:46
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
:shock: 911Lover: kun jij mijn gedachten lezen?????
Wat een schitterend kevertje!

Er staat er één te koop bij ons in Den Helder, die mensen wonen vlak bij mijn vriend in de buurt en moeten haar verkopen in verband met de komst van een baby.. Zonde..Tis een oldtimer.. Heb zelfs al door de ramen zitten turen..Volgens mij is ze niet eens zo duur..Maar ja..

23 mei 2006 13:56
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
FROST schreef:
:shock: 911Lover: kun jij mijn gedachten lezen?????
Wat een schitterend kevertje!

Och een beetje auto en vrouwenkennis is voldoende :twisted: :wink:

Laatste update 22/10/2013

23 mei 2006 13:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Eerste auto was een Skoda Fabia Combi. Tweede en huidige auto een Boxster. Als deze trend zich voortzet, zal mijn vijfde auto wel een Bugatti Veyron zijn. Nog even doorsparen. :)

23 mei 2006 15:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Citaat:
Tjah, ik vind het ook een wijs besluit, maar als ik geen porsche zou gaan kopen dan zou ik tegen mijn eigen hartje ingaan. Zou me in duizend stukken breken als ik mijn eerste wagen over de lak streek, voor het eerst zou instappen, voor het eerst de motor startte..Nee, voor mij geen kleine persoonswagen, geen panda,geen lupo, dan liever helemaal GEEN auto!! Klinkt bruut en oneerlijk, maar als je al dik 10 a 15 jaar naar je droom loopt uit te kijken,je kunt die 911 niet betalen wegens technische redenen, dan wacht ik inderdaad liever nog een paar jaar extra als ik echt 100% finalcieel genot heb..

Ik dacht eerst ook zo, maar weet je wat het is je kan wel net zo lang doorsparen totdat je die gewilde auto kan betalen, maar heel lang sparen maakt ook niet gelukkig, tevens als je nog heel jong bent ga je met de jaren steeds iets meer verdienen en als je een vaste baan hebt gaat als het goed is je inkomen helemaal omhoog. Dus kan je tegen die tijd gewoon veel beter en sneller het geld bij elkaar krijgen en dan zijn je zuurverdiende centen tijdens je jeugd ineens een stuk minder waard, en je hebt ook nog eens last van inflatie. Men vader zegt ook altijd dat sparen niet altijd de beste oplossing is. En aangezien ik volgend jaar ook nog lekker wil genieten van het studentenleven, heb ik geen zin meer om heel hard te sparen.

Dus wil ik proberen om voor het aankomende schooljaar een auto te kopen. En dat is waarschijnlijk een bmw z3.
Waarom een bmw z3? tja ik vind het gewoon ook een mooie auto en ze zijn redelijk degelijk en niet super veel onderhoud en je rijdt toch in een leuke sportwagen.

En ondertussen dat ik geniet van het rijden in bv de bmw kan ik me rustig orienteren op alle porsches die er te koop staan.

23 mei 2006 17:41
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Los daarvan doe je zo ook nog rij-ervaring op. Iets dat in een Porsche altijd van pas komt.

@FROST: ik zou die kever inderdaad overwegen. Zonder rijervaring in een Porsche stappen na een paar jaar sparen is ook niet echt wijs volgens mij. In de motorwereld hebben ze dat fenomeen zelfs wettelijk afgebakend. 8)

24 mei 2006 13:04
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
bartol1988 schreef:
(..)Dus wil ik proberen om voor het aankomende schooljaar een auto te kopen. En dat is waarschijnlijk een bmw z3.
Waarom een bmw z3? (..)

Zou je niet eerst een wat goedkoper barreltje gaan rijden? Centjes kun je beter gebruiken om een studie te bekostigen en/ of huisje te kopen. Daarmee bouw je een basis op voor later. M.i. beter investeren in je toekomst, dan op jouw leeftijd er een potentieel geldverslindende hobby op nahouden. Met veel werken en wat geluk kun je je - met die basis - wellicht wat later een Porsche veroorloven. Overigens :res: welk besluit je ook neemt.

p.s.: advies komt van iemand die met z'n 24e een 911 2.7 heeft gehad en daar - enigszins gechargeerd - alleen maar ellende mee heeft gehad :oops:

24 mei 2006 13:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Als ik eerlijk ben heb ik nu niet zin om die paar centen die ik nu heb uit te geven aan de toekomst, ik wil ook genieten van men leven en niet alleen maar aan de toekomst denken en maar sparen tot dat ik oud ben en er niet meer van kan genieten. Ik heb naar mijn 18e toegewerkt om dan een mooie auto te kopen. En niet om vervolgens dat geld uit te geven aan de toekomst.
En ik ga mss binnenkort een goede investering doen in grond :D . Ik kan namelijk het stuk landbouwgrond van mijn opa (ong 700 m2 ) kopen het licht op een zeer mooie plek net buiten het centrum en aan bijde kanten staat een huis, dus de kans is groot dat het ooit bouwgrond wordt. En dan stijgt het ineens mega in prijs of kan ik erop bouwen. Dat vind ik dan wel ff genoeg voor de toekomst :P .

24 mei 2006 16:52
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
bartol1988 schreef:
Ik kan namelijk het stuk landbouwgrond van mijn opa (ong 700 m2 ) kopen het licht op een zeer mooie plek net buiten het centrum en aan bijde kanten staat een huis, dus de kans is groot dat het ooit bouwgrond wordt. En dan stijgt het ineens mega in prijs of kan ik erop bouwen. Dat vind ik dan wel ff genoeg voor de toekomst :P .

Bestemmingsplan bij de gemeente alvast raadplegen voor de omgeving en dan gelijk kopen. Aan grond val je nooit een buil heb ik geleerd.
700m² is een mooie kavel en misschien dat het zelfs als twee kavels te verkopen is.
Dan kun je de 997 turbo alvast gaan bestellen :wink:

24 mei 2006 17:01
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Toe maar toe maar, aan grond kan je inderdaad veel gaan verdienen..

Maar voor onze beruchte 18jarige: waarom ga je niet ook gewoon aan een VW kever?? :lol: 8)

24 mei 2006 17:04
Profiel Facebook 
Bericht 
kevers sjouwen genoeg over dat stuk grond, maar het klopt wel wat er gezegd wordt. Grond en huizen val je nooit een buil aan (of ze moeten er een kerncentrale of vuurwerkfabriek tegenover bouwen)

grapje!!!!!

24 mei 2006 17:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Weet je voordat ik een 911 wou, ik een kever 8) . Ben toen door men oom op andere gedachten gezet. Maar achteraf lijkt het me ook beter dat ik geen kever neem ze zijn op het moment redelijk aan de prijs wil je een goede kever hebben en je blijft er toch mee bezig, het zijn daarentegen wel mooie sleutelwagens waar je veel van kan leren.

Over dat stuk grond als er bouwbestemming op komt dan is dat natuurlijk ineens super veel geld waard, zoveel in onze plaats dat je er een nieuwe dikke 997 van kan kopen. Maar je voelt hem al aankomen als het ooit zover is zal dat niet gebeuren dan zou ik verstandig zijn en investeren in een huis en een klein deel voor de porsche :) .

24 mei 2006 17:11
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
bartol1988 schreef:
Maar je voelt hem al aankomen als het ooit zover is zal dat niet gebeuren dan zou ik verstandig zijn en investeren in een huis en een klein deel voor de porsche :) .

Kavel in tweeën opsplitsen. Een deel verkopen (is genoeg voor een nieuwe 997) en het andere deel zelf een huis zetten. Op 350m² kun je lekker wonen hoor. :wink:

24 mei 2006 17:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
2en splitsen gaat niet het is een langere kavel. Met aan de voorkant een doodlopende weg :? .Maar ik heb het land nog niet jongens ik zou na men 18e alles regelen. Dus hoop binnnenkort het rond te hebben. :) . Maar er kan nog vanalles misgaan zoals hebzuchtige familie, men opa heeft het mij wel toegekend omdat ik altijd men opa hielp op zijn land vanaf kleinsafaan maar je weet maar nooit....... :evil:

24 mei 2006 17:33
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende