Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 13:54

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
964: waar is deze bedrading en stekker voor? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2 Targa
Houten
Bericht 964: waar is deze bedrading en stekker voor?
In de kofferruimte, naast de gasveer rechtsvoor, lopen een paar draden (allemaal in zwarte manteldraden). Een daarvan zit met een witte stekker verbonden. Het ene deel van de draad loopt naar de voorruit van de auto (onder de parfan, bij de slangen van de special ruitensproeier vloeistof) het andere deel loopt naar de rechterbuitenkant van de auto.

Wat is dit voor draad, waar dient ie voor en voor mij erg belangrijk........ waar eindigt het deel dat onder de voorruit loopt? Ik heb nl. lekkage via de mantel: tussen de 2 draden die in de mantel lopen en de mantel zelf komt water naar binnen :evil:

Uw hulp wordt zoals gewoonlijk erg op prijs gesteld!!

Martin

26 mei 2006 23:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Ziet het er uit als origineel, of achteraf ingebouwd?

Bij een 3.2 zit onder de rechterhelft van de voorruit de aansluitingen voor het alarm; dacht ook een wit stekkerblok daarbij...
Heb geen schema's van een 964, maar kan je voor anderen misschien wat kleurcodes vermelden?

Waar eindigen de 2 genoemde delen van de bekabeling in?
Of eindigen ze 'dood lopend'?

Al gekeken onder het voetenpaneel aan de passagierskant? Daar kan een alarm/startonderbreker box zitten, die is aangesloten in de kofferruimte.

Linksvoor zouden aansluitingen van een startonderbreker voor de bekrachtiging van het startmotorrelais kunnen zijn aangesloten; op dikke rode aders zou dat moeten zijn.

26 mei 2006 23:22
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Targa
Houten
Bericht 
ik heb de stekker losgetrokken en er is geen alarm afgegaan..... Het ziet er wel origineel uit. Ik weet inmiddels dat het niet de ruitenwissers zijn, niet de normale ruitensproeiers en ook niet de speciale ruitensproeier..... De aanjager doet het ook nog steeds, en alle lampen volgens mij ook nog.....

kleurcodes:

het stuk dat naar de voorruit loopt: zwart - bruin
het stuk dat naar de rechterkant loopt: paars-bruin

bekabeling loopt, zoals jij het schrijft, 'dood'.....

26 mei 2006 23:27
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
ALS het van een alarm/startonderbreker is, en je neemt de stekker los dan zou alarm/startonderbreker niet meer 'functioneren', niet dat het alarm dan zou afgaan.

26 mei 2006 23:45
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Targa
Houten
Bericht 
ik zal het morgen eens proberen..... Maar stel dat dit inderdaad een startonderbreker is, waar komt dat water dan vandaan? :roll:

26 mei 2006 23:57
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Targa
Houten
Bericht 
Net auto gestart en alles deed wat het normaal ook doet: starten wanneer ik snel genoeg na uitschakeling alarm start en niet starten wanneer ik wat langer wacht (en de startonderbreker dus geactiveerd is)...

Help :!:

27 mei 2006 16:00
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Kan het niet van de antenne zijn, of zit die bij een 964 niet in de voorruit?

27 mei 2006 16:06
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ja dan kan de antenne in het voorruit

maar een foto zou wonderen doen denk ik.

De antenne zit trouwens rechts voor.

robert

27 mei 2006 17:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 Targa
Houten
Bericht 
ik heb wat problemen om een foto op het forum te krijgen.... :? Heb inmiddels een foto naar mijn vaste adres gestuurd en volgens hen zou het de snoeren van de ruitensproeier verwarming kunnen zijn. Als die doorlopen tot aan de ruitensproeier zelf (ik bedoel dus op de paravan) dan verklaart dat ook dat er water in kan lopen. Het zou nl. betekenen dat de ruitensproeier lekt, nl. waar die gemonteerd zit op de paravan.

De antenne kabel komt volgens mij helemaal niet in de kofferruimte maar blijft in de auto zelf, toch?

We zoeken verder, dank voor het meedenken en ik houd me aanbevolen voor meer tips.

Martin

27 mei 2006 19:58
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ME-964-Targa schreef:

De antenne kabel komt volgens mij helemaal niet in de kofferruimte maar blijft in de auto zelf, toch?

Martin

dus wel, (heb net een nieuw raam)

robert

27 mei 2006 20:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio 1991
Heetveld
Bericht Antenne 964
Bij mij onder de motorkap heb ik een antenne zitten (ja, dit is niet logisch) maar wat is dan die zwarte streep op mijn voorruit? Is dat niet de antenne?

** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**

27 mei 2006 22:19
Profiel WWW
964.c4
assendelft
Bericht 
de antenne in het raam van mij auto is een heel dun draadje.

Dat net zichtbaar in het raam verwerkt is het volgt het model van het raam maar loopt in het midden naar beneden.

Het is een lus.

robert

27 mei 2006 23:32
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]