Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:43

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Meningen over Wolbert 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:
Wat een BS dat zoiets hier op het forum uitgesproken moet worden zeg, getuigt van weinig goede wil van meneer D. zijn zijde. Had de zaak ook gewoon kunnen laten voor wat het is en elders een auto kunnen gaan kopen.

Uitpraten met Dhr. Wolbert en de uitkomst hier vermelden, kan interessant zijn voor aspirant-kopers (zowel positieve als negatieve ervaringen zijn m.i. waardevol)......... :) :) :)

26 mei 2006 13:38
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
craze schreef:
"verkopen is gunst verlenen"

Ik neem aan dat je bedoelt dat KOPEN een gunst verlenen is......

Ik moet zeggen dat ik sommige reacties wat overtrokken vind als het om kritiek gaat. Een zaak/reputatie is echt niet zomaar weg na een negatief berichtje en zeker niet op een openbaar forum waar iedereen kan reageren.

Zoals ik al eerder aangaf, de kritiek moet natuurlijk wel genuanceerd zijn.

26 mei 2006 14:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Uitspraken plaatsen heeft nu natuurlijk geen zin meer...ook dhr Wolbert leest mee en is niet gek.

Even in het algemeen , dus níet betrekking hebbende op deze zaak met Wolbert ;

- opmerkingen als "je hebt de auto toch niet gekocht...dus wat loop je te zeuren"...zijn m.i. niet terecht ; als een verkoper nadrukkelijk stelt dat er iets aan een auto gebeurt is, mag je veronderstellen dat dit ook...!!

- "misverstand" is te makkelijk...

- plaats iets gewoon onder jouw naam, of als je dit niet wilt ; een duidelijke "alias" ...maar níet onder verschillende namen...maakt het (mss onterecht) ongeloofwaardig...

- heb je een duidelijke "bewering" van een bedrijf , welke je glashard onderuit kunt halen dmv een AKK , dán heb je wat ...nu blijft er erg veel ruimte...

- zonder een dergelijk bewijs een minder harde stelling plaatsen.

- probeer d'r zelf eerst uit te komen met een bedrijf ipv naderhand...

Zomaar wat gedachten die mij te binnen schieten... :salut: J

26 mei 2006 14:20
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Heb via de site Wolbert op de hoogte gesteld van dit draadje, mocht hij het niet gezien hebben heeft hij de kans om te reageren. Lijkt me wel zo fair ......

26 mei 2006 15:36
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Heb via de site Wolbert op de hoogte gesteld van dit draadje, mocht hij het niet gezien hebben heeft hij de kans om te reageren. Lijkt me wel zo fair ......

Ik dacht dat dit 'porscheforum - discussie' was, blijkt het ineens de :twisted: :lol:

Afbeelding

(grapje, goed gedaan)

26 mei 2006 15:42
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Ach, het is wat makkelijk om ervan uit te gaan dat een handelaar je maar op wilt lichten. Er zijn genoeg voorbeelden van "eerlijke handelaren", maar aan het einde van de dag gaat het altijd om geld...

Voor wat betreft veren in de kont van sommige autohandelaren, ja, kan inderdaad kloppen, maar wat ook ALTIJD gebeurd, is dat bij ELKE aankoopvraag voor een Porsche er ALTIJD geroepen wordt dat een AKK (aankoopkeuring) gedaan moet worden. Altijd, en overal.... Al is het maar om de handelaar te beschermen ;)

26 mei 2006 18:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
Teun schreef:
craze schreef:
"verkopen is gunst verlenen"

Ik neem aan dat je bedoelt dat KOPEN een gunst verlenen is......

HELEMAAL CORRECT, alhoewel, bij sommige verkopers mag je blij zijn dat je wat bij hun mag kopen,hmmmmmm

ben er nog niet uit.............

26 mei 2006 18:11
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Jongens mijn mening.

Ik vind het laag bij de grond om iemand in het openbaar aan de schandpaal te nagelen, had eerst is daar gaan praten.

Ook al is het terecht.

Men vergeet de impact van dit medium............jammer.

26 mei 2006 18:39
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
JUIST !!!!!!!!!!!!!!!!!!

John je hebt helemaal gelijk!!!!

26 mei 2006 18:40
Profiel Twitter 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Eens!

26 mei 2006 18:46
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4 Coupé Ex; 997, 993 C2, 964 C2, 911 3.0 SC, 2.4 T en 944.
Utrechtse heuvelrug
Bericht 
Ben tweemaal serieus wezen kijken bij Wolbert. Goede indruk van hem en zijn auto's. De laatste keer ging mijn interesse uit naar een 993 met circa 120.000 km. De koppeling was recent vernieuwd, en inderdaad hij schakelde bijna fijner dan een nieuwe :wink:

26 mei 2006 18:54
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
mijn mening: er komt hier een reactie van wolbert of dit draadje wordt geveegd over enkele dagen; een dergelijk topic kan altijd weer opduiken, bijvoorbeeld via de beste vriend van harald :idea:

26 mei 2006 19:05
Profiel WWW Facebook 
M140i
Bericht 
Ik ben één keer bij Wolbert gaan kijken en kreeg een buitengewoon goede indruk! :) Ik was er rond sluitingstijd en had het genoegen om verschillende boxergeluiden te horen; er werden namelijk wat auto's de showroom uit gereden 8) Heb ook nog even in de grijze 964 Speedster gezeten die hij zelf rijdt (reed) . Eric Wolbert zelf was bijzonder vriendelijk en de charmante juffrouw die mij een kopje koffie gaf was ook zo aardig. Ik ga er zeker nog eens langs en wie weet, komt er dan een 2e Porsche op die bekende straat in Amsterdam. Dat zou niet verkeerd zijn :wink:

26 mei 2006 22:26
Profiel
vianen
Bericht 
Beste Dries,

Ik heb zelf iets meer dan een jaar geleden een 964 bij Eric Wolbert gekocht, en ik kan niet anders zeggen dan dat het allemaal erg positief was.

Een perfecte auto, perfect en vriendelijk geholpen, en ook nog eens een goede prijs voor de auto gekregen.

Ik vind dat je een erg snelle conclusie trekt, nadat je met een ( 1 ) auto van hem hebt proef gereden.

Doe me een lol, ga naar elke porsche handelaar in Nederland, ga in elke porsche rijden die ze hebben staan, en kom dan nog eens terug op het forum om je echte mening te geven.

Je zult zien dat er bij meerdere handelaren slechte auto's staan, maar dat maakt ze niet allemaal slecht, onbetrouwbaar of weet ik veel wat.

Bert.

26 mei 2006 23:01
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Mijn mening:

-Het is niet verstandig iemand "af te branden" op dit forum wanneer er niet iets zeer schokkends heeft plaatsgevonden.

-Eric Wolbert heeft geen slechtere maar ook geen betere auto's staan dan de gemiddelde andere "Porsche-handelaar".

-Wanneer een auto of een onderdeel hiervan in mindere staat verkeert dan zou moeten, dan is de manier waarop hier mee omgegaan wordt, hoe de "goede handelaar" zich van de "slechte handelaar" kan onderscheiden. Ik geloof niet dat in dit specifieke geval, Eric de kans heeft gekregen zich te onderscheiden.

-Het kan voorkomen, wanneer je veel auto's verkoopt, dat je niet volledig uit je hoofd meer weet wat er exact aan welke auto reeds gedaan is...
Het is dan verstandig hier geen harde uitspraken over te doen.

Heb persoonlijk 2x het genoegen gehad Eric te spreken over een eventuele inruil destijds, had een overwegend positieve indruk over zowel de auto's als de behandeling.

Door het succes vergeet hij alleen wel eens terug te bellen....

26 mei 2006 23:29
Profiel
Groningen
Bericht 
Volgens mij heeft niet iedereen het relaas even goed gelezen alvorens een reactie te plaatsen.

Overigens ben ik het wel eens met de punten die Jurgen noemde.

Laatst bijgewerkt door Jort op 26 mei 2006 23:41, in totaal 1 keer bewerkt.

26 mei 2006 23:40
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Misschien wil je iets duidelijker zijn Jort...

26 mei 2006 23:41
Profiel
Groningen
Bericht 
Voorbeeldje:

Citaat:
Je zult zien dat er bij meerdere handelaren slechte auto's staan, maar dat maakt ze niet allemaal slecht, onbetrouwbaar of weet ik veel wat.

Citaat:
-Wanneer een auto of een onderdeel hiervan in mindere staat verkeert dan zou moeten, dan is de manier waarop hier mee omgegaan wordt, hoe de "goede handelaar" zich van de "slechte handelaar" kan onderscheiden. Ik geloof niet dat in dit specifieke geval, Eric de kans heeft gekregen zich te onderscheiden.

-Het kan voorkomen, wanneer je veel auto's verkoopt, dat je niet volledig uit je hoofd meer weet wat er exact aan welke auto reeds gedaan is...

Citaat:
Ik ben het deels met jullie eens..
Natuurlijk maakt iedereen fouten. OOk erik wolbert.
Maar als hij me een rekening onder me neus schuift en me der duidelijk er op wijst dat de koppeling net vervangen is.. En hier later op terug komt nadat ik verschillende malen de auto de sproren had gegeven dan komt dat idd niet echt goed over..

Dus ga je niet met veel vertrouwen verder in de onderhandelingen.
Daarom zijn we niet verder met wolbert gegaan..
Natuurlijk wijst het er niet op dat al zijn auto's slecht zijn..
Maar een verkoper moet eerlijk zijn en dat gevoel had ik niet echt meer..

Volgens mij was het punt van Dries niet zozeer dat de auto niet aan de eisen voldeed of dat de handelaar zich had vergist.

Maar zoals gezegd, los daarvan ben ik het wél eens met alle punten die Jurgen noemde, ook de laatste..

Laatst bijgewerkt door Jort op 26 mei 2006 23:50, in totaal 1 keer bewerkt.

26 mei 2006 23:44
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ben meerdere keren bij Wolbert geweest, kreeg er een erg goede indruk van. Ik zocht destijds een zilveren 993, hij had net een nieuwe binnen gekregen, daar gingen wij in rijden. Heel positief verhaal over de auto, de prijs was ook niet misselijk, en plots zag mijn vriendin dat het zonnedakje en de deur links net iets in kleur verschilden! :shock: Beide helemaal overgespoten dus. :? Had Eric nog niet gezien meldde 'ie, en hij moest 's een hartig woordje met zijn Duitse leverancier gaan praten.

De auto hebben we laten staan. Van mij krijgt 'ie de voordeel van de twijfel in dit geval, maar het is wel vreemd dat mijn vriendin die werkelijk 0 verstand heeft van auto's dit wel opmerkt, terwijl een getrainde Porschehandelaar dit niet gezien zou hebben.

Maar nogmaals, hij krijgt van mij de voordeel van de twijfel, en ik zou er weer heengaan voor een P, maar de les is wel (zoals altijd): koppie erbij houden, ogen en oren open, en altijd AKK!

PS: ik hoop dat mijn bericht voldoet aan de eisen die worden gesteld aan berichtgeving over een P-handelaar. :wink:

26 mei 2006 23:48
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Jort

Wanneer je quote, quote dan volledig, dan had je namelijk zelf al gezien dat ik er onder heb geschreven "het is dan verstandig hier geen harde uitspraken over te doen" Misschien had ik er voor jou beter bij kunnen schrijven "en rekeningen laten zien".....

Ik ga er vanuit dat je opmerking een gevolg is van mijn onduidelijkheid. Maar wanneer je er plezier aan beleeft sarcastische opmerkingen te maken, wil ik je dat niet ontnemen :salut:

26 mei 2006 23:51
Profiel
Groningen
Bericht 
Beste Henk, lees nogmaals de quote van Dries. De beste man liet volgens hem een rekening zien. Dat gaat iets verder dan "harde uitspraken".

Wees gerust, niemand kan me dat "plezier" ontnemen (interessante aanname).

27 mei 2006 0:03
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Prima Jort, dat is zoals ik al eerder schreef niet verstandig van hem geweest. Ik ga het hier ook absoluut niet opnemen voor Eric Wolbert.

Alleen ben ik wel van mening dat je met converseren altijd verder komt dan met oreren.
Kort gezegd: Hoewel ik me er terdege van bewust ben dat een eerste indruk wel een flinke deuk op loopt na zo'n verhaal, ik bijna zeker weet wanneer er rustig over gesproken zou zijn, de koppeling alsnog/opnieuw vervangen zou worden.

27 mei 2006 0:12
Profiel
Groningen
Bericht 
Jurgen schreef:
- probeer d'r zelf eerst uit te komen met een bedrijf ipv naderhand...

Jort schreef:
Maar zoals gezegd, los daarvan ben ik het wél eens met alle punten die Jurgen noemde, ook de laatste..

Zijn we het toch nog eens 8)

27 mei 2006 0:21
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Jort, ik begrijp uit je reactie dat jij het verhaal van Dirk of ehhhh Dries of ehhhhhh van het nou Dirk-Jan.... :roll: :? .... voor volledig waar aanneemt?

Ik vraag mij juist af wat zijn doel geweest zou kunnen zijn om gelijk met zo'n (ongenuanceerd) bericht op een openbaar forum te starten.
Door deze actie op meerdere fora, ben ik er van overtuigd dat ook dit verhaal twee kanten heeft en dat deze meneer wellicht ook niet het hele verhaal heeft verteld................

Rob-die-nog-nooit-contact-heeft-gehad-met-Wolbert-of-er-ooit-is-geweest

27 mei 2006 0:28
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Nee Rob, ik heb inhoudelijk geen partij gekozen in mijn reactie.

27 mei 2006 0:38
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende