Auteur |
Bericht |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
ik kan me nog wel enkele toeritjes herinneren in het typische nederlandse "hier en daar een buitje weer" waarbij onze cabrio vrienden zich meer bezig hielden met kapje open/kapje dicht/kapje open/kapje dicht, ja dan is het met een targa toch echt een andere wereld, die wereld dus bijvoorbeeld.....
en zo zijn er nog wel een paar...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
26 mei 2006 20:09 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Sorry, begreep je blijkbaar verkeerd. Interpreteerde jouw opmerking alsof er sprake is van twee werelden, de wereld van het gesloten en de wereld van het open rijden ..... en met dat laatste heeft een schuifdak, onafhankelijk van de grootte, natuurlijk weinig te maken. :lol::mrgreen:
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
26 mei 2006 20:39 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Tot op de hoogte van de 996 heb je een punt .
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
26 mei 2006 23:40 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Maar met de 997 heb je daar ook geen last meer van... open,dicht, open terwijl je rijdt
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
26 mei 2006 23:41 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Nee hoor je begreep het goed, ook die twee werelden bedoelde ik, maar je ziet toch vaal veel cabrio rijders het targa gevoel benaderen, raampjes omhoog, windscherm erin, dan is het verschil met een "groot schuifdak" heus niet zo groot. Verder naturlijk puur een kwestie van smaak...Belangrijkste voor mij is de combinatie die een targa biedt, benadering van cabrio gevoel met de looks van een coupe, want vindt de cabrio nog steeds niet het mooiste porsche model, mist net de essentie van de oer Porsche vorm. Maar nu gaan we weer een discussie aan die al zo vaak gevoerd is, uiteindelijk blijven het allemaal prachtwagens, en natuurlijk zit ik je ook maar een beetje te stangen... maar dat wist je al lang....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
26 mei 2006 23:50 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Best of both worlds bestaat overigens wel, maar helaas (sorry Beltar ) niet bij Porsche. Peugeot is ermee begonnen en nu ook te koop bij Renault, Opel, Nissan, VW en Lexus. Inderdaad een discussie die al vaker is gevoerd, want .....
..... met jouw beschrijving van het targa-gevoel in een cabrio en het cabrio-gevoel in een targa ben ik het volledig oneens zoals je weet. De beleving in beide ligt te ver uit elkaar om in de andere te kunnen benaderen, laat staan dat de beleving in de ene vergelijkbaar is met die in de andere.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 mei 2006 13:03 |
|
|
GerbenJ
Porschûh
|
wat een beauties. Die wagen is bijna net zo mooi als de Cayman S.
|
28 mei 2006 1:53 |
|
|
Flyer..
Antwerpen & Geel
|
deze foto is nog altijd een photoshop en geen definitieve versie
van de targa hoor!!!
|
28 mei 2006 9:44 |
|
|
Flyer..
Antwerpen & Geel
|
Volgens laatste bronnen:
1. Targa 4 and Targa 4S
2. widebody
3. introductie eind dit jaar (november)
Dit is btw de originele foto van die rode targa
|
28 mei 2006 10:23 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Hier wel de definitieve versie van de targa:
http://www.autowereld.com/spyshots/detail.asp?artikel=3507
Maar ziet er juist hetzelfde als de photoshop uit. Maar vanachter staat er percies targa 4S op Sommige dachten dat hij alleen als non-S verkrijgbaar zou zijn, dus enkel met de 3.6 van 325pk
Ziet er niet slecht uit hé jongens, die chroomstrip langs de zijruiten wordt misschien wat wennen maar het straalt alvast klasse uit...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
01 jun 2006 9:21 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Ik vind hem HEEL erg mooi
Vooral dat doorlopende ruitje doet het em..
En inderdaad, er staat ook nog eens 4S op. Dus niet simpel meer targa, nee, misschien wel meer modellen van de targa met meer power dan ooit!!
_________________________________________ DENK HELDER
|
01 jun 2006 12:45 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
VETT
Waarom maken ze eigenlijk nooit een Turbo Targa?
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
01 jun 2006 22:22 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Wel eind jaren '80 hebben ze dat ooit gedaan met een beperkte reeks.
Maar ik denk dat de huidige structuren (met hun glazen daken) zo al hard genoeg zullen "kraken" onder het geweld van 325 of 355 pk...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
01 jun 2006 22:26 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dat doorlopende ruitje heeft de 996 dus ook, was mij nooit opgevallen
valt ook minder op omdat het niet geaccentueerd is met de strip die je op de 997 ziet
linkje
_________________________________________ Got coffee?
|
02 jun 2006 12:05 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
en wat schrijft Hette bij deze auto: '..het laatste type Targa...'!
(realiseer me achteraf dat dit voor meerdere uitleg vatbaar is...)
en dan zijn we weer terug bij het begin van dit draadje, en is (weer) duidelijk geworden dat er over smaak niet te twisten valt
|
02 jun 2006 12:43 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Idd, de 993 Targa had dit ook al...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
02 jun 2006 13:28 |
|
|