Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 13:45

Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Welke digitale camera?? 
Auteur Bericht
Moderator
PF # 136
Bericht 
Sta ook voor de keuze, T30 of DSC-N1. Bij mij speelt ook de factor, welke ziet er "strak" uit, mee.

Maar welke rationele zaken zouden me voor de een of juist de ander moeten laten kiezen?

28 mei 2006 20:25
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera model 1989
Den Haag
Bericht 
Dat zeg............................................lastig hè :wink:

Peter-of toch de canon 800is-3.2

28 mei 2006 20:53
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Vind de N1 een mooie camera met 80% snufjes die ik wel op mijn pc doe en onderweg nooit zal gebruiken. Daar het formaat en design van de T30 mooier is, zou dat mijn keuze zijn. Die 0,9 megapixel extra brengt MIJ niks.

Maarja, keuze is persoonlijk.

28 mei 2006 22:23
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Afbeelding

of

Afbeelding

28 mei 2006 22:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Jort schreef:
In de zogenaamde "Point&Shoot" klasse, maakt het niet zoveel uit welk merk je koopt, zolang het maar 1 van de meer bekende(grote) is. Ieder merk heeft zo z'n eigen features, maar de meesten hebben gewoon een Sony sensor (ook Canon P&S), behalve de Fuji's en Panasonics.

De gebruikte ccd sensor is niet kwaliteitsbepalend. Het is met name de firmware (lees software) in de camera die de kwaliteit bepaald.
Zo kunnen dus ook cameras met bv minder pixels betere fotos produceren dan cameras met meer pixels.

28 mei 2006 23:09
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Jort schreef:
In de zogenaamde "Point&Shoot" klasse, maakt het niet zoveel uit welk merk je koopt, zolang het maar 1 van de meer bekende(grote) is. Ieder merk heeft zo z'n eigen features, maar de meesten hebben gewoon een Sony sensor (ook Canon P&S), behalve de Fuji's en Panasonics.

De gebruikte ccd sensor is niet kwaliteitsbepalend. Het is met name de firmware (lees software) in de camera die de kwaliteit bepaald.
Zo kunnen dus ook cameras met bv minder pixels betere fotos produceren dan cameras met meer pixels.

Combinatie van sensorchip (ccd/cmos), lens en firmware is kwaliteitsbepalend. Maar zoals gezegd, de kwaliteit zit wel goed bij de grotere merken. Verschillen in kwaliteit zijn vaak marginaal en de gemiddelde gebruiker zal het nauwelijks merken.

De Fuji sensors zijn in vergelijking met andere sensors van vergelijkbare grootte bijvoorbeeld gevoeliger voor licht en werken beter op hogere ISO waarden, dus invloed heeft het zeker. Maar Fuji gebruikt ook bovengemiddeld veel ruisonderdrukking en da's niet ieders smaak, dus ja firmware is ook zeker bepalend.

28 mei 2006 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
944 coupe / 968 Kobalt blauw
Leusden
Bericht 
Brr ik sweer bij de Eos 300 D
Heb de 350 geprobeerd maar die is gewoon te klein.
Er gaat niets boven een SLR cam.

28 mei 2006 23:38
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
totdat je stof op de sensor hebt. groot nadeel van de DSLR's.

29 mei 2006 10:11
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Afbeelding
geen verstand van, maar dit vind ik een leuk ding
pas in mijn handen gehad; gaat het wel worden denk ik
lekkere aan dit toestel is dat je een keer geen plastic in je handen hebt maar een echte behuizing

29 mei 2006 10:12
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Jort schreef:
Camera van het jaar wil niet zeggen dat iedereen er een goede koop aan doet. Een Canon Powershot S3 heeft standaard bevoorbeeld een veel groter bereik, maakt bijna net zulke scherpe foto's (beneden A4 formaat zie je normaal gesproken geen verschil), heeft een veel kortere leercurve, is goedkoper én veel kleiner. Wil je je foto's vaak vergroten tot zeer groot formaat, fotografeer je veel in donkere omgeving zonder flits, zoek je snelheid voor het fotograferen van sport, actie, dan is een spiegelreflex de betere keus.
Of voor een stuk minder nog ff snel een S2-IS kopen ;)... Heerlijke cam, en relatief weinig verbeteringen naar de S3 (jawel, ze zijn er wel, maar niet genoeg om te "upgraden" :cheesy: )

Overigens voor Point&Shoot een paar weken geleden een Powershot A530 gekocht... Enige nadeel is dat de flits langzaam laadt, maar dat komt door het voordeel dat er maar 2-AA's inzitten... Camera is iets groter als een Ixus, maar wel flink goedkoper ;)

29 mei 2006 10:23
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
Marco schreef:
Afbeelding
geen verstand van, maar dit vind ik een leuk ding
pas in mijn handen gehad; gaat het wel worden denk ik
lekkere aan dit toestel is dat je een keer geen plastic in je handen hebt maar een echte behuizing

In feite gewoon de Panasonic FX01
Ziehier

29 mei 2006 12:03
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Nou ik werd dus gewoon helemaal knettergek van die Sanyo, ik kan binnenhuis geen enkele foto nemen zonder flits. Ik ben echt een voorstander van natuurlijke belichting en dat kon hier helaas niet. Mooi voorbeeld: Ik zag een fles wijn op de tafel staan en daar scheen heel mooi het licht doorheen, pak ik mijn camera, neem een foto met de flits, is het mooie rose effect weg! Neem ik een foto ZONDER de flits was mijn hele foto vaag en onduidelijk. Heel jammer allemaal, want die Sanyo doet het buiten gewoon goed.. Hij is makkelijk mee te nemen, en de accu gaat ook best lang mee.
Maar ja, ik denk dat ik gewoon een beetje kieskeurig ben. Had al lang een oogje op de Canon 350D en aangezien ik nu net wat meer verdiende heb ik em gewoon eens bestelt. Is wel gelijk een camera waar je denk je hele leven mee gaat doen 8)

Maar nu back to Topic, sorry jongens! :roll:

29 mei 2006 12:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
Ik zelf heb een Minolta XT, Minolta is een tijdje terug overgenomen door Konica, en die izjn nu gestopt met camera maken. MAW ze gaan er overal uit. Ik ben zeer blij met de minolta, staat nog steeds voor betrouwbaar en mooie foto's. Erg gebruikers vriendelijke interface. Ik ben er superblij mee en hijis ook handig klein. Nu zag ik onlangs de opvolger van de xt: De Dimage X1, mooi iets groter dan de Xt maar dan ook een veel groter schermpje. En aanzienlijk meer MP. (8,3 tegenover 3,2)

Afbeelding

Als het mijn beslissing was zou ik hiervoor gaan. Je hebt wat anders hij ziet er strak uit en top foto's! Het mooiste aan de minolta's is dat de zoomlens in de camera zit, dus geen uitschuivende lens, die vaak kwetsbaar is maar hier dus een mooi systeempje in de camera!

Afbeelding

Gezien voor 225 bij "ze germans"

zoeken op www.kelkoo.nl, en wat vaak wat euro's verschil uitmaakt, zoeken bij www.kelkoo.de en gewoon vooruit betalen en op laten sturen vanuit germany. Ik heb gezocht onder "dimage X1"

Hoe meer ik er naar zit te kijken hoe meer ik er zelf over nadenk om er een te kopen. Alstie onder de 200 euri gaat doe ik zekers!

meer info: Hier

Succes met je zoektocht

Laatst bijgewerkt door Webber op 29 mei 2006 12:15, in totaal 2 keer bewerkt.

29 mei 2006 12:09
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
deze discussie is idd al is geweest, maar wel weer leuk.

Zelf al jaren tevreden een Fuji FinePix 6800.

en waarom??...........................uiteraard vanwege de magische woorden erop.
Afbeelding
F.A. Porsche.............puur drom heb ik hem, want ik heb er nl. totaal geen verstand van, en deze doet het super.

29 mei 2006 12:12
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Ziehier

:shock: bizar
maar ook wel weer te verwachten van zo'n klein merk (op digitaal gebied dan); zal ook wel fors in de prijs schelen

29 mei 2006 12:12
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Webber schreef:
Ik zelf heb een Minolta XT, Minolta is een tijdje terug overgenomen door Konica, en die izjn nu gestopt met camera maken.

De Konica Minolta liefhebber kan straks (als het goed is..) bij Sony terecht. Alles, inclusief know-how en mensen is overgenomen door Sony.

29 mei 2006 13:00
Profiel
Groningen
Bericht 
Marco schreef:
Jort schreef:
Ziehier

maar ook wel weer te verwachten van zo'n klein merk (op digitaal gebied dan); zal ook wel fors in de prijs schelen

In feite is Panasonic de reddende engel voor Leica.

29 mei 2006 13:01
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Marco schreef:
Jort schreef:
Ziehier

In feite is Panasonic de reddende engel voor Leica.

even quick scan via ebay; scheelt maar liefst €200,= wat je als ik het goed begrijp alleen voor het leica logo mag betalen :?

29 mei 2006 13:07
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Citaat:
Leica has announced the new C-LUX 1, its rebadged version of the 6-megapixel Panasonic DMC-FX01. The ultra compact C-LUX 1 features a 28mm wide angle Leica DC zoom lens and a high sensitivity setting of up ISO 1600. It also incorporates built-in optical image stabiliser and is available in black and silver finish. Aside from minor styling and bundle differences it is exactly the same camera as the Panasonic model.

Ziehier

Inderdaad bizar, maar waar.

En dit is waarom.

29 mei 2006 13:14
Profiel
PorscheForum Rakker
'86 3.2 Cabrio
Leiden
Bericht 
hier staan ook nog wat tijdschriften (van april) in om je keuze eh, moeilijker/makkelijker te maken

29 mei 2006 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera model 1989
Den Haag
Bericht 
Top, denk ik :roll:
Had ik nog niet gezegd dat ik totaal digibeet ben???

Peter-bij deze-3.2

29 mei 2006 16:13
Profiel
PorscheForum Rakker
944 coupe / 968 Kobalt blauw
Leusden
Bericht 
Sanhi schreef:
totdat je stof op de sensor hebt. groot nadeel van de DSLR's.

Helemaal geen probleem horo.
de 300D heeft een functie sensor reinigen.
De spiegel klapt weg even een klein beetje lucht.
En klaar is vinny

29 mei 2006 18:43
Profiel Facebook  Twitter 
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Ik weet niet of dit mag :? maar iemand interesse in een Panasonic d-snap? Zie album :lol:

03 jun 2006 9:33
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Zie net een advertentie voor een 160 Megapixel camera :shock: :? 8)

Kost een paar cent, maar dan heb je ook wat.
Vooral je handen eraan vol.... :wink:

Was aan het zoeken op camera's omdat ik vandaag eindelijk mijn antieke Canon Spiegelreflex (uit '88 ) heb ingeruild voor een digitale camera van Panasonic (de DMC-FZ7). Geen spiegelreflex, maar dat heb ik als mijn huis, tuin en keuken fotograaf toch niet nodig.

Laatst bijgewerkt door patrick911 op 23 sep 2006 22:57, in totaal 3 keer bewerkt.

23 sep 2006 22:50
Profiel WWW
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Dat is niet verkeerd Patrick! 8)

Misschien nog iemand interesse in een Coolpix 5700 van Nikon? :lol:

23 sep 2006 22:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende