Auteur |
Bericht |
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
To be, or not te be.... 911, or no 911
Hallo, ik ben Steef. Ik zit met vele vragen over wel of geen aanschaf van een 911. Rij nu in een S8 (jawel, met twee dubbele 45 webers-las ik wat over in een onderdeel van dit forum), en twijfel al een tijdje of ik de overstap ga wagen. De keuze zal dan vallen tussen een 964 (jeugdsentiment) of de 993. Uiteraard vanwege de luchtkoeling. De 964 zal in mijn ogen altijd de ware 911 blijven in een modern jasje, maar daar zullen de meningen over uiteen lopen. Voor sommige zal dat de 993 zijn, en daar twijfel ik ook wel eens aan. Ik weet geeneens of de 911 op euro 95 rijdt of op 98 Ron. Op dit soort simpele vragen hoop ik wat duidelijkheid te verkrijgen.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
29 mei 2006 22:32 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Eerst en vooral van harte welkom hier.
Vraagje omtrend de benzine , je kan ze beide rijden maar demijne krijgt enkel het beste (waarom Heineken drinken als je ook Jupiler kan krijgen)
Ik zou zeggen ga eens met beide wagens rijden en ervaring opdoen.
De zoektocht naar een (nieuwe) Porsche is zeker zo leuk en mooi dan de aanschaf zelf.
Verder zullen heel veel vragen hier beantwoord worden of al bea,twoord zijn (zie zoekfunctie)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
29 mei 2006 22:42 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Of het een 964 of 993 moet worden kun je alleen zelf beantwoorden. Gewoon in allebei gaan rijden en kijken wat je het meest aanspreekt.
Een 993 is natuurlijk in veel opzichten weer een modernere auto met ook een ander karakter. En dat kun je alleen zelf ervaren. We kunnen er hier een forum over volschrijven maar dan nog blijft het heel persoonlijk.
Ben natuurlijk wel benieuwd wat het gaat worden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 mei 2006 22:45 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Drink liever een potje
dan zo'n groen gevalletje.........
word tijd dat we er samen weer eens ene drinken September
Maar goed ik snap de stelling de 964 is idd de laatste ""echte""
dit gaat stof doen waaien......
maaaaaar dat heeft porsche ook begrepen daarom de drastische wijzigingen in de 997
dit is ook echt weer een oerporsche....
ga je voor een waterkoker of ventilator
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
29 mei 2006 22:48 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
ventilator. Misschien ook wel cabrio, maar wil wel het hele jaar door rijden....dan lijkt een coupé wel praktischer...
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
29 mei 2006 22:50 |
|
|
F@RGO
|
wow ..s8
ik had die al eens effen om mee te bollen,
precies dat dat beestje niks weegt,
of is het de motor die te krachtig is,
Superlimo.
|
29 mei 2006 22:59 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
De S8 staat wegens ons fantastische klimaat al bijna een maand stil. Vorige week even gereden, en jawel, koutje te pakken...weekend weer in bed gelegen. Dat is mijn enige bezwaar tegen een cabrio, maar het blijft wel trekken.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
29 mei 2006 23:04 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
S8 , dubbele Webers , Cabriolet
Ik ben wel een autonar , maar nu zit ik even met de handen in het haar.
Ik dacht (denk net als Fargo) aan de Audi , mlaar vond die webervermelding al raar.
En nu met dat Cabrio ben ik helemaal puf.
Welke wagen is het
Fotootje
Zelfs GOOGLE helpt me niet verder en de enige S8 met dubbele webers en cabrio die ik vind is deze
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
29 mei 2006 23:08 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Donkervoort
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
29 mei 2006 23:12 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
OK , THX
Daar was ik zo niet opgekomen.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
29 mei 2006 23:13 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Die vorige autofanaat had dat wel begrepen...
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
29 mei 2006 23:13 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zou ik raar vinden
Naar aanleiding van zijn post
Dat je een Donkervoort niet snel van ergens meekrijgt (rijden in België sowieso niet dik) dat hij precies niks weegt vanwege het allu chassis en die krachtige motor (ja ude 4.2 V8 met 360PK of nieuwe 5.5 V10 met 450PK is niet niks) spreekt voor zich.
En een donkervoort zit toch niet in de Limo-klasse
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
Laatst bijgewerkt door 911-lover op 29 mei 2006 23:24, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 mei 2006 23:18 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
het zal wel belgisch zijn....de S8 is inderdaad om mee te spelen (bollen?), hij weegt niets, en de motor is inderdaad superkrachtig. (circa 310 pk per ton).....(OK: 180pk)....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
29 mei 2006 23:22 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Zoiets???
Er staat zoiets op marktplaats (die weer net iets mooier oogt dan plaatje hierboven), ziet er erg strak uit, wel een beetkje in de verleiding geweest maar zoals Steef zelf al aangeeft, niet erg practisch in ons klimaat....
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/do ... 08243.html
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
30 mei 2006 7:35 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Lijkt me fantastisch zo'n bak, om 's lekker mee te raggen op het circuit of niet al te ver van huis. Maar wat langere afstanden ermee rijden, ook met het oog op de veiligheid?
|
30 mei 2006 9:29 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Heb je een Zetec of een Audi-blok?
Dacht bij S8 ook aan de Audi...omdat de Donky vaak een S8a(t) is...
Blijven erg gaaf, maar probeer er geen kapje op te maken tegen de regen...
|
30 mei 2006 10:56 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
S8 was een van de eerste Donkervoorts. De opvolger was de s8a, daarna de s8at.
Maar wat ik nog niet begrijp, is dat mensen naar de slalom in Lelystad gaan waar de baan in de achtertuin van Donkervoort ligt en dan aan een Audi denken
_________________________________________ NPC 0577
|
30 mei 2006 13:22 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik hoop dat al jouw
hier beantwoord kunnen worden.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
30 mei 2006 16:57 |
|
|
Wawoum
993 C2 '94 - STI '06 - E36 T 320i 2.8 - E36 325iTiel
|
Ah zo'n S8 ik was ook de link even kwijt, ik mocht er ook al een paar keer een soortgelijk ding rijden van een vriend, deze had ca. 320-360 pk:
(op de achtergrond mijn toendertijd relatief nederige Clio Sport):
Ik ken alleen de 993 goed en daar zal je geen spijt van krijgen, maar andersom vind ik dat je je hart moet volgen en dan dus voor een 964 moet gaan!
Han
_________________________________________ Real driving fun is found at limits, not in abilities
|
31 mei 2006 1:11 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Bedankt voor alle steun. Die S8 is altijd wat ik heb willen hebben, maar een 911 stond ook altijd op m'n lijstje...
Het dankbare is, dat als het een keer lekker weer is, dan geniet ik elke keer weer voor de volle 100%. Dat is wel eens moeilijk in de wintermaanden, want dan is het niet te doen. Met het kapje op is een stuk comfortabeler (en je blijft erg lenig), maar daar heb je dan weer geen Donkervoort voor. Het blijft de meest pure vorm van autorijden, zij het beperkt in de inzetbaarheid. Daarmee is het ook een zeer betaalbare sportwagen. Daarmeee zal ik nog wel eens achter de oren krabben als ik permanent in een Porsche ga rijden.
Er zit een Ford 2ltr blok in. Bijna alles is hieraan gewijzigd. Het kan nog sneller, maar gaat ten koste van de betrouwbaarheid. Hij doet het altijd, als ik hem 'nodig' heb. Op dit moment heb ik de beschikking over ca. 180pk, en dat is voor een auto van 580 kilo ruim voldoende. Meer vermogen gaat ook weer ten koste van de aandrijving.
Affein, ik kom er uiteindelijk wel uit..... :lol:
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
31 mei 2006 11:51 |
|
|
V-spec
996 C4Breda
|
natuurlijk eerst welkom! en mooi zo'n S8
... of natuurlijk de 996!
|
31 mei 2006 20:21 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Jawel, mijn vrouw vindt die ook mooi....maar ik weet technisch nog niets van de watergekoelde versies...
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
31 mei 2006 22:08 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Hoef je niets van te weten want die doen het gewoon altijd.
Alleen een nieuwe keerring af en toe maar dat is een routineklus geworden
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
31 mei 2006 22:14 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
| | | | steef schreef: Bedankt voor alle steun. Die S8 is altijd wat ik heb willen hebben, maar een 911 stond ook altijd op m'n lijstje... Het dankbare is, dat als het een keer lekker weer is, dan geniet ik elke keer weer voor de volle 100%. Dat is wel eens moeilijk in de wintermaanden, want dan is het niet te doen. Met het kapje op is een stuk comfortabeler (en je blijft erg lenig), maar daar heb je dan weer geen Donkervoort voor. Het blijft de meest pure vorm van autorijden, zij het beperkt in de inzetbaarheid. Daarmee is het ook een zeer betaalbare sportwagen. Daarmeee zal ik nog wel eens achter de oren krabben als ik permanent in een Porsche ga rijden. Er zit een Ford 2ltr blok in. Bijna alles is hieraan gewijzigd. Het kan nog sneller, maar gaat ten koste van de betrouwbaarheid. Hij doet het altijd, als ik hem 'nodig' heb. Op dit moment heb ik de beschikking over ca. 180pk, en dat is voor een auto van 580 kilo ruim voldoende. Meer vermogen gaat ook weer ten koste van de aandrijving. Affein, ik kom er uiteindelijk wel uit..... | | | | |
Ga voor de 911. Heb voor een aantal jaren terug ook 2 super seven's gereden en ben daarna overgestapt op Porsche. Zo'n Donky is leuk maar veel kun je er niet mee, zo'n auto is aardig voor erbij, NAAST de Porsche.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
01 jun 2006 21:59 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Precies. Een Porsche is toch veel meer een all-round auto. Helemaal als je naar de 996 en 997 kijkt.
Zo'n Donkervoort is wel een sensationele auto maar zoals gezegd 'leuk voor erbij'.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
01 jun 2006 22:02 |
|
|