Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 5:21

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
911 SC: kachelpotten SC 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 SC Coupe 1980
Brasschaat /Belgie
Bericht 911 SC: kachelpotten SC
Hoi iedereen,

Sta voor de aankoop van mijn eerste Elfje (eindelijk! :wink: ) en het ziet er allemaal erg goed uit maar de kachelpotten zijn vergaan. De spruitstukken zijn nog wel gaaf. Kan iemand me een idee geven van wat me deze herstelling zou kosten?
Alvast hartelijk dank!

29 mei 2006 22:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
hallo,
ff onze forum techniker mailen:

info@renntech.nl http://www.renntech.nl

volgens mij valt dat best mee.

of ff bij de tweedehands-store bellen hebben meestal wel wat
liggen van dit spul
usedporsche@planet.nl --vankesselporsche.nl

mvgr Dave [/url]

http://www.degeusmakelaars.com

29 mei 2006 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC Coupe 1980
Brasschaat /Belgie
Bericht Kachelpotten sc
Hartelijk dank voor het snelle antwoord, Dave. Ik kreeg zonet een mail van een goede technieker/garagist in Belgie en weet dat het toch (incl. werkuren) naar de 1000 Euro kan gaan. Had ik niet verwacht, dacht dat het een kleine "ingreep" was.

29 mei 2006 23:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
De warmtewisselaars zijn behoorlijk prijzig; gebruikt zou ik uitkijken, het is een ding dat vaak stuk gaat; je loopt risico relatief veel te betalen voor ook slechte exemplaren.
Zou overwegen direct edelstaal te kopen.

Alternatief als je 't even wil uitzingen en toch een mooi weer rijder bent:
Verwarmingskleppen dichtzetten of slangen tussen wramtewisselaar en verwarmingssysteem loshalen. Je hebt dan geen verwarming meer maar loopt niet het risico op uitlaatgassen in je interieur. Kun je voorlopig lekker doorrijden.

29 mei 2006 23:51
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
meteen een setje SSI's monteren
kost wat meer, maar dan hebbie ook wat...

@lindemans
als de buitenmantels van de warmtewisselaars kapot zijn krijg je geen uitlaatgassen binnen via de verwarming
dat gebeurt pas als de spruitstukken in de ww's kapot zijn...

30 mei 2006 1:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
http://www.flat6-parts.com/

hier heb je de prijzen van de stukken, de prijzen zijn ongeveer overal hetzelfde,

P.S.je moet ook nog de dichtingen hebben

de uitlaat kun je zelf plaatsen als je een put of brug kunt gebruiken, dit duurt ongeveer 1-2 uur met 2 man

30 mei 2006 12:40
Profiel Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Jeroen914 schreef:
meteen een setje SSI's monteren
kost wat meer, maar dan hebbie ook wat...

@lindemans
als de buitenmantels van de warmtewisselaars kapot zijn krijg je geen uitlaatgassen binnen via de verwarming
dat gebeurt pas als de spruitstukken in de ww's kapot zijn...

You're right....
Kern was aan te geven dat als je je verwarming niet nodig vindt, je gewoon kunt doortuffen...

30 mei 2006 19:05
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC Coupe 1980
Brasschaat /Belgie
Bericht Kachelpotten sc
Hartelijk dank voor de info lindemans, Jeroen en Kev (thx voor de link naar de site)! Ik ga volgende week naar de SC kijken (en keuren) en als alles goed meevalt (wat ik uiteraard hoop) ga ik eerst alle papierhandel afhandelen ( invoeren, gelijkvormigheidskeuring plus gewone keuring te Belgie). Ik vernam dat het voor die keuringen toch geen barst uitmaakt of de warmtewisselaars ok zijn of niet. En aangezien het weer toch broeierig heet is de laatste week kan ik de verwarming ongetwijfeld nog even missen. :wink: Wanneer ik met vakantie ga ,tijdens de zomermaanden, heb ik dan alle tijd om de zaak in orde te brengen. Ik denk wel dat ik jullie goede raad ga opvolgen en, uiteraard als de koop doorgaat, voor SSI's ga kiezen. Ik zag dat je inderdaad iets meer betaalt maar ik denk ook wel dat dit de meerprijs waard is. Nogmaals dank.

walter

31 mei 2006 0:12
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
kijk effe hier
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 386#201386
voor meer info over SSI ;)

31 mei 2006 2:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 SC Coupe 1980
Brasschaat /Belgie
Bericht SSI
Hartelijk dank voor de link, Jeroen, dit is werkelijk erg interessante informatie dat je daar neertypte. Wel erg jammer dat ik de afbeeldingen niet zie, ik krijg enkel een wit vakje met een rood kruisje in. :? Zou wel leerrijk zijn die foto's ook eens aandachtig te kunnen bekijken, weet ik meteen wanneer ik met échte SSI's te maken heb en wanneer met namaak. :wink:

Mvg,
Walter

31 mei 2006 12:29
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
hier geen problemen met de pics, wellicht even refreshen :idea:

31 mei 2006 12:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht SC uitlaatgas problemen
Kijk ook effe onder techniek bij "motor" naar "problemen met uitlaatgas SC".
Ik had problemen en misschien vind je hier ook nog waardevolle informatie van diverse mensen.

Succes, een goede SC is een hele fijne Porsche!

:D

31 mei 2006 13:46
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: SSI
WalterDC schreef:
Wel erg jammer dat ik de afbeeldingen niet zie, ik krijg enkel een wit vakje met een rood kruisje in.

Kan het zijn dat je niet bent Ingelogd?
Dan krijg je namelijk plaatjes uit album's niet te zien!

31 mei 2006 14:18
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: SSI
Paul van Engelen schreef:
Kan het zijn dat je niet bent Ingelogd?

dat zou dan lastig berichtjes plaatsen zijn :wink:

31 mei 2006 14:29
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Scherp , maar oh zo juist Marco :salut:

Laatste update 22/10/2013

31 mei 2006 14:35
Profiel WWW Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
Je kan voor de plaatjes ook effe op het knopje "album" onder deze post klikken...

31 mei 2006 14:37
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Marco, Koen, Jeroen:

- eerst alleen lezen zonder aangelogd te zijn en dan de plaatjes niet kunnen zien, en pas daarna inloggen voor een bijdrage :!:
- wel eens uitgelogd en dan dezelfde bijdrage bekeken of de knop Album geklikt :?:

:roll: :wink:

31 mei 2006 15:07
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC Coupe 1980
Brasschaat /Belgie
Bericht Inloggen
Jongens toch, ik had inderdaad eerst de berichten gelezen, alsook op de link van Jeroen, en vervolgens pas om te antwoorden ingelogd. Hoe dom kan je zijn... :roll: Dat kan alleen een Belg overkomen, hoor ik jullie nu allemaal luidop denken... :lol:

Bedankt om me succes te wensen, Wim, ik kan alleen maar hopen dat het een goed exemplaar is, ik ben vrij opgewonden, dat begrijp je wel. Ik sta immers voor de aankoop van mijn eerste Elf, een wagen die van kindsaf mijn grote droom is geweest. Ik zit wel een beetje verveeld met het feit dat de o zo gewenste aankoopkeuring praktisch gezien niet echt mogelijk is. Ik moet sowieso al meer dan 300 km rijden vanuit Belgie, als ik dan nog eens moet vragen de auto mee te nemen naar bv Renntech (waar het die dag dan ook al mogelijk moet zijn om hiervoor langs te komen) is dat, van de verkoper af gerekend, nog eens een honderd kilometer (als de verkoper dat dan al ziet zitten) vervolgens de aankoopkeuring, dan weer 100 km terug, papieren in orde maken voor de uitvoor op een GWK indien alles ok, dan weer 300 km terug om ook nog aan de grens bij de douane mijn vignet 705 etc in orde te maken. Dat gaat nooit allemaal lukken op een dag. De verkoper zelf lijkt me een bovenste best vent die wel te vertrouwen is , maar ik besef uiteraard ook dat het niet om de koop van een oud Opeltje gaat en je beter nooit iemand 100% blindelings vertrouwd in zaken als deze. De verkoper kan zelfs de beste bedoelingen hebben, evengoed kunnen er nog mankementen aan de Porsche zijn waar hij zelf niet van op de hoogte is. Mijn vader zou me wel vergezellen en, alhoewel niet meer van de jongsten, weer hij best veel af van auto's en techniek. Het maakt me toch, alles bij elkaar genomen, allemaal wat nerveus. Zijn er bepaalde tips die jullie me nog aan de hand kunnen doen bij de aankoop van een SC van 83, buiten de klassieke dingen als eens warm rijden en vervolgens checken hoe het zit met olielekken (die er niet zouden zijn) én oliegeur, bij een snelheid van 40-50 eens meteen schakelen naar 4e om te zien of de koppeling niet slipt, pasnaden aan het koffer- en motordeksel nakijken, roest aan deurstijlen op plekken als deurstijlen en koplampen, etc?? Enige tips om de boite te controleren? Ik weet dat een 915 boite sowieso al stroever schakelt, zijn er bepaalde dingen waar ik extra op moet letten in dat verband?
Of, beter nog, is er misschien iemand woonachtig in de buurten van Drenthe die misschien volgende woensdag rond de middag even een momentje tijd heeft om ter plaatse te komen?? :wink: :wink: Ik zou de man eeuwig dankbaar zijn. Het is een vraag waard, dacht ik zo. :wink:

31 mei 2006 15:57
Profiel
Bericht 
Het is nooit dom om een vraag te stellen, wel om deze NIET te stellen.
Dit geldt ook voor Belgen :lol:

Sommige Belgen zijn soms iets te scherp, en speciaal wanneer ze een 'onjuiste' Hollander napraten 8) :wink:

Laatst bijgewerkt door Paul II op 31 mei 2006 16:18, in totaal 2 keer bewerkt.

31 mei 2006 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC Coupe 1980
Brasschaat /Belgie
Bericht Hup Holland Hup
Hahahaha, Paul. Maar wees gerust, ik ben al wel iets verder dan een Belg die iedere Nederlander een "Ollander" noemt. Ik heb trouwens blijkbaar een beetje de omgekeerde ziekte van bepaalde Nederlanders die graag in Belgie komen. Ik kwam als kind al wekelijks in Bruinisse , wij verkiezen hier in het gezin steevast de Nederlandse kust boven deze van Belgie, de kids willen altijd maar naar de Efteling, Beekse Bergen, etc.., en twee van onze beste vriendinnen zijn afkomstig uit Nederland (eentje uit Amsterdam - welk ik nog steeds een ongelooflijk leuke stad vind waar ik steeds meer kroketjes uit de muur haal dan de gemiddelde Nederlander-, en eentje uit Den Haag). En nu weer, bij de vooruitzichten op de aankoop van mijn droomwagen, kom ik terecht in...Nederland. Zo zie je maar. :lol: :wink:

Laatst bijgewerkt door WalterDC op 31 mei 2006 16:19, in totaal 1 keer bewerkt.

31 mei 2006 16:16
Profiel
Bericht 
Back on topic: kan me goed voorstellen dat je opgewonden bent wanneer de aanschaf van je eerste P. in zicht komt :lol:
Wil toch eventjes wat op het 'middelste' pedaal drukken 8)

Je gaat er blijkbaar al min/meer van uit dat je de auto ter plaatse koopt.
Realiseer je wel dat de huidige opgewondenheid enige tijd na thuiskomst kan omslaan in een andere negatieve opgewondenheid. Je zou niet de eerste zijn die verblind was door de liefde :!:

Dus, als zo vaak geadviseerd hier: Aankoopkeuring, beslist.
Dan maar 2 x of vaker heen en weer rijden maar dan wel uiteindelijk met een goed gevoel naar huis met DE P.

Zou wel mee willen gaan, maar Dr. is niet helemaal om de hoek.....

Suc6!

31 mei 2006 16:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]