Auteur |
Bericht |
Frasch
Amersfoort
|
Porsche importeren uit Amerika, wat kan er gebeuren?
Mede gezien de sterk dalende dollar, ben ik van plan om een 996 te importeren uit Amerika. Nu weet ik al het nodige over de kosten, inklaring en BPM, maar wat kom ik nog meer tegen? Mij is verteld door een "expert" dat de wegligging van Amerikaanse Porsches sterk afwijkt van de Porsches die in Europa verkocht zijn. Ik vraag me überhaupt af of dit dan een probleem is, maar goed. Kan iemand me zeggen of ik me allemaal problemen om de hals haal met mijn plannen of dat ik juist vooral moet doorgaan met mijn avontuur. Iedere reactie is zeer welkom. Bedankt, Franz
|
30 mei 2006 17:03 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
USA
Misschien dat Erwin van Renntech je nog aanwijzingen kan geven, hij heeft er een klaar gemaakt die ingevoerd waren vanuit de USA.
|
30 mei 2006 17:05 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Volgens mij kent de VS ook een afwijkend koplamp systeem. Dat was in ieder geval altijd zo met oudere autos.
Denk ook na over een goed contact in de VS (of je moet zelf afreizen voor het inklaren). Je zal niet de eerste zijn die bij het openen van een container een half gestripte auto aantreft.
En zorg voor een goede transport verzekering. Erg slordig als de container met jou Porsche over boord slaat.
Verder inderdaad Erwin van Renntech even vragen die heeft nog veel meer tips voor je.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 mei 2006 17:20 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
zal dat echt zoveel goedkoper zijn via amerika
verzekering+container en dan nog invoertaksen, bovendien heb je dan ook geen garantie
|
30 mei 2006 17:27 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
De Porsche is op zich wel goedkoper in de VS maar een 20ft container kost al gauw 1500 tot 2000 euro voor de verscheping en dan komt daar je verzekering bij.
Dan moet je hier het een en ander om laten bouwen en (maar dat weet ik niet voor een 996) behalve een RDW keuring mogelijk ook een typegoedkeuring a 1500 euro.
Al met al wordt het dan best nog prijzig volgens mij. Maar het een en ander hangt samen met de vraag wat er allemaal aangepast moet worden om hem hier op de weg te kunnen krijgen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 mei 2006 17:42 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik heb destijds een Corvette uit Amerika laten komen , verschillende mensen die hier veel ervaring mee hadden , adviseerden mij toen RoRo , heb ik toen ook probleemloos gedaan. Ook al rijdt er dan weliswaar even iemand in jouw auto het schip op en af...de kosten zijn minder en de schades ook.
Mij werd op het hart gedrukt dat juist de containers vaker voor schades zorgden door het oppakken en vooral het neerzetten van deze kisten.
Er zijn bovendien zeer veel bedrijven die voor een normale vergoeding alles voor je regelen vwb vervoer , verzekering en inklaren.
|
30 mei 2006 18:44 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Importeren lijkt me vet ari, vooral als je zelf er niet woont. Wij kunnen auto's bij t leven importeren als immigranten (zo hebben wij onze volvo gescoord) en mijn broer is van plan daar een auto te kopen en deze te importeren.
Je mag als immigrant namelijk belastingvrij en BPMvrij importeren, iets wat op een 996 aardig in de kosten kan lopen.
Als je als bewoner in NL een auto uit de VS wil importeren moet je dus al die BPM troep betalen. Op de 928S van mn pa staat nu NOG (na 23 jaar) 3 mille rest BPM. Ik durf te zeggen dat je dan alleen maar duurder uit bent.
Ik zie trouwens dat die 996 dan iets van 4500 BPM zal kosten (WTF: 3 mille voor een 23 jaar oude 928, en slechts 25% meer voor deze bak... juist)
|
30 mei 2006 20:34 |
|
|
Solid4S
Porsche 996 GT3 mkIIOmgeving Delft
|
Vroeger is een vriend van mij bezig geweest om een Mazda RX-7 te importeren, maar daar heeft hij vanaf gezien omdat hij inderdaad het nodige aan de auto moest verbouwen. Wat ik nog kan herinneren is dat bij de Mazda het remsysteem niet was opgewassen tegen de snelheid die de auto kan halen. Dit vanwege het feit dat er in Amerika niet hard wordt gereden?!
|
30 mei 2006 20:41 |
|
|
Wawoum
993 C2 '94 - STI '06 - E36 T 320i 2.8 - E36 325iTiel
|
Ik heb een keer overwogen om (2 jaar geleden) een (hier toen niet verkrijgbare) 2.5 L STI te importeren. Daarvoor had ik een excel sheetje gemaakt om de totale kosten te berekenen: Excel sheet
Gespecialiseerde bedrijven hadden mij het bedrag van richting 4000-5000 euro voorgerekend, voor het hele traject, tot met kenteken op je stoep. Dan hoef je alleen in US te bestellen en de aflevering daar af te stemmen met zo'n bedrijf. Natuurlijk kan je het zelf ook doen met wat tijd. Overigens kost een niet-bestaand automodel in NL, meer geld en tijd om door de RDW te krijgen, maar dat zal niet het geval zijn.
Gewoon dus de rode vakken invullen en dan zou het ongeveer moeten kloppen. Overigens geldt een andere BPM voor gebruikte auto's maar daar is de online BPM calculator voor.
Han
_________________________________________ Real driving fun is found at limits, not in abilities
|
30 mei 2006 21:07 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Volgens mij klopt er iets niet helemaal aan je excel sheet Han. De Netto catalogus prijs is nl de prijs de de auto netto af fabriek kost en niet de prijs die jij betaald plus de verschepingskosten.
Dat plaatje gaat alleen op bij oldtimers namenlijk.
Ook de BPM berekening klopt niet. Het is de netto catalogus prijs minus belastingvrije voet van 1540 euro en daarvan 45,2%
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 mei 2006 22:11 |
|
|
Wawoum
993 C2 '94 - STI '06 - E36 T 320i 2.8 - E36 325iTiel
|
De netto-catalogusprijs die je moet hanteren bij de bpm berekening is de prijs die je betaald bij de Nederlandse dealer.
Als je een auto koopt in het buitenland die ook in NL verkocht wordt, dan is de 'netto-catalogusprijs' gewoon bekend en staat in de Nederlandse prijslijsten. Die moet je dan aanhouden. Heeft dan niets te maken met de prijs die je in het buitenland betaald hebt.
Als de auto echter niet in NL verkocht wordt dan was mij verteld dat de netto catalogusprijs de prijs zal zijn zoals een importeur/dealer in Nederland die zal voeren. Dat is dus incl. invoerrechten, transport, marge etc. alle kosten die je moet maken om de auto in NL te krijgen, excl de BPM en BTW. Dan kom je niet weg met de prijs zoals je die aan de dealer ni de US hebt betaald.
Verder vanaf de site van de calculator VWE:
De excel sheet klopt dus inderdaad alleen als er geen Ned. netto-catalogusprijs bestaat, en voor een nieuwe auto. Anders is de berekening simpeler en kan je de BPM gewoon uit een NL prijslijst kopieren. Bij een oudere auto de calculator gebruiken en de originele Ned. netto-catalogus prijs. Deze kan je dan gewoon in cel A12 intypen.
Ik heb er toen behoorlijk wel tijd in gestopt dus naar mijn mening klopt het nog steeds
Han
_________________________________________ Real driving fun is found at limits, not in abilities
|
31 mei 2006 0:45 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Franz, heb alles eens even gelezen en overdacht, tip????? gewoon een 996 kopen in europa, ben je af van al het geneuzel met import vanuit america geen extra kosten vanwege import enzo, en heb je ook nog eens meer pk's, en aan het eind van het liedje ben je volgens mij ook nog goedkoper uit!!
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
31 mei 2006 2:03 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
dat denk ik ook voor een courante auto als een Porsche die gewoon in NL of in Duitsland te koop zijn. Is vaak alleen interessant als je auto als verhuisgoed vrij mag invoeren (mits ook voldaan aan een aantal voorwaarden).
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
31 mei 2006 7:52 |
|
|
F@RGO
|
de markt staat hier vol met 996
waarom het uzelf moeilijk maken met alle risico's vandien ?
|
31 mei 2006 8:16 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Frasch;
Dit;
kan er ook gebeuren....
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
31 mei 2006 10:05 |
|
|
paul3.2
1988 3.2 diamantblauwUtrecht
|
dat blijft toch wel hangen tot aan nederland!!1
Alles zit toch goed vast aan de onderkant!
|
31 mei 2006 14:29 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Foutje van mijn zijde (was al laat vandaar ) voor wat betreft het uitrekenen van de BPM;
Wat betreft de bepaling van de netto cataloguspriojs vermeld de belastingdienst het volgende;
Gebruikte personenauto, bestelauto of gebruikt motorrijwiel
Als u de BPM moet berekenen voor een gebruikte personenauto, bestelauto of een gebruikt motorrijwiel, moet u uitgaan van de catalogusprijs die in Nederland gold op het moment dat het motorrijtuig voor het eerst in gebruik werd genomen. De BPM bepaalt dit tijdstip bij de keuring aan de hand van de gegevens die over het motorrijtuig bekend zijn. Als dit tijdstip niet bepaald kan worden, geldt de laatste dag van het jaar waarin de personenauto, de bestelauto of het motorrijwiel is vervaardigd. Als de catalogusprijs niet bekend is, wordt de prijs door vergelijking bepaald.
Een en ander is na te lezen in de brochure;
Belasting van personenauto’s en motorrijwielen (BPM)
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
31 mei 2006 14:50 |
|
|
Frasch
Amersfoort
|
Bedankt voor de vele reacties. Binnenkort neem ik de beslissing om het "avontuur" uit te voeren. De dollar is weer aardig aan het stijgen en echt aantrekkelijk is het pas vanaf 1,30. Nogmaals bedankt voor de waardevolle input.
Groeten, Franz
|
17 jul 2006 17:33 |
|
|
P. Puk
|
Porsche 1999 996 911 Import uit Amerika
LS,
Ik ga binnenkort verhuizen uit USA naar NL en neem (NATUURLIJK) mijn 911 Cabrio mee (1999).
Mbt de RDW keuring heeft iemand ervaring met dit type auto en de 'problemen' met de voorlichten of andere issues.
Graag advies.
Erwin
|
15 apr 2008 3:18 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Haha, al overstag gegaan? De dollar is nu zowat 1,60
|
15 apr 2008 8:48 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Volgens mij worden er hier wel heel veel beren op de weg gezien! Importeren is best te doen! En is in principe toch echt goedkoper.
Ik heb overigens voor de liefhebbers een excel tooltje gemaakt waarbij je alleen de nieuwwaarde in hoeft te vullen (op te zoeken via bijv. www.autoweek.nl) en de datum 1e tenaamstelling en waar dan alle waarden wel correct worden berekent!
Voorbeeldje: Zie post van 2.39 pm
Laatst bijgewerkt door Maarten op 15 apr 2008 14:42, in totaal 3 keer bewerkt.
|
15 apr 2008 9:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
15 apr 2008 9:19 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Eh ja: je hebt niet ALLES in de hand
|
15 apr 2008 9:22 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
@P.puk: Bel PON even(importeur NL.), zij kunnen al je vragen beantwoorden(gegarandeerd, soms zijn wel een beetje minder aardig heb ik van horen zeggen, mja je krijgt je antwoord wel)
@ Maarten: vervoerskotsen zijn wel erg hoog-->2500 USD
ga voor de lol eens naar http://www.transportreviews.com zoek daar een verscheper die bij jou past en veel goed commentaar heeft.
Ben van mening dat je kosten inc. alle verzekeringen voor heel de USA niet boven de 2000 USD hoeven uit te komen. Tenzij je uiteraard een GT3 RS laat komen met alle verzekeringen erop.
Een reele prijs voor vervoer van 964 met verzekeringen--> tussen 1500 USD en 2000 USD.
@Olaf: Mja, dat is niet best als mij dit gaat overkomen, maar ik houd van positief denken. Kan mij ook herinneren dat er wel eens een Roro schipje scheef ging voor Europese kust(wel-eens-waar nieuwe BMW's maar toch).
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
15 apr 2008 12:12 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik heb voor mijn auto zoiets betaald incl. ophalen bij verkoper en invoeren in Nederland. Iets goedkoper geloof ik graag maar veel goedkoper gaat m.i. ten koste van de kwaliteit. Invoeren kun je op zich zelf doen (formulier van 2 kantjes) maar leek mij een beetje ingewikkeld (toelichting van 250 pagina's of zo). Hoefde in ieder geval minder te betalen dan ik zelf had berekend!
|
15 apr 2008 14:04 |
|
|