Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:32

Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Wanneer komt de zomer? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht Wanneer komt de zomer?
Vanochtend leek het een perfecte ochtend te worden. De zon scheen dapper door de woonkamer naar binnen. Het felle licht op de vroege ochtend was mij enigszins vreemd. Dat was lang geleden...even een snelle blik naar buiten en inderdaad...de lucht was helder en blauw.
Een half uurtje later stapte ik in mijn auto en drukte de kap naar beneden. Het bekende zacht zoemende geluid van het mechanisme en wachten op het uitgaan van het lampje ten teken dat het dak veilig op zijn plekje ligt. Handschoentjes aan, zonnebrilletje op en de verwarming hoog.
Een dag kan niet beter beginnen.
Maar ik was de straat nog niet uit of de wolken begonnen zich al samen te pakken. Het leek wel afgesproken werk. Maar ach dreigende wolken moet je voor blijven :) Het tenslotte maar 18 km naar de zaak. Halverwege de route moet ik de Oude Maas over of onder. De brug zag ik open staan dus op het allerlaatste moment voor de tunnel gekozen. Scherpe stuuractie op de vroege morgen. Enfin de Botlektunnel: driebaans en altijd druk in de ochtendspits. Bij het inrijden was het nog altijd kurkdroog maar bij het uitrijden bleek er een plaatselijke wolk zijn maximale concentratie aan vocht bereikt te hebben. Tsjonge het leek wel een waterval! Er stond mij niets anders dan de vluchtstrook op te zoeken.....aan de kant aan de kant eh een gaatje en snel stoppen de handrem aantrekken (zelfs onder druk weet ik de volgorde nog)....en tsjonge jonge wat gaat dat dak dan laaaaanggggzaaaaam dicht zeg. :cry:
Zeiknat maar weer een leuk verhaal voor bij de lunch te vertellen 8) .
Ik verzeker jullie ze vonden het hilarisch.
Enfin na een dagje lekker werken gaat er niets boven een stukje topless rijden. Heerlijk de stress uit je haren waaien.
Het zag er prima uit. Lichtgrijze wolken met af en toe een zonnetje. Geen 18 km voor mij maar voor een boodschapje 2x13 erbij. De Jumbo zit niet voor niets in Brielle.
Dit keer moest ik door de Thomassentunnel (ook wel bekend als de Calandtunnel). Geloof het of niet...tunnel in met een hemel zo droog als de grappen van Herman Finkers en eruit wederom een regenbui met druppels zo lang én dik als mijn onderarm. Ja tuurlijk en dan achter een vrachtwagen met 30 km/hr door een krappe bocht. De medeweggebruikers zullen wel gelachen hebben. Maar met een onverstoorde blik achter een donkere zonnebril en zonder te blozen heeeeel snel de eerste afrit gepakt om aldaar te ondervinden dat er niet meer snelheid uit het automatische dakmechanisme te halen was.
Iets natter dan diezelfde ochtend en wederom iets leuks te vertellen voor bij het avondeten dit keer 8)

Denken jullie dat ik er iets van geleerd heb?
Mwoa denk het niet. Morgenochtend gaat ie echt weer naar beneden. Ik laat mij niet kisten door het onvoorspelbare nederlandse weer.
En als het dan wéér gaat regenen dan ben ik voorbereid.......
(en heb ik een paar handdoeken in de kofferbak liggen)

Wanneer komt de zomer nou!!!!! :twisted:

30 mei 2006 23:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
Geweldig verhaal , maar die zomer zal nog wel ff duren, ben blij dat ik een coupe heb hoor :lol: :wink:

30 mei 2006 23:47
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Morgen gewoon een andere route kiezen. Zuidelijk aanhouden en na ongeveer 1500 km wordt het 22° en lekker zonnig :wink:

30 mei 2006 23:57
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb de indruk dat we hier verborgen schrijverstalenten hebben zitten en dringend een "Writers-Corner" rubriekje moeten toevoegen aan het forum :wink:

Laatste update 22/10/2013

30 mei 2006 23:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
bert964c4 schreef:
Geweldig verhaal , maar die zomer zal nog wel ff duren, ben blij dat ik een coupe heb hoor :lol: :wink:

Volgende zal best een coupé worden (maar nu heb ik nog te veel lol als het regent) :lol:

31 mei 2006 0:00
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Je ziet maar die nieuwe techniek is ook niet altijd alles.

Kapje van de 356 dicht en vergrendeld in 3 seconden, ook al rijdend :lol: :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

31 mei 2006 0:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Morgen gewoon een andere route kiezen. Zuidelijk aanhouden en na ongeveer 1500 km wordt het 22° en lekker zonnig :wink:

Mijn schoonouders wonen in Spanje dus nog niet eens zo'n gek idee!
Kan goed met ze opschieten en zij kunnen goed op mij schieten. :wink:

31 mei 2006 0:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
911-lover schreef:
Ik heb de indruk dat we hier verborgen schrijverstalenten hebben zitten en dringend een "Writers-Corner" rubriekje moeten toevoegen aan het forum :wink:

Koen, ik heb er een half uur over gedaan om een lekker lopend verhaal te krijgen....dus zeker geen talent (al doet het compliment mij wel goed :P )

31 mei 2006 0:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
ppp 356 schreef:
Je ziet maar die nieuwe techniek is ook niet altijd alles.

Kapje van de 356 dicht en vergrendeld in 3 seconden, ook al rijdend :lol: :lol:

De 356 is mijn all time favorite. :thumleft: (maar voor dagelijks WW-verkeer niet echt geschikt) en aangezien ik de pingels en de ruimte niet heb is het tot die tijd maar "behelpen"

31 mei 2006 0:06
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
... :D :D :D ..is toch een lekker verhaal niet???...volgens mij ben je wel hardleers: "...morgen gaat ie weer naar beneden..." Wij staan al te popelen om het vervolg :wink:

31 mei 2006 0:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
MichM3 schreef:
... :D :D :D ..is toch een lekker verhaal niet???...volgens mij ben je wel hardleers: "...morgen gaat ie weer naar beneden..." Wij staan al te popelen om het vervolg :wink:

Zal ik dan voor de zekerheid een pluwtje op de passagierstoel leggen.
Ik ben een volhouder (en misschien een klein beetje hardleers)

31 mei 2006 0:13
Profiel
vianen
Bericht 
D-Dreamer schreef:
bert964c4 schreef:

Volgende zal best een coupé worden (maar nu heb ik nog te veel lol als het regent) :lol:

Keep on dreaming :lol: :lol: :lol:

31 mei 2006 0:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Tis me nikneem :D

31 mei 2006 0:20
Profiel
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die D-Dreamer;

De zomer is alweer voorbij.
Viel dit jaar ergens begin mei, toen het en dag of vier mooi weer was.... 8)

31 mei 2006 0:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Ik heb nog hoop op een paar mooie dagen...maar het kunnen er ook een paar minder zijn hoor. :roll:

31 mei 2006 0:28
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Discussie al eerder aangehaald hier, wat ware ook al weer de voordelen van een 993 targa bijvoorbeeld???? :wink:

31 mei 2006 7:54
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Marcel schreef:
Discussie al eerder aangehaald hier, wat ware ook al weer de voordelen van een 993 targa bijvoorbeeld???? :wink:

Is geveegd, kan me zo ook niet herinneren... :twisted:

On topic: hard genoeg doorrijden, worden alleen de kinderen achterin nat :lol: :lol:

31 mei 2006 8:11
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Je hebt tegenwoordig toch van die units waarmee je tot 30kmpu kan gaan en het mechanisme nog werkt? Is dat niet iets voor jou?, want het gaat in Nederland alleen maar harder en vaker regenen als ik de weergeleerden zo hoor.

31 mei 2006 12:27
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Als je nu eens je interieur plastifceert en alf op voorhand gewoon je zuidwester aan trekt voordat je gaat rijden kun je gewoon blijven zitten.
En zoals Patrick als zei, het gaat alleen maar harder en vaker regenen hier. :D

31 mei 2006 14:29
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
voor volgende week dinsdag geven ze stralend weer op iig :sunny:

31 mei 2006 14:30
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dit weekend ook , eindelijk :ba:

Laatste update 22/10/2013

31 mei 2006 14:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944 S2 Cabrio
Bericht 
Niet te snel juichen, dat zeiden ze verleden week ook! :x

31 mei 2006 14:44
Profiel
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
D-Dreamer schreef:
Wanneer komt de zomer nou!!!!! :twisted:

de zomer begint op 21 juni

31 mei 2006 15:18
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Volgende week vrijdag als we naar Zuffenhausen vertrekken, begint het goede weer :wink:

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

31 mei 2006 15:49
Profiel WWW Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
s_vandamme schreef:
de zomer begint op 21 juni

En dat is tevens de langste dag, daarna gaan wij in rap tempo weer naar de winter! :mrgreen: :wink:

31 mei 2006 16:20
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 118 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende