Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 6:53



Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
To be, or not te be.... 911, or no 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht To be, or not te be.... 911, or no 911
Hallo, ik ben Steef. Ik zit met vele vragen over wel of geen aanschaf van een 911. Rij nu in een S8 (jawel, met twee dubbele 45 webers-las ik wat over in een onderdeel van dit forum), en twijfel al een tijdje of ik de overstap ga wagen. De keuze zal dan vallen tussen een 964 (jeugdsentiment) of de 993. Uiteraard vanwege de luchtkoeling. De 964 zal in mijn ogen altijd de ware 911 blijven in een modern jasje, maar daar zullen de meningen over uiteen lopen. Voor sommige zal dat de 993 zijn, en daar twijfel ik ook wel eens aan. Ik weet geeneens of de 911 op euro 95 rijdt of op 98 Ron. Op dit soort simpele vragen hoop ik wat duidelijkheid te verkrijgen.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


29 mei 2006 22:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Eerst en vooral van harte welkom hier.
Vraagje omtrend de benzine , je kan ze beide rijden maar demijne krijgt enkel het beste (waarom Heineken drinken als je ook Jupiler kan krijgen) :lol: :lol: :lol:
Ik zou zeggen ga eens met beide wagens rijden en ervaring opdoen.
De zoektocht naar een (nieuwe) Porsche is zeker zo leuk en mooi dan de aanschaf zelf.
Verder zullen heel veel vragen hier beantwoord worden of al bea,twoord zijn (zie zoekfunctie) :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


29 mei 2006 22:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Of het een 964 of 993 moet worden kun je alleen zelf beantwoorden. Gewoon in allebei gaan rijden en kijken wat je het meest aanspreekt.
Een 993 is natuurlijk in veel opzichten weer een modernere auto met ook een ander karakter. En dat kun je alleen zelf ervaren. We kunnen er hier een forum over volschrijven maar dan nog blijft het heel persoonlijk.

Ben natuurlijk wel benieuwd wat het gaat worden.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


29 mei 2006 22:45
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
Drink liever een potje
Afbeelding

dan zo'n groen gevalletje......... :wink:

word tijd dat we er samen weer eens ene drinken :wink: September :?: :?:

Maar goed ik snap de stelling de 964 is idd de laatste ""echte""
dit gaat stof doen waaien......

maaaaaar dat heeft porsche ook begrepen daarom de drastische wijzigingen in de 997 :idea:
dit is ook echt weer een oerporsche....

ga je voor een waterkoker of ventilator :?: :?: :?:
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


29 mei 2006 22:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht 
ventilator. Misschien ook wel cabrio, maar wil wel het hele jaar door rijden....dan lijkt een coupé wel praktischer...
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


29 mei 2006 22:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
wow ..s8
ik had die al eens effen om mee te bollen,
precies dat dat beestje niks weegt,
of is het de motor die te krachtig is, 8)
Superlimo.


29 mei 2006 22:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht 
De S8 staat wegens ons fantastische klimaat al bijna een maand stil. Vorige week even gereden, en jawel, koutje te pakken...weekend weer in bed gelegen. Dat is mijn enige bezwaar tegen een cabrio, maar het blijft wel trekken.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


29 mei 2006 23:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
S8 , dubbele Webers , Cabriolet :shock:
Ik ben wel een autonar , maar nu zit ik even met de handen in het haar.
Ik dacht (denk net als Fargo) aan de Audi , mlaar vond die webervermelding al raar.
En nu met dat Cabrio ben ik helemaal puf.
Welke wagen is het :?:
Fotootje :?:
Zelfs GOOGLE helpt me niet verder en de enige S8 met dubbele webers en cabrio die ik vind is deze :?
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


29 mei 2006 23:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht 
Donkervoort
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


29 mei 2006 23:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
OK , THX :thumleft:
Daar was ik zo niet opgekomen.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


29 mei 2006 23:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht 
Die vorige autofanaat had dat wel begrepen...
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


29 mei 2006 23:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zou ik raar vinden
Naar aanleiding van zijn post

F@RGO schreef:
wow ..s8
ik had die al eens effen om mee te bollen,
precies dat dat beestje niks weegt,
of is het de motor die te krachtig is, 8)
Superlimo.


Dat je een Donkervoort niet snel van ergens meekrijgt (rijden in België sowieso niet dik) dat hij precies niks weegt vanwege het allu chassis en die krachtige motor (ja :oude 4.2 V8 met 360PK of nieuwe 5.5 V10 met 450PK is niet niks) spreekt voor zich.
En een donkervoort zit toch niet in de Limo-klasse :roll: :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


Laatst bijgewerkt door 911-lover op 29 mei 2006 23:24, in totaal 1 keer bewerkt.



29 mei 2006 23:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht 
het zal wel belgisch zijn....de S8 is inderdaad om mee te spelen (bollen?), hij weegt niets, en de motor is inderdaad superkrachtig. (circa 310 pk per ton).....(OK: 180pk)....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


29 mei 2006 23:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Zoiets???

Afbeelding

Er staat zoiets op marktplaats (die weer net iets mooier oogt dan plaatje hierboven), ziet er erg strak uit, wel een beetkje in de verleiding geweest maar zoals Steef zelf al aangeeft, niet erg practisch in ons klimaat....

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/do ... 08243.html
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


30 mei 2006 7:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Lijkt me fantastisch zo'n bak, om 's lekker mee te raggen op het circuit of niet al te ver van huis. Maar wat langere afstanden ermee rijden, ook met het oog op de veiligheid? :roll:


30 mei 2006 9:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Heb je een Zetec of een Audi-blok?

Dacht bij S8 ook aan de Audi...omdat de Donky vaak een S8a(t) is... :wink:


Blijven erg gaaf, maar probeer er geen kapje op te maken tegen de regen... :twisted:


30 mei 2006 10:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
S8 was een van de eerste Donkervoorts. De opvolger was de s8a, daarna de s8at.

Maar wat ik nog niet begrijp, is dat mensen naar de slalom in Lelystad gaan waar de baan in de achtertuin van Donkervoort ligt en dan aan een Audi denken :? :wink: :lol:
_________________________________________
NPC 0577


30 mei 2006 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik hoop dat al jouw
Afbeelding
hier beantwoord kunnen worden.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


30 mei 2006 16:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2 '94 - STI '06 - E36 T 320i 2.8 - E36 325i
Tiel
Bericht 
Ah zo'n S8 ik was ook de link even kwijt, ik mocht er ook al een paar keer een soortgelijk ding rijden van een vriend, deze had ca. 320-360 pk:
(op de achtergrond mijn toendertijd relatief nederige Clio Sport):

Afbeelding


Ik ken alleen de 993 goed en daar zal je geen spijt van krijgen, maar andersom vind ik dat je je hart moet volgen en dan dus voor een 964 moet gaan!

Han
_________________________________________
Real driving fun is found at limits, not in abilities


31 mei 2006 1:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht 
Bedankt voor alle steun. Die S8 is altijd wat ik heb willen hebben, maar een 911 stond ook altijd op m'n lijstje...
Het dankbare is, dat als het een keer lekker weer is, dan geniet ik elke keer weer voor de volle 100%. Dat is wel eens moeilijk in de wintermaanden, want dan is het niet te doen. Met het kapje op is een stuk comfortabeler (en je blijft erg lenig), maar daar heb je dan weer geen Donkervoort voor. Het blijft de meest pure vorm van autorijden, zij het beperkt in de inzetbaarheid. Daarmee is het ook een zeer betaalbare sportwagen. Daarmeee zal ik nog wel eens achter de oren krabben als ik permanent in een Porsche ga rijden.
Er zit een Ford 2ltr blok in. Bijna alles is hieraan gewijzigd. Het kan nog sneller, maar gaat ten koste van de betrouwbaarheid. Hij doet het altijd, als ik hem 'nodig' heb. Op dit moment heb ik de beschikking over ca. 180pk, en dat is voor een auto van 580 kilo ruim voldoende. Meer vermogen gaat ook weer ten koste van de aandrijving.
Affein, ik kom er uiteindelijk wel uit..... :lol:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


31 mei 2006 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4
Breda
Bericht 
natuurlijk eerst welkom! en mooi zo'n S8

steef schreef:
<...>Voor sommige zal dat de 993 zijn <...>
... of natuurlijk de 996! :wink:


31 mei 2006 20:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht 
Jawel, mijn vrouw vindt die ook mooi....maar ik weet technisch nog niets van de watergekoelde versies...
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


31 mei 2006 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
steef schreef:
Jawel, mijn vrouw vindt die ook mooi....maar ik weet technisch nog niets van de watergekoelde versies...


Hoef je niets van te weten want die doen het gewoon altijd. :wink:

Alleen een nieuwe keerring af en toe maar dat is een routineklus geworden
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


31 mei 2006 22:14
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
steef schreef:
Bedankt voor alle steun. Die S8 is altijd wat ik heb willen hebben, maar een 911 stond ook altijd op m'n lijstje...
Het dankbare is, dat als het een keer lekker weer is, dan geniet ik elke keer weer voor de volle 100%. Dat is wel eens moeilijk in de wintermaanden, want dan is het niet te doen. Met het kapje op is een stuk comfortabeler (en je blijft erg lenig), maar daar heb je dan weer geen Donkervoort voor. Het blijft de meest pure vorm van autorijden, zij het beperkt in de inzetbaarheid. Daarmee is het ook een zeer betaalbare sportwagen. Daarmeee zal ik nog wel eens achter de oren krabben als ik permanent in een Porsche ga rijden.
Er zit een Ford 2ltr blok in. Bijna alles is hieraan gewijzigd. Het kan nog sneller, maar gaat ten koste van de betrouwbaarheid. Hij doet het altijd, als ik hem 'nodig' heb. Op dit moment heb ik de beschikking over ca. 180pk, en dat is voor een auto van 580 kilo ruim voldoende. Meer vermogen gaat ook weer ten koste van de aandrijving.
Affein, ik kom er uiteindelijk wel uit..... :lol:


Ga voor de 911. Heb voor een aantal jaren terug ook 2 super seven's gereden en ben daarna overgestapt op Porsche. Zo'n Donky is leuk maar veel kun je er niet mee, zo'n auto is aardig voor erbij, NAAST de Porsche.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


01 jun 2006 21:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Precies. Een Porsche is toch veel meer een all-round auto. Helemaal als je naar de 996 en 997 kijkt.
Zo'n Donkervoort is wel een sensationele auto maar zoals gezegd 'leuk voor erbij'.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


01 jun 2006 22:02
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.