3.2 carrera: loopt op 4 cylinders na 1 week stilstaan?
heren (en dames) porschisten
het overkwam mij vanavond dat ik de bolide na een week niet gereden te hebben weer van stal haalde.
Na het gebruikelijke moeilijk op gang komen van de startmotor bij de eerste seconden sloeg de motor aan...
maar met een zachter geluid dan normaal, lager in toeren en een stuk rustiger. nog ff uitgezet en weer aan, maar het bleef wat kalmpjes en een onewennig geluid...Toen ik gas gaf was er bijna geen reactie...wel oliedruk dus ik durfde wel een stukkie te proberen. (dacht al dat ie niet op alle cylinders liep, of flink verzopen)
na een klein stukkie rijden begon er weer enigzins reactie in te komen,
na 2km een paar flinke plofjes en wat knallen, en nu lijkt het weer ok allemaal...
maar vind het wel vaag, vorige week zondag nog probleemloos gestald na een vlekkeloze rit en nu flink moeilijk op gang komen?
Kan het een benzine filter zijn of is het een id om de injectoren eens te reinigen met zo'n WEANS busje? Heb voor het eerst eens 98 bij de tango erin gekieperd, maar daar kan het toch niet aan liggen lijkt me...
hoor graag van jullie
tnx alvast
gr
G
ps:
had voor het wisselen van de shifterbushing ook meteen 2 extra busjes/rubbers gehaald. Een schuifrubber voor over de schakelstang (915-bak) en een nylonbus voor onder de versnellingspool, maar die bleken nog prima de bima en heb ik dus over!
Wel een flinke demontage maar alles zit weer netjes op zijn plekkie.
Heb 2 busjes over dus, als ik er iemand blij mee maak...en die wil ze ruilen voor Porsche stickers bijvoorbeeld die op mijn velgen passen?
(heb nu een embleem in de velg staan, maar zonder kleur...)